FreeCinema

Follow us

ΠΑΡΤΙ ΓΥΝΑΙΚΩΝ (2017)

(ROUGH NIGHT)

  • ΕΙΔΟΣ: (Κάτι σαν) Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Λουσία Ανιέλο
  • ΚΑΣΤ: Σκάρλετ Τζοχάνσον, Τζίλιαν Μπελ, Ζόι Κράβιτς, Ιλάνα Γκλέιζερ, Κέιτ ΜακΚίνον, Πολ Ντάουνς
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 101'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Φιλενάδες από το κολέγιο πάνε για bachelorette στο Μαϊάμι, πλακώνονται στα ποτά και τα ναρκωτικά, «παραγγέλνουν» male stripper και μένουν με ένα… πτώμα στα χέρια! Πώς θα τον ξεφορτωθούν χωρίς να μπλέξουν με αστυνομίες και… φυλακές;

Μάλλον βρισκόμαστε αντιμέτωποι με ένα νέο, ολέθριο χτύπημα μόδας «γυναικείων» φιλμ τα οποία θέλουν να «απαντήσουν» στο φαινόμενο του franchise του «The Hangover». Το πρώτο στουντιακό κρούσμα βρίσκεται ήδη μπροστά μας με το «Πάρτι Γυναικών», μια… ας την πούμε «κωμωδία» με φάση bachelorette (gone totally wrong), ενώ έπεται ακόμη μια γυναικοπαρέα που παρτάρει στο επερχόμενο «Girls Trip» που έχουμε ελπίδες να… μην δούμε στη χώρα μας, διότι αφορά σχεδόν αποκλειστικά το μαύρο κοινό των ΗΠΑ.

Τι γίνεται σε αυτές τις ταινίες; Καταφθάνει η «απελευθέρωση» και η «ισότητα», αδέλφια! Οι ηρωίδες μπορούν να κάνουν αστεία με πέη, να λιώνουν στο αλκοόλ, να πλακώνονται στα σνιφαρίσματα και τους μπάφους και να νιώθουν… γυναίκες; Η χοντροκοπιά στο χιούμορ είναι δεδομένη, όχι όμως και η ποσότητα σε σκηνές σεξ, διότι οι παραγωγές αυτές πρέπει να βγουν ελαφρώς R rated, για λόγους ανάρμοστης γλώσσας, (κυρίως λεκτικών) σεξιστικών αναφορών και χρήσης ουσιών. «Καθαρά» πράματα, μωρέ! Στο «Πάρτι Γυναικών», η Τζοχάνσον παντρεύεται, οι φίλες από το κολέγιο θέλουν να το γιορτάσουν, το Μαϊάμι προσφέρεται για ξεφάντωμα και κάπου εκεί σταματά κάθε ίχνος αξιοπρέπειας για το γυναικείο φύλο, καθώς μια χορογραφία με τα… κωλαράκια της παρέας σε club και το πέσιμο στα drugs… με τα μούτρα αρχίζει να προκαλεί απορίες του τύπου «γιατί είναι αστείο τώρα αυτό;».

Δεν έχω κανένα πρόβλημα με τη… βαρβαρότητα στο χιούμορ, όμως τούτο εδώ είναι ένα απόλυτα άτονο πράγμα, αρκετά προσβλητικό για τη φιλμογραφία των συντελεστών του, που θα ήθελε πολύ να μοιάσει με κάτι μεταξύ του «Τρελού Γουίκεντ στου Μπέρνι» (1989) και του «Very Bad Things» (1998), αλλά δεν σου βγάζει καν τη διάθεση για ένα ελαφρύ ανασήκωμα των χειλιών (για γέλια δεν το συζητάμε με την καμία!). Η είσοδος του male stripper στην πλοκή ακυρώνεται άμεσα με το ατύχημά του και τον ακαριαίο θάνατο του αγνώστων λοιπών στοιχείων ανδρός, ο οποίος «κρύβει» και υποπλοκή ουρανοκατέβατη (και δίχως κατακλείδα στο φινάλε!). Το πτώμα θα συρθεί μέσα κι έξω από την παραλιακή βίλα ουκ ολίγες φορές, με τα αστεία να μην εκμεταλλεύονται καθόλου το μακάβριο ή να κατανοούν την ύπαρξη του λεγόμενου «μαύρου χιούμορ», ενώ οι πρωταγωνίστριες τσιρίζουν διαρκώς «τι θα κάνουμε τώρα;» και «δεν θέλω να πάω φυλακή».

Ταυτόχρονα, ρίχνουμε και μερικές «κλεφτές» ματιές στο bachelor «party» του μέλλοντα συζύγου, ο οποίος μαζεύει τους φίλους του για να… δοκιμάσουν κρασιά, σε πολιτισμένο περιβάλλον το οποίο, προφανώς, η σκηνοθέτις της ταινίας αντιλαμβάνεται ως «κόντρα χιούμορ» στα macho στερεότυπα του genre (σχεδόν λες και θέλει να «θίξει» των ανδρισμό των ηρώων!). Όταν ο γαμπρός χάνει την επαφή με το κινητό της νύφης, αποφασίζει να τρέξει οδικώς (φορώντας μια… πάνα, ομαδική απόφαση που σε κάνει να θέλεις να κουτουλήσεις κάπου το κεφάλι σου) μέχρι το Μαϊάμι, με κωμικό (σαρκασμός) highlight τη σεκάνς σε ένα βενζινάδικο με άνδρες που αναζητούν το… στοματικό σεξ!

Τι άλλο πιο σοκαριστικό να αναφέρω; Την προτροπή μιας εκ των φιλενάδων να βγουν σε πόζα εμπνευσμένη από το πλέον νοσηρό (και, διάβολε, ούτε καν τόσο γνωστό στο mainstream κοινό!) «The Human Centipede»; Το σχετικό σοκ της εμφάνισης της Ντεμί Μουρ ως νυμφομανούς κάποιων αχαρακτήριστων -ήντα που δείχνει πιο… πτώμα (μήπως να πω «ταριχευμένη»;) κι από το πτώμα; Τις λεσβιακές «χαριτωμενιές» που δεν κολακεύουν καμία πλευρά σεξουαλικού προσανατολισμού; Να πω και το χειρότερο; Εάν ο stripper δεν πέθαινε όπως… ελπίζω (για το δικό σας καλό) να μην δείτε, σίγουρα θα είχε δει τα ραδίκια ανάποδα από τα χασμουρητά.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Σκέψου τα «Hangover» και «Γουίκεντ στου Μπέρνι»… χωρίς καθόλου πλάκα! Το κωμικό timing δεν έχει περάσει ούτε έξω από το πλατό γυρισμάτων, οι ερμηνείες αξιολύπητες, οι σεξουαλικές νύξεις ανέραστες, άχρωμες και με έναν εντελώς λάθος τρόπο αισχρές. Οι γυναίκες θα σαστίσουν, οι άνδρες θα το βαρεθούν, η πιτσιρικαρία (αν ξεπεράσει το rating της εισόδου) θα ευχηθεί να μην μεγαλώσει ποτέ (για να μην καταντήσει έτσι). Αν θέλεις να δεις τίμια και σωστά «τσουλίστικης» συμπεριφοράς καφρίλα με γυναίκες, ψάξε το «The Sweetest Thing» (2002) που τα έσπαγε ανελέητα και σε βγάζει knockout από τα γέλια. Για να υπάρχει και ένα σωστό μέτρο σύγκρισης και να τονίσω πως η άνωθεν κριτική δεν υπογράφεται από fan του «λεπτού» χιούμορ.

MORE REVIEWS

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ HEDI

O Χέντι, ένας χαμηλότονος 25χρονος, ετοιμάζεται να παντρευτεί και δουλεύει σε μια βαρετή, «κουστουμάτη» δουλειά. Καταπιεσμένος από την αυταρχική μητέρα του, ο νεαρός οδεύει σε μια ζωή που δεν θέλει, όμως η γνωριμία του με την ανεξάρτητη Ριμ τα αλλάζει όλα.

ANNABELLE: CREATION

Ο κατασκευαστής της πρωτότυπης κούκλας… του κακού χάνει τη μικρή του κόρη σε τροχαίο. Δώδεκα χρόνια αργότερα, εκείνος και η σύζυγός του θα φιλοξενήσουν στην καλιφορνέζικη φάρμα τους μια καλόγρια και έξι ορφανά κορίτσια, μεταξύ των οποίων και η βασανισμένη από πολιομυελίτιδα Τζάνις, που θα κάνει το λάθος να μπει στο δωμάτιο της εκλιπούσας Άναμπελ.

ΠΙΚΑΔΕΡΟ

Αυτός είναι 20φεύγα πρακτικάριος σε φάμπρικα. Αυτή συνομήλική του άνεργη ιστορικός τέχνης. Μένουν με τους δικούς τους, δεν έχουν αμάξι, δεν έχουν λεφτά, δεν τους χωράει ο τόπος (η επαρχία στη Χώρα των Βάσκων) ούτε για να παρθούν. Μαζί μπορούν ή θα αυτονομηθούν προτού, εν πάση περιπτώσει, τον δρόμο τους βρουν;

ΕΝΑ ΚΑΠΟΙΟ ΤΕΛΟΣ

Ένας μοναχικός, ηλικιωμένος άνδρας θα αναγκαστεί να έρθει αντιμέτωπος με το παρελθόν του, όταν κάποια μέρα λάβει ένα γράμμα που τον πληροφορεί πως είναι ο αποδέκτης ενός αντικειμένου που σχετίζεται με την περίοδο των πανεπιστημιακών του σπουδών και τα χρόνια των πρώτων ερωτικών του σκιρτημάτων.

ΓΥΑΛΙΝΟ ΚΑΣΤΡΟ

Μέθυσος πατέρας και ελαφρόμυαλη μητέρα αναγκάζουν τα τέσσερα παιδιά τους να ζουν σαν νομάδες, περιπλανώμενοι εδώ κι εκεί, εξαιτίας μιας δικής τους ιδιαίτερης θεώρησης των πραγμάτων. Η μία τους κόρη θα καταφέρει να γίνει επιτυχημένη δημοσιογράφος, χωρίς όμως να έχει μπορέσει να «θάψει» εντελώς το παρελθόν. Βασισμένο σε αληθινή ιστορία.