FreeCinema

Follow us

ΚΑΙ Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΒΑΛΕΙ ΤΟ ΧΕΡΙ ΤΟΥ (2013)

(SOLE A CATINELLE)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζενάρο Νουντσιάντε
  • ΚΑΣΤ: Κέκο Τζαλόνε, Αουρόρε Εργκούι, Μίριαμ Νταλμάτζιο, Ρόμπερτ Ντανκς, Ρούμπεν Απρέα
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 87'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Πλασιέ που θησαύρισε από τις πωλήσεις ηλεκτρικής σκούπας δέχεται το χτύπημα της οικονομικής κρίσης σε μορφή επερχόμενης απόλυσης, ταυτόχρονα με ένα δύσκολο στοίχημα που, ανέλπιστα, χάνει και τώρα πρέπει να πάει τον αριστεύσαντα υιό του για διακοπές, αν και άφραγκος.

«Χρυσή αγελάδα» του περσινού καλοκαιριού με το «Πού Πάω, Θεέ μου;», ο Ιταλός (και παντελώς άγνωστος στη χώρα μας μέχρι πρότινος) κωμικός Κέκο Τζαλόνε επέστρεψε σε τούτο το μαρτυρικό (για τους θεατές) θέρος με δύο προγενέστερες επιτυχίες του στη γείτονα (και μόνο…), το «Τι Όμορφη Μέρα, Θεέ μου!» (παραγωγή του 2011…) και τούτο εδώ που μας έρχεται από το 2013 για να αναφωνήσουμε όλοι μαζί εν χορώ: «Γιατί, Θεέ μου;»!

Προφανέστατα, οι θεατές δεν «τσίμπησαν» κι εφέτος στα ταμεία, αλλά αυτό δεν μας έσωσε από τη διανομή του «εύλογα» (#sarcasm) τιτλοφορούμενου στα ελληνικά… «Και ο Θεός να Βάλει το Χέρι του», το οποίο έρχεται να ενισχύσει τις πεποιθήσεις μου περί αγνωστικισμού. Αυτή τη φορά, ο (πραγματικά ατάλαντος, όμως!) Τζαλόνε υποδύεται έναν οικογενειάρχη που τα βρίσκει σκούρα όταν ένα ανταγωνιστικό προϊόν αφανίζει τις θριαμβευτικές πωλήσεις του ιδίου ως καλύτερου πλασιέ συγκεκριμένου τύπου… ηλεκτρικής σκούπας στην Ιταλία. Καθώς το σπιτικό του αδειάζει από το πλήθος καταναλωτικών αγαθών στα οποία σκόρπιζε τα λεφτά του ο Κέκο (έτσι αποκαλείται και ο ήρωας, φυσικά) και η σύζυγός του απολύεται από το εργοστάσιο στο οποίο δούλευε, η μεγαλύτερη πρόκληση για τούτη την οικογένεια προστίθεται όταν ο υιός τους αριστεύει με κύριο σκοπό να κερδίσει το στοίχημα που του έβαλε ο πατέρας του, με έπαθλο την πραγματοποίηση των πιο ονειρεμένων διακοπών της ζωής του.

Το παιδάκι θα απαιτήσει το «δώρο» του και ο απένταρος αλλά αγαπησιάρης πατέρας θα προσπαθήσει να εκπληρώσει… μερικώς την επιθυμία του ανήλικου, πηγαίνοντάς το στο σπίτι μιας τσιγκούνας θείας του στην επαρχία, ευελπιστώντας ο ίδιος να πετύχει και καμία επιπλέον πώληση σκούπας εντός του σογιού του! Αφού βρίσκεται και σε διάσταση με τη σύζυγό του, θα προκύψει κι ένα νέο ρομάντζο με όμορφη και… παμπλούτου νεαρά που έχει παιδί με ψυχολογικά προβλήματα, τα οποία ξεπερνά η παρέα του με τον γιόκα του Κέκο.

Η εξέλιξη της πλοκής πατάει πάνω σε κάθε στερεότυπο που μπορεί να φανταστεί ένας κοινός νους, σε μια λαϊκή κωμωδία κοινωνικού χαρακτήρα που μιλά περισσότερο σε γονείς και κουβαλάει τα αναμενόμενα μηνύματα καλοσύνης και θετικότητας στη ζωή. Λιγότερο μπαλαφαροειδές το χιούμορ, λοιπόν, άρα ακόμη πιο… εκνευριστικό το αποτέλεσμα, καθώς στα προηγούμενα έργα του Τζαλόνε, έστω, μπορούσες να γελάσεις (ή να μειδιάσεις, μάλλον) για τους… εντελώς λάθος λόγους. Εδώ, όμως, σου κόβεται ακόμη κι αυτό! Για όνομα του Θεού, φτάνει!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ο ηθοποιός που θα έκανε ακόμη και τον δικό μας Σεφερλή να αισθάνεται υπερήφανος για το υποκριτικό του ταλέντο επιστρέφει… ξανά από το παρελθόν, σε μια απόπειρα για μια κάπως πιο οικογενειακή κωμωδία που συναντά μέρος της φιλμογραφίας του Άνταμ Σάντλερ. Αντικειμενικά, πρόκειται περί δοκιμασίας νεύρων για οποιονδήποτε νορμάλ θνητό. Ας ελπίσουμε να αργήσει να γυρίσει το επόμενο φιλμ του ο Τζαλόνε, διότι τρίτο καλοκαίρι με δαύτον θα είναι η δική μας Πομπηία!

MORE REVIEWS

ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ Ο ΝΕΓΡΟΣ ΣΟΥ

Μέσα από κείμενα του συγγραφέα Τζέιμς Μπόλντουιν, τούτο το ντοκιμαντέρ αναλύει την αμερικανική Ιστορία σε συσχετισμό με το ρατσιστικό συναίσθημα και τη βία κατά των μαύρων πολιτών, με άξονες την αντιμετώπιση του φυλετικού ζητήματος από το σινεμά του Χόλιγουντ και τρεις περιπτώσεις δολοφονημένων ηγετικών μορφών της πάλης για ίσα δικαιώματα στις ΗΠΑ.

LINES

Ελλάδα. Μια νύχτα κρίσης. Επτά άτομα, λυγίζοντας, καταφεύγουν στην ίδια hotline βοήθειας - αλλά δεν τους συνδέει μόνο αυτό. Μιλάτε, (δε) σας ακούμε...

ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΕΣ ΨΑΡΙΚΕΣ ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ

Ένας μικρός καρχαρίας «μπαμπού» θα κάνει τα πάντα προκειμένου να προστατέψει μια ντουζίνα καρχαριάκια από τα χέρια δυο ανήλικων λαθροκυνηγών, επιστρατεύοντας τη βοήθεια των πιστών του φίλων.

HAPPY END

Μεγαλοαστική οικογένεια της Βόρειας Γαλλίας έχει βυθιστεί στην απαθή εσωστρέφεια του πλούσιου βίου της. Αυτοκτονικός παππούς, εργασιομανής κόρη, άπιστος γιος, ανεπρόκοπος εγγονός, ένοχη εγγονή. Happy end; Last year.

ΑΡΔΕΝΝΕΣ

Δύο αδέλφια κακοποιοί χωρίζονται όταν μια ληστεία πάει στραβά και ο ένας καταλήγει στη φυλακή. Μερικά χρόνια μετά, ο άλλος έχει ακολουθήσει έναν «καθαρό» δρόμο, προφανώς και όχι το μοναδικό πράγμα το οποίο θα τους φέρει σε σύγκρουση.