FreeCinema

Follow us

ΒΑΣΙΚΟΣ ΥΠΟΠΤΟΣ (2018)

(SPINNING MAN)

  • ΕΙΔΟΣ: Αστυνομικό Θρίλερ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σάιμον Κάιζερ
  • ΚΑΣΤ: Γκάι Πιρς, Πιρς Μπρόσναν, Μίνι Ντράιβερ, Αλεξάντρα Σιπ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 100'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Μια νεαρή κοπέλα εξαφανίζεται. Κύριος ύποπτος είναι ένας καθηγητής με ένοχο παρελθόν, ο οποίος αρνείται κάθε εμπλοκή του, χωρίς όμως να κάνει το παραμικρό για να διευκολύνει τις έρευνες της Αστυνομίας.

Ο «Βασικός Ύποπτος» ανήκει στην κατηγορία των ασήμαντων αστυνομικών θρίλερ που μπορεί να τα δεις επειδή έχουν καλούς ηθοποιούς και στο θερινό παίζει και… δροσερή μπύρα! Ενίοτε δεν αποφεύγονται διότι έχεις δει οτιδήποτε άλλο κυκλοφορεί στα σινεμά. Μιλάμε για ταινίες που προσπαθούν να το παίξουν έξυπνες (χωρίς να είναι), αφήνοντας τάχα μου δήθεν «ανοιχτό» φινάλε με υπαινιγμούς ότι ο ήρωας μπορεί να είναι αθώος, αλλά ίσως και να είναι ένοχος, επειδή πέταξε λίγο το μάτι του πριν πέσουν οι τίτλοι. Όταν υπάρχει λόγος, μια «αποκάλυψη» για το ποιόν τού χαρακτήρα που ανατρέπει ό,τι μπορεί να πιστεύεις, έχει τη δυνατότητα να αλλάξει τα πάντα. Όχι σε αυτή την περίπτωση.

Ο Έβαν και η Έλεν είναι ένα κανονικό ζευγάρι με απλή, φυσιολογική ζωή. Εκείνος είναι καθηγητής φιλοσοφίας, εκείνη έχει αφήσει την καριέρα της για να μεγαλώσει τα παιδιά τους. Ένα κορίτσι εξαφανίζεται και κάποια στοιχεία οδηγούν στον Έβαν. Κάποιος έχει δει το αυτοκίνητό του στην περιοχή όπου βρισκόταν η κοπέλα, ενώ ιστορίες από το παρελθόν του είναι ιδιαίτερα επιβαρυντικές, αφού εξαιτίας μιας παρελθούσας σχέσης του με μαθήτρια, η οικογένεια αναγκάστηκε να εγκαταλείψει δουλειές και πόλη και να μετακομίσει σε μικρότερου βεληνεκούς τοποθεσία.

Την υπόθεση έχει αναλάβει ένας αυστηρός ντετέκτιβ, ο οποίος δεν κρύβει την επιφύλαξή του για τον Έβαν. Κάτι που φροντίζει και ο ίδιος να εντείνει, καθώς αρνείται να συνεργαστεί με την Αστυνομία. Δεν θυμάται πού βρισκόταν τη μέρα της εξαφάνισης, όταν αποκαλυφθεί ότι είχε πάει να πάρει την κόρη του από την κατασκήνωση πάλι δεν θυμάται αν ήταν στην ώρα του (spoiler – λέμε τώρα – είχε αργήσει 40 λεπτά), αρνείται να δεχτεί να ελεγχθεί το αυτοκίνητό του και άλλα τέτοια ενοχοποιητικά. Φυσικά, με όλα αυτά καταλήγει να είναι ο βασικός ύποπτος για την εξαφάνιση, ενώ και στο σπίτι η γυναίκα του θα ξαναθυμηθεί τις παλιές του ιστορίες, εξαιτίας των οποίων έχουν περάσει αρκετή ταλαιπωρία, με την εμπιστοσύνη της σε αυτόν να έχει πια εξατμιστεί.

Το πρόβλημα της ταινίας δεν είναι ότι δεν παίρνει αρκετά ξεκάθαρη στάση σε ό,τι αφορά την αθωότητα ή την ενοχή του κεντρικού χαρακτήρα της. Είναι ότι κινείται γύρω από αυτή την αμφιβολία σε κύκλους, χωρίς η πλοκή να προχωρά ή να έχει ενδιαφέρον. Ο Έβαν, αν και ερμηνεύεται από έναν πολύ καλό ηθοποιό, τον Γκάι Πιρς, είναι μονοδιάστατος και εκνευριστικός. Ούτε οι απιστίες του ούτε το κόλλημά του με τις πιτσιρίκες, ούτε καν το ενδεχόμενο να είναι ο δολοφόνος τον κάνουν να αποκτά κάποιο ενδιαφέρον. Η σύζυγος, δε, στην ίδια ασάφεια. Και ξέρει, και υπομένει, και του τα έχει φυλαγμένα. Ο πιο σαφής χαρακτήρας, αλλά με μικρή συμμετοχή στην εξέλιξη της πλοκής, είναι εκείνος του ντετέκτιβ. Με το βαρύ του ύφος, ο Πιρς Μπρόσναν αφήνει την εντύπωση ότι θα μπορούσε να δημιουργήσει έναν ενδιαφέροντα ρόλο, αν είχε έστω και δύο ατάκες της προκοπής…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Πρέπει να έχεις πολύ χαμηλές προσδοκίες από αστυνομικά θρίλερ για να ικανοποιηθείς από τον «Βασικό Ύποπτο». Χωρίς ιδιαίτερες ανατροπές, παίζει απλώς με τα νεύρα σου (και όχι με ευρηματικό ή συναρπαστικό τρόπο). Εξαρτάται από τη διάθεσή σου για… μπυρίτσα, δηλαδή.

MORE REVIEWS

COLETTE

Νεαρή Γαλλίδα από την επαρχία παντρεύεται μεγαλύτερό της διάσημο συγγραφέα και μετακομίζει μαζί του στο Παρίσι της Belle Époque, όπου ανακαλύπτει αρχικά το λογοτεχνικό της ταλέντο και εν συνεχεία την ελευθεριότητα των ερωτικών ηθών. Ο σύζυγος δεν φαίνεται να έχει πρόβλημα με το δεύτερο, θέλει όμως να ελέγχει το πρώτο. Η γυναίκα του από την άλλη τα θέλει όλα δικά της. Μαζί μπορούν ή #MeToo;

ΣΚΟΤΕΙΝΟΣ ΔΙΑΔΡΟΜΟΣ

Επαναστατημένη έφηβη θα βρεθεί έγκλειστη σε οικοτροφείο παρέα με άλλες «προβληματικές» κορασίδες, με απώτερο σκοπό την καλλιτεχνικώς προσανατολισμένη συμμόρφωσή τους. Αντ’ αυτού θα καταλήξουν μάρτυρες δράσης περίεργων σκοτεινών δυνάμεων και μεταφυσικών φαινομένων.

ΑΔΕΛΦΙΚΟΙ ΕΧΘΡΟΙ

Στο Παρίσι δεύτερης γενιάς εμιγκρέδες gangster και μπάτσος, από μακριά κι αγαπημένοι, βλέπουν συμφέροντα και συναισθήματα να μπλέκουν άσχημα όταν «δουλειά» με «σκόνη» αφήνει τέζα το τρίτο παλικάρι της παιδιόθεν δεμένης παρέας τους. Γυρεύοντας εκδίκηση (αλλά από ποιον;), μαζί μπορούν;

ΜΕ ΔΙΑΒΑΤΗΡΙΟ ΤΗ ΓΟΗΤΕΙΑ

Ο Ισμαήλ έχει φύγει από το Ιράν και ψάχνει μια καλύτερη τύχη στη Δανία. Του ανακοινώνουν, όμως, ότι σύντομα μπορεί να απελαθεί, γι’ αυτό ψάχνει να βρει τρόπο να μείνει στη χώρα, προσπαθώντας να αποκτήσει μόνιμη σχέση με μια Δανή.

ΟΙ ΑΝΤΡΕΣ ΔΕΝ ΚΛΑΙΝΕ

Σε ένα απομονωμένο ξενοδοχείο εκτός σεζόν, στα βουνά της Σερβίας, μία ειρηνευτική οργάνωση μαζεύει βετεράνους των γιουγκοσλαβικών πολέμων για ένα «σεμινάριο συμφιλίωσης». Σε αυτόν τον καμβά, έχθρες και κατάλοιπα του πολέμου θα βγουν στην επιφάνεια, σε ένα εκρηκτικό μείγμα.