FreeCinema

Follow us

Ο ΕΡΑΣΤΗΣ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΡΙΑΣ (1990)

(LE MARI DE LA COIFFEUSE)

  • ΕΙΔΟΣ: Ρομαντική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Πατρίς Λεκόντ
  • ΚΑΣΤ: Ζαν Ροσφόρ, Άννα Γκαλιένα
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 82'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Στα 12 του ο Αντουάν ερωτεύεται παράφορα μια χυμώδη, κι όμως αιθέρια, αλλά και αυτοκαταστροφική κομμώτρια. Χρόνια μετά, αντιμέτωπος με τη δύση της ζωής του, παντρεύεται μια επίσης χυμώδη, κι όμως αιθέρια κομμώτρια. Και μαζί, παράλογα ερωτευμένοι, δοκιμάζουν να κλείσουν την πόρτα στην ασχήμια και στη δυστυχία του κόσμου τούτου.

Το σινεμά είναι η Τέχνη των εικόνων, συνηθίζουν να λένε οι περισσότεροι. «Το σινεμά είναι η Τέχνη του μοντάζ», επέμενε ο Άλφρεντ Χίτσκοκ. Του συνδυασμού των εικόνων, δηλαδή, όχι μόνο μεταξύ τους, αλλά και με τους ήχους που – κατ’ επιλογή – τις συνοδεύουν (διαλόγους, θορύβους, μουσική…). Εναλλακτικά, φαντάσου κάθε διαφορετική εικόνα / κάδρο / πλάνο και κάθε ήχο / λέξη / χτύπο σαν το διαφορετικό όργανο μιας ορχήστρας από την οποία ο σκηνοθέτης / μαέστρος καλείται να εκμαιεύσει μια όσο το δυνατόν πιο τέλεια μελωδία – γητευτή των αισθήσεων.

Ε, αυτό ακριβώς είναι τούτο, το αναπάντεχο σαν τον κεραυνοβόλο έρωτα, φιλμ από τη Γαλλία, που προβάλλεται σε (απρόσμενα επίκαιρη) επανέκδοση: μια υποβλητική, ακαταμάχητη συμφωνία εικόνων και ήχων. Που προσπερνά τα λόγια, απλώνεται ηλεκτροφόρα στις αισθήσεις, διαπερνά βλέμμα και δέρμα και φωλιάζει για πάντα στο θυμικό – ως συλλογή αναμνήσεων κι εμπειριών που θα μπορούσαν να είναι και δικές σου. Ο Λεκόντ φέρνει κάμερα και μικρόφωνο σε απόσταση αναπνοής από την πραγματικότητα του έρωτα των ηρώων του, και το κινηματογραφικό πανί γεμίζει με μια στάλα ιδρώτα, ένα δάκρυ, την υγρασία στα χείλη, μια αδάμαστη τούφα μαλλιών ή τον κόκκο σκόνης που χορεύει αλήτικα σε μια ηλιαχτίδα.

Ο έξω, δύσκολος κόσμος υποχωρεί. Ο κυνισμός αφοπλίζεται. Και για μερικές, οργασμικές στιγμές, ο χρόνος και ο (όποιος) πόνος σταματά, για να δεις με καλύτερα, καθαρά μάτια πως, ναι, αυτή η ζωή, ανεκτίμητη, αφτιασίδωτη και δωρεάν, είναι ωραία. Και αξίζει να τη ρουφήξεις μέχρι το μεδούλι. Όσο κι αν διαρκεί. Φευγαλέα συγκινημένος, αλλά εκπληρωμένος εραστής, και όχι απλά επίμονος, αλλά ανεκπλήρωτος επιζήσας.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Στις κινηματογραφικά φτωχές εβδομάδες του καλοκαιριού της κρίσης που διανύουμε, ένας μεγάλος, πέρα για πέρα γήινος έρωτας ζωής είναι ότι πρέπει για να ξυπνήσουν οι αισθήσεις και να αναπνεύσει η ελπίδα.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.

ΧΩΡΙΣ ΟΞΥΓΟΝΟ

Στο Μπρούκλιν του 2039, με τη ζωή να έχει σχεδόν εξαφανιστεί εξαιτίας της απώλειας οξυγόνου, μια οικογένεια επιστημόνων έχει βρει τη βιώσιμη λύση να αναπνέει… εντός της οικίας της, για να γίνει στόχος απρόσκλητων επισκεπτών που ή ζητούν τη βοήθειά της για ν’ αναπαράγουν τον τεχνολογικό εξοπλισμό της ή επιδιώκουν να πάρουν τη θέση της.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι ένας (Γάλλος, γκούχου γκούχου…) που χορεύει με κάτι κουλά αραβικά και του τη βαράνε οι κομμώτριες και παντρεύεται μια από δαύτες και… ο Θεός είναι μεγάλος, αν δεις και τη διάρκεια…