FreeCinema

Follow us

PERFETTI SCONOSCIUTI (2016)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Πάολο Τζενοβέζε
  • ΚΑΣΤ: Τζουζέπε Μπατιστόν, Άννα Φολιέτα, Μάρκο Τζαλίνι, Εντοάρντο Λέο, Βαλέριο Μασταντρέα, Άλμπα Ρορβάκερ, Κάσια Σμούτνιακ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 97'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Επτά φίλοι σε ένα βραδινό τραπέζι, αντί παιχνιδιού, αποφασίζουν να μοιραστούν τα «μυστικά» των κινητών τους τηλεφώνων, επιτρέποντας σε όλους τους συμμετέχοντες να απαντούν στις κλήσεις με ανοιχτή ακρόαση και να διαβάζουν όλα τα γραπτά μηνύματα που θα ληφθούν… επιτόπου! Ποιος θα γελάσει τελευταίος;

Τι εννοείς «σου θυμίζει κάτι»; Λοιπόν, εδώ έχουμε ένα από τα πιο παράξενα (αν όχι παράδοξα) κρούσματα της φετινής σεζόν. Το «Perfetti Sconosciuti» του Πάολο Τζενοβέζε προβλήθηκε στην Ιταλία τον Φεβρουάριο του 2016. Στις 15 του Δεκέμβρη της ίδιας χρονιάς, προηγείται από την εγχώρια διανομή η προβολή τού… ελληνικού remake «Τέλειοι Ξένοι» σε σκηνοθεσία του Θοδωρή Αθερίδη και σήμερα, στα τέλη Ιουλίου του 2017, κάνει την πρώτη του προβολή εδώ το original, με τον ιταλικό του τίτλο, μάλιστα! Κατά κάποιον τρόπο, η έξοδος του πρωτότυπου φιλμ είναι εμπορικά καταδικασμένη και λόγω καθυστέρησης (όλοι υποψιάζονται τι συνεπάγεται αυτό…) αλλά και εξαιτίας της επιτυχίας της ελληνικής version (με 200.000 εισιτήρια, δεν θέλει και ρώτημα). Ας υποθέσουμε, λοιπόν, πως ήρθε η ώρα να πουληθεί το έργο στην τηλεόραση, και κάνει μια «guest» εμφάνιση στα θερινά, πλέον, για να πούμε ότι είχε βγει και στα σινεμά ο τίτλος (που ελάχιστοι θα μπορούν να προφέρουν!)…

Για εκείνους που είδαν την ταινία του Αθερίδη, η εμπειρία είναι μάλλον αχρείαστη, αφού εδώ θα βιώσουν μια επακριβή επανάληψη του ίδιου φιλμ, με διαφοροποιήσεις μονάχα στη γλώσσα και τους πρωταγωνιστές. Προσωπικά, όπως είχα γράψει και στην κριτική της ελληνικής παραγωγής, θεωρώ πως εκεί είδαμε ένα ποιοτικό upgrade του original, το οποίο επιτεύχθηκε σαφέστατα εξαιτίας ενός πολύ καλύτερου δεσίματος των δικών μας ηθοποιών απέναντι σε (έστω και μόνο) φάτσες λιγότερο χαρισματικές και ίσως λιγότερο «φυσικές» στο βλέμμα ενός Έλληνα θεατή. Ο Αθερίδης σίγουρα είχε την πολυτέλεια να χρησιμοποιήσει την ιταλική ταινία και σαν «storyboard» ακόμη, για να στρώσει καλύτερα το έργο, που εύκολα μεταφέρθηκε σε δικά μας δεδομένα ταύτισης. Ναι, τίθεται ένα θέμα για την αυθεντικότητα ή την… ευκολία της ύπαρξης των «Τέλειων Ξένων», όμως τολμώ να ομολογήσω ότι το ιταλικό κάπου το βαρέθηκα, δεν υποστήριζε την ωραία ιδέα του παιχνιδιού με τα κινητά τηλέφωνα, την παραβίαση των ορίων του ιδιωτικού βίου και τον εγκλεισμό ολόκληρης σχεδόν της ζωής μας, πια, μέσα από τη χρήση μιας κάποιας συσκευής. Όλο αυτό το ένιωσα καλύτερα στην ελληνική εκδοχή τού φιλμ.

Αυτό που μένει στο φινάλε του «Perfetti Sconosciuti» είναι η πικρία της απουσίας του έρωτα. Κι ένα φεγγάρι γεμάτο… με ψέματα που πλανεύουν τους ήρωες (κι εσένα μαζί). Η αλήθεια θα λάμψει στο τέλος; Ωραίο αστείο…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Μια χούφτα χαρακτήρες μιλάνε γύρω από ένα τραπέζι για τη ζωή, την καθημερινότητα και τα αμέτρητα μυστικά ή την προδοσία που κρύβουν από τους συντρόφους τους. Μιλάει στο σήμερα (αν κι από πέρσι…) η ταινία, αλλά σίγουρα σου είχε «μιλήσει» καλύτερα η ελληνική εκδοχή της, το «Τέλειοι Ξένοι». Εάν είχες δει εκείνο, δεν χρειάζεται να παρακολουθήσεις και το original, είναι ολόιδια τα έργα! Εάν δεν το είχες κάνει τον χειμώνα, γιατί δεν το ψάχνεις σε DVD για το σπίτι; Καλύτερα θα το χωνέψεις… στη γλώσσα σου.

MORE REVIEWS

TOO MUCH INFO CLOUDING OVER MY HEAD

Νεαρός σκηνοθέτης πιέζεται από την παραγωγό του να αναλάβει… δουλειές του ποδαριού για να συγκεντρώσει κάποια χρήματα, μπας και ξεκινήσει ποτέ να γυρίζει τη δεύτερη ταινία του.

ΒΑΣΙΛΙΚΟΙ ΓΑΜΟΙ

Βασιλικά σκάνδαλα, παιχνίδια διαδοχής και γάμοι συμφέροντος με φόντο τα βασίλεια της Γαλλίας και της Ισπανίας του 18ου αιώνα, σε ένα φιλμ που πιο εύκολα θα έβλεπες υπό τη μορφή mini τηλεοπτικής σειράς.

50 ΦΟΡΕΣ ΑΝΟΙΞΗ

Χωρισμένη γυναίκα στο κατώφλι των πενήντα ετών και μητέρα δύο ενήλικων κοριτσιών μαθαίνει πως πρόκειται να γίνει γιαγιά ενώ προσπαθεί ταυτόχρονα να βάλει σε τάξη τα επαγγελματικά και αισθηματικά της θέματα, τα οποία εσχάτως έχουν μπλέξει.

ΤΟ ΤΑΛΕΝΤΟ

Εμπρηστικών απόψεων και συμπεριφοράς πανεπιστημιακός στην Πόλη του Φωτός κάνει ευφραδώς σκουπίδι beur πρωτοετή απ’ την Κρετέιγ που μπαίνει καθυστερημένη στο αμφιθέατρο της Νομικής και υπό κατακραυγή υποχρεώνεται απ’ τον πρύτανη να την προετοιμάσει για τον πανεθνικό διαγωνισμό ρητορικής. Αυτή θα αυτοεξεταστεί και στο παρακατιανό της υπόβαθρο και σ’ ένα σκίρτημα. Μαζί μπορούν ή θα αρπαχτούν;

Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΗΜΑΙΑ

Τριάντα χρόνια μετά το τέλος του πολέμου του Βιετνάμ, τρεις συμπολεμιστές ξανασμίγουν για την κηδεία του γιου ενός εξ αυτών που σκοτώθηκε σε έναν άλλο πόλεμο, εκείνον του Ιράκ.

MR KLEIN

MR KLEIN

Όταν εμείς το γυρίζαμε αυτό με τον Αθερίδη, οι Ιταλοί ήταν απάνω στα δέντρα και τρώγανε βελανίδια. Ναι. Τι;