FreeCinema

Follow us

TAD: ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΑ ΜΙΔΑ (2017)

(TADEO JONES 2: EL SECRETO DEL REY MIDAS)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Νταβίντ Αλόνσο, Ενρίκε Γκάτο
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 85'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: UIP

Ο γιαλαντζί αρχαιολόγος Ταντ ξεκινά για μια ακόμη περιπέτεια στα πέρατα του κόσμου, αυτή τη φορά σε μια προσπάθεια να σώσει την αγαπημένη του Σάρα και να βρει το μυθικό περιδέραιο του βασιλιά Μίδα, πριν η χρυσή του δύναμη πέσει στα χέρια ενός διαβολικού εκατομμυριούχου που απειλεί να κατακτήσει τον κόσμο.

Πέντε χρόνια μετά την κυκλοφορία της πρώτης ταινίας, τούτο το αχρείαστο sequel ενός ισπανικού animation με πρωταγωνιστές έναν κατά φαντασία Ιντιάνα Τζόουνς και ένα στρογγυλεμένο κακέκτυπο της Λάρα Κροφτ ονόματι Σάρα Λαβρόφ (για το ξεκάρφωμα, ντε!), (επαν)έρχεται σχεδιαστικά αδιάφορο και αναμενόμενα βαρετό, με μια ξαναζεσταμένη συνταγή που κανείς δε ζήτησε.

Έχοντας πια επιστρέψει στα καθημερινά του καθήκοντα ως οικοδόμος, ο Ταντ αφήνει στην άκρη τα όνειρά του για μια καριέρα στην Αρχαιολογία, εγκαταλείποντας μαζί και τις όποιες ελπίδες του να ξαναδεί την όμορφη Σάρα, η οποία συνεχίζει να οργώνει τον κόσμο σε αναζήτηση της επόμενης αρχαιολογικής (της) συγκίνησης. Όταν, τελικά, η Λαβρόφ βρεθεί μπροστά σε μια μυθική ανακάλυψη, ο Ταντ θα βρει την κατάλληλη ευκαιρία να την ξαναδεί και να της εκμυστηρευτεί τον έρωτά του για εκείνη. Τα πράγματα, όμως, δεν θα εξελιχθούν και τόσο καλά για τον ίδιο, όταν για κακή του τύχη ένας αδίστακτος πολυεκατομμυριούχος που έχει βάλει στο μάτι τα ευρήματα της νεαρής αρχαιολόγου την απάγει, προκειμένου να τη χρησιμοποιήσει για να καρπωθεί την τρομερή ανακάλυψη προς δικό του όφελος. Τώρα ο Ταντ θα πρέπει να χρησιμοποιήσει την ευρηματικότητα και το πάθος του, ώστε να σώσει την ανθρωπότητα αλλά και το κορίτσι που αγαπά.

Υπάρχει ένα γενικό μοτίβο που ακολουθείται εδώ και που παραπέμπει ξεκάθαρα σε ταινίες τύπου Ιντιάνα Τζόουνς και Λάρα Κροφτ, με τους ήρωες να συλλέγουν στοιχεία και να ακολουθούν τα ίχνη του χαμένου βασιλιά από πόλη σε πόλη, εξερευνώντας τα πέρατα του κόσμου με μια προοδευτική επαναληπτικότητα, η οποία δεν αφήνει περιθώρια ως προς την πασιφανή αναφορά σε pop κλισέ του action genre, ακολουθώντας πιστά ακόμη και τις σκηνογραφικές, ενδυματολογικές ή άλλες ασυνέπειες που συναντά κανείς συχνά στα παρεμφερή χολιγουντιανά blockbuster. Στην περίπτωση του εν λόγω sequel, υπάρχει μια σεκάνς κατά την οποία η Λαβρόφ ξεκινάει την ανάβαση ενός βουνού φορώντας μόνο ένα κοντομάνικο φανελάκι και χωρίς κανέναν άλλο εξοπλισμό, μόνο για να καταλήξει στην χιονισμένη κορυφή του με… χοντρό poncho και γάντια, όλα κομπλέ! What kind of sorcery is this?

Αν είχες συνοδέψει το βλαστάρι σου στην πρώτη ταινία αυτού του «πάω να γίνω και franchise», τότε ούτε εσύ ούτε και το παιδί σου (που, πια, δεν το λες και πιτσιρίκι…) έχετε να κερδίσετε κάτι από την καινούργια ανιματζίδικη περιπέτεια του Ταντ και της παρέας του, καθότι τίποτα δεν έχει αλλάξει εδώ, ούτε καν το μετριότατο glossy σχέδιο που σχεδόν αντικατοπτρίζει το φως πάνω στα λεία και στερούμενα λεπτομερειών σώματα των χαρακτήρων. Κατά τα άλλα, ο Ενρίκε Γκάτο που αυτή τη φορά συν-σκηνοθετεί μαζί με τον Νταβίντ Αλόνσο, παραδίδει μια ταινία με έντονη την αίσθηση του déjà vu, αφού τα μόνα που αλλάζουν σε τούτη τη συνέχεια είναι οι συνθήκες του επικού (;) ταξιδιού τής πρωταγωνιστικής ομάδας, που εντούτοις δεν μοιάζουν αρκετά για να δικαιολογήσουν μια τόσο καθυστερημένη συνέχεια – και μάλιστα με μηδενική νέα έμπνευση.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Πέρα από ένα-δυο πετυχημένα καλαμπούρια, το φιλμ δεν μπορεί να σταθεί ούτε ως sequel, ούτε και ως μεμονωμένη απόπειρα στο είδος του animation, αφού δεν υπάρχει καμία φροντίδα για το κομμάτι του σεναρίου ή έστω για μια κάποια υποτυπώδη ανάπτυξη των χαρακτήρων, με την όλη αρχαιολαγνική διάθεση να αναλώνεται γρήγορα σε άνοστα gags και οριακά φαρσικές σεκάνς.


MORE REVIEWS

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.

ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΟΞΑ

Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία Lancia θέλει να κερδίσει πάση θυσία το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι του 1983, όμως, το μοντέλο της 037 υστερεί σημαντικά έναντι της τετρακίνητης γερμανικής τεχνολογίας του Audi Quattro. Ο εκτελεστικός της Διευθυντής, Τσέζαρε Φιόρι, έχει μερικές πονηρές ιδέες οι οποίες ενδεχομένως μπορούν ν’ αλλάξουν τη διαφαινόμενη πορεία των πραγμάτων. Εμπνευσμένο από αληθινά γεγονότα.