FreeCinema

Follow us

ΜΟΝΟΜΑΧΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΚΚΙΝΟ ΗΛΙΟ (1971)

(SOLEIL ROUGE)

  • ΕΙΔΟΣ: Γουέστερν
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τέρενς Γιανγκ
  • ΚΑΣΤ: Τσαρλς Μπρόνσον, Αλέν Ντελόν, Τοσίρο Μιφούνε, Ούρσουλα Άντρες, Καπισίν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 112'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: BIBLIOTHEQUE

Μία συμμορία ληστεύει το τρένο που μεταφέρει τον Ιάπωνα πρέσβη. Ανάμεσα στη λεία βρίσκεται και ένα σπάνιο ξίφος, δώρο της Ιαπωνίας προς τον Πρόεδρο Γκραντ. Ο αρχηγός της συμμορίας, προδομένος από τον συνεργάτη του, θα αναγκαστεί να συνεργαστεί με τον σωματοφύλακα του πρέσβη ώστε να βρεθεί το ξίφος.

Μία από τις κατηγορίες παραγωγών που χαρακτήρισαν τη δεκαετία του ΄70, είναι και εκείνες που είχαν υψηλό προϋπολογισμό και διεθνές καστ. Προς το τέλος των seventies το γύρισαν στις περιπέτειες καταστροφής με αεροπλάνα, σεισμούς και πυρκαγιές. Το 1971 ήταν ακόμη ισχυρό ως είδος το σπαγγέτι γουέστερν, έτσι ο Βρετανός Τέρενς Γιανγκ, έμπειρος στις μεγάλες παραγωγές με τις περιπέτειες του Τζέιμς Μποντ, συγκέντρωσε τον Αμερικανό Τσαρλς Μπρόνσον, τον Γάλλο Αλέν Ντελόν (που είχαν ξαναδουλέψει μαζί τρία χρόνια πριν στο «Αντίο Φίλε»), τον Ιάπωνα Τοσίρο Μιφούνε και την Ελβετίδα Ούρσουλα Άντρες, όλους με πρόσφατες μεγάλες επιτυχίες. Στο «χρυσό» καστ βρέθηκε και η εκπρόσωπος της αιώνιας κομψότητας Καπισίν, με έναν μικρότερο ρόλο, ενώ τα γυρίσματα έγιναν στην Ισπανία με μπόλικη τοπική κομπαρσαρία να υποδύεται τους Ινδιάνους.

Σε αυτό το παράδοξα διεθνές γουέστερν, τα νήματα της ιστορίας κινεί η συμμορία του Λινκ, που επιτίθεται στο τρένο που μεταφέρει τον Ιάπωνα πρέσβη. Η χρονιά είναι το 1870 και ο Ασιάτης διπλωμάτης έχει μαζί του ένα τελετουργικό χρυσό ξίφος, το οποίο σκοπεύει να προσφέρει ως εθνικό δώρο στον Πρόεδρο Γκραντ. Η ληστεία θα εξελιχθεί σε μακελειό και ο Γκος, Γάλλος συνεργάτης του Λινκ, θα θεωρήσει ότι εκείνος έχει σκοτωθεί στη συμπλοκή. Έτσι, θα βουτήξει τη λεία, μαζί και το σπάνιο ξίφος και θα την κάνει.

Ο Λινκ, όμως, δεν έχει πεθάνει. Προδομένος από τον Γάλλο και παγιδευμένος, θα αναγκαστεί να κάνει μια ασυνήθιστη συμφωνία. Να συνεργαστεί με τον σωματοφύλακα του πρέσβη, ώστε να εντοπίσουν τον Γκος. Ο ένας θέλει να εκδικηθεί και να βρει τη χαμένη λεία, ο άλλος να ανακτήσει το εθνικό δώρο της χώρας του. Για τον έναν η υπόθεση είναι ξεκαθάρισμα λογαριασμών, για τον άλλον ζήτημα τιμής. Μέσα στην καταδίωξη και στις τακτικές που θα ακολουθήσουν οι δύο άντρες, θα εμπλακούν επιθέσεις από Ινδιάνους και ο ρόλος που θα παίξει η φιλενάδα του Γκος που… δεν κρατά και πολλά ρούχα πάνω της (για όποιον δεν κατάλαβε, η Ούρσουλα Άντρες).

Η «Μονομαχία στον Κόκκινο Ήλιο» σίγουρα δεν είναι μία κλασική ταινία, με την έννοια της καθοριστικής επιρροής σε ένα κινηματογραφικό είδος. Με έναν άλλο τρόπο, όμως, έχει μείνει κλασική ως ξεκάθαρο, γενναιόδωρο και ακομπλεξάριστο entertainment. Ακόμη και ο τίτλος της που χρησιμοποιείται συχνά πυκνά (στην Ελλάδα) ως αναφορά σε άσχετες περιπτώσεις, δείχνει το στίγμα που έχει περάσει στην pop κουλτούρα, ακόμη και σε ανθρώπους που δεν έχουν δει ποτέ το ίδιο το φιλμ. Τι μένει, λοιπόν; Ένα πλούσιο θέαμα που δίνει και κάποιες αφορμές να κανιβαλίσεις (η κομπαρσαρία που λέγαμε και το ντουμπλάζ), το χιούμορ και η αντρίλα του Μπρόνσον, το ιαπωνικό γόητρο του Μιφούνε και η σεξουαλικότητα των Ντελόν και Άντρες. Αρκετά και με το παραπάνω για θερινό σινεμά, δηλαδή.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Μπορεί να είναι μια ταινία ουσιαστικά ξεπερασμένη, αλλά υπάρχει περίπτωση κάποιος που αγαπά το σινεμά να μην χαρεί με ένα τέτοιο καστ; Θα ξινίσεις αν η χρονολογία του φιλμ σου φαίνεται παλιά και αν ανάβεις καντήλια εξορκισμού με το που ακούς τη λέξη «γουέστερν». Κατά τα άλλα, μια χαρά θα περάσεις με τούτο το τεράστιο εμπορικό hit στην πρώτη του διανομή στη χώρα μας στα ‘70s.

MORE REVIEWS

ΤΣΑΪ ΜΕ ΤΙΣ ΚΥΡΙΕΣ

Τέσσερις φίλες, τρεις 84χρονες και μια 89χρονη, συναντιούνται στο σπίτι της μίας εξ αυτών στην βρετανική εξοχή και συζητούν, αναπολούν, γελούν και συγκινούνται. Απλά, δεν πρόκειται για τέσσερις κοινές ηλικιωμένες φίλες, αλλά για τα «χρυσά κορίτσια» της βρετανικής (και παγκόσμιας) υποκριτικής!

Ο ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ ΤΟΥ ΚΑΡΤΕΛ

Άρτι παραιτηθείς από την General Motors, ο Τζον ΝτεΛόριαν ανοίγει τα φτερά της δικής του εταιρείας σχεδιάζοντας το αυτοκίνητο των ονείρων του. Το project είναι ακριβό, τα χρήματα δεν φτάνουν, όμως για καλή του τύχη ο νέος του γείτονας είναι πιλότος με άκρες στην Κολομβία. Ή μήπως η τύχη του δεν είναι και τόσο καλή; Βασισμένο σε πραγματικά γεγονότα.

ΠΟΛΥ ΑΡΓΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΘΑΝΟΥΝ ΝΕΟΙ

Στη μεταδιδακτορική Χιλή, παρέα οικογενειών ζει στην απομονωμένη φύση των πρόποδων των Άνδεων. Γονείς και παιδιά ετοιμάζονται για την μεγάλη πρωτοχρονιάτικη γιορτή, αν και για τα δεύτερα, μεγαλύτερη σημασία έχει το τέλος της εποχής της αθωότητάς τους.

Η ΓΕΙΤΟΝΙΣΣΑ

Γηραιός απατεωνίσκος μεταμφιέζεται σε ηλικιωμένη γυναίκα και για σκοπούς που έχουν να κάνουν με ένα πολύτιμο αντικείμενο το οποίο μοναχική εκδότρια βιβλίων έχει στην κατοχή της, πιάνει το γειτονικό της διαμέρισμα. Εκείνη στην αρχή θα συμπαθήσει την εκκεντρική γιαγιούλα, σύντομα όμως θα προκύψουν (τι άλλο…) παρεξηγήσεις.

CAROUSEL

Στην κομμουνιστική Ουγγαρία της δεκαετίας του ‘50, οι νεαροί Μάρι και Μάτε ερωτεύονται την λάθος στιγμή, όταν ο πατέρας εκείνης αποφασίζει να φύγει από την τοπική αγροτική κολεκτίβα και να απαιτήσει αυτούσια τη γη του πίσω. Παράλληλα, την ώρα που ο Μάτε αγωνίζεται για καλύτερες συνθήκες μέσα στην κολεκτίβα και αναπόφευκτα συγκρούεται με τους αποχωρούντες γαιοκτήμονες.