FreeCinema

Follow us

ΒΑΛΕ ΤΗ ΓΙΑΓΙΑ ΣΤΟ ΨΥΓΕΙΟ (2018)

(METTI LA NONNA IN FREEZER)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζανκάρλο Φοντάνα, Τζουζέπε Στάζι
  • ΚΑΣΤ: Φάμπιο Ντε Λουίτζι, Μίριαμ Λεόνε, Λουτσία Οκόνε, Μαρίνα Ρόκο, Μπάρμπαρα Μπουσέ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 100'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Η Κλάουντια διατηρεί μια εταιρεία συντήρησης έργων τέχνης με πολλά χρέη χάρη στη σύνταξη της γιαγιάς της. Όταν αυτή πεθάνει ξαφνικά, το σώμα της θα μπει στον καταψύκτη (!) και η σύνταξη θα συνεχίσει να τρέχει. Μόνο που θα εμπλακεί κι ένας τυπολάτρης αξιωματικός της οικονομικής δίωξης που ερωτεύεται την Κλάουντια.

Ένα πτώμα που εμφανίζεται και εξαφανίζεται δεν είναι το πιο σπάνιο εύρημα στην ιστορία της κωμωδίας. Το έχει χρησιμοποιήσει ο Άλφρεντ Χίτσκοκ στο «Ποιος Σκότωσε τον Χάρι», έχει γίνει σλόγκαν με το «Τρελό Γουίκεντ στου Μπέρνι», το είδαμε και πάλι πρόσφατα στο «Πάρτι Γυναικών». Σε ό,τι αφορά το εύρημα, λοιπόν, η ιταλική κωμωδία των Τζανκάρλο Φοντάνα και Τζουζέπε Στάζι δεν πρωτοτυπεί. Και σίγουρα δεν είναι μια ταινία που θα μπει σε κάποια ανθολογία του genre. Καταφέρνει κάτι, όμως: να είναι μια λαϊκή κωμωδία, όχι προσβλητική, που μεταδίδει στον θεατή αυτό το φαρσικό (λέγε με και μπαλαφάρα) στοιχείο με ιταλικά χαρακτηριστικά.

Είναι συχνό το φαινόμενο οικογενειών που ζουν με τη σύνταξη του παππού και της γιαγιάς. Δεν χρειάζεται να κοιτάξει κανείς και πολύ μακριά. Για το «Βάλε τη Γιαγιά στο Ψυγείο», αυτό είναι ένα μαζικό ιταλικό φαινόμενο οικονομικού εγκλήματος, ένα από τα πολλά που αποκαλύπτει ο μανιακός με τον νόμο Σιμόνε. Σε μια από τις υποθέσεις του θα πέσει πάνω στην Κλάουντια, η οποία απειλεί να καταστρέψει έναν πίνακα του Καραβάτζιο, καθώς ένα μουσείο τής χρωστάει «επ’ αόριστον» 160.000 ευρώ. Τα λεφτά δεν έρχονται, έρχεται όμως μια (ακούσια) κατραπακιά από την Κλάουντια στον Σιμόνε, ο οποίος μάλλον έχει ανακαλύψει την καψούρα της ζωής του.

Την ίδια στιγμή, η γιαγιά – χρηματοδότης της επιχείρησης «φεύγει» από τη ζωή και οι κολλητές – υπάλληλοι της Κλάουντια τη συμβουλεύουν να αποκρύψει τον θάνατο της ηλικιωμένης, να τη χώσει σε έναν καταψύκτη και να συνεχίσει να… συντηρεί την επιχείρηση συντήρησης με τη σύνταξη εκείνης! Από την άλλη πλευρά, οι συνεργάτες του Σιμόνε έχουν προσέξει ότι του άρεσε η Κλάουντια και βάζουν χείρα βοηθείας ώστε να τον κάνουν να την ερωτευτεί όσο δεν παίρνει, μπας και σταυρώσουν καμία πιο χαλαρή μέρα στη δουλειά. Και εκεί θα αρχίσει μια σειρά από παρεξηγήσεις, με μυστικά και ψέματα να μπερδεύονται χιουμοριστικά.

Ο Σιμόνε μαζεύει το κουράγιο του για να πλησιάσει την Κλάουντια, εκείνη κάνει ότι ανταποκρίνεται για να αποφύγει την αποκάλυψη της απάτης της. Και οι καταστάσεις θα μπερδεύονται όλο και περισσότερο. Φυσικά, δεν μιλάμε για κάποια ιδιαίτερη φινέτσα στην κωμωδία. Πρόκειται για καθαρά λαϊκό θέαμα, με τις υπερβολές που συνήθως το συνοδεύουν. Γκριμάτσες, φωνές, κραυγαλέες μεταμφιέσεις κ.λπ. Παρ’ όλα αυτά, το «Βάλε τη Γιαγιά στο Ψυγείο» δεν είναι και εντελώς για πέταμα. Έχει μια ιστορία κι έναν στοιχειωδώς γρήγορο ρυθμό, ένα πρωταγωνιστικό ζευγάρι που ισορροπεί αρκετά πετυχημένα στις ακρότητες και, τελικά, το πτώμα δεν βρωμάει (και τόσο πολύ).

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Είπαμε ιταλική κωμωδία, αλλά μην περιμένεις και τον επόμενο Μάριο Μονιτσέλι! Σε μια ελληνική της εκδοχή (σαν να τη βλέπω να έρχεται…), η ταινία θα έβγαινε à la manière de «I ♥ Karditsa». Ευτυχώς τα χειρότερα αποφεύχθηκαν, διότι αν η γιαγιά ήταν και Καρδιτσιώτισσα… θα βγάζαμε το ψυγείο από την πρίζα!

MORE REVIEWS

ΚΟΡΙΤΣΙ

Ο Βίκτορ είναι 15 χρονών. Το μοναδικό του όνειρο στη ζωή είναι να γίνει μπαλαρίνα. Επιθυμεί να τον αποκαλούν Λάρα και είναι (;) έτοιμος να προχωρήσει στην επέμβαση αλλαγής φύλου.

ΛΠ

Μια εργοβιογραφία της Λένας Πλάτωνος. «Αχ Ρόζα, Ρόζα Ροζαλία, πάμε μαζί στη συναυλία» ναι, «Το Σπάσιμο των Πάγων» επουδενί.

ΑΙΓΑΙΟ SOS

Έπειτα από ισχυρή σεισμική δόνηση, βραχονησίδα αναδύεται στα ανοιχτά της Ρόδου. Έλληνες και Τούρκοι commandos σπεύδουν στη νεοεμφανισθείσα κουκίδα του χάρτη με σκοπό πρώτοι να υψώσουν σημαία υπέρ πίστεως και πατρίδος. Τα τύμπανα του πολέμου ηχούν. Νέα Ίμια ή ελληνοτουρκικό… #kefi;

ΟΙ ΚΛΗΡΟΝΟΜΟΙ

Η Τσέλα και η Τσικίτα ζουν για χρόνια μαζί και αναγκάζονται να ξεπουλήσουν τα αντικείμενα του κάποτε πλούσιου βίου τους. Η Τσικίτα θα αναγκαστεί να μπει στη φυλακή και η Τσέλα θα μείνει μόνη, ανακαλύπτοντας νέους τρόπους να πορευτεί στη ζωή.

ΜΑΙΡΗ ΣΕΛΛΕΫ

Η βιογραφική εξιστόρηση της ζωής και των προσωπικών γεγονότων που οδήγησαν την έφηβη τότε Μαίρη Σέλλεϋ στη συγγραφή του «Φρανκενστάιν», ενός εκ των πιο διαχρονικών και προοδευτικών έργων που γράφτηκαν ποτέ από γυναίκα.