FreeCinema

Follow us

ΣΑΜΜΥ 2 (2012)

(SAMMY’S AVONTUREN 2)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μπεν Στάσεν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 92’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: VILLAGE FILMS

Αρσενική καρέτα και τάλε κουάλε κολλητός καθοδηγούν σε ατόλη χελωνάκια που βγήκαν απ’ τ’ αυγό ώσπου, μαζί με τσίου αστακό, πιάνονται παράνομα από τράτα και πουλιούνται σε manager – λέρα μουράτου ενυδρείου στο Ντουμπάι. Εκεί, ιππόκαμπος – γκάνγκστερ κάνει κουμάντο με (και καλά) σχέδιο φευγιού για όλα τα αλιεύματα, ενώ το ντούο μπέμπηδων ψάχνεται υποβρυχίως. Θα ξαναβρεθούν και δη στην ελευθερία;

Γιατί «Εδώ δεν είναι παράδεισος, είναι φυλακή», που λέει κι ο, σε ανύποπτο χρόνο κοροϊδευτικά μιμούμενος τις ρεβεράντζες του διευθυνταρά οικοδεσπότη, πιγκουίνος της ταινίας. Καθόσο ευπρόσδεκτο το οικοακτιβιστικό Gulf Stream που ζέσταινε και το προπέρσινο, πρώτο τρεχαντήρι αυτού του βελγικού cartoon franchise, σε βγάζει ενίοτε και ρηχά, ωστόσο. Φταίει, καταρχήν, η μπουγιαμπέσα όπου κάνεις παπάρα χαρακτήρων και μοτίβων απ’ το «Ψάχνοντας τον Νέμο» (το κλου βαβούρας αποχωρισμού απροστάτευτου βλασταριού από κηδεμόνα, το πατιρντί απεργαζόμενου «την κάνουμε», ο πειραγμένου μυαλού συνοδοιπόρος – εδώ η τριχασμένη προσωπικότητα ενός… Rock Lobster) μέχρι το «Καρχαριομάχος» (ο ρόλος Νονού που έχει σούζα αυτή την ποντισμένη «Μαδαγασκάρη») μέσω του «Happy Feet» (η οικογένεια black and white «Αυτοκρατόρων» και το εύρημα με τα παγάκια – δεσμά των αντιφρονούντων του δερβέναγα).

Έτερα όχι στον αφρό ή χρόνια ελλιμενισμένα δείγματα εδώ αποτελούν η scuba στολή των μουσικών μοντάζ ή cues (με το «Tu Vuo Fa L’ Americano» ως παραπομπή στο Μαφιόζο δυνάστη να φουντάρεται μοιραία στη μεταγλωττισμένη – μόνο – εκδοχή της ημεδαπής), το εκθετήριο μούλτι κούλτι ειδών (που πάει στον πάτο στα τσιράκια – χέλια Γαλλίας και στο παθιάρικο ζεύγος των σαργών Μεξικού) και το όχι πάντα λάδι ελληνικό σπικάρισμα, που σερβίρει κατεψυγμένα έτι περαιτέρω κάποια λεκτικά γκαγκ του γλυκού νερού, ούτως ή άλλως. Αυτό το δεύτερο μπανάκι από τη Μπενελούξ ως φιλοϊχθυακών διδαγμάτων (προσέξτε το αηδές ξεψάχνισμα των μαλακοστράκων απ’ τους πελάτες του εστιατορίου τού aquarium) χιούμορ περιπέτεια «η ισχύς εν τη ενώσει» απόδρασης δε βουλιάζει ποτέ, πάντως, κυρίως αν θεωρείς εαυτόν του υγρού στοιχείου. Εξού και είναι… σουπιά η επίθεση των γλάρων στο γρι γρι με κουτσουλιές, η καταδίωξη αμφιβίων από τα μπαρακούντα απ’ την Ποσειδωνία μέχρι και τους αεραγωγούς, ο Κυπριακού αξάν κάβουρας, η μικρή ροζ Octopussy, το ψευδό νεκρόψαρο – ατραξιόν και η πανδαισία χρωμάτων ψαριών και ύφαλου, που (όσο κι αν δεν κάνoυν σχέδια – κρύσταλλο στο Η2Ο α λα Pixar) «στέλνουν» το θεατή – δύτη επιφανείας υπεράνετα. Κοινώς, ο Σάμμυ βγαίνει απ’ το καβούκι του αλλά δεν τρώει όλες τις τσούχτρες ούτε είναι ταρταρούγα πρώτης ποιότητας. Γιαννάκη, όχι στα βαθιά, παιδί μου…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Το family κοπάδι αγκιστρώνεται εδώ από κάθε άποψη. Οι κέφαλοι του κινούμενου σχεδίου συχνά θα μυριστούν το «Σενεγάλης». Και θυμηθείτε: όχι σκουπίδια, όχι πλαστικά σε θάλασσες και ακτές!

MORE REVIEWS

ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ Ο ΝΕΓΡΟΣ ΣΟΥ

Μέσα από κείμενα του συγγραφέα Τζέιμς Μπόλντουιν, τούτο το ντοκιμαντέρ αναλύει την αμερικανική Ιστορία σε συσχετισμό με το ρατσιστικό συναίσθημα και τη βία κατά των μαύρων πολιτών, με άξονες την αντιμετώπιση του φυλετικού ζητήματος από το σινεμά του Χόλιγουντ και τρεις περιπτώσεις δολοφονημένων ηγετικών μορφών της πάλης για ίσα δικαιώματα στις ΗΠΑ.

LINES

Ελλάδα. Μια νύχτα κρίσης. Επτά άτομα, λυγίζοντας, καταφεύγουν στην ίδια hotline βοήθειας - αλλά δεν τους συνδέει μόνο αυτό. Μιλάτε, (δε) σας ακούμε...

ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΕΣ ΨΑΡΙΚΕΣ ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ

Ένας μικρός καρχαρίας «μπαμπού» θα κάνει τα πάντα προκειμένου να προστατέψει μια ντουζίνα καρχαριάκια από τα χέρια δυο ανήλικων λαθροκυνηγών, επιστρατεύοντας τη βοήθεια των πιστών του φίλων.

HAPPY END

Μεγαλοαστική οικογένεια της Βόρειας Γαλλίας έχει βυθιστεί στην απαθή εσωστρέφεια του πλούσιου βίου της. Αυτοκτονικός παππούς, εργασιομανής κόρη, άπιστος γιος, ανεπρόκοπος εγγονός, ένοχη εγγονή. Happy end; Last year.

ΑΡΔΕΝΝΕΣ

Δύο αδέλφια κακοποιοί χωρίζονται όταν μια ληστεία πάει στραβά και ο ένας καταλήγει στη φυλακή. Μερικά χρόνια μετά, ο άλλος έχει ακολουθήσει έναν «καθαρό» δρόμο, προφανώς και όχι το μοναδικό πράγμα το οποίο θα τους φέρει σε σύγκρουση.