FreeCinema

Follow us

ΔΙΚΤΥΟ ΚΑΤΑΣΚΟΠΩΝ (2019)

(SPIDER IN THE WEB)

  • ΕΙΔΟΣ: Θρίλερ Κατασκοπείας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Έραν Ρίκλις
  • ΚΑΣΤ: Μπεν Κίνγκσλεϊ, Μόνικα Μπελούτσι, Ιτάι Τιράν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 113'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Ένας ηλικιωμένος πράκτορας της Μοσάντ παίζει το τελευταίο του χαρτί πριν αποσυρθεί (ή μάλλον πριν τον αποσύρουν…) από την ενεργό δράση, επιχειρώντας ν’ ανακαλύψει τι κρύβεται πίσω από τη λειτουργία μιας εταιρείας και, κυρίως, αν προμηθεύει με χημικά όπλα τη Συρία.

Snoozefest ολκής δια χειρός του Ισραηλινού «δημιουργού» Έραν Ρίκλις («του ποιου;» θα ρωτήσεις και δίκιο θα έχεις), που για άγνωστους λόγους προγραμματίστηκε χρονιάρες μέρες και ουχί στην περίοδο του μεγάλου ξεσκαρταρίσματος και της «νεκρανάστασης» ξεχασμένων στα ράφια τίτλων της διανομής (λέγε με και «ελληνικό κινηματογραφικό καλοκαίρι πρώτης προβολής»). Καλή χρονιά, βρε! Επίσης, αν τώρα τελευταία έχει πάρει το μάτι σου τον Μπεν Κίνγκσλεϊ και σε άλλη ταινία, δεν χρειάζεται καν να δεις το «Δίκτυο Κατασκόπων» (καλά δεν χρειάζεται γενικώς, αλλά δεν ξεχνάμε και το χιούμορ μας), δεδομένου πως τούτος ο (κατά τα άλλα super ταλαντούχος) Άγγλος ηθοποιός έχει υποπέσει – όπως και πολλοί άλλοι συνάδελφοί του – στο μοιραίο ολίσθημα της μανιέρας, τυποποιημένος πια σε ρόλους σκληροτράχηλου κακοποιού ή μυστικού πράκτορα (όπως συμβαίνει εδώ), παραδίδοντας μία ερμηνεία copy / paste η οποία ελάχιστα θα σε εκπλήξει (δηλαδή καθόλου, εντάξει το παρακάναμε με το «πνεύμα»…).

Ο Άντερεθ (Κίνγκσλεϊ) είναι ένας μυστικός πράκτορας της Μοσάντ ο οποίος δέχεται πιέσεις από την υπηρεσία προκειμένου ν’ αποσυρθεί, εξαιτίας φημών που τον θέλουν άλλοτε να παραφουσκώνει και άλλοτε να παραδίδει ανεπαρκή στοιχεία για τις αποστολές που αναλαμβάνει. Αποφασισμένος να φέρει εις πέρας μία τελευταία αποστολή που αφορά τις συνδέσεις ή μη μιας εταιρείας με το συριακό κράτος και την εμπλοκή της σε παραεμπόριο χημικών όπλων, θα επιδοθεί σε έναν ανελέητο αγώνα με απώτερο σκοπό την αποκάλυψη της αλήθειας. Η απρόσμενη γνωριμία του με μια γοητευτική, αινιγματική γυναίκα (Μπελούτσι), όμως, θα θέσει σε άμεσο κίνδυνο την έρευνά του. Στο πλευρό του θα βρεθεί από την αρχή και ο Ντάνιελ (Τιράν), ο γιος ενός πάλαι ποτέ αγαπημένου συνεργάτη τού Άντερεθ, ο οποίος παλεύοντας με τους δικούς του προσωπικούς δαίμονες θα προσπαθήσει παράλληλα να σώσει τον ήρωα από τον αυτοκαταστροφικό εαυτό του.

Θρίλερ κατασκοπείας για γερά νεύρα και ακόμα πιο γερή ικανότητα στο… πνίξιμο χασμουρητού, το «Δίκτυο Κατασκόπων» είναι μια ταινία που έχεις δει πολλάκις στις αίθουσες (ή αν είσαι ξύπνιος και μας διαβάζεις, δεν έχει χρειαστεί να δεις ποτέ), η οποία μοιάζει εξ όψεως με κάτι που θα έγραφε ο Τζον λε Καρέ… στο πόδι (πιθανότατα σε κάποια χαρτοπετσέτα), αν ο ατζέντης του τον απειλούσε πως θέλει το επόμενο μυθιστόρημα εδώ και τώρα! Υποθέτουμε πως τα ίδια πέρασαν και οι δύο σεναριογράφοι της ταινίας, με τη μόνη διαφορά πως σε αυτούς μάλλον ανατέθηκε να γράψουν έναν εκτενή οδηγό… νυχτερινής διασκέδασης στο Βέλγιο, αφού μόνο έτσι μπορεί να εξηγηθεί το ανελέητο λεκτικό exposition των πρωταγωνιστών που μοιάζουν να έχουν πάρει σβάρνα όλα τα ξενοδοχεία, τα εστιατόρια και τα bar, μιλώντας και μιλώντας και μιλώντας χωρίς σταματημό (νισάφι, ρε παιδιά, κυνηγήστε και κανέναν, μυστικοί πράκτορες είστε, όχι ο Κωστόπουλος στα ‘90s!).

Εν τω μεταξύ, αν δεν παρακολουθείς σκηνή-σκηνή τις εξελίξεις, δεν υπάρχει περίπτωση να καταλάβεις ποιος «την έχει φέρει» σε ποιον, τι διακυβεύεται για τους χαρακτήρες ή γιατί έχει ξεσπάσει όλο αυτό το γλέντι και, φυσικά, ο Έραν Ρίκλις δεν είναι εδώ για να κάνει τη ζωή σου πιο εύκολη, αλλά για να σε εξαντλήσει στο μπλα μπλα, πριν σου σερβίρει το χλιαρότατο τέλος, το οποίο μεταξύ μας παίζει να έχεις αντιληφθεί και από την αρχή, διότι κάθε φιλμ κατασκοπευτικής πλοκής που (δεν) σέβεται τον εαυτό του κρύβει τον εν λόγω άσσο στο μανίκι του. Σε επίπεδο ερμηνειών, ο Κίνγκσλεϊ ξεκάθαρα βρίσκεται εδώ για να τσεπώσει το μεροκάματο (κάπου διάβασα για στιβαρή ερμηνεία που καθηλώνει, υποθέτω την αποκαθήλωση την αναλαμβάνουμε εμείς οι ίδιοι), ενώ η Μπελούτσι παραμένει γυναικάρα (υποκριτικά δεν έχω ιδέα τι ακριβώς κάνει εδώ). Α, ναι, την πρωταγωνιστική τριάδα συμπληρώνει και ο Ισραηλινός ηθοποιός Ιτάι Τιράν, ο οποίος γίνεται αρκετά σαφές πως… αθλείται με καθημερινό τρέξιμο και έλξεις. Τουλάχιστον σε σχέση με όλους τους υπόλοιπους, μπορείς να πεις πως αυτός έχει όντως πρόγραμμα.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν αντιμετωπίζεις προβλήματα ύπνου, μια επίσκεψη στην κοντινότερη αίθουσα θα σε βοηθήσει. Αν όχι, τουλάχιστον θα έχεις να λες πως τώρα ξέρεις το μυστικό της επιτυχίας μιας σωστής… βελουτέ σούπας αρακά. (Η Διεύθυνση έχει καλέσει τους άνδρες με τα λευκά. Διατηρήστε την ψυχραιμία σας.)


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.

ΧΩΡΙΣ ΟΞΥΓΟΝΟ

Στο Μπρούκλιν του 2039, με τη ζωή να έχει σχεδόν εξαφανιστεί εξαιτίας της απώλειας οξυγόνου, μια οικογένεια επιστημόνων έχει βρει τη βιώσιμη λύση να αναπνέει… εντός της οικίας της, για να γίνει στόχος απρόσκλητων επισκεπτών που ή ζητούν τη βοήθειά της για ν’ αναπαράγουν τον τεχνολογικό εξοπλισμό της ή επιδιώκουν να πάρουν τη θέση της.