FreeCinema

Follow us

SHERLOCK HOLMES 2: ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ (2011)

(SHERLOCK HOLMES: A GAME OF SHADOWS)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γκάι Ρίτσι
  • ΚΑΣΤ: Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ, Τζουντ Λο, Τζάρεντ Χάρις, Νούμι Ραπάς
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 129’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: VILLAGE FILMS

Με χούγια υπερευφυής ερευνητής, στην Αλβιόνα του 1891, τρώει… δεύτερο «πακέτο»: το μήνα μέλιτος του νιόπαντρου γιατρού και συνεργάτη του, μία τσιγγάνα μαλαγάνα, την πρώην – φόνισσα, τον…αδελφό του κι έναν ακαδημαϊκό, ο οποίος υποσκάπτει αθέατα εκρηκτικά το status quo στη Γηραιά.

Το όνομα του ενός είναι Σέρλοκ. Σέρλοκ Χολμς. Το όνομα του άλλου Ρίτσι. Γκάι Ρίτσι. Και μαζί αποδεικνύουν, πλέον πέραν πάσης υποψίας, ότι δεν είναι ένα… αταίριαστο ζευγάρι (που, ευτυχώς για τη Warner, «σκοτώνει» ως franchise), αλλά ότι τα αντίθετα έλκονται – αν και για το πόσο, όσον αφορά στους δύο ντετέκτιβ ως ζεύγος, το «Αρσενικό και Παλιά Δαντέλα» κραγιοναρισμένο γκαγκ παρενδυσίας είναι ακόμα αμφίσημα στοιχειώδες, αγαπητέ μου Γουότσον.

Της συνομοταξίας «κωμικής φιλίας Trans-Europe Express δράσης επιβιώσεων, οξύνουν ιατροδικαστικό whodunit Unabomber διαλευκάνσεων περιόδου με μουλωχτά εγκληματικό πολιτικό αχό», αυτή τη φορά η μυθοπλασία έχει πιο ισχυρά αποδεικτικά στοιχεία (τότε μία αποκρυφιστικά serial killer-ική συνωμοσία απειλή για την Αγγλία, τώρα ένα σχέδιο δολιοφθορών με στόχο την… ηγεσία στην Ευρωπαϊκή Ένωση!), κυρίως, όμως, έχει «αντίπαλο»: την πανόδετα εμβληματική μορφή του Μοριάρτι, τον οποίο εδώ βγάζει απ’ τον τάφο το φύσει παλιακό ντουέτο «βισάζ – γρέζι» του Χάρις.

Με απαύγασμα εκτέλεσης και action fun τις σεκάνς φωσφορικής αυτανάφλεξης στο τρένο και κορύφωσης μονομαχίας εγκεφάλων σ’ έναν καταρράκτη των Άλπεων, οι φαντεζί παρτίδες σκακιστικά επαγωγικής σκέψης (που αναλύουν τη δράση a priori ή a posteriori) είναι αυτές που αιχμαλωτίζουν το crowdpleaser θυμικό. Πλάι στο… «Snatch» αδρεναλίνης από το μοντάζ και τα εφέ εκκεντρικότητας χρονώσεων, που μαζί πυροκροτούν τις σασπένς λήψεις του Ρουσλό, οι αντιστάσεις σου έχουν φάει ήδη χώμα: από το περιόδου Βικτορίας μη κλασικά εικονογραφημένο vintage design που ασκεί τη νοημοσύνη, τις εμπνεύσεις και τις γνώσεις του σε βαγκονλί, τσαντίρια και σαλόνια Αγγλίας/Γαλλίας/Γερμανίας/Ελβετίας, το πλακατζίδικο Esquire φλέγμα των ανετότερων στα bromance pas de deux τους Ντάουνι Τζούνιορ – Λο, και τις σωματικά τσαμπουκαλίδικες κασκάντες.

Ο θεατής που είναι τέρας παρατήρησης (και όχι, δε χρειάζεται ο ήρωας του σερ Άρθουρ Κόναν Ντόιλ να είναι το προσωπικό σου λάβδανο), πάει σηκωτά σχεδόν στη Σκότλαντ Γιαρντ κροταλίσματα déjà vu του στόρι σκελετού, ενώ η «εκδίκηση της γυφτιάς» τεκταινομένων αποτελεί μάλλον clin d’oeil στο «Η Αρπαχτή» παρά εκδήλωση φιλμογραφικής νεύρωσης του πρώην κύριου Μαντόνα. Και έτσι, όμως, σχεδόν εξευτελίζοντας το νόμο «το original δεν πιάνεται απ’ το sequel», ο μεγεθυντικός φακός του Σέρλοκ συλλαμβάνει μία περιπέτεια μυστηρίου και θυμηδίας που τιμά την εποχή της, φτιάχνοντας θρύλο ύπουλα. Αν κάποτε εξιχνιαζόταν και το full nudity «κρυφό» πλάνο του Φράι…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Με τα χίλια, εάν graphic novel και Τζέιμς Μποντ σε φτιάχνουν ίσα κι όμοια. Ίσως όχι, αν είσαι συνταξιούχος και/ή πιουρίστας οπαδός της τρόικας «πίπα – καπελάκι – προχώ πνεύμα» των βιβλίων.


MORE REVIEWS

ΓΚΟΤΖΙΛΑ x ΚΟΝΓΚ: Η ΝΕΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ

Ένα μυστηριώδες σήμα (κινδύνου;) έρχεται από τα βάθη της Κοίλης Γης και καλεί την ερευνητική ομάδα που προστατεύει τον Κονγκ στη Νήσο του Κρανίου να βρεθεί στα έγκατα αχαρτογράφητων περιοχών, ελπίζοντας να μην αναμειχθεί και ο Γκοτζίλα, προκαλώντας νέες επικές μάχες.

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.

MR KLEIN

MR KLEIN

Ο Σέρλοκ Χολμς κυνηγάει έναν καθηγητή Μοριάρτι, σκάνε και κάτι τσιγγάνοι, θυμήθηκα εκείνο με το Βέγγο, καλύτερο ήταν. Αν πας για να ρίξεις έναν υπνάκο, κάνει πολύ θόρυβο, δε θα κλείσεις μάτι.