FreeCinema

Follow us

ΚΑΥΤΗ ΚΑΤΑΔΙΩΞΗ (2015)

(HOT PURSUIT)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμική Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ανν Φλέτσερ
  • ΚΑΣΤ: Ρις Γουίδερσπουν, Σοφία Βεργκάρα, Ρόμπερτ Καζίνσκι, Τζον Κάρολ Λιντς
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 87’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Νευρωτική αστυνομικός με μηδενική αίσθηση χιούμορ, η Κούπερ ακολουθεί το πρωτόκολλο του Νόμου κατά γράμμα, αποτελώντας το απόλυτο αντικείμενο χλευασμού των συναδέλφων της. Όταν αναλαμβάνει να προστατέψει την – από κάθε άποψη – κυρία Ρίβα, σύζυγο εμπόρου ναρκωτικών και βασική μάρτυρα κατηγορίας στη δίκη επικεφαλής cartel, θα βρεθεί σε ακόμα πιο δύσκολη, κωμικοτραγική θέση.

Είναι πραγματικά αδιανόητο το πώς ταινίες σαν κι αυτή βρίσκουν τον δρόμο τους προς τις ελληνικές αίθουσες, ενώ άλλες, λιγότερο (σαν το επίσης θηλυκό buddy movie, που χρώσταγε επίσης πολλά στις πρωταγωνίστριές του, Σάντρα Μπούλοκ και Μελίσα ΜακΚάρθι, προπέρσινο «The Heat») ή περισσότερο (σαν το sequel του θαυμάσιου «Pitch Perfect» του 2012, που αυτή τη στιγμή σαρώνει τα αμερικάνικα και όχι μόνο ταμεία) ενδιαφέρουσες… βλέπουν μάτια θεατών στη χώρα μας απευθείας στο home cinema και μόνο. Γιατί όσο κι αν προσπαθούν οι Γουίδερσπουν και Βεργκάρα, όσο και να δουλεύει, περιστασιακά έστω, η μεταξύ τους κωμική χημεία, αυτή η κάθε άλλο παρά «Καυτή Καταδίωξη» σε καμία περίπτωση δεν αξίζει τα 7 ευρώ του εισιτηρίου περισσότερο από πολλά άλλα φιλμ που εμείς εδώ στην Ελλάδα δεν είχαμε, δεν έχουμε, ή δεν θα έχουμε την ευκαιρία να απολαύσουμε στη μεγάλη οθόνη.

Τίγκα στα κλισέ του είδους που θέλει ένα αταίριαστο είτε – αρχετυπικά – ανδρικό, είτε γυναικείο δίδυμο να περνά τα μύρια όσα, εξαιτίας σειράς εξωφρενικών παρεξηγήσεων, τούτη η κωμική, αστυνομική περιπέτεια μοιάζει να βαριέται τη «ζωή» της. Καθώς η ανέραστη, άχρωμη και άοσμη αστυνομικός / ανέκδοτο της Γουίδερσπουν δοκιμάζει να συνεννοηθεί, να συνυπάρξει και να σώσει τη ζωή τής χυμώδους και στο κορμί και στο μυαλό γυναικάρας / τροπαίου του εαυτού της μόνο Βεργκάρα, ούτε η σκηνοθεσία ούτε το σενάριο προσπαθούν έστω να σταθούν αντάξιές τους. Το τελευταίο ιδιαίτερα, πέρα από τις προβλέψιμες κοινοτοπίες και τους παντελώς ασχημάτιστους, αδικαιολόγητους, αψυχολόγητα… «κούκου», περιφερειακούς των δύο γυναικών χαρακτήρων (με τον από… καρότσα θεό, δυνάμει μνηστήρα της Κούπερ, Ράντι του Καζίνσκι να βγάζει μάτι προχειρότητας), επενδύει άστοχα σε ένα ακούραστο επί της οθόνης, αλλά κουραστικό εκτός αυτής, σεξιστικό χιούμορ. Έτσι, αντί για τις διαφορές στον χαρακτήρα και τη νοοτροπία των δύο γυναικών και κατά συνέπεια τις κωμικοτραγικές εντάσεις και τριβές που αυτές δημιουργούν στη μεταξύ τους σχέση, καλείσαι να γελάσεις με το γεγονός ότι η μια είναι κοντή και η άλλη 40άρα, η μεν αγοροκόριτσο η δε σέξι κι όποιος αντέξει, η Ρίβα ξέρει να δίνει ψαγμένες σεξουαλικές συμβουλές ενώ η Κούπερ δεν διστάζει να υπόσχεται ευφάνταστες χάρες (σε εκδρομικό pulman γεμάτο υπερήλικες!), ή με τις δυο τους να περιγράφουν τι ακριβώς συμβαίνει κατά την περίοδό τους ή να παριστάνουν τις λεσβίες. Πιο πολύ αμηχανία θα νιώσεις, παρά θα διασκεδάσεις.

Το φιλμ τα καταφέρνει καλύτερα στις πιο slapstick / σωματικής κωμωδίας στιγμές του, οπότε και το γέλιο, έστω και φευγαλέο, κοφτό, έρχεται πιο αβίαστα. Στην ανταλλαγή των πυροβολισμών στο σπίτι των Ρίβα, στο πρώτο, cabrio αυτοκίνητο της απόδρασης, στο παντοπωλείο ψωνίζοντας ρούχα με την Κούπερ μαστουρωμένη, μονομαχώντας για το όπλο, είναι μερικές από τις σκηνές, κατά τις οποίες χάρη στο μπρίο και την τόλμη τής Βεργκάρα και κυρίως της οσκαρούχου Γουίδερσπουν να δοκιμάσουν τα… γελωτοποιητικά τους όρια, αυτή η «Καταδίωξη» δικαιολογεί κάπως τον χαρακτηρισμό «κωμωδία». Όταν, όμως, πιάσεις τον εαυτό σου να γελάει περισσότερο με τις γκάφες των πρωταγωνιστριών κατά τα γυρίσματα, που συνοδεύουν τους τίτλους τέλους, από όσο με ό,τι προηγήθηκε, καταλαβαίνεις πως πρόκειται για «κακή κωμωδία».

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Λιγότερο αστείο ή έξυπνο και από τις – με τον έναν ή τον άλλον τρόπο – εμβληματικές κωμωδίες στις οποίες έχει στο παρελθόν διαπρέψει η Γουίδερσπουν, «Η Εκδίκηση της Ξανθιάς» και «Election», και από το πολυβραβευμένο τηλεοπτικό sitcom που έκανε super star τη Βεργκάρα, «Modern Family», και από το – κατά γενική ομολογία – μετριοπαθές και ελάχιστα κωμικό «The Heat», θα είχε κάποιον λόγο ύπαρξης μόνο ως τηλεταινία για θέαση από τον καναπέ ή το κρεβάτι κατά την κυριακάτικη, μεσημεριανή ραστώνη. Κατά τα άλλα, ενδείκνυται (και αν) μόνο για τους φανατικούς, ορκισμένους… ηδονοβλεψίες της Βεργκάρα.


MORE REVIEWS

ΑΜΠΙΓΚΕΪΛ

Ασύνδετη ομάδα παρανόμων απάγει ανήλικη μπαλαρίνα, με τη φήμη ότι πρόκειται για την κόρη ζάμπλουτου ο οποίος θα δώσει ασυζητητί το τεράστιο ποσό των λύτρων που θα του ζητηθεί. Η μικρή Άμπιγκεϊλ, όμως, δεν είναι ένα κοινό, απροστάτευτο κοριτσάκι…

ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ

Σε ένα κοντινό, δυστοπικό μέλλον, η Αμερική σπαράσσεται από τον διχασμό ενός Εμφυλίου που έχει μετατρέψει τη χώρα σε αληθινή ζώνη πολέμου. Καθώς μία ισχυρή φατρία ανταρτών κατευθύνεται προς τον Λευκό Οίκο για να σκοτώσει τον Πρόεδρο, μία φωτορεπόρτερ και η ομάδα συνεργατών της αγωνίζεται να προλάβει να φτάσει στη Γουόσινγκτον πριν να είναι αργά.

DEMON SLAYER: KIMETSU NO YAIBA - HASHIRA TRAINING

Ο Τάνζιρο, ο Γκένια και η Νέζουκο καταδιώκουν έναν δαίμονα Ανώτερης Τάξης στα δάση του Χωριού Ξιφασκίας, με τον πρώτο ν’ αντιμετωπίζει ένα θανάσιμο δίλημμα. Βγαίνει κερδισμένος, αλλά δεν πρόκειται να χαρεί τη νίκη του, μιας και ο Άρχοντας Μούζαν θέλει να εκμεταλλευτεί εκείνη της «μολυσμένης» Νέζουκο έναντι του ήλιου!

MIA AND ME: Η ΤΑΙΝΙΑ

Όταν η Μία επιστρέφει στο παλιό εξοχικό σπίτι της οικογένειας με τον παππού της, η πέτρα στο μαγικό της βραχιόλι φωτίζει ξαφνικά - ένα κάλεσμα για βοήθεια! Μέσω μιας αστραφτερής πύλης, μεταφέρεται στον φανταστικό κόσμο των μονόκερων της Σεντοπίας. Εκεί συναντά τον μονόκερο Στόρμι και τον Ίκο, ένα ξωτικό από το Νησί Λώτους, το οποίο χρειάζεται απεγνωσμένα τη βοήθειά της. Ο Τόξορ, ένας αποκρουστικός κακός που μοιάζει με βατράχι, θέλει να κατακτήσει το νησί με μαύρη μαγεία.

ΜΗ ΜΟΥ ΛΕΣ ΨΕΜΑΤΑ

Διάσημος συγγραφέας επιστρέφει στη γενέτειρά του έπειτα από τριανταπέντε χρόνια απουσίας, προκειμένου να παραστεί σε επετειακές εκδηλώσεις. Η τυχαία συνάντηση με τον γιο παλιού συμμαθητή του, ο οποίος υπήρξε ο πρώτος του εφηβικός έρωτας, ξετυλίγει το κουβάρι των αναμνήσεων, αλλά και των συγκρούσεων.