FreeCinema

Follow us

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΙΑΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ (2015)

(RELÈVE: HISTOIRE D'UNE CRÉATION)

  • ΕΙΔΟΣ: Ντοκιμαντέρ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τιερί Ντεμεζιέρ, Αλμπάν Τερλέ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 110'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: NEO FILMS

Η καταγραφή της πρώτης παράστασης που χορογράφησε ο Μπέντζαμιν Μιλπιέ ως νέος Διευθυντής του Μπαλέτου της Όπερας του Παρισιού.

Ένα ντοκιμαντέρ με θέμα τον χορό διαθέτει το πλεονέκτημα ότι μπορεί να έχει πλούσιες, ωραίες, εντυπωσιακές εικόνες. Από την άλλη πλευρά, μια ταινία, με όποιο θέμα και όποιο φορμά κι αν έχει, χρειάζεται ιστορία. Το ντοκιμαντέρ των Ντεμεζιέρ και Τερλέ πάσχει σε αυτόν τον τομέα και γι’ αυτό χάνει το ενδιαφέρον του θεατή που ο χορός δεν είναι ένα από τα κεντρικά του ενδιαφέροντα. Από την εταιρεία διανομής ενημερωθήκαμε ότι προγραμματίστηκε μια ειδική προβολή (στις 17 Δεκεμβρίου) με ομιλητή τον Διευθυντή του Μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, Κωνσταντίνο Ρήγο. Μια τέτοια εκδήλωση είναι ο κατάλληλος τόπος για την προβολή της ταινίας, χρονολογίας 2015, της οποίας διαφορετικά είναι δύσκολο να αντιληφθεί κανείς τον λόγο προγραμματισμού της στις αίθουσες… τρία χρόνια αργότερα.

Η «Ιστορία μιας Πρεμιέρας» παρακολουθεί το ανέβασμα της πρώτης παραγωγής του Μπέντζαμιν Μιλπιέ στην Όπερα Γκαρνιέ του Παρισιού. Η τοποθέτησή του στη θέση του Διευθυντή ήταν μια έκπληξη, αφού ήταν γνωστός χορευτής και χορογράφος στην Αμερική για χρόνια, αλλά δεν είχε μια αντίστοιχη διοικητική διαδρομή. Στον κόσμο εκτός μπαλέτου ήταν περισσότερο γνωστός ως ο χορογράφος του «Μαύρου Κύκνου» (και σύζυγος της Νάταλι Πόρτμαν). Επίσης, ο Μιλπιέ δεν έμεινε για μεγάλο διάστημα στη θέση. Παραιτήθηκε μόλις ενάμισι χρόνο μετά, αφού δεν κατάφερε να συντονίσει τη δική του διάθεση εκσυγχρονισμού με την αυστηρή παράδοση ενός κλασικού οργανισμού.

Στο ντοκιμαντέρ, όλο αυτό το δράμα δεν περνάει. Υπάρχουν κάποιες στιγμές όπου υποψιάζεσαι την ένταση (όπως με τις φυλετικές αλλαγές στο κεντρικό καστ, διοικητικές τροποποιήσεις, ατυχήματα, απειλές για απεργία), όμως εκεί που περιμένεις να εξελιχθεί κάποια δράση, όλα αυτά περνάνε εντελώς ξώφαλτσα, σαν πιρουέτα που εξελίσσεται σε στραβοπάτημα.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν είσαι λάτρης του μπαλέτου, ίσως θα βρεις κάτι να σου τραβήξει την προσοχή, αλλά όχι τις εσωτερικές λεπτομέρειες που θα περίμενες από ένα εξειδικευμένο ντοκιμαντέρ. Αν ανήκεις σε οποιαδήποτε άλλη κατηγορία θεατή, η ταινία δεν πρόκειται να σε κερδίσει.


MORE REVIEWS

ΓΚΟΤΖΙΛΑ x ΚΟΝΓΚ: Η ΝΕΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ

Ένα μυστηριώδες σήμα (κινδύνου;) έρχεται από τα βάθη της Κοίλης Γης και καλεί την ερευνητική ομάδα που προστατεύει τον Κονγκ στη Νήσο του Κρανίου να βρεθεί στα έγκατα αχαρτογράφητων περιοχών, ελπίζοντας να μην αναμειχθεί και ο Γκοτζίλα, προκαλώντας νέες επικές μάχες.

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.