FreeCinema

Follow us

ΜΙΑ ΑΠΙΘΑΝΗ ΣΧΕΣΗ (2019)

(LONG SHOT)

  • ΕΙΔΟΣ: Ρομαντική Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζόναθαν Λεβίν
  • ΚΑΣΤ: Σαρλίζ Θέρον, Σεθ Ρόγκεν, Τζουν Νταϊάν Ράφαελ, Ο’Σέι Τζάκσον Τζούνιορ, Ράβι Πατέλ, Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ, Άντι Σέρκις, Μπομπ Όντενκερκ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 125'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Η πρώτη γυναίκα που παίρνει το χρίσμα ως υποψήφια για την προεδρία των Ηνωμένων Πολιτειών συναντά μαχητικό, ιδεαλιστή δημοσιογράφο, ο οποίος θυμάται πως εκείνη είναι η παλιά του… baby sitter! Θα του προσφέρει δουλειά κειμενογράφου για την καμπάνια της και… μάντεψε τη συνέχεια.

Όσο και να αγαπάς αυτό το είδος ταινιών, πρέπει κάποιος να ομολογήσει ότι στην αναζήτηση πρωτότυπων ιδεών, πλέον, οι περισσότεροι σεναριογράφοι οδηγούνται σε τέτοιες ακρότητες, που καταλήγουν να το φονεύουν δίχως οίκτο και, το χειρότερο, χωρίς ίχνος γέλιου! Το «Μία Απίθανη Σχέση» είχε κάποιες σχετικά καλές προδιαγραφές (σκηνοθέτη με ένα αξιοπρεπές βιογραφικό, υποσχόμενο καστ), αλλά κατά την αδυσώπητη διάρκεια των 125 λεπτών κάθε καλή θέληση πάει κατά διαόλου, για να καταλήξει ολόκληρο το φιλμ να μοιάζει με κακή φάρσα… πολιτικής φάρσας που χρησιμοποιεί το ρομαντικό στοιχείο σαν πιο βλακώδες πρόσχημα. Προσοχή: 25 χρόνια πριν, στη νεανική τους ηλικία, εκείνη ήταν η baby sitter του νεαρού Εβραιόπουλου που έγινε ρόμπα μπροστά της από μία… σηκωμάρα! Και σήμερα συναντιούνται ξανά, αυτός απολυμένος (λόγω ιδεαλισμού) δημοσιογράφος κι εκείνη ως η wannabe επόμενη Πρόεδρος της Αμερικής που δεν έχει ερωτική ζωή. Και θα υπάρξει μία «αναλαμπή» έλξης, κι αυτός θα πιάσει δουλειά ως κειμενογράφος της και μαζί θα οργώσουν τον πλανήτη προωθώντας τα οικολογικά της πλάνα που υποτίθεται ότι είναι το σοβαρό της «χαρτί» για να την ψηφίσει ο κόσμος! Δηλαδή, το «politically correct» έχει κάψει εγκεφάλους, όχι αστεία!

Προσπαθώντας απεγνωσμένα να κρατήσει σωστές ισορροπίες ανάμεσα σε αυτή τη μάστιγα της πολιτικής ορθότητας και την ενήλικη ρομαντική κωμωδία, το φιλμ του Τζόναθαν Λεβίν (που από το θαυμάσιο «Χυμαδιό» του 2008 έφτασε να γυρίζει μπαλαφάρες όπως το rejected στην Ελλάδα «Snatched» του 2017) καταρρέει σταδιακά λόγω της κακής χημείας της Σαρλίζ Θέρον και του Σεθ Ρόγκεν, προτού καν ο δεύτερος αρχίσει να αισθάνεται ότι παίζει σε καφρίλα της δικής του κατηγορίας και τα πάρει όλα σβάρνα δίχως καθοδήγηση, εκθέτοντας μαζί και τη συμπρωταγωνίστριά του που, αν και χάρμα οφθαλμών, στο κωμικό timing δεν το έχει. Το αποτέλεσμα βρίσκει και τους δύο στα… χειρότερά τους!

Υπάρχουν μικρές χαριτωμενιές (ο Πρόεδρος της Αμερικής θέλει να εγκαταλείψει το «άθλημα» για να γίνει ηθοποιός!), αλλά ούτε ο περίγυρος του ζευγαριού έχει στέρεες βάσεις ή έχει γραφτεί τόσο καλά και ατακαδόρικα ώστε να κάνει «πλάτες» στο όλο φιλμικό οικοδόμημα, το οποίο αντί για κάποια ενδιαφέρουσα υποπλοκή (το ρομάντζο με τον Καναδό Πρωθυπουργό σχεδόν ξεχνάς ότι υπάρχει στο σενάριο) προτιμά να κάνει «τουρισμό» σε international locations, με τους Θέρον και Ρόγκεν να σαχλαμαρίζουν (μέχρι και με χρήση ναρκωτικών σε club!) σε «δύσκολες» καταστάσεις (όπως μία τρομοκρατική επίθεση στη Μέση Ανατολή!). Να σημειωθεί ότι υπογράφουν οι σεναριογράφοι του «The Post» και του (ουπς!) «The Interview». Σαν ολέθριο τρακάρισμα ακούγεται…

Εντάξει, μην έχουμε απαιτήσεις ότι τούτο εδώ θα μπορούσε να γίνει μία ρομαντική κωμωδία με περιεχόμενο στην παράδοση των ταινιών της Κάθριν Χέπμπορν και του Σπένσερ Τρέισι ή ότι η Θέρον θα ανακάλυπτε την comedienne μέσα της σαν μία νέα Τζούντι Χόλιντεϊ (θράσος το παράδειγμα, το ξέρω), αλλά εδώ μιλάμε για επίπεδο «παιδιά, νοικιάστε και δείτε τα ‘Παιχνίδια Εξουσίας’ του Μάικ Νίκολς, και πολύ σας πέφτουν…». Όσο για την αρχική σεκάνς, του reportage στο άντρο των νεοναζί, έπρεπε να με είχε υποψιάσει για το πόσο άκυρη θα είναι όλη αυτή η «Σχέση».

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Στο κομμάτι της πολιτικής σάτιρας μιλάμε για ανεπανόρθωτη ντροπή. Στο κομμάτι της ρομαντικής κωμωδίας μιλάμε για σκέτη καταστροφή, με κακοσκηνοθετημένους (μάλλον παρατημένους, πιο σωστά) πρωταγωνιστές που δεν βγάζουν ούτε χημεία ούτε κάποιο ψήγμα χιούμορ. Περισσότερη πλάκα θα είχε να βλέπαμε ένα «ντοκιμαντέρ» παρασκηνίων για το πώς καταλήγουν να χρηματοδοτούνται και να γυρίζονται τέτοιες φόλες.


MORE REVIEWS

ΓΚΟΤΖΙΛΑ x ΚΟΝΓΚ: Η ΝΕΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ

Ένα μυστηριώδες σήμα (κινδύνου;) έρχεται από τα βάθη της Κοίλης Γης και καλεί την ερευνητική ομάδα που προστατεύει τον Κονγκ στη Νήσο του Κρανίου να βρεθεί στα έγκατα αχαρτογράφητων περιοχών, ελπίζοντας να μην αναμειχθεί και ο Γκοτζίλα, προκαλώντας νέες επικές μάχες.

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.

MR KLEIN

MR KLEIN

Αυτός ο μούναρος η Θέρον τα φτιάχνει με τον Σεθ Ρόγκεν και γίνεται και Προεδρίνα της Αμερικής! Θέλω τα ναρκωτικά που πήραν οι παραγωγοί και οι σκηνοθέτες.