FreeCinema

Follow us

TAD: ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΑ ΜΙΔΑ (2017)

(TADEO JONES 2: EL SECRETO DEL REY MIDAS)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Νταβίντ Αλόνσο, Ενρίκε Γκάτο
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 85'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: UIP

Ο γιαλαντζί αρχαιολόγος Ταντ ξεκινά για μια ακόμη περιπέτεια στα πέρατα του κόσμου, αυτή τη φορά σε μια προσπάθεια να σώσει την αγαπημένη του Σάρα και να βρει το μυθικό περιδέραιο του βασιλιά Μίδα, πριν η χρυσή του δύναμη πέσει στα χέρια ενός διαβολικού εκατομμυριούχου που απειλεί να κατακτήσει τον κόσμο.

Πέντε χρόνια μετά την κυκλοφορία της πρώτης ταινίας, τούτο το αχρείαστο sequel ενός ισπανικού animation με πρωταγωνιστές έναν κατά φαντασία Ιντιάνα Τζόουνς και ένα στρογγυλεμένο κακέκτυπο της Λάρα Κροφτ ονόματι Σάρα Λαβρόφ (για το ξεκάρφωμα, ντε!), (επαν)έρχεται σχεδιαστικά αδιάφορο και αναμενόμενα βαρετό, με μια ξαναζεσταμένη συνταγή που κανείς δε ζήτησε.

Έχοντας πια επιστρέψει στα καθημερινά του καθήκοντα ως οικοδόμος, ο Ταντ αφήνει στην άκρη τα όνειρά του για μια καριέρα στην Αρχαιολογία, εγκαταλείποντας μαζί και τις όποιες ελπίδες του να ξαναδεί την όμορφη Σάρα, η οποία συνεχίζει να οργώνει τον κόσμο σε αναζήτηση της επόμενης αρχαιολογικής (της) συγκίνησης. Όταν, τελικά, η Λαβρόφ βρεθεί μπροστά σε μια μυθική ανακάλυψη, ο Ταντ θα βρει την κατάλληλη ευκαιρία να την ξαναδεί και να της εκμυστηρευτεί τον έρωτά του για εκείνη. Τα πράγματα, όμως, δεν θα εξελιχθούν και τόσο καλά για τον ίδιο, όταν για κακή του τύχη ένας αδίστακτος πολυεκατομμυριούχος που έχει βάλει στο μάτι τα ευρήματα της νεαρής αρχαιολόγου την απάγει, προκειμένου να τη χρησιμοποιήσει για να καρπωθεί την τρομερή ανακάλυψη προς δικό του όφελος. Τώρα ο Ταντ θα πρέπει να χρησιμοποιήσει την ευρηματικότητα και το πάθος του, ώστε να σώσει την ανθρωπότητα αλλά και το κορίτσι που αγαπά.

Υπάρχει ένα γενικό μοτίβο που ακολουθείται εδώ και που παραπέμπει ξεκάθαρα σε ταινίες τύπου Ιντιάνα Τζόουνς και Λάρα Κροφτ, με τους ήρωες να συλλέγουν στοιχεία και να ακολουθούν τα ίχνη του χαμένου βασιλιά από πόλη σε πόλη, εξερευνώντας τα πέρατα του κόσμου με μια προοδευτική επαναληπτικότητα, η οποία δεν αφήνει περιθώρια ως προς την πασιφανή αναφορά σε pop κλισέ του action genre, ακολουθώντας πιστά ακόμη και τις σκηνογραφικές, ενδυματολογικές ή άλλες ασυνέπειες που συναντά κανείς συχνά στα παρεμφερή χολιγουντιανά blockbuster. Στην περίπτωση του εν λόγω sequel, υπάρχει μια σεκάνς κατά την οποία η Λαβρόφ ξεκινάει την ανάβαση ενός βουνού φορώντας μόνο ένα κοντομάνικο φανελάκι και χωρίς κανέναν άλλο εξοπλισμό, μόνο για να καταλήξει στην χιονισμένη κορυφή του με… χοντρό poncho και γάντια, όλα κομπλέ! What kind of sorcery is this?

Αν είχες συνοδέψει το βλαστάρι σου στην πρώτη ταινία αυτού του «πάω να γίνω και franchise», τότε ούτε εσύ ούτε και το παιδί σου (που, πια, δεν το λες και πιτσιρίκι…) έχετε να κερδίσετε κάτι από την καινούργια ανιματζίδικη περιπέτεια του Ταντ και της παρέας του, καθότι τίποτα δεν έχει αλλάξει εδώ, ούτε καν το μετριότατο glossy σχέδιο που σχεδόν αντικατοπτρίζει το φως πάνω στα λεία και στερούμενα λεπτομερειών σώματα των χαρακτήρων. Κατά τα άλλα, ο Ενρίκε Γκάτο που αυτή τη φορά συν-σκηνοθετεί μαζί με τον Νταβίντ Αλόνσο, παραδίδει μια ταινία με έντονη την αίσθηση του déjà vu, αφού τα μόνα που αλλάζουν σε τούτη τη συνέχεια είναι οι συνθήκες του επικού (;) ταξιδιού τής πρωταγωνιστικής ομάδας, που εντούτοις δεν μοιάζουν αρκετά για να δικαιολογήσουν μια τόσο καθυστερημένη συνέχεια – και μάλιστα με μηδενική νέα έμπνευση.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Πέρα από ένα-δυο πετυχημένα καλαμπούρια, το φιλμ δεν μπορεί να σταθεί ούτε ως sequel, ούτε και ως μεμονωμένη απόπειρα στο είδος του animation, αφού δεν υπάρχει καμία φροντίδα για το κομμάτι του σεναρίου ή έστω για μια κάποια υποτυπώδη ανάπτυξη των χαρακτήρων, με την όλη αρχαιολαγνική διάθεση να αναλώνεται γρήγορα σε άνοστα gags και οριακά φαρσικές σεκάνς.

MORE REVIEWS

ΡΟΜΑ

Στο Μεξικό των αρχών της δεκαετίας του ’70, μια πολυμελής οικογένεια αστών αποχαιρετά τον μπαμπά που φεύγει «ταξίδι για δουλειές», ενώ η αγαπημένη τους υπηρέτρια Κλεό ανακαλύπτει πως έχει μείνει έγκυος από ένα αγόρι που «εξαφανίζεται» με το που μαθαίνει τα νέα.

ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΠΟΥ ΠΕΡΑΣΑΤΕ ΑΠΟ ΔΩ

Τσιλιαδόροι αυθαίρετης οικοδομικής εργασίας παριστάνουν για μία μέρα τους κουλουρτζήδες σε δρομάκο. Μέσω απροόπτων, θα διέλθουν η σάρα και η μάρα. Τι θα πει ο στόμας τους; Εεε...

SPIDER-MAN: ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΑΡΑΧΝΟ-ΣΥΜΠΑΝ

Έπειτα από τσίμπημα μεταλλαγμένης αράχνης, έφηβος Νεοϋορκέζος μαθητής ανακαλύπτει πως έχει αποκτήσει υπερφυσικές ικανότητες παρόμοιες με αυτές του Spider-Man. Ενώνει τις δυνάμεις του με ένα τσούρμο εναλλακτικών αραχνο-ανθρώπων που καταφθάνουν από άλλες διαστάσεις και μαζί προσπαθούν να εξαλείψουν θανάσιμο κίνδυνο που απειλεί τους πάντες, σε όποια πραγματικότητα κι αν βρίσκονται.

Ο ΑΣΠΡΟΔΟΝΤΗΣ

Οι περιπέτειες του Ασπροδόντη, του μικρού λυκόσκυλου που γνώρισε το σκληρό, αλλά και το ευγενές πρόσωπο των ανθρώπων, σε ένα οπτικά πανέμορφο animation δια χειρός του βραβευμένου με Όσκαρ Αλεξάντρ Εσπιγκάρες.

Ο ΔΙΚΟΣ ΤΗΣ ΠΟΛΕΜΟΣ

Τα δέκα τελευταία χρόνια της ζωής της Αμερικανίδας δημοσιογράφου Μαρί Κόλβιν, η οποία εργαζόταν επί σειρά ετών ως πολεμική ανταποκρίτρια για τους Sunday Times. Ο βομβαρδισμός της πόλης Χομς κατά τον Συριακό Εμφύλιο ήταν το τελευταίο της reportage. Βασισμένο (φυσικά) σε αληθινά γεγονότα.