FreeCinema

Follow us

ΜΕ ΤΟΝ ΜΠΑΜΠΑ Ή ΤΗ ΜΑΜΑ; (2015)

(PAPA OU MAMAN)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μαρτάν Μπουρμπουλόν
  • ΚΑΣΤ: Λοράν Λαφίτ, Μαρίνα Φόις, Αλεξάντρ Ντερουσό, Άννα Λεμαρσάν, Ακίλ Ποτιέ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 85'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: WEIRD WAVE

Η Φλοράνς και ο Βενσάν, ύστερα από 15 χρόνια γάμου περίπου, αποφασίζουν να χωρίσουν. Από κοινού. Αλλά έχουν και τρία παιδιά. Και ο πόλεμος μεταξύ τους φουντώνει για να… μην αποκτήσουν την κηδεμονία τους!

Η πρώτη παρατήρηση που μου ήρθε στο μυαλό με το που ξεκίνησε το «Με τον Μπαμπά ή τη Μαμά;» ήταν το τόσο… μπασταρδεμένο επίπεδο «αμερικανοποίησης» αυτού του φιλμ, που ενώ φέρει όλα τα κακά (και τα κλισέ) μιας φλύαρης γαλλικής παραγωγής, ταυτόχρονα δείχνει να χάνει την ταυτότητά του. Από το επιδειξιομανές (άνευ λόγου) μονοπλάνο του εναρκτήριου flashback, μέχρι τη σκηνή του δείπνου των δύο φιλικών ζευγαριών, αν έκλεινες τα αυτιά σου, μπορεί και να νόμιζες πως αυτό που βλέπεις είναι μια τυπική «αμερικανιά». Αλλά είναι μια… «γαλλικουργιά», σε μια κάποια ανησυχητική, σχεδόν «υβριδική» κατάσταση μετάλλαξης.

Το αμερικανικό σινεμά έχει καλύτερη παράδοση σε τέτοιες περιπτώσεις «οικογενειακής» ταινίας, στις οποίες το κωμικό διαδέχεται το συγκινητικό ή το δραματικό, συχνότερα κάπως… ανέμελα. Το γαλλικό σινεμά, από την άλλη, δεν κατανοεί αυτό το υπο-είδος, ούτε μπορεί να βρει τις… ευχάριστες ισορροπίες του. Πού να βάλεις έναν σκηνοθέτη Γάλλο να δει το «Parenthood» του Ρον Χάουαρντ μια ντουζίνα φορές, δεν το έχουν οι άνθρωποι!

Έτσι, το αποτέλεσμα εδώ προκύπτει ως ένα ελαττωματικό adult κωμόδραμα, που δεν επιτρέπει στα στοιχεία της κομεντί να αναπνεύσουν, σε καμία ιδέα ρομάντζου να δικαιολογήσει ότι αυτοί οι δύο άνθρωποι είχαν υπάρξει ποτέ ερωτευμένοι και αρμονικοί ως ζευγάρι και μπροστά στην ανικανότητά τους να λειτουργήσουν ως γονείς να εμβολίζεται από κυνισμό ολόκληρο το εγχείρημα. Κανείς τους δεν είναι αρκετά υπεύθυνος ώστε να σηκώσει τα βάρη της κηδεμονίας τριών παιδιών, τα οποία γίνονται «μπαλάκι» που πετάει ο ένας στον άλλον, τελικά, για να τα ξεφορτωθεί!

Λίγο πριν το φινάλε, η πλοκή παίρνει μια αδιανόητη στροφή (δηλαδή, όποτε παίζει το «Modern Love» του Ντέιβιντ Μπόουι, ο έρωτας λάμπει… τρελά;) και η κατακλείδα, με τη βοήθεια ενός μικρού, ενοχλητικού ποντικού, σε κάνει… κάρβουνο! Αλλά το εύρημα δεν αντέχει με τίποτα, κυρίως γιατί εδώ είναι mainstream «γαλλικουργιά», όχι το… «Sitcom» του Φρανσουά Οζόν. Όποιος κατάλαβε… από μακριά κι αγαπημένοι.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Κωμωδία δεν είναι. Δράμα δεν είναι. Ευχάριστο στη θέαση δεν το λες. Οι σύμβουλοι γάμου (και η ψυχολογία) θα σήκωναν τα χέρια ψηλά, αυτό είναι το μόνο σίγουρο. Άρτια, επαγγελματική δουλειά, φυσικά, πόσω μάλλον για σκηνοθετικό ντεμπούτο, αλλά το αποτέλεσμα αφήνει εντυπώσεις απορίας, ειδικά σε σχέση με τη σκιαγράφηση των γονέων – βασικών χαρακτήρων του φιλμ, με τους οποίους… δεν θα ήθελες να ταυτιστείς.


MORE REVIEWS

ΑΜΠΙΓΚΕΪΛ

Ασύνδετη ομάδα παρανόμων απάγει ανήλικη μπαλαρίνα, με τη φήμη ότι πρόκειται για την κόρη ζάμπλουτου ο οποίος θα δώσει ασυζητητί το τεράστιο ποσό των λύτρων που θα του ζητηθεί. Η μικρή Άμπιγκεϊλ, όμως, δεν είναι ένα κοινό, απροστάτευτο κοριτσάκι…

ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ

Σε ένα κοντινό, δυστοπικό μέλλον, η Αμερική σπαράσσεται από τον διχασμό ενός Εμφυλίου που έχει μετατρέψει τη χώρα σε αληθινή ζώνη πολέμου. Καθώς μία ισχυρή φατρία ανταρτών κατευθύνεται προς τον Λευκό Οίκο για να σκοτώσει τον Πρόεδρο, μία φωτορεπόρτερ και η ομάδα συνεργατών της αγωνίζεται να προλάβει να φτάσει στη Γουόσινγκτον πριν να είναι αργά.

DEMON SLAYER: KIMETSU NO YAIBA - HASHIRA TRAINING

Ο Τάνζιρο, ο Γκένια και η Νέζουκο καταδιώκουν έναν δαίμονα Ανώτερης Τάξης στα δάση του Χωριού Ξιφασκίας, με τον πρώτο ν’ αντιμετωπίζει ένα θανάσιμο δίλημμα. Βγαίνει κερδισμένος, αλλά δεν πρόκειται να χαρεί τη νίκη του, μιας και ο Άρχοντας Μούζαν θέλει να εκμεταλλευτεί εκείνη της «μολυσμένης» Νέζουκο έναντι του ήλιου!

MIA AND ME: Η ΤΑΙΝΙΑ

Όταν η Μία επιστρέφει στο παλιό εξοχικό σπίτι της οικογένειας με τον παππού της, η πέτρα στο μαγικό της βραχιόλι φωτίζει ξαφνικά - ένα κάλεσμα για βοήθεια! Μέσω μιας αστραφτερής πύλης, μεταφέρεται στον φανταστικό κόσμο των μονόκερων της Σεντοπίας. Εκεί συναντά τον μονόκερο Στόρμι και τον Ίκο, ένα ξωτικό από το Νησί Λώτους, το οποίο χρειάζεται απεγνωσμένα τη βοήθειά της. Ο Τόξορ, ένας αποκρουστικός κακός που μοιάζει με βατράχι, θέλει να κατακτήσει το νησί με μαύρη μαγεία.

ΜΗ ΜΟΥ ΛΕΣ ΨΕΜΑΤΑ

Διάσημος συγγραφέας επιστρέφει στη γενέτειρά του έπειτα από τριανταπέντε χρόνια απουσίας, προκειμένου να παραστεί σε επετειακές εκδηλώσεις. Η τυχαία συνάντηση με τον γιο παλιού συμμαθητή του, ο οποίος υπήρξε ο πρώτος του εφηβικός έρωτας, ξετυλίγει το κουβάρι των αναμνήσεων, αλλά και των συγκρούσεων.