FreeCinema

Follow us

ΣΑΜΜΥ 2 (2012)

(SAMMY’S AVONTUREN 2)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μπεν Στάσεν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 92’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: VILLAGE FILMS

Αρσενική καρέτα και τάλε κουάλε κολλητός καθοδηγούν σε ατόλη χελωνάκια που βγήκαν απ’ τ’ αυγό ώσπου, μαζί με τσίου αστακό, πιάνονται παράνομα από τράτα και πουλιούνται σε manager – λέρα μουράτου ενυδρείου στο Ντουμπάι. Εκεί, ιππόκαμπος – γκάνγκστερ κάνει κουμάντο με (και καλά) σχέδιο φευγιού για όλα τα αλιεύματα, ενώ το ντούο μπέμπηδων ψάχνεται υποβρυχίως. Θα ξαναβρεθούν και δη στην ελευθερία;

Γιατί «Εδώ δεν είναι παράδεισος, είναι φυλακή», που λέει κι ο, σε ανύποπτο χρόνο κοροϊδευτικά μιμούμενος τις ρεβεράντζες του διευθυνταρά οικοδεσπότη, πιγκουίνος της ταινίας. Καθόσο ευπρόσδεκτο το οικοακτιβιστικό Gulf Stream που ζέσταινε και το προπέρσινο, πρώτο τρεχαντήρι αυτού του βελγικού cartoon franchise, σε βγάζει ενίοτε και ρηχά, ωστόσο. Φταίει, καταρχήν, η μπουγιαμπέσα όπου κάνεις παπάρα χαρακτήρων και μοτίβων απ’ το «Ψάχνοντας τον Νέμο» (το κλου βαβούρας αποχωρισμού απροστάτευτου βλασταριού από κηδεμόνα, το πατιρντί απεργαζόμενου «την κάνουμε», ο πειραγμένου μυαλού συνοδοιπόρος – εδώ η τριχασμένη προσωπικότητα ενός… Rock Lobster) μέχρι το «Καρχαριομάχος» (ο ρόλος Νονού που έχει σούζα αυτή την ποντισμένη «Μαδαγασκάρη») μέσω του «Happy Feet» (η οικογένεια black and white «Αυτοκρατόρων» και το εύρημα με τα παγάκια – δεσμά των αντιφρονούντων του δερβέναγα).

Έτερα όχι στον αφρό ή χρόνια ελλιμενισμένα δείγματα εδώ αποτελούν η scuba στολή των μουσικών μοντάζ ή cues (με το «Tu Vuo Fa L’ Americano» ως παραπομπή στο Μαφιόζο δυνάστη να φουντάρεται μοιραία στη μεταγλωττισμένη – μόνο – εκδοχή της ημεδαπής), το εκθετήριο μούλτι κούλτι ειδών (που πάει στον πάτο στα τσιράκια – χέλια Γαλλίας και στο παθιάρικο ζεύγος των σαργών Μεξικού) και το όχι πάντα λάδι ελληνικό σπικάρισμα, που σερβίρει κατεψυγμένα έτι περαιτέρω κάποια λεκτικά γκαγκ του γλυκού νερού, ούτως ή άλλως. Αυτό το δεύτερο μπανάκι από τη Μπενελούξ ως φιλοϊχθυακών διδαγμάτων (προσέξτε το αηδές ξεψάχνισμα των μαλακοστράκων απ’ τους πελάτες του εστιατορίου τού aquarium) χιούμορ περιπέτεια «η ισχύς εν τη ενώσει» απόδρασης δε βουλιάζει ποτέ, πάντως, κυρίως αν θεωρείς εαυτόν του υγρού στοιχείου. Εξού και είναι… σουπιά η επίθεση των γλάρων στο γρι γρι με κουτσουλιές, η καταδίωξη αμφιβίων από τα μπαρακούντα απ’ την Ποσειδωνία μέχρι και τους αεραγωγούς, ο Κυπριακού αξάν κάβουρας, η μικρή ροζ Octopussy, το ψευδό νεκρόψαρο – ατραξιόν και η πανδαισία χρωμάτων ψαριών και ύφαλου, που (όσο κι αν δεν κάνoυν σχέδια – κρύσταλλο στο Η2Ο α λα Pixar) «στέλνουν» το θεατή – δύτη επιφανείας υπεράνετα. Κοινώς, ο Σάμμυ βγαίνει απ’ το καβούκι του αλλά δεν τρώει όλες τις τσούχτρες ούτε είναι ταρταρούγα πρώτης ποιότητας. Γιαννάκη, όχι στα βαθιά, παιδί μου…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Το family κοπάδι αγκιστρώνεται εδώ από κάθε άποψη. Οι κέφαλοι του κινούμενου σχεδίου συχνά θα μυριστούν το «Σενεγάλης». Και θυμηθείτε: όχι σκουπίδια, όχι πλαστικά σε θάλασσες και ακτές!

MORE REVIEWS

MOMMY rev

MOMMY

Η Ντιάν βγάζει τον Στιβ από το ίδρυμα. Είναι μάνα. Έχει καθήκον. Εκείνος δημιουργεί μονάχα προβλήματα. Και η Καϊλά, η μικροαστή σύζυγος της διπλανής πόρτας, θα μπει στη ζωή τους για να καλύψει… ένα κενό. Αυτό που λείπει από το κάδρο;

WOMAN IN GOLD

ΓΥΝΑΙΚΑ ΑΠΟ ΧΡΥΣΟ

Η αληθινή ιστορία της ανιψιάς της Αντέλε Μπλοχ Μπάουερ, η οποία διεκδίκησε το πορτρέτο της θείας της που είχε ζωγραφίσει ο Γκούσταφ Κλιμτ, σέρνοντας στα δικαστήρια το μουσείο Belvedere και όλη την Αυστρία μαζί!

AVENGERS AGE OF ULTRON

ΕΚΔΙΚΗΤΕΣ: Η ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ULTRON

Η προσπάθεια των Τόνι Σταρκ και Μπρους Μπάνερ να ενεργοποιήσουν ένα πρόγραμμα Τεχνητής Νοημοσύνης για τη διατήρηση της παγκόσμιας ειρήνης μετά τη διάλυση της Α.Σ.Π.Ι.Δ.Α.Σ. έχει το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα: τη γέννηση του Ultron, απόλυτης νέμεσης και των Εκδικητών και της ανθρωπότητας ολόκληρης.

1001 GRAM

1001 ΓΡΑΜΜΑΡΙΑ

Στο Όσλο, η 40χρονη γαλλομαθής Μαρίε, επιστήμονας (και κόρη του αίφνης άρρωστου δ/ντή) της Υπηρεσίας που στεγάζει το νορβηγικό πρότυπο κιλό, αναλαμβάνει να το μεταφέρει στην ετήσια σύνοδο του Διεθνούς Γραφείου Μέτρων & Σταθμών στη Σέβρη. Το αντικείμενο εύθραυστο, η διαδικασία υποδεδειγμένη, η ρουτίνα της κοπελιάς ορισμένη, η γαμοζωή της σχεδόν διαλυμένη. Με τελευτή, αυτοκινητικό, Φραντσέζο φαινομενικά χθαμαλό, περαιτέρω άχθος ή απελευθέρωση την περιμένει;

La danza de la realidad

Ο ΧΟΡΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

Στη μικρή πόλη της Τοκοπίγια, ο μικρός Αλεχάντρο Χοντορόφσκι καθοδηγείται από τον μελλοντικό εαυτό του στην ενηλικίωση, όσο γύρω του η πραγματικότητα διαμορφώνεται από τις αναμνήσεις, τις επιδιώξεις και τους φόβους του, σε μια (μερικώς) αυτοβιογραφία που μπλέκει τη φαντασία, τον μύθο, τον σουρεαλισμό και όλη τη μαγεία που έχουμε μάθει να περιμένουμε από το σινεμά τού Χοντορόφσκι.

MR KLEIN

MR KLEIN

Χελωνάκια. Που μιλάνε ελληνικά. Και πάνε Ντουμπάι. Αυτό με το τέλος του κόσμου, μήπως να το ξανακουβεντιάσουμε;

ΝΕΑ