FreeCinema

Follow us

ΑΠΡΟΣΜΕΝΟΣ ΕΡΩΤΑΣ (2013)

(MR. MORGAN’S LAST LOVE)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σάντρα Νέτελμπεκ
  • ΚΑΣΤ: Μάικλ Κέιν, Κλεμάνς Ποεζί, Τζάστιν Κερκ, Τζίλιαν Άντερσον, Τζέιν Αλεξάντερ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 116’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FILMTRADE

Ένας χήρος, παραιτημένος από τη ζωή, πρώην καθηγητής φιλοσοφίας, γνωρίζει στο λεωφορείο μια νεαρή δασκάλα χορού και μια ιδιαίτερη, φιλική σχέση αναπτύσσεται μεταξύ τους, αλλάζοντας τη ζωή αμφότερων.

Αυτή είναι μια γλυκιά, τρυφερή ιστορία για μια γνώριμα δυσλειτουργική, εξ αίματος οικογένεια, για την οποία γίνεται λυτρωτικό βάλσαμο ο σχηματισμός μιας εξ επιλογής οικογένειας. Που διαθέτει μια χούφτα ακαταμάχητα γλυκών, βετεράνων και νεόκοπων, πρωταγωνιστών και δευτεραγωνιστών, οι οποίοι συνθέτουν ένα κουιντέτο αφοπλιστικά τρυφερών (Κέιν, Ποεζί, Κερκ και Αλεξάντερ), ή ευθαρσώς εύστοχων ερμηνειών (η Άντερσον, αναπάντεχα εξωστρεφής, θορυβώδης και… bitchy). Που διαδραματίζεται σε ένα διακριτικά ηλιόλουστο, πηγή μελαγχολίας αλλά και αισιοδοξίας Παρίσι και στη γύρω, γεμάτη πράσινο και νερό, εξοχή. Που εξελίσσεται, μιλάει, επικοινωνεί ουσιαστικά, μέσα από όσα εγκυμονούν οι σιωπές και οι παύσεις (στους διαλόγους, στους άδειους χώρους του σπιτιού του καθηγητή και της σχολής χορού, ή στο soundtrack) στην αφήγησή του. Διατηρώντας πάντα ανοιχτό, κάθε άλλο παρά προφανή διάλογο με το θεατή. Και που διαθέτει ένα κατά το ήμισυ απρόσμενο, βραδυφλεγώς συγκινητικό φινάλε, όταν ο πατέρας κάνει στο γιο το πιο ανιδιοτελές και γενναίο δώρο: τη χαραμάδα του από όπου μπαίνει φως…

Ωραία όλα αυτά. Και super που βλέπουμε, επιτέλους, στο σινεμά μια διαφορετικού είδους σχέση ανάμεσα σε ένα καλοστεκούμενο… πουρό και μια κουτοπόνηρη… bimbo (όπως χαρακτηρίζει βιαστικά και παντελώς άστοχα η κόρη, Κάρεν, της Άντερσον τη «θετή» κόρη, Πολίν, της Ποεζί). Σκηνοθετικά, ερμηνευτικά και σεναριακά, σε μεγάλο βαθμό, το έχουμε ξαναδεί το έργο. Και αυτός ο «Απρόσμενος Έρωτας» (τι άστοχος ελληνικός τίτλος, Παναγία μου!) ή πιο σωστά, η τελευταία αγάπη του κυρίου Μόργκαν (Κέιν), βασισμένη στο μυθιστόρημα «La Douceur Assassine» της Φρανσουάζ Ντορνέ δε χαρακτηρίζεται από κάτι πραγματικά ξεχωριστό και ενδιαφέρον ώστε να αφήσεις τον (βολικό και τζάμπα) καναπέ τού σπιτιού σου και να σπεύσεις στη μεγάλη οθόνη. Άσε που κατά το άλλο του ήμισυ, το φινάλε είναι απογοητευτικά προβλέψιμο.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Από εκείνες τις ταινίες που δεν τις λες κακές, ούτε όμως και καλές. Μια χρυσή μετριότητα με άλλα λόγια, με επιμέρους θετικά στοιχεία, που δεν έχει και τίποτα καινούργιο να σου πει και θέτει πιο σοβαρά ερωτήματα για το αν αξίζει τα 7 ευρώ του εισιτηρίου.


MORE REVIEWS

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.

ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΟΞΑ

Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία Lancia θέλει να κερδίσει πάση θυσία το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι του 1983, όμως, το μοντέλο της 037 υστερεί σημαντικά έναντι της τετρακίνητης γερμανικής τεχνολογίας του Audi Quattro. Ο εκτελεστικός της Διευθυντής, Τσέζαρε Φιόρι, έχει μερικές πονηρές ιδέες οι οποίες ενδεχομένως μπορούν ν’ αλλάξουν τη διαφαινόμενη πορεία των πραγμάτων. Εμπνευσμένο από αληθινά γεγονότα.