FreeCinema

Follow us

Η ΜΑΦΙΑ ΣΚΟΤΩΝΕΙ ΜΟΝΟ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ (2013)

(LA MAFIA UCCIDE SOLO D'ESTATE)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Πιερφραντσέσκο Ντιλιμπέρτο
  • ΚΑΣΤ: Πιερφραντσέσκο Ντιλιμπέρτο, Κριστιάνα Καποτόντι, Τζινέβρα Αντόνα, Άλεξ Μπισκόντι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 90'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: DANAOS FILMS

Η ζωή του Αρτούρο επηρεάζεται από τη Μαφία από τη μέρα που γεννήθηκε. Είναι λογικό να έχει εμμονή με τη δράση της. Παράλληλα, όμως, έχει και μια άλλη εμμονή, τον έρωτά του για τη Φλόρα.

Κωμικός με μεγάλη εμπειρία στην ιταλική τηλεόραση, ο Πιερφραντσέσκο Ντιλιμπέρτο (ή όπως είναι πιο γνωστός στη γείτονα, Πιφ) κάνει εδώ το κινηματογραφικό σκηνοθετικό του ντεμπούτο με μια ιστορία καθαρά… ιταλική. Ξεκινώντας την καριέρα του, ο Πιφ γύριζε τους δρόμους με στόχο την καταγραφή ασυνήθιστων και σαφώς λαϊκών ιστορίών (κάτι σαν Ιταλός Γρηγόρης Αρναούτογλου), για να συνεχίσει και να καθιερωθεί ως «σοβαρός» κωμικός, με ένα TV show που ασχολείται με τον σχολιασμό της επικαιρότητας.

Πάνω σε αυτή του την τηλεοπτική «αναβάθμιση» έχει χτίσει προφανώς και τη φιλοδοξία να ασχοληθεί με τον κινηματογράφο, με μια ιστορία που «δανείζεται» πολλές αναφορές από ό,τι έχει περάσει η Ιταλία (και δεν είναι λίγα) από την εγκληματική δράση της Μαφίας. Με κεντρικό ήρωα τον Αρτούρο, τον οποίο υποδύεται ως ενήλικα ο ίδιος ο Πιφ, ξετυλίγονται γεγονότα της πρόσφατης ιταλικής ιστορίας από τη δεκαετία του ’70 έως το ’90, με τη Μαφία πάντοτε παρούσα στο φόντο.

Γεννημένος την ημέρα μιας μεγάλης σφαγής στο Παλέρμο, επίκεντρο της δράσης τής Κόζα Νόστρα, ο Αρτούρο παρακολουθεί με πάθος τη δράση της, όπως και εκείνη του πολιτικού Τζούλιο Αντρεότι, που κατηγορήθηκε για σχέσεις με τη Μαφία. Παράλληλα με τα πολιτικά / εγκληματικά του πάθη, ωστόσο, εκείνο που καθορίζει τη ζωή του είναι η αγάπη του για τη γειτόνισσά του, τη Φλόρα. Αρκετά χρόνια αργότερα, ως ενήλικας, ο Αρτούρο έχει γίνει ένας φιλόδοξος τηλεοπτικός ρεπόρτερ που θα ξανασυναντήσει τη Φλόρα, επιδιώκοντας να την κατακτήσει για πάντα.

Στο σκηνοθετικό μέρος, ο Πιφ κάνει μια εντυπωσιακή δουλειά για πρωτοεμφανιζόμενος, κυρίως στο κομμάτι των flashback, στο οποίο συνδυάζει τους μυθοπλαστικούς ήρωες με πραγματικά πρόσωπα από videos επικαίρων της κάθε περιόδου. Θυμίζει με κάποιο τρόπο ό,τι έκαναν ο Ρόμπερτ Ζεμέκις στον «Forrest Gump» ή ο Γούντι Άλεν στο «Zelig», με πιο συναισθηματικό τόνο και ροπή προς τον συνήθη ιταλικό μελοδραματισμό. Λιγότερο πειστικός είναι ο Πιφ ως σεναριογράφος και ως ηθοποιός, γι’ αυτό και το κομμάτι της ερωτικής ιστορίας δεν καταφέρνει να αγγίξει.

Ως προσπάθεια καταγραφής της σχέσης ενός λαού με ένα από τα πιο δυσάρεστα κομμάτια της ιστορίας του και μάλιστα με μια κωμική ματιά, το «Η Μαφία Σκοτώνει Μόνο το Καλοκαίρι» πετυχαίνει την αποστολή του σε έναν σημαντικό βαθμό. Ειδικά ως «πράξη αντίστασης», αφού ο Πιφ αρνήθηκε να πληρώσει «ενοίκιο» στα τοπικά «αφεντικά» για να κάνει τα γυρίσματα στο Παλέρμο (πολυδιαφημισμένη από τα ντόπια media κίνηση). Ως πλήρης δημιουργός, πάντως, που να μπορεί να συνθέσει μια ιστορία με πολλά στοιχεία, ο Πιφ έχει αρκετό δρόμο ακόμη να διανύσει.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν σε ενδιαφέρουν οι ιστορίες που έχουν να κάνουν με τη Μαφία, η ταινία του Πιφ έχει τον τρόπο να σου τραβήξει το ενδιαφέρον. Μην περιμένεις, ωστόσο, να κρατηθεί το ενδιαφέρον σου και από την ερωτική ιστορία, η οποία δεν «τραβάει» λειτουργικά.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.