FreeCinema

Follow us

ΜΟΝΟΜΑΧΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΚΚΙΝΟ ΗΛΙΟ (1971)

(SOLEIL ROUGE)

  • ΕΙΔΟΣ: Γουέστερν
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τέρενς Γιανγκ
  • ΚΑΣΤ: Τσαρλς Μπρόνσον, Αλέν Ντελόν, Τοσίρο Μιφούνε, Ούρσουλα Άντρες, Καπισίν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 112'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: BIBLIOTHEQUE

Μία συμμορία ληστεύει το τρένο που μεταφέρει τον Ιάπωνα πρέσβη. Ανάμεσα στη λεία βρίσκεται και ένα σπάνιο ξίφος, δώρο της Ιαπωνίας προς τον Πρόεδρο Γκραντ. Ο αρχηγός της συμμορίας, προδομένος από τον συνεργάτη του, θα αναγκαστεί να συνεργαστεί με τον σωματοφύλακα του πρέσβη ώστε να βρεθεί το ξίφος.

Μία από τις κατηγορίες παραγωγών που χαρακτήρισαν τη δεκαετία του ΄70, είναι και εκείνες που είχαν υψηλό προϋπολογισμό και διεθνές καστ. Προς το τέλος των seventies το γύρισαν στις περιπέτειες καταστροφής με αεροπλάνα, σεισμούς και πυρκαγιές. Το 1971 ήταν ακόμη ισχυρό ως είδος το σπαγγέτι γουέστερν, έτσι ο Βρετανός Τέρενς Γιανγκ, έμπειρος στις μεγάλες παραγωγές με τις περιπέτειες του Τζέιμς Μποντ, συγκέντρωσε τον Αμερικανό Τσαρλς Μπρόνσον και τον Γάλλο Αλέν Ντελόν (που είχαν ξαναδουλέψει μαζί τρία χρόνια πριν στο «Αντίο Φίλε»), τον Ιάπωνα Τοσίρο Μιφούνε και την Ελβετίδα Ούρσουλα Άντρες, όλους με πρόσφατες μεγάλες επιτυχίες. Στο «χρυσό» καστ βρέθηκε και η εκπρόσωπος της αιώνιας κομψότητας Καπισίν, με έναν μικρότερο ρόλο, ενώ τα γυρίσματα έγιναν στην Ισπανία με μπόλικη τοπική κομπαρσαρία να υποδύεται τους Ινδιάνους.

Σε αυτό το παράδοξα διεθνές γουέστερν, τα νήματα της ιστορίας κινεί η συμμορία του Λινκ, που επιτίθεται στο τρένο που μεταφέρει τον Ιάπωνα πρέσβη. Η χρονιά είναι το 1870 και ο Ασιάτης διπλωμάτης έχει μαζί του ένα τελετουργικό χρυσό ξίφος, το οποίο σκοπεύει να προσφέρει ως εθνικό δώρο στον Πρόεδρο Γκραντ. Η ληστεία θα εξελιχθεί σε μακελειό και ο Γκος, Γάλλος συνεργάτης τού Λινκ, θα θεωρήσει ότι εκείνος έχει σκοτωθεί στη συμπλοκή. Έτσι, θα βουτήξει τη λεία, μαζί και το σπάνιο ξίφος και θα την κάνει.

Ο Λινκ, όμως, δεν έχει πεθάνει. Προδομένος από τον Γάλλο και παγιδευμένος, θα αναγκαστεί να κάνει μια ασυνήθιστη συμφωνία. Να συνεργαστεί με τον σωματοφύλακα του πρέσβη, ώστε να εντοπίσουν τον Γκος. Ο ένας θέλει να εκδικηθεί και να βρει τη χαμένη λεία, ο άλλος να ανακτήσει το εθνικό δώρο της χώρας του. Για τον ένα η υπόθεση είναι ξεκαθάρισμα λογαριασμών, για τον άλλο ζήτημα τιμής. Μέσα στην καταδίωξη και στις τακτικές που θα ακολουθήσουν οι δύο άντρες, θα εμπλακούν επιθέσεις από Ινδιάνους και ο ρόλος που θα παίξει η φιλενάδα του Γκος που… δεν κρατά και πολλά ρούχα πάνω της (για όποιον δεν κατάλαβε, η Ούρσουλα Άντρες).

Η «Μονομαχία στον Κόκκινο Ήλιο» σίγουρα δεν είναι μία κλασική ταινία, με την έννοια της καθοριστικής επιρροής σε ένα κινηματογραφικό είδος. Με έναν άλλο τρόπο, όμως, έχει μείνει κλασική ως ξεκάθαρο, γενναιόδωρο και ακομπλεξάριστο entertainment. Ακόμη και ο τίτλος της που χρησιμοποιείται συχνά πυκνά (στην Ελλάδα) ως αναφορά σε άσχετες περιπτώσεις, δείχνει το στίγμα που έχει περάσει στην pop κουλτούρα, ακόμη και σε ανθρώπους που δεν έχουν δει ποτέ το ίδιο το φιλμ. Τι μένει, λοιπόν; Ένα πλούσιο θέαμα που δίνει και κάποιες αφορμές να κανιβαλίσεις (η κομπαρσαρία που λέγαμε και το ντουμπλάζ), το χιούμορ και η αντρίλα του Μπρόνσον, το ιαπωνικό γόητρο του Μιφούνε και η σεξουαλικότητα των Ντελόν και Άντρες. Αρκετά και με το παραπάνω για θερινό σινεμά, δηλαδή.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Μπορεί να είναι μια ταινία ουσιαστικά ξεπερασμένη, αλλά υπάρχει περίπτωση κάποιος που αγαπά το σινεμά να μην χαρεί με ένα τέτοιο καστ; Θα ξινίσεις αν η χρονολογία του φιλμ σου φαίνεται παλιά και αν ανάβεις καντήλια εξορκισμού με το που ακούς τη λέξη «γουέστερν». Κατά τα άλλα, μια χαρά θα περάσεις με τούτο το τεράστιο εμπορικό hit στην πρώτη του διανομή στη χώρα μας στα ‘70s.


MORE REVIEWS

ΓΚΟΤΖΙΛΑ x ΚΟΝΓΚ: Η ΝΕΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ

Ένα μυστηριώδες σήμα (κινδύνου;) έρχεται από τα βάθη της Κοίλης Γης και καλεί την ερευνητική ομάδα που προστατεύει τον Κονγκ στη Νήσο του Κρανίου να βρεθεί στα έγκατα αχαρτογράφητων περιοχών, ελπίζοντας να μην αναμειχθεί και ο Γκοτζίλα, προκαλώντας νέες επικές μάχες.

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.