FreeCinema

Follow us

ΣΑΜΜΥ 2 (2012)

(SAMMY’S AVONTUREN 2)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μπεν Στάσεν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 92’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: VILLAGE FILMS

Αρσενική καρέτα και τάλε κουάλε κολλητός καθοδηγούν σε ατόλη χελωνάκια που βγήκαν απ’ τ’ αυγό ώσπου, μαζί με τσίου αστακό, πιάνονται παράνομα από τράτα και πουλιούνται σε manager – λέρα μουράτου ενυδρείου στο Ντουμπάι. Εκεί, ιππόκαμπος – γκάνγκστερ κάνει κουμάντο με (και καλά) σχέδιο φευγιού για όλα τα αλιεύματα, ενώ το ντούο μπέμπηδων ψάχνεται υποβρυχίως. Θα ξαναβρεθούν και δη στην ελευθερία;

Γιατί «Εδώ δεν είναι παράδεισος, είναι φυλακή», που λέει κι ο, σε ανύποπτο χρόνο κοροϊδευτικά μιμούμενος τις ρεβεράντζες του διευθυνταρά οικοδεσπότη, πιγκουίνος της ταινίας. Καθόσο ευπρόσδεκτο το οικοακτιβιστικό Gulf Stream που ζέσταινε και το προπέρσινο, πρώτο τρεχαντήρι αυτού του βελγικού cartoon franchise, σε βγάζει ενίοτε και ρηχά, ωστόσο. Φταίει, καταρχήν, η μπουγιαμπέσα όπου κάνεις παπάρα χαρακτήρων και μοτίβων απ’ το «Ψάχνοντας τον Νέμο» (το κλου βαβούρας αποχωρισμού απροστάτευτου βλασταριού από κηδεμόνα, το πατιρντί απεργαζόμενου «την κάνουμε», ο πειραγμένου μυαλού συνοδοιπόρος – εδώ η τριχασμένη προσωπικότητα ενός… Rock Lobster) μέχρι το «Καρχαριομάχος» (ο ρόλος Νονού που έχει σούζα αυτή την ποντισμένη «Μαδαγασκάρη») μέσω του «Happy Feet» (η οικογένεια black and white «Αυτοκρατόρων» και το εύρημα με τα παγάκια – δεσμά των αντιφρονούντων του δερβέναγα).

Έτερα όχι στον αφρό ή χρόνια ελλιμενισμένα δείγματα εδώ αποτελούν η scuba στολή των μουσικών μοντάζ ή cues (με το «Tu Vuo Fa L’ Americano» ως παραπομπή στο Μαφιόζο δυνάστη να φουντάρεται μοιραία στη μεταγλωττισμένη – μόνο – εκδοχή της ημεδαπής), το εκθετήριο μούλτι κούλτι ειδών (που πάει στον πάτο στα τσιράκια – χέλια Γαλλίας και στο παθιάρικο ζεύγος των σαργών Μεξικού) και το όχι πάντα λάδι ελληνικό σπικάρισμα, που σερβίρει κατεψυγμένα έτι περαιτέρω κάποια λεκτικά γκαγκ του γλυκού νερού, ούτως ή άλλως. Αυτό το δεύτερο μπανάκι από τη Μπενελούξ ως φιλοϊχθυακών διδαγμάτων (προσέξτε το αηδές ξεψάχνισμα των μαλακοστράκων απ’ τους πελάτες του εστιατορίου τού aquarium) χιούμορ περιπέτεια «η ισχύς εν τη ενώσει» απόδρασης δε βουλιάζει ποτέ, πάντως, κυρίως αν θεωρείς εαυτόν του υγρού στοιχείου. Εξού και είναι… σουπιά η επίθεση των γλάρων στο γρι γρι με κουτσουλιές, η καταδίωξη αμφιβίων από τα μπαρακούντα απ’ την Ποσειδωνία μέχρι και τους αεραγωγούς, ο Κυπριακού αξάν κάβουρας, η μικρή ροζ Octopussy, το ψευδό νεκρόψαρο – ατραξιόν και η πανδαισία χρωμάτων ψαριών και ύφαλου, που (όσο κι αν δεν κάνoυν σχέδια – κρύσταλλο στο Η2Ο α λα Pixar) «στέλνουν» το θεατή – δύτη επιφανείας υπεράνετα. Κοινώς, ο Σάμμυ βγαίνει απ’ το καβούκι του αλλά δεν τρώει όλες τις τσούχτρες ούτε είναι ταρταρούγα πρώτης ποιότητας. Γιαννάκη, όχι στα βαθιά, παιδί μου…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Το family κοπάδι αγκιστρώνεται εδώ από κάθε άποψη. Οι κέφαλοι του κινούμενου σχεδίου συχνά θα μυριστούν το «Σενεγάλης». Και θυμηθείτε: όχι σκουπίδια, όχι πλαστικά σε θάλασσες και ακτές!

MORE REVIEWS

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ HEDI

O Χέντι, ένας χαμηλότονος 25χρονος, ετοιμάζεται να παντρευτεί και δουλεύει σε μια βαρετή, «κουστουμάτη» δουλειά. Καταπιεσμένος από την αυταρχική μητέρα του, ο νεαρός οδεύει σε μια ζωή που δεν θέλει, όμως η γνωριμία του με την ανεξάρτητη Ριμ τα αλλάζει όλα.

ANNABELLE: CREATION

Ο κατασκευαστής της πρωτότυπης κούκλας… του κακού χάνει τη μικρή του κόρη σε τροχαίο. Δώδεκα χρόνια αργότερα, εκείνος και η σύζυγός του θα φιλοξενήσουν στην καλιφορνέζικη φάρμα τους μια καλόγρια και έξι ορφανά κορίτσια, μεταξύ των οποίων και η βασανισμένη από πολιομυελίτιδα Τζάνις, που θα κάνει το λάθος να μπει στο δωμάτιο της εκλιπούσας Άναμπελ.

ΠΙΚΑΔΕΡΟ

Αυτός είναι 20φεύγα πρακτικάριος σε φάμπρικα. Αυτή συνομήλική του άνεργη ιστορικός τέχνης. Μένουν με τους δικούς τους, δεν έχουν αμάξι, δεν έχουν λεφτά, δεν τους χωράει ο τόπος (η επαρχία στη Χώρα των Βάσκων) ούτε για να παρθούν. Μαζί μπορούν ή θα αυτονομηθούν προτού, εν πάση περιπτώσει, τον δρόμο τους βρουν;

ΕΝΑ ΚΑΠΟΙΟ ΤΕΛΟΣ

Ένας μοναχικός, ηλικιωμένος άνδρας θα αναγκαστεί να έρθει αντιμέτωπος με το παρελθόν του, όταν κάποια μέρα λάβει ένα γράμμα που τον πληροφορεί πως είναι ο αποδέκτης ενός αντικειμένου που σχετίζεται με την περίοδο των πανεπιστημιακών του σπουδών και τα χρόνια των πρώτων ερωτικών του σκιρτημάτων.

ΓΥΑΛΙΝΟ ΚΑΣΤΡΟ

Μέθυσος πατέρας και ελαφρόμυαλη μητέρα αναγκάζουν τα τέσσερα παιδιά τους να ζουν σαν νομάδες, περιπλανώμενοι εδώ κι εκεί, εξαιτίας μιας δικής τους ιδιαίτερης θεώρησης των πραγμάτων. Η μία τους κόρη θα καταφέρει να γίνει επιτυχημένη δημοσιογράφος, χωρίς όμως να έχει μπορέσει να «θάψει» εντελώς το παρελθόν. Βασισμένο σε αληθινή ιστορία.