FreeCinema

Follow us

ΜΙΚΡΑ ΒΗΜΑΤΑ (2017)

(SAGE FEMME)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μαρτάν Προβό
  • ΚΑΣΤ: Κατρίν Φρο, Κατρίν Ντενέβ, Ολιβιέ Γκουρμέ, Καντάν Ντολμέρ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 117'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: SEVEN FILMS

H πενηντάχρονη, προσγειωμένη Κλερ βλέπει τη ζωή της να αναστατώνεται όταν εντελώς ξαφνικά, μετά από τριάντα χρόνια απουσίας, επιστρέφει σε αυτήν η επιπόλαιη Μπεατρίς, πρώην ερωμένη του πατέρα της.

Από τις πρώτες κιόλας σκηνές της ταινίας γίνεται κατανοητό πως η ευρισκόμενη στο κατώφλι των πρώτων -ήντα Κλερ είναι μια σοφή μαία (όπως υποδηλώνει το λογοπαίγνιο του γαλλικού τίτλου, μιας και «sage-femme» σημαίνει μεν μαία, με την παράλειψη όμως της διαχωριστικής παύλας, όπως συμβαίνει στον κινηματογραφικό τίτλο, το νόημα αλλάζει σε «σοφή γυναίκα»). Είναι η πιο έμπειρη και αφοσιωμένη στο επάγγελμά της, από όλους όσοι εργάζονται στο ίδιο με εκείνη μαιευτήριο του Παρισιού, κάτι που φροντίζει να τονίσει με το ξεκίνημα ο σκηνοθέτης Μαρτάν Προβό, καθώς την παρακολουθούμε να αναλαμβάνει, τη μία πίσω από την άλλη, από τις πιο απλές μέχρι και τις πιο δύσκολες γέννες με απόλυτη επιτυχία. Με την προσωπική της ζωή να είναι ανύπαρκτη, μιας και το ενδιαφέρον της μοιράζεται ανάμεσα στην περιποίηση του κήπου της, σε προάστιο της γαλλικής πρωτεύουσας δίπλα στον Σηκουάνα, αλλά και τον έφηβο γιο της, για τον οποίο προσδοκά να ακολουθήσει καριέρα χειρουργού, εύκολα μπορεί να γίνει αντιληπτή η αναστάτωσή της όταν ακούει μια φωνή από το μακρινό, ξεχασμένο παρελθόν στον τηλεφωνητή της.

Αρχικά, η επιστροφή τής Μπεατρίς, ερωμένης του πατέρα της Κλερ για μια περίοδο της δεκαετίας του ’70, καλύπτεται από μυστήριο. Μην έχοντας καμία επαφή όλον αυτόν τον καιρό με την κόρη τού κάποτε αγαπημένου της, αγνοεί πως η φυγή της τον κατέβαλε τόσο πολύ, προκαλώντας τον να δώσει ο ίδιος τέλος στη ζωή του. Παρά την ηλικία της, είναι το ακριβώς αντίθετο από την για ένα μικρό διάστημα – άτυπα έστω – θετή της κόρη. Παρορμητική και επιπόλαιη, με πάθος για τον τζόγο και τις μικρές καθημερινές απολαύσεις (όπως, λόγου χάρη, ένα ποτήρι καλό κρασί), επιμένει να διεκδικεί χώρο στη ζωή τής Κλερ, η οποία ωστόσο, εύλογα, ουδεμία πρόθεση έχει να ενδώσει στις βουλές της. Όλα, όμως, θα αλλάξουν, όταν της εκμυστηρευτεί το σοβαρό πρόβλημα υγείας που αντιμετωπίζει, το οποίο αποτελεί τον κύριο λόγο που την οδήγησε να την αναζητήσει.

Ο Προβό καταφέρνει να πάρει δύο εξαιρετικές ερμηνείες από τις σπουδαίες πρωταγωνίστριές του (αν και η Φρο δεν μπορεί να συγκριθεί σαν μέγεθος ονόματος με την παγκόσμια diva Ντενέβ, έχοντας χτίσει τη φήμη της στα στενά όρια της πατρίδας της περισσότερο), προδίδεται όμως από τη συμβατικότητα του σεναρίου του. Είναι βέβαιον πως οι επιφυλάξεις που έχει η μία για την άλλη θα καμφθούν. Η «σφιγμένη» Κλερ θα βρει, παρακινούμενη από την αυθόρμητη Μπετρίς, την ευκαιρία που έψαχνε (;) ώστε να δει τη ζωή με έναν πιο διασκεδαστικό τρόπο, κάτι που μάλλον ουδέποτε είχε τολμήσει, αφού τόσο τα παιδικά της χρόνια όσο και αυτά που ακολούθησαν (με τις πληροφορίες σχετικά με το παρελθόν να λαμβάνονται με το σταγονόμετρο), στιγματίστηκαν βάναυσα από την αυτοκτονία του πατέρα της. Με την ίδια προβλεψιμότητα αντιμετωπίζεται και η ερωτική σχέση που αναπτύσσει η Κλερ με τον συνεσταλμένο και ιδιαίτερα πρόσχαρο οδηγό φορτηγού γείτονά της, η οποία θα περάσει όλες τις φάσεις του αναπάντεχου έρωτα σε… λίγες μόλις εβδομάδες. Όταν σε μια έξοχη σκηνή τού φιλμ η Μπεατρίς δίνει ένα αυθόρμητο φιλί στον γιο τής Κλερ, χάνοντας στιγμιαία το μυαλό της μπροστά στην ομοιότητά του με τον πρώην αγαπημένο της, γίνεται παραπάνω από φανερό πόσο πολύ λείπει από την ταινία μια έκπληξη που θα την οδηγούσε σε δρόμους όχι και τόσο ασφαλείς.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Σοβαρός κινηματογράφος, που δεν πουλάει φύκια για μεταξωτές κορδέλες, αλλά και δεν καταφέρνει να ξεφύγει από τα τετριμμένα της σύγχρονης, ανάλογης tricolore κινηματογραφίας. Έχει, πάντως, δύο άψογες γυναικείες ερμηνείες, απέχοντας (ασφαλώς) παρασάγγας από το ύφος της «γαλλικής κομεντί για θερινό σινεμά» που (ήδη) έχουμε φάει με το κουτάλι φέτος, αν και περισσότερο για χρυσή μετριότητα κάνει παρά για θρίαμβο του γαλλόφωνου σινεμά.

MORE REVIEWS

LOVING VINCENT

Ένα χρόνο μετά το θάνατο του Βίνσεντ βαν Γκογκ, νεαρός άνδρας αναλαμβάνει να παραδώσει την τελευταία επιστολή του ζωγράφου στον αδελφό του, Τεό. Όταν μαθαίνει πως κι εκείνος είναι νεκρός, ξεκινά ένα οδοιπορικό με σκοπό την παράδοση του γράμματος, προσπαθώντας ταυτόχρονα να ξεδιαλύνει τις μυστηριώδεις συνθήκες του θανάτου του. Μήπως ο Βίνσεντ δεν αυτοκτόνησε, όπως όλοι πιστεύουν, αλλά δολοφονήθηκε;

Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΦΥΛΩΝ

Η προσωπική ιστορία της διασημότερης ίσως τενίστριας όλων των εποχών, της Μπίλι Τζιν Κινγκ, μέσα από έναν αγώνα που άφησε το στίγμα του και άνοιξε νέους δρόμους για τις γυναίκες στον αθλητισμό.

Η ΑΛΛΗ ΟΨΗ ΤΗΣ ΕΛΠΙΔΑΣ

Οι αρχικά παράλληλες ιστορίες δυο ανδρών, του μεσόκοπου πρώην πλασιέ και νυν εστιάτορα Βίκστρομ και του νεαρού Σύριου πρόσφυγα Καλέντ, συναντώνται απρόσμενα κι ο ένας αλλάζει τη ζωή του άλλου με διαφορετικούς τρόπους.

Η ΜΕΓΑΛΗ ΥΠΟΣΧΕΣΗ

Ένα ερωτικό τρίγωνο στη «καρδιά» του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου, με φόντο την εκδίωξη και την εξόντωση ενός ολόκληρου λαού ή, αλλιώς, η τραγική ιστορική πραγματικότητα στην υπηρεσία ενός ρομάντζου χολιγουντιανών προοπτικών.

ZOE

Η ιστορία δύο νεαρών παιδιών που ερωτεύονται, παράλληλα με τις δραματικές εξελίξεις που ανατρέπουν τις ζωές των ανθρώπων στο νησί της Κύπρου. 1974. Ο Αντρέας και η Μυρσίνη ερωτεύονται και σχεδιάζουν να περάσουν μαζί το υπόλοιπο της ζωής τους. Τα γυρίσματα της μοίρας στο πέρασμα δύο δεκαετιών, όμως, έχουν άλλα πλάνα γι’ αυτούς...

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι η τρίτη γαλλικουργιά (και «γυναικοδουλειά») αυτής της εβδομάδας! Τεράστια βήματα μακριά από την είσοδο ή… προς την έξοδο κινδύνου.