FreeCinema

Follow us

ΕΡΩΤΑΣ ΧΩΡΙΣ ΔΕΣΜΕΥΣΕΙΣ (2015)

(SLEEPING WITH OTHER PEOPLE)

  • ΕΙΔΟΣ: Ρομαντική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Λέσλι Χέντλαντ
  • ΚΑΣΤ: Τζέισον Σουντέικις, Άλισον Μπρι, Άνταμ Σκοτ, Τζέισον Μαντζούκας, Αμάντα Πιτ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 95'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: SEVEN FILMS / ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Σεξομανής γυναικάς και άπιστη κατά συρροήν, που στα κολεγιακά τους χρόνια είχαν ξεπαρθενευτεί μαζί, συναντιούνται ξανά μετά από χρόνια και αναπτύσσουν αντι-ρομαντική, πλατωνική σχέση που θα δοκιμάσει την αντοχή της σεξουαλικής τους έλξης.

Ένας κινηματογραφιστής που θέλει να γυρίσει την πλάτη του στο «Όταν ο Χάρι Γνώρισε τη Σάλι» (1989) και να υπογράψει σκηνοθετικά και σεναριακά το αντι-συμβατικό του «μανιφέστο» επάνω στο genre των ρομαντικών κομεντί, χρειάζεται πολλά κότσια. Πρέπει να είναι πολύ μάγκας και στη γλώσσα και στη ματιά. Η Λέσλι Χέντλαντ σίγουρα φλυαρεί στην πρώτη περίπτωση, ενώ στη δεύτερη δεν έχει απολύτως τίποτε το ξεχωριστό. Άρα, τούτη η ταινία καταλήγει να μοιάζει με το πρώτο ραντεβού που… απέτυχε άδοξα.

Οι προθέσεις τής Χέντλαντ να συμπεριλάβει κάμποσα layers στην ψυχολογία των ηρώων της και των «δορυφόρων» που εμπλουτίζουν τη ζωή τους καταστασιακά κάπου μπλέκουν υπερβολικά τα μπούτια τους, τα οποία, ταυτόχρονα, «κλωτσάνε» όταν προσπαθούν να πείσουν ότι αμφισβητούν τα στουντιακά στερεότυπα του είδους. Δεν μπορείς να παριστάνεις τη «μακρινή συγγενή» τού Τζαντ Άπαταου, φλερτάροντας και με το «arthouse» άλλοθι της Νέας Υόρκης και του πνεύματος που κουβαλάει (η κατάρα της κληρονομιάς του Γούντι Άλεν…). Και η απόπειρα ψυχανάλυσης του πρωταγωνιστικού ζεύγους; Έγιναν και οι δύο… κατεστραμμένοι sex addicts επειδή η πρώτη τους φορά τους φόρτωσε «κουσούρια», μόνο και μόνο γιατί δεν παραδέχτηκαν πως βρήκαν το ιδανικό τους ταίρι πριν από 12 χρόνια;

Όσον καιρό, λοιπόν, αρνούνται τη σεξουαλική τους έλξη στο φιλμικό παρόν, οι ξεχωριστές τους ιστορίες περιστρέφονται γύρω από έναν γυναικολόγο – παλιά καψούρα εκείνης, εξαιτίας του οποίου δεν της στεριώνει σοβαρός και πιστός δεσμός, και το αφεντικό εκείνου, μια executive, χωρισμένη μητέρα, η οποία μοιάζει να είναι το τελευταίο θηλυκό στον πλανήτη που δεν του έχει παραδοθεί. Αν βάλουμε και το παντρεμένο ζευγάρι του συνεταίρου του ή τη λεσβία κολλητή εκείνης (χαρακτήρες «γλάστρα», εντελώς παρατημένοι σεναριακά), απλά προσθέτουμε… περισσότερη φλυαρία και extra χρόνο διάρκειας στο φιλμ.

Το άδικο της υπόθεσης είναι ότι υπάρχει ταλέντο στο καστ εδώ, η Άλισον Μπρι έχει και το κωμικό μπρίο και τη διάθεση να «ψαχτεί» στις πιο δραματικές στιγμές της, κλέβοντας και την παράσταση στη σκηνή του χορευτικού στο παιδικό party, ενώ ο Τζέισον Σουντέικις, ίσως για πρώτη φορά, «την παλεύει» κάπως πιο πιστευτά υποκριτικά, κι ας μην τον βοηθάει η ανάλυση του χαρακτήρα του από την πένα της Χέντλαντ.

Στην τελική, το «Έρωτας Χωρίς Δεσμεύσεις» μοιάζει με μια τυπική, νυσταλέα ρομαντική κομεντί που ποτέ δεν καταφέρνει να κάνει σεξ με τον εγκέφαλό σου, όσο και να… τρίβεται επάνω σου. Και μιλώντας περί «τριψίματος», η σκηνή των μυστικών της γυναικείας αυτοϊκανοποίησης είναι απολαυστική. Αλλά δεν χρειάζεται να δεις τούτο το φιλμ για να μάθεις πώς γίνεται…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Κομεντί σχέσεων, με μια έμφαση στα σεξουαλικά ζητήματα. Αν δεν είχες δει το «Μαζί σου κι Ας Πεθάνω» το καλοκαίρι που μας πέρασε, έχασες κάτι πολύ πιο πρωτότυπο και αστείο. Εδώ το γέλιο είναι ελάχιστο, οι διάλογοι όχι ακριβώς πνευματώδεις και η αμηχανία της παράδοσης στα στερεότυπα του είδους χαλάει την τελική γεύση. Σαφώς πιο γυναικείο το target group του έργου. Αυτό θα περάσει την ώρα του με λιγότερη γκρίνια… Καμία σχέση με date movie, πάντως!


MORE REVIEWS

ΑΜΠΙΓΚΕΪΛ

Ασύνδετη ομάδα παρανόμων απάγει ανήλικη μπαλαρίνα, με τη φήμη ότι πρόκειται για την κόρη ζάμπλουτου ο οποίος θα δώσει ασυζητητί το τεράστιο ποσό των λύτρων που θα του ζητηθεί. Η μικρή Άμπιγκεϊλ, όμως, δεν είναι ένα κοινό, απροστάτευτο κοριτσάκι…

ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ

Σε ένα κοντινό, δυστοπικό μέλλον, η Αμερική σπαράσσεται από τον διχασμό ενός Εμφυλίου που έχει μετατρέψει τη χώρα σε αληθινή ζώνη πολέμου. Καθώς μία ισχυρή φατρία ανταρτών κατευθύνεται προς τον Λευκό Οίκο για να σκοτώσει τον Πρόεδρο, μία φωτορεπόρτερ και η ομάδα συνεργατών της αγωνίζεται να προλάβει να φτάσει στη Γουόσινγκτον πριν να είναι αργά.

DEMON SLAYER: KIMETSU NO YAIBA - HASHIRA TRAINING

Ο Τάνζιρο, ο Γκένια και η Νέζουκο καταδιώκουν έναν δαίμονα Ανώτερης Τάξης στα δάση του Χωριού Ξιφασκίας, με τον πρώτο ν’ αντιμετωπίζει ένα θανάσιμο δίλημμα. Βγαίνει κερδισμένος, αλλά δεν πρόκειται να χαρεί τη νίκη του, μιας και ο Άρχοντας Μούζαν θέλει να εκμεταλλευτεί εκείνη της «μολυσμένης» Νέζουκο έναντι του ήλιου!

MIA AND ME: Η ΤΑΙΝΙΑ

Όταν η Μία επιστρέφει στο παλιό εξοχικό σπίτι της οικογένειας με τον παππού της, η πέτρα στο μαγικό της βραχιόλι φωτίζει ξαφνικά - ένα κάλεσμα για βοήθεια! Μέσω μιας αστραφτερής πύλης, μεταφέρεται στον φανταστικό κόσμο των μονόκερων της Σεντοπίας. Εκεί συναντά τον μονόκερο Στόρμι και τον Ίκο, ένα ξωτικό από το Νησί Λώτους, το οποίο χρειάζεται απεγνωσμένα τη βοήθειά της. Ο Τόξορ, ένας αποκρουστικός κακός που μοιάζει με βατράχι, θέλει να κατακτήσει το νησί με μαύρη μαγεία.

ΜΗ ΜΟΥ ΛΕΣ ΨΕΜΑΤΑ

Διάσημος συγγραφέας επιστρέφει στη γενέτειρά του έπειτα από τριανταπέντε χρόνια απουσίας, προκειμένου να παραστεί σε επετειακές εκδηλώσεις. Η τυχαία συνάντηση με τον γιο παλιού συμμαθητή του, ο οποίος υπήρξε ο πρώτος του εφηβικός έρωτας, ξετυλίγει το κουβάρι των αναμνήσεων, αλλά και των συγκρούσεων.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι δύο που θέλουν να πηδηχτούν μαζί σαν τα σκυλιά, αλλά φωνάζουν «ποντικοπαγίδα» κάθε φορά που καυλώνουν. Έπρεπε να είναι νόμιμη η ευθανασία.