FreeCinema

Follow us

ΚΑΙ Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΒΑΛΕΙ ΤΟ ΧΕΡΙ ΤΟΥ (2013)

(SOLE A CATINELLE)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζενάρο Νουντσιάντε
  • ΚΑΣΤ: Κέκο Τζαλόνε, Αουρόρε Εργκούι, Μίριαμ Νταλμάτζιο, Ρόμπερτ Ντανκς, Ρούμπεν Απρέα
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 87'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Πλασιέ που θησαύρισε από τις πωλήσεις ηλεκτρικής σκούπας δέχεται το χτύπημα της οικονομικής κρίσης σε μορφή επερχόμενης απόλυσης, ταυτόχρονα με ένα δύσκολο στοίχημα που, ανέλπιστα, χάνει και τώρα πρέπει να πάει τον αριστεύσαντα υιό του για διακοπές, αν και άφραγκος.

«Χρυσή αγελάδα» του περσινού καλοκαιριού με το «Πού Πάω, Θεέ μου;», ο Ιταλός (και παντελώς άγνωστος στη χώρα μας μέχρι πρότινος) κωμικός Κέκο Τζαλόνε επέστρεψε σε τούτο το μαρτυρικό (για τους θεατές) θέρος με δύο προγενέστερες επιτυχίες του στη γείτονα (και μόνο…), το «Τι Όμορφη Μέρα, Θεέ μου!» (παραγωγή του 2011…) και τούτο εδώ που μας έρχεται από το 2013 για να αναφωνήσουμε όλοι μαζί εν χορώ: «Γιατί, Θεέ μου;»!

Προφανέστατα, οι θεατές δεν «τσίμπησαν» κι εφέτος στα ταμεία, αλλά αυτό δεν μας έσωσε από τη διανομή του «εύλογα» (#sarcasm) τιτλοφορούμενου στα ελληνικά… «Και ο Θεός να Βάλει το Χέρι του», το οποίο έρχεται να ενισχύσει τις πεποιθήσεις μου περί αγνωστικισμού. Αυτή τη φορά, ο (πραγματικά ατάλαντος, όμως!) Τζαλόνε υποδύεται έναν οικογενειάρχη που τα βρίσκει σκούρα όταν ένα ανταγωνιστικό προϊόν αφανίζει τις θριαμβευτικές πωλήσεις του ιδίου ως καλύτερου πλασιέ συγκεκριμένου τύπου… ηλεκτρικής σκούπας στην Ιταλία. Καθώς το σπιτικό του αδειάζει από το πλήθος καταναλωτικών αγαθών στα οποία σκόρπιζε τα λεφτά του ο Κέκο (έτσι αποκαλείται και ο ήρωας, φυσικά) και η σύζυγός του απολύεται από το εργοστάσιο στο οποίο δούλευε, η μεγαλύτερη πρόκληση για τούτη την οικογένεια προστίθεται όταν ο υιός τους αριστεύει με κύριο σκοπό να κερδίσει το στοίχημα που του έβαλε ο πατέρας του, με έπαθλο την πραγματοποίηση των πιο ονειρεμένων διακοπών της ζωής του.

Το παιδάκι θα απαιτήσει το «δώρο» του και ο απένταρος αλλά αγαπησιάρης πατέρας θα προσπαθήσει να εκπληρώσει… μερικώς την επιθυμία του ανήλικου, πηγαίνοντάς το στο σπίτι μιας τσιγκούνας θείας του στην επαρχία, ευελπιστώντας ο ίδιος να πετύχει και καμία επιπλέον πώληση σκούπας εντός του σογιού του! Αφού βρίσκεται και σε διάσταση με τη σύζυγό του, θα προκύψει κι ένα νέο ρομάντζο με όμορφη και… παμπλούτου νεαρά που έχει παιδί με ψυχολογικά προβλήματα, τα οποία ξεπερνά η παρέα του με τον γιόκα του Κέκο.

Η εξέλιξη της πλοκής πατάει πάνω σε κάθε στερεότυπο που μπορεί να φανταστεί ένας κοινός νους, σε μια λαϊκή κωμωδία κοινωνικού χαρακτήρα που μιλά περισσότερο σε γονείς και κουβαλάει τα αναμενόμενα μηνύματα καλοσύνης και θετικότητας στη ζωή. Λιγότερο μπαλαφαροειδές το χιούμορ, λοιπόν, άρα ακόμη πιο… εκνευριστικό το αποτέλεσμα, καθώς στα προηγούμενα έργα του Τζαλόνε, έστω, μπορούσες να γελάσεις (ή να μειδιάσεις, μάλλον) για τους… εντελώς λάθος λόγους. Εδώ, όμως, σου κόβεται ακόμη κι αυτό! Για όνομα του Θεού, φτάνει!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ο ηθοποιός που θα έκανε ακόμη και τον δικό μας Σεφερλή να αισθάνεται υπερήφανος για το υποκριτικό του ταλέντο επιστρέφει… ξανά από το παρελθόν, σε μια απόπειρα για μια κάπως πιο οικογενειακή κωμωδία που συναντά μέρος της φιλμογραφίας του Άνταμ Σάντλερ. Αντικειμενικά, πρόκειται περί δοκιμασίας νεύρων για οποιονδήποτε νορμάλ θνητό. Ας ελπίσουμε να αργήσει να γυρίσει το επόμενο φιλμ του ο Τζαλόνε, διότι τρίτο καλοκαίρι με δαύτον θα είναι η δική μας Πομπηία!


MORE REVIEWS

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.

ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΟΞΑ

Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία Lancia θέλει να κερδίσει πάση θυσία το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι του 1983, όμως, το μοντέλο της 037 υστερεί σημαντικά έναντι της τετρακίνητης γερμανικής τεχνολογίας του Audi Quattro. Ο εκτελεστικός της Διευθυντής, Τσέζαρε Φιόρι, έχει μερικές πονηρές ιδέες οι οποίες ενδεχομένως μπορούν ν’ αλλάξουν τη διαφαινόμενη πορεία των πραγμάτων. Εμπνευσμένο από αληθινά γεγονότα.