FreeCinema

Follow us

ΤΟ ΚΟΥΤΙ ΤΗΣ ΠΑΝΔΩΡΑΣ (1929)

(DIE BUCHSE DER PANDORA)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γκέοργκ Βίλχελμ Παμπστ
  • ΚΑΣΤ: Λουίζ Μπρουκς, Φριτς Κόρτνερ, Φραντς Λέντερερ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 133’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: NEW STAR

Η αναρρίχηση μιας πρώην χορεύτριας προς τα σαλόνια της μπουρζουαζίας, ως την αντίστροφη μέτρηση και τη μοιραία κατάληξη στα χέρια ενός θρυλικού serial killer.

Η πιο διάσημη ταινία του Παμπστ οφείλει το cult status της στην πρωταγωνίστρια Λουίζ Μπρουκς, τη νεαρή ηθοποιό από το Κάνσας, η οποία στιγμάτισε το σινεμά ως Λούλου, για να παραμείνει ένα παντοτινό fashion icon. Βασισμένο σε δύο θεατρικά έργα του Φρανκ Βέντεκιντ, το φιλμ άσκησε κριτική σε σκανδαλώδη για την εποχή κρούσματα μεγαλοαστικής παρακμής, συστήνοντας έναν πανσεξουαλικό και ολοκληρωτικά αμοραλιστικό χαρακτήρα, που δεν εκφράζει την ελευθεριότητα ως προς τα δικαιώματα των γυναικών, αλλά αποτελεί ένα πρωτόγνωρο δείγμα femme fatale με την πιο ζωώδη λίμπιντο που κατέγραψε ο φακός στην περίοδο του βωβού κινηματογράφου!

Bauhaus chic περιβάλλοντες χώροι και σκηνικά, σαγηνευτικό κιαροσκούρο στην ατμόσφαιρα, εξπρεσιονιστικά στοιχεία και παιχνίδια σιλουετών, προκλητικός ερωτισμός και το βλέμμα της Μπρουκς να καρφώνει εκείνο του θεατή, πότε σα μαγνήτης που έλκει τις δυνάμεις του κακού, πότε σα μια vamp «αφελούς» αθωότητας, που η τροπή των γεγονότων ξεπερνά το όποιο ταλέντο της στη μηχανορραφία. Πέρα από την εκπληκτική ερμηνεία της Μπρουκς, το «Κουτί της Πανδώρας» διατηρεί στο ακέραιο την τόλμη και το μοντερνισμό στο περιεχόμενό του, παρουσιάζοντας ένα πρότυπο γυναίκας παραδομένης στο ορμέμφυτο του πάθους της, πέρα από κοινωνικούς ρόλους και ουσιαστικά κίνητρα. Η Λούλου ήταν το θηλυκό που ήθελε, ζητούσε και έπαιρνε. Έτσι. Απλά.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Εάν σε ενδιαφέρει η ιστορία του κινηματογράφου, δεν την έχεις απολαύσει ποτέ στη μεγάλη οθόνη ή σε στοιχειώνει το look της Λουίζ Μπρουκς εδώ και δεκαετίες, χωρίς να την έχεις δει ποτέ… in motion, αξίζει. Οι υπόλοιποι, με το που είδατε τη χρονολογία, τραπήκατε σε φυγή…


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.

MR KLEIN

MR KLEIN

Εκεί που έλεγα, μάγκα μου, άγιο είχαμε που δε μας τη βγήκε ο Βαξεβάνης με καμιά επιστολή, μας βρήκε μοιραίο θηλυκό… στου κουφού την πόρτα όσο θέλεις βρόντα. 3D μπορούν και τα κάνουνε, λόγια δε μπορούνε να τους βάλουνε, ντε;