FreeCinema

Follow us

ΤΟ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ ΜΟΥ (2018)

(MI OBRA MAESTRA)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γκαστόν Ντουπράτ
  • ΚΑΣΤ: Λουίς Μπραντόνι, Γκιγέρμο Φρανσέγια, Ραούλ Αρέβαλο
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 100'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ROSEBUD.21 / SEVEN FILMS

Κακότροπος καλλιτέχνης καταστρέφει κάθε προσπάθεια του γκαλερίστα και κολλητού του φίλου να σώσει την καριέρα του. Ο ξαφνικός του θάνατος θα εκτοξεύσει τις τιμές των έργων του, αλλά σύντομα θα αποκαλυφθεί μια μεγάλη ανατροπή.

Είναι εύκολο να σατιρίσεις τη σύγχρονη τέχνη και τον κόσμο της. Πολλοί καλλιτέχνες είναι παράξενοι και παράγουν δήθεν, δυσνόητη, εννοιολογική τέχνη. Οι γκαλερίστες είναι εκμεταλλευτές και απατεώνες. Το κοινό τους κάνει ότι καταλαβαίνει και θαυμάζει. Οι κριτικοί τέχνης είναι δύστροποι και με ύφος εκατό καρδιναλίων. Είναι μόνο αυτό; Φυσικά και όχι, αν και ένα κομμάτι του μηχανισμού είναι ακριβώς έτσι. Στο «Αριστούργημά μου», ο Αργεντινός Γκαστόν Ντουπράτ επιλέγει να δει μόνο αυτή την πλευρά, την εύκολη, και να τη σατιρίσει με αμέτρητες ευκολίες και κλισέ, τα οποία προβλέπεις να έρχονται… επίσης εύκολα.

Ο Ρέντζο Νέρβι είναι ένας μεγάλος σε ηλικία καλλιτέχνης, που συμπληρώνει όλα τα κουτάκια της γελοιογραφίας του κακότροπου και κακομαθημένου καλλιτέχνη. Είναι δύστροπος, δυσάρεστος, τσακώνεται με τους πάντες και τους προσβάλλει, έχει μια πιτσιρίκα ως προστατευόμενη – μαθήτρια – γκόμενα. Είναι επίσης ένας από τους πιο παλιούς και καλύτερους φίλους του γκαλερίστα Αρτούρο, ο οποίος προσπαθεί να προμοτάρει σε πελάτες τη δουλειά του. Ο Ρέντζο, όμως, θεωρείται πια ξεπερασμένος, όπως και η τέχνη του. Ακόμη και μια προσπάθεια του Αρτούρο να του βρει μια σημαντική παραγγελία, εξελίσσεται σε μεγάλο φιάσκο.

Ένα ατύχημα θα κάνει ακόμη δυσκολότερη την κατάσταση. Με ένα σωρό κατάγματα και αμνησία, ο Ρέντζο θα βρεθεί στο νοσοκομείο, άστεγος, άφραγκος και αυτοκτονικός. Όταν επανέλθει σε κάποιο βαθμό, θα μεταβιβάσει την ιδιοκτησία όλων των έργων του στον Αρτούρο ως αντάλλαγμα για τα έξοδά του, κάτι που θα προκαλέσει τις υποψίες τού Άλεξ, ενός μαθητευόμενου του Ρέντζο. Υποψίες που θα ενταθούν με τον ξαφνικό θάνατο του καλλιτέχνη και την αστραπιαία άνοδο των τιμών των έργων του.

Το ντουέτο των πρωταγωνιστών διασκεδάζει με τους χαρακτήρες του και αυτό ίσως είναι ένας επαρκής λόγος να παρακολουθήσεις τούτο το φιλμ. Επίσης, το στήσιμο των χώρων είναι έξυπνο και ο δεύτερος χαρακτήρας μίας εμπόρου τέχνης είναι τόσο καλός, που θα ήθελες να τη δεις περισσότερο. Αλλά το σενάριο νομίζει ότι είναι πολύ εξυπνότερο απ’ ό,τι είναι στην πραγματικότητα. Αν θέλεις να σατιρίσεις τον κόσμο της τέχνης, πρέπει να αναπτύξεις κάτι περισσότερο από καρικατούρες. Ένα θαυμάσιο πρόσφατο παράδειγμα είναι το επεισόδιο «Waiting for the Artist» της σειράς mockumentary «Documentary Now, όπου η Κέιτ Μπλάνσετ ερμηνεύει μια απολαυστική παρωδία της Μαρίνα Αμπράμοβιτς, που είναι τόσο καλή επειδή έχει γραφτεί κατόπιν βαθιάς έρευνας για το έργο της, αλλά χωρίς να ανακυκλώνει κλισέ.

Το εύρημα της ανατροπής που έρχεται στο τελευταίο μέρος εδώ, λειτουργεί μόνο μέχρι ένα σημείο, επειδή η λύση που καταφθάνει στη συνέχεια είναι ελάχιστα πειστική. Αυτό που κάνει εντύπωση είναι ότι ο συν-σεναριογράφος της ταινίας και αδελφός του σκηνοθέτη, Αντρές Ντουπράτ, είναι Διευθυντής του Εθνικού Μουσείου Καλών Τεχνών της Αργεντινής. Γι’ αυτόν και μόνο το λόγο, θα περίμενε κανείς μια λιγότερο επιφανειακή προσέγγιση του χώρου της τέχνης.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Buddy movie ή σάτιρα της τέχνης; Ό,τι και να θέλει να πετύχει ο σκηνοθέτης της ταινίας, στην πραγματικότητα το αποτέλεσμα είναι επιφανειακό και άνισο. Και κάθε άλλο παρά «αριστούργημα».

MORE REVIEWS

Η ΚΟΥΚΛΑ ΤΟΥ ΣΑΤΑΝΑ

Single mother που μοχθεί για τα προς το ζην χαρίζει στον 13χρονο υιό της μία κούκλα για τα γενέθλιά του. Την αποκαλούν Buddi και είναι προγραμματισμένη να στέκεται δίπλα του ως ο καλύτερος φίλος του… μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος!

ΘΕΕ ΜΟΥ ΤΙ ΣΟΥ ΚΑΝΑΜΕ; 2

Μπουχτισμένοι από τη ζωή στη Γαλλία, οι τέσσερις γαμπροί της οικογένειας Βερνέιγ αποφασίζουν να την κάνουν συν γυναιξί και τέκνοις για έξω. Τα πεθερικά τους, όμως, δεν θα κάτσουν με σταυρωμένα τα χέρια.

ΤΕΝΤ ΜΠΑΝΤΙ, ΕΝΑΣ ΓΟΗΤΕΥΤΙΚΟΣ ΔΟΛΟΦΟΝΟΣ

Μια νεαρή εργαζόμενη μητέρα, στα μέσα της δεκαετίας του ’70, γνωρίζει κι ερωτεύεται έναν γοητευτικό, χαμογελαστό νεαρό άνδρα, την ίδια εποχή που μια σειρά σοκαριστικών βιασμών και δολοφονιών γυναικών βγαίνει στην επιφάνεια. Οι αρχές (αλλά και η κοπέλα) αρχίζουν να υποψιάζονται τον σύντροφό της. Το όνομά του είναι Τεντ Μπάντι...

Ο ΚΥΡΙΟΣ ΒΕΡΝΤΟΥ

Καθόλα αξιοσέβαστος κύριος, βαριά χτυπημένος από το οικονομικό κραχ στην προπολεμική Γαλλία, βρίσκει έναν εξεζητημένο τρόπο επιβίωσης γι’ αυτόν και την οικογένειά του. Παντρεύεται και εν συνεχεία δολοφονεί πλούσιες γυναίκες! Η δουλειά πηγαίνει ρολόι, όλα τα ωραία, όμως, έχουν ένα τέλος.

ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

O Ιταλός δημιουργός Νάνι Μορέτι σκηνοθετεί τον εαυτό του σε μια σειρά από περιπέτειες, καταγράφοντας τις γειτονιές της Ρώμης, αναζητώντας (μάταια) ηρεμία και έμπνευση στις Αιολίδες νήσους, όσο και απαντήσεις για την προσωπική του υγεία.