FreeCinema

Follow us

PARTY GIRL (2014)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μαρί Αμασουκελί, Σαμιουέλ Τάις, Κλερ Μπουρζέ
  • ΚΑΣΤ: Ανζελίκ Λιτσενμπουρζέ, Ζοζέφ Μπουρ, Μαριό Τάις, Σαμιουέλ Τάις, Σεβρίν Λιτσενμπουρζέ, Σιντιά Λιτσενμπουρζέ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 96’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD / ROSEBUD.21

Πατημένα 60 ενεργή κονσοματρίς της επαρχίας υποκύπτει στην πρόταση ερωτευμένου παλιού πελάτη να της βάλει στεφάνι. Αφήνει «τα κορίτσια» / το ξενύχτι / το club – σπίτι της, μετακομίζει μαζί του, δεν του κάθεται ακόμα (γιατί λέει δεν το νιώθει), επιζητεί πιο πολύ τα τρία της παιδιά, με 16χρονη που μικρή τής πήραν ανάδοχοι έρχεται κοντά, κάνει άσχημο μεθύσι ξανά. Θα νοικοκυρευθεί (αν νυμφευθεί) ποτέ η γιαγιά;

Το κοκκινάδι του γαλλικού νατουραρεαλισμού γίνεται δίκοπο μαχαίρι, κυρίως όταν βρίσκεται στα χέρια φυντανιών της σελιλοζικής πίστας. Και ειδικά όταν όχι μόνο απλώνεται στο δέρμα μιας ταινίας ως αισθητικό ψιμύθιό της, αλλά εισχωρεί και στους πόρους της δραματουργίας της. Εγώ θα το κεράσω το πουρό ένα ποτό, αν και με επιφυλάξεις κρατάω κάβα το πρώτο κούνημα μιας τρόικας συμμαθητών κι αποφοίτων τής La Femis, που έβαλε χέρι υπερβολικά στη Χρυσή Κάμερα των Καννών με το ξεπαρθένιασμά της, σενιάροντας το reality ρεζουμέ τής – μαμάς τού ενός τους – entraîneuse Ανζελίκ Λιτσενμπουρζέ, του σογιού και του «νυχτοπεταλουδίσιου» περιγύρου της.

Και βγάζοντάς τους όλους στην πιάτσα να υποδύονται τους εαυτούς τους, σ’ ένα φιξιόν μπάρας μπούστο βιοαναθαρρύνσεων, στοχοαναθεωρήσεων, ρομαντικών παλινωδιών, περί βασικών ενστίκτων (το πιοτί, οι άνδρες, η γύρα) παραδοχών, «πρώτα βγαίν’ η ψυχή, μετά το χούι» αληθειών και εν τω μεταξύ συσφίγξεων φορτισμένων οικογενειακών δεσμών. Που, όμως, σου τρίβεται. Γιατί ‘ναι περπατημένη (και πασπατεύεται) η εξάσκηση των ερασιτεχνών ensemble στο στύλο τής αναπαράστασης βιωμάτων, η κλιμάκωση γαμοτέρμινου γδύνει ωραία τη σιλουέτα τής madame σε φάσεις, τα séparé συγκίνησης σε περιποιούνται δεόντως (πρώτα και καλύτερα τα δακρυλογύδρια του πιπινιού), ενώ στον wow μουσικοχορευτικό επίλογο ο «ύμνος» της Chinawoman, που βάφτισε την ταινία, γίνεται για τη μελιστάλαχτα σκαμμένη Ανζελίκ Λιτσενμπουρζέ ό,τι το «Gloria» του Ουμπέρτο Τότσι για την Παουλίνα Γκαρσία, καλή ώρα, την περσινή σεζόν.

Για σαμπάνιες δεν είναι, ωστόσο, αυτό το «Τουρνέ στο Παρίσι» βαριάντας γηρατειών αναπαμού, (και βιολογικής εδώ) family, κύκλιο(θ)υ(μικου) striptease cherchez la femme. Επειδή το πρώτο μισό τού show δεν κάνει και γαμώ κατανάλωση, επειδή η πομάδα φωτοχυσίας στρώνεται ανά σημεία με χειρονομίες πρωτάρη, επειδή τα πετάει υπερθετικιστικά το τζάκι ενώπιον της τραβιόλας γριάς τους, επειδή τα «ανέβα στο τραπέζι μου κούκλα μου γλυκιά» σούξου μούξου σιτεύουν μπανάλ την πλαδαρή ήδη δραματουργία, όπου τα τσιτώματα της πλοκής κι ο αυτοσχεδιασμός στιχομυθιών στο πλατό πετάγονται κι έξω απ’ το στηθόδεσμο μύθου (ή αλήθειας;). Αλλά «όταν αγαπάς, δε μετράς», που λέει κι η pas facile κοκόνα. Ή «Ιστορία μου, Αμαρτία μου», που ‘λεγε η Ρίτα. Το Party Girl δεν το βγάζεις στη σύνταξη. Alors, πάρε τη μπεμπέκα…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Οι κουλτουριάρηδες οπωσδήποτε να ζητήσουν χορό, αλλά θα δουν σε πιασίματα το άβγαλτο κι ελαφρών ηθών τής δουλειάς. Με τις γυναίκες, κυρίως τις άνω των δεύτερων -ήντα, θα γίνει καλή φίλη, αλλά θα πρέπει να συγχωρήσουν τις ιδιοτροπίες και το μπασκλασάκι της. Οι του νεανικού αγοραίου προϊόντος θα το βρουν ρυτιδιασμένο μεταξύ doc και ντέκας. Τα cabaret προσκυνάνε, εννοείται.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι το κορίτσι του bar (χωρίς Φλωρινιώτη) που έχει πατσουρέψει και σκάει κυριούλης για να τη ζητήσει σε γάμο. Δεν έχουνε Αννίτα Πάνια στη Γαλλία και «την πληρώνει» το σινεμά, έτσι;