FreeCinema

Follow us

Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ ΣΙΚΕΛΩΝ (1969)

(LE CLAN DES SICILIENS)

  • ΕΙΔΟΣ: Αστυνομική Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ανρί Βερνέιγ
  • ΚΑΣΤ: Αλέν Ντελόν, Ζαν Γκαμπέν, Λίνο Βεντούρα
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 122'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: SEVEN FILMS

Υπερφιλόδοξος και τολμηρός διαρρήκτης δραπετεύει με τη βοήθεια συμμορίας Σικελών, έχοντας ήδη αντλήσει από τη φυλακή πληροφορίες για σύστημα ασφαλείας μεγάλης έκθεσης διαμαντιών στη Ρώμη.

Το γαλλικό σινεμά υπηρέτησε το είδος του caper film με εξαιρετικά δείγματα, όπως το «Rififi» (1955) του Ντασέν ή το «Bob le Flambeur» (1956) του Μελβίλ. Ο τελευταίος πήρε πάνω του όλο αυτό το σύμπαν της ντόπιας παραβατικότητας και εγκληματικότητας, βυθίζοντάς το σταδιακά σε μία νουαρική «μουντίλα» τόσο πεσιμιστική, που έπαψε να είναι fun. Το γκανγκστερικό σινεμά απαιτούσε να επιστρέψει ξανά στην έντονη δράση, καθώς τα χρόνια περνούσαν, πόσω μάλλον από τη στιγμή που η παραγωγή μπορούσε να υποστηρίξει μία δυνατή mainstream επιτυχία εκμεταλλευόμενη την ύπαρξη των male (super)stars της εποχής. Και εγένετο… «Η Συμμορία των Σικελών»!

Αν και η αρχική σεκάνς της εν κινήσει (!) απόδρασης του Αλέν Ντελόν δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τις χολιγουντιανές αστυνομικές περιπέτειες της εποχής, το φιλμ του Ανρί Βερνέιγ δεν ξεχνά ποτέ ότι… εδώ είναι Ευρώπη και το downbeat μεταφράζεται στη μεγάλη οθόνη σε στυλ, με την αντρίλα της ανωτερότητας του φύλου να ξεχειλίζει σε κάθε τετράχρωμο και αρκετά pop αισθητικής καρέ. Όσο για τις γυναίκες, φυσικά, αναλαμβάνουν τον στερεοτυπικό ρόλο της «γλάστρας» σε διάφορες «αποχρώσεις»: αντικείμενο πόθου, μοιχαλίδα, πιόνι εκμετάλλευσης, γενικώς δευτεραγωνίστρια της ζωής.

Η πλοκή ξετυλίγει περίτεχνα τους μηχανισμούς της βασικής ληστείας και της κομπίνας που την ακολουθεί ώστε να φυγαδευτούν τα κλοπιμαία, με την παραγωγή να ταξιδεύει κοσμοπολίτικα ανά τις Ηπείρους (στοχεύοντας και στα αντίστοιχα ταμεία…). Το πάνω χέρι, βέβαια έχει το Fox-Europa τμήμα του μεγάλου αμερικανικού studio, που άγχωσε τον Βερνέιγ ώστε να ακολουθήσει ένα σαφώς πιο «αμερικανιά» tempo στην αφήγηση, δίχως όμως να αλλοιώνεται και το δυσοίωνο φινάλε. Ειρωνικά, το κομμάτι της αεροπειρατείας επί των αιθέρων, πάνω από τη Νέα Υόρκη, προσφέρει σήμερα μία δόση ανατριχίλας που ξεπερνά την fictional και ψυχαγωγική έμπνευση των τελών του ’60.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Δεν χρειάζονται σχόλια ή δεύτερες σκέψεις για το αν πρέπει να δει κανείς σε ένα θερινό σινεμά τούτο το crime classic. Τεράστια εμπορική επιτυχία για το γαλλικό σινεμά, το φιλμ γυρίστηκε σε τρεις γλώσσες (γαλλικά, ιταλικά και αγγλικά) και ένωσε τρεις superstars της εποχής (Ντελόν, Γκαμπέν, Βεντούρα) για πρώτη φορά στη μεγάλη οθόνη. Θρύλος το πολυδιασκευασμένο μουσικό θέμα του Ένιο Μορικόνε.

MORE REVIEWS

ΜΟΝΟΜΑΧΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΚΚΙΝΟ ΗΛΙΟ

Μία συμμορία ληστεύει το τρένο που μεταφέρει τον Ιάπωνα πρέσβη. Ανάμεσα στη λεία βρίσκεται και ένα σπάνιο ξίφος, δώρο της Ιαπωνίας προς τον Πρόεδρο Γκραντ. Ο αρχηγός της συμμορίας, προδομένος από τον συνεργάτη του, θα αναγκαστεί να συνεργαστεί με τον σωματοφύλακα του πρέσβη ώστε να βρεθεί το ξίφος.

ΤΣΑΪ ΜΕ ΤΙΣ ΚΥΡΙΕΣ

Τέσσερις φίλες, τρεις 84χρονες και μια 89χρονη, συναντιούνται στο σπίτι της μίας εξ αυτών στην βρετανική εξοχή και συζητούν, αναπολούν, γελούν και συγκινούνται. Απλά, δεν πρόκειται για τέσσερις κοινές ηλικιωμένες φίλες, αλλά για τα «χρυσά κορίτσια» της βρετανικής (και παγκόσμιας) υποκριτικής!

Ο ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ ΤΟΥ ΚΑΡΤΕΛ

Άρτι παραιτηθείς από την General Motors, ο Τζον ΝτεΛόριαν ανοίγει τα φτερά της δικής του εταιρείας σχεδιάζοντας το αυτοκίνητο των ονείρων του. Το project είναι ακριβό, τα χρήματα δεν φτάνουν, όμως για καλή του τύχη ο νέος του γείτονας είναι πιλότος με άκρες στην Κολομβία. Ή μήπως η τύχη του δεν είναι και τόσο καλή; Βασισμένο σε πραγματικά γεγονότα.

ΠΟΛΥ ΑΡΓΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΘΑΝΟΥΝ ΝΕΟΙ

Στη μεταδιδακτορική Χιλή, παρέα οικογενειών ζει στην απομονωμένη φύση των πρόποδων των Άνδεων. Γονείς και παιδιά ετοιμάζονται για την μεγάλη πρωτοχρονιάτικη γιορτή, αν και για τα δεύτερα, μεγαλύτερη σημασία έχει το τέλος της εποχής της αθωότητάς τους.

Η ΓΕΙΤΟΝΙΣΣΑ

Γηραιός απατεωνίσκος μεταμφιέζεται σε ηλικιωμένη γυναίκα και για σκοπούς που έχουν να κάνουν με ένα πολύτιμο αντικείμενο το οποίο μοναχική εκδότρια βιβλίων έχει στην κατοχή της, πιάνει το γειτονικό της διαμέρισμα. Εκείνη στην αρχή θα συμπαθήσει την εκκεντρική γιαγιούλα, σύντομα όμως θα προκύψουν (τι άλλο…) παρεξηγήσεις.

MR KLEIN

MR KLEIN

Ο αληθινός Ντελόν, παιδιά. Όχι ο μίστερ Μπιν! Κουλάτη αστυνομικίλα αντρική, να μαθαίνει η χιπστεριά.