FreeCinema

Follow us

ΡΕΝΟΥΑΡ (2012)

(RENOIR)

  • ΕΙΔΟΣ: Βιογραφικό Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ζιλ Μπουρντό
  • ΚΑΣΤ: Μισέλ Μπουκέ, Κρίστα Τερέ, Βανσάν Ροτιέρ, Τομά Ντορέ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 111’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: STRADA FILMS

Στα τελευταία χρόνια της ζωής του, ο διάσημος ιμπρεσιονιστής ζωγράφος Πιερ-Ογκίστ Ρενουάρ βρίσκει την ύστατη μούσα του, ένα νεαρό, αυθάδες κορίτσι, που τον ενθουσιάζει με την ομορφιά του. Η παρουσία τής νεαρής Αντρέ, ωστόσο, είναι το ίδιο συναρπαστική και για το γιο τού καλλιτέχνη, το Ζαν, ο οποίος ανακαλύπτει ταυτόχρονα τον έρωτα για αυτήν και την αγάπη του για τον κινηματογράφο.

Τρία πρόσωπα, δυο μεγάλοι δημιουργοί, μια όμορφη γυναίκα και ένα ωραίο τοπίο. Αν και στην ιστορία των Ρενουάρ, υπάρχουν πολλά στοιχεία που θα μπορούσαν να στηρίξουν μια, ξεχωριστή το καθένα, ταινία μεγάλου μήκους, ο Ζιλ Μπουρντό επιλέγει να συνθέσει το σενάριο που έγραψε ο ίδιος, βάζοντας λίγο απ’ όλα. Λίγο ώριμο και δοξασμένο ζωγράφο Ρενουάρ, άρρωστο και να πενθεί το θάνατο της γυναίκας του (με μια έμπειρη ερμηνεία από το Μισέλ Μπουκέ), λίγο νεαρό Ζαν Ρενουάρ, την εποχή που ανακαλύπτει τον κινηματογράφο και ενώ ακόμη είναι επηρεασμένος (ψυχολογικά και σωματικά) από τη συμμετοχή του στον πόλεμο. Και για το «σκάνδαλο», λίγη αραφινάριστη ομορφιά στο πρόσωπο της Αντρέ. Η σχέση πατέρα και γιου, η σχέση και των δύο με την Αντρέ, η σχέση τού καθενός με την τέχνη του, είναι διαφορετικά πεδία που χρειάζονταν ξεχωριστή ανάπτυξη και θα μπορούσαν να δώσουν ενδιαφέρουσες ιστορίες. Κι όμως ο Μπουρντό, ενώ στριμώχνει τα πάντα σε μία ταινία, το μόνο που καταφέρνει είναι να φτιάξει ένα πληκτικό φιλμ, που τελικά δε μας μαθαίνει και πολλά περισσότερα απ’ όσα γνωρίζαμε για τους βασικούς του χαρακτήρες.

Τόσο ο πατέρας, όσο και ο γιος Ρενουάρ, δημιούργησαν όμορφες εικόνες, ο καθένας στη δική του τέχνη. Πίσω απ’ αυτές, όμως, κρυβόταν κάτι βαθύτερο, άλλες εικόνες και διαφορετικές ερμηνείες που περίμεναν κάθε θεατή των έργων να τις ανακαλύψει. Ο κινηματογραφικός «Renoir» έχει πασχίσει πολύ ώστε να είναι μια «όμορφη» ταινία και με κάποια κριτήρια αξιολόγησης ίσως και να τα έχει καταφέρει σε ένα βαθμό. Η φωτογραφία τού Μαρκ Πινγκ Μπιν Λι (συνεργάτη τού Γουόνγκ Καρ Γουάι και του Χου Χσιάο-Χσιέν) καταγράφει εντυπωσιακά τις εξοχές τής Κυανής Ακτής και η μουσική τού Αλεξάντρ Ντεσπλά ντύνει τις καλαίσθητες εικόνες με εξίσου καλαίσθητους ήχους. Ε, και λοιπόν; Κάτω από την καλλιγραφική αισθητική τής ταινίας (που υποβλήθηκε από τη Γαλλία για το Όσκαρ καλύτερου ξενόγλωσσου φιλμ) κρύβονται δυο μεγάλοι καλλιτέχνες και η ιστορία τής αλληλεπίδρασης και της αντιπαράθεσής τους. Δεν πρόκειται, όμως, να τη μάθεις από αυτή την ταινία.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν έχεις καμιά θεία που μαγεύεται από «τοοοπία!!!» στο σινεμά, πήγαινέ την στο «Renoir» και θα δει αρκετά. Αν θες να μάθεις περισσότερα για τους Ρενουάρ, πατέρα και γιο, άνοιξε καλύτερα καμιά εγκυκλοπαίδεια.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.