FreeCinema

Follow us

ΤΡΕΙΣ ΑΔΕΛΦΕΣ (2019)

(KIZ KARDESLER)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Εμίν Αλπέρ
  • ΚΑΣΤ: Τζεμρέ Εμπουτζιγιά, Ετζέ Γιουκσέλ, Χελίν Καντεμίρ, Μουφίτ Καγιατζάν, Κουμπιλάι Τουντσέρ, Κεϊχάν Ατζικγκιόζ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 108'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: AMA FILMS

Τρεις αδελφές, που ως παρακόρες ζούσαν στην πόλη, αναγκάζονται να επιστρέψουν στο πατρικό τους σπίτι σε απομονωμένο χωριό της Ανατολίας. Υπό το βλέμμα του αυστηρού τους πατέρα, οφείλουν να επανεξετάσουν τις σχέσεις και το μέλλον τους.

Υπάρχει μια κοινή συνισταμένη ανάμεσα σε τούτες τις «Τρεις Αδελφές» και τις προηγούμενες «Υποψίες» (2015) του σκηνοθέτη και σεναριογράφου Εμίν Αλπέρ. Η αδελφική επανασύνδεση μέσω της επιστροφής στη γενέτειρα είναι κάτι που προβληματίζει εκ νέου τον Τούρκο auteur, με τη διαφορά πως η πολιτική αλληγορία για τη σύγχρονη κατάσταση της πατρίδας του στο προ τετραετίας έργο του δίνει τη θέση της σε μια ηθογραφικού τύπου ανάγνωση του κλασικού φερώνυμου θεατρικού του Άντον Τσέχωφ. Από αυτό κρατάει μόνο τα πολύ βασικά (οι τρεις αδελφές και το όνειρο της φυγής στη μεγάλη πόλη), τα οποία φροντίζει να παρουσιάσει με το ήδη γνώριμο, αφαιρετικό αφηγηματικό στυλ του. Επιχειρεί κατά κάποιον τρόπο να υποκαταστήσει τη θεατρικότητα του σεναρίου του με την εντυπωσιακή ευρυγώνια φωτογραφία των βουνών της βορειοανατολικής Τουρκίας, θυμίζοντας ενίοτε τον πιο διάσημο συμπατριώτη του Νούρι Μπιλγκέ Τζεϊλάν του «Κάποτε στην Ανατολία» (2011). Το αποτέλεσμα που παρουσιάζει, όμως, ασφυκτιά στα στενά φεστιβαλικά όρια που ο ίδιος έχει θέσει εξαρχής, αδιαφορώντας εν πολλοίς για τον μέσο θεατή.

Η δεκατριάχρονη Χαβά επιστρέφει στην αγκαλιά του πατέρα της στο χωριό, έπειτα από τον θάνατο του γιου της οικογένειας που τη φρόντιζε κάπου στην πόλη. Εκεί την περιμένει η μεγάλη της αδελφή Ρεϊχάν, η οποία είχε ακολουθήσει το ίδιο με αυτήν δρομολόγιο κάποιους μήνες πριν, όταν γύρισε πίσω στο σπίτι με σκοπό να κρύψει μία ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη. Αναγκάστηκε, μάλιστα, να παντρευτεί ντόπιο, χαμηλής αντίληψης βοσκό, ώστε να μην έχει περαιτέρω προβλήματα, δείχνοντας πάντως συνειδητοποιημένη τόσο για τις επιλογές της όσο και για την τροπή που πήρε η ζωή της εξαιτίας αυτών. Το ακριβώς αντίθετο αποτελεί η μεσαία εκ των τριών αδελφών, Νουχράν, την οποία κακήν κακώς, λόγω προβληματικής συμπεριφοράς, γυρίζει πίσω από εκεί που ήρθε ο «πατριός» της. Αυτή δείχνει αμέσως πως δεν έχει διάθεση να παραμείνει στην ερημιά του πατρικού της σπιτιού ούτε λεπτό, επιθυμώντας να κατέβει το ταχύτερο δυνατό ξανά στα φώτα της πόλης.

Υπάρχει φαινομενικά το υλικό για ένα οικογενειακό δράμα χαρακτήρων, αυτό όμως μόνο ξώφαλτσα περνάει, αφού περισσότερο κυριαρχεί η ηθογραφία του πράγματος. Ούτε κι αυτή διεκδικεί σοβαρό μερίδιο ουσίας, όμως, μιας και η βασική σεναριακή πρόταση του απαρχαιωμένου εθίμου των παρακορών ελάχιστα απασχολεί τον Αλπέρ, που το παρουσιάζει μόνο σαν πρόφαση εκκίνησης της ιστορίας. Το άτυπο συμβούλιο στην εξοχή, μετά ποτού και φαγητού, ανάμεσα στον πατέρα των τριών αδελφών και τους προύχοντες της περιοχής σχετικά με το μέλλον των κοριτσιών παραπέμπει σε θέματα που άπτονται της παράδοσης, όπως και η ένθεση του χαρακτήρα της κλασικής «τρελής του χωριού», που υποτίθεται υπάρχει για να ελαφρύνει κάπως τη βαριά ατμόσφαιρα (αλλά απλώς αστοχεί). Η σύγκρουση ανάμεσα στις τρεις νεαρές κοπέλες εξαντλείται κατά την άφιξη της γλωσσούς Νουχράν, με τα πνεύματα να καλμάρουν χαρακτηριστικά εύκολα στη συνέχεια, κάνοντας την επανασύνδεσή τους να μοιάζει περισσότερο με παιχνιδάκι παρά με κάτι το βαθιά ενδοσκοπικό. Αυτό που στο τέλος μένει είναι η δυσκολία της μειονεκτικής ζωής σε ένα άγριας ομορφιάς περιβάλλον (το οποίο με γαλαντομία ο Αλπέρ φωτογραφίζει, είτε χειμώνα είτε καλοκαίρι), με την τραγική τροπή που το στόρι από ένα σημείο κι έπειτα παίρνει να έρχεται ακριβώς να υπογραμμίσει τις σκληρές αυτές συνθήκες διαβίωσης.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Καθαρόαιμο φεστιβαλικό art-house, ελαφρώς πιο συμπαγές από το προηγούμενο φιλμ του Εμίν Αλπέρ, που είναι καταδικασμένο να αφορά μονάχα τους λίγους γνώστες της δουλειάς του Τούρκου σκηνοθέτη ή έστω όσους οσμίζονται πως αυτός αποτελεί τον διάδοχο του «δασκάλου» Τζεϊλάν. Εν όψει, πάντως, και των εορταστικών ημερών που έρχονται, δεν βλέπω γιατί κάποιοι από τους υπόλοιπους θα γοητευτούν από τούτο το δράμα των «Τριών Αδελφών».


MORE REVIEWS

ΑΜΠΙΓΚΕΪΛ

Ασύνδετη ομάδα παρανόμων απάγει ανήλικη μπαλαρίνα, με τη φήμη ότι πρόκειται για την κόρη ζάμπλουτου ο οποίος θα δώσει ασυζητητί το τεράστιο ποσό των λύτρων που θα του ζητηθεί. Η μικρή Άμπιγκεϊλ, όμως, δεν είναι ένα κοινό, απροστάτευτο κοριτσάκι…

ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ

Σε ένα κοντινό, δυστοπικό μέλλον, η Αμερική σπαράσσεται από τον διχασμό ενός Εμφυλίου που έχει μετατρέψει τη χώρα σε αληθινή ζώνη πολέμου. Καθώς μία ισχυρή φατρία ανταρτών κατευθύνεται προς τον Λευκό Οίκο για να σκοτώσει τον Πρόεδρο, μία φωτορεπόρτερ και η ομάδα συνεργατών της αγωνίζεται να προλάβει να φτάσει στη Γουόσινγκτον πριν να είναι αργά.

DEMON SLAYER: KIMETSU NO YAIBA - HASHIRA TRAINING

Ο Τάνζιρο, ο Γκένια και η Νέζουκο καταδιώκουν έναν δαίμονα Ανώτερης Τάξης στα δάση του Χωριού Ξιφασκίας, με τον πρώτο ν’ αντιμετωπίζει ένα θανάσιμο δίλημμα. Βγαίνει κερδισμένος, αλλά δεν πρόκειται να χαρεί τη νίκη του, μιας και ο Άρχοντας Μούζαν θέλει να εκμεταλλευτεί εκείνη της «μολυσμένης» Νέζουκο έναντι του ήλιου!

MIA AND ME: Η ΤΑΙΝΙΑ

Όταν η Μία επιστρέφει στο παλιό εξοχικό σπίτι της οικογένειας με τον παππού της, η πέτρα στο μαγικό της βραχιόλι φωτίζει ξαφνικά - ένα κάλεσμα για βοήθεια! Μέσω μιας αστραφτερής πύλης, μεταφέρεται στον φανταστικό κόσμο των μονόκερων της Σεντοπίας. Εκεί συναντά τον μονόκερο Στόρμι και τον Ίκο, ένα ξωτικό από το Νησί Λώτους, το οποίο χρειάζεται απεγνωσμένα τη βοήθειά της. Ο Τόξορ, ένας αποκρουστικός κακός που μοιάζει με βατράχι, θέλει να κατακτήσει το νησί με μαύρη μαγεία.

ΕΝΑ ΦΛΙΤΖΑΝΙ ΚΑΦΕ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ

Στα Τίρανα του σήμερα, ο Αγκίμ κι ο Γκεζίμ, κωφά και πανομοιότυπα δίδυμα αδέλφια που μοιράζονται την ίδια στέγη, ανακαλύπτουν πως οδηγούνται σταδιακά στην τύφλωση εξαιτίας μιας γενετικής ασθένειας.