FreeCinema

Follow us

HELLBOY: ΞΑΝΑΓΥΡΙΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΛΑΣΗ (2019)

(HELLBOY)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια Φαντασίας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Νιλ Μάρσαλ
  • ΚΑΣΤ: Ντέιβιντ Χάρμπορ, Ίαν ΜακΣέιν, Σάσα Λέιν, Μίλα Γιόβοβιτς, Ντάνιελ Ντέι Κιμ, Τόμας Χέιντεν Τσερτς
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 120'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Ο Hellboy ξανά στην ενεργό δράση… του reboot, με αποστολή να εξολοθρεύσει «συναρμολογούμενη» μάγισσα που είχε κάνει κομμάτια ο Βασιλιάς Αρθούρος και σήμερα απειλεί εκ νέου να φέρει την καταστροφή στη Μεγάλη Βρετανία και τον κόσμο όλο.

Τελευταία φορά που είχαμε δει τον Hellboy στο σινεμά ήταν το 2008, με τη «Χρυσή Στρατιά» του Γκιγέρμο ντελ Τόρο και τον Ρον Πέρλμαν στον ομώνυμο ρόλο. Πάντοτε υπήρχε πρόθεση να γυριστεί και δεύτερο sequel, όμως ο ντελ Τόρο δεν κατάφερε να αποκτήσει τον πλήρη έλεγχο αυτού (σε σενάριο και σκηνοθεσία) και εγκατέλειψε, με τον Πέρλμαν να τον ακολουθεί. Με προσανατολισμό προς το R rating, πια, ο δημιουργός τού comic Μάικ Μινόλα και ο σεναριογράφος / παραγωγός καταφέρνουν σήμερα να «αναστήσουν» τις περιπέτειες του Hellboy που… παρασκηνιακά πρέπει να είχαν μεγαλύτερο ενδιαφέρον από το ίδιο το φιλμ, καθώς την παραγωγή ανέλαβε η μπιμουβάδικων προδιαγραφών Millennium Films (ξέρεις, γυρίσματα στη Βουλγαρία…), ενώ το βρετανικό background της πλοκής τού «Ξαναγύρισα από την Κόλαση» φέρνει στην καρέκλα του σκηνοθέτη τον ντόπιο Νιλ Μάρσαλ, κάποτε τεράστια ελπίδα για το horror genre με το αριστουργηματικό «Η Κάθοδος» (2005). Ατυχώς, ο ελληνικός υπότιτλος τούτου του «Hellboy» περισσότερο μοιάζει να περιγράφει την έξοδό μου από την κινηματογραφική αίθουσα στην οποία παρακολούθησα την ταινία…

Μετά από μια άστοχη εισαγωγική σκηνή με δαίμονα που έχει πάρει τη μορφή Μεξικάνου (μια κάποια «τρολιά», με την οποία ουδείς πρόκειται να γελάσει…) wrestler, ο Hellboy οδηγείται στο αρχηγείο της παλιάς του υπηρεσίας, για να έρθει ξανά σε επαφή με τον πατέρα του, ο οποίος θα τον κατευθύνει προς παλιά βρετανική λέσχη για να λάβει τα clues της επόμενης αποστολής του. Μέλος κι εκείνος αυτής της λέσχης, ο καθηγητής Μπρουμ συμμετείχε σε μια ομάδα κυνηγιού γιγάντιων τεράτων, την οποία θα γνωρίσει ο Hellboy και θα παρατηρήσει πως κανείς τους δεν δείχνει γερασμένος σε σχέση με παρελθούσες φωτογραφίες! Ένα μέντιουμ θα του εξηγήσει «τ’ όνειρο» όσον αφορά την προέλευσή του και ένα παιχνίδι κυνηγιού στο παρακείμενο δάσος θα πάει εντελώς στραβά, με τον Hellboy να συνειδητοποιεί ότι έχει πέσει θύμα σκευωρίας.

Μοναδικός σύμμαχος του Hellboy, πια, θα γίνει η νεαρή psychic Άλις (πόσο ντροπή για τη Σάσα Λέιν του «American Honey»), η οποία οραματίζεται κακά μαντάτα για τον ερχομό μάγισσας που έσφαξε στο μακρινό παρελθόν ο Βασιλιάς Αρθούρος, αλλά το… κεφάλι της ελευθερώθηκε ξανά κι αναζητεί το υπόλοιπο σώμα της, ώστε να γίνει μια… «συρραφή» μελών και αρτιμελής πάλι να απειλήσει την ανθρωπότητα με κακό ψόφο (χειρότερο του Brexit, δηλαδή). Ένας μυστηριώδης δεσμός μεταξύ της θρυλικής Νίμουε και του Hellboy δείχνει να υπάρχει στον ορίζοντα, όμως ο δεύτερος δεν θέλει να τον δει να ευδοκιμεί και από ένα σημείο κι έπειτα το «Hellboy» του Μάρσαλ αναλώνεται σχεδόν αποκλειστικά σε κλωτσομπουνίδι ψηφιακών εφέ με έμφαση σε κουβάδες αίματος και γκροτέσκα σπλατεριά εντέρων κάθε φύσης, τα οποία γεμίζουν δίχως ίχνος αιδούς (και στομαχικών διαταραχών) τη μεγάλη οθόνη. Και αυτό το τελευταίο υποτίθεται πως είναι ό,τι καλύτερο μπορεί να προσφέρει τούτο το φιλμ!

Τα υπόλοιπα ή την εξέλιξη της δράσης μπορεί κανείς να τη φανταστεί και χωρίς να χρειαστεί να δει τούτη την ταινία, η οποία εκτός από τον ατελείωτο σε διάρκεια, επιφυλάσσει και μια «κρυφή» σκηνή κάπου εντός των end credits, ενώ αν είστε εντελώς ηλίθιοι και δεν έχετε καταλάβει ότι υπάρχει πρόθεση για ακόμη ένα sequel, υπάρχει και post end credits σκηνή! Διότι, ως γνωστόν, η βλακεία είναι αήττητη.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Κάνεις κέφι για συκωταριές, έντερα και αίμα με το… βαρέλι; Η Μεγάλη Εβδομάδα ήρθε νωρίτερα για σένα! Σου είχαν αρέσει οι προηγούμενες ταινίες του «Hellboy» και σέβεσαι το φιλμικό σύμπαν του Γκιγέρμο ντελ Τόρο; Περίμενε το Πάσχα… Εδώ τούτο το έκτρωμα γυρίστηκε το 2017 και «περιμέναμε» τόσον καιρό να αποφασίσουν (και να τολμήσουν) να το διανείμουν στα σινεμά (παγκοσμίως, δεν είναι μπηχτή για το ντόπιο γραφείο)!

MORE REVIEWS

ΤΑ ΑΓΡΙΑ ΑΓΟΡΙΑ

Στις αρχές του 20ου αιώνα, πέντε φιλότεχνα αγόρια διαπράττουν ένα αδικαιολόγητο έγκλημα και οι μεγαλοαστοί γονείς τους αποφασίζουν να τα τιμωρήσουν παραδίδοντάς τα σε έναν σκληροτράχηλο καπετάνιο που θα τα «αναμορφώσει» κατά τη διάρκεια ενός περιπετειώδους πλου.

ΛΙΛΙΑΝ

Πεζή, δίχως διαβατήριο και χρήματα, χωρίς να μιλάει αγγλικά, η ρωσικής καταγωγής Λίλιαν επιχειρεί ένα πραγματικό «ομηρικό» ταξίδι, από τη Νέα Υόρκη ώς την Αλάσκα. Το «αμερικάνικο όνειρο» θα την προστατεύσει;

Ο ΜΠΟΥΝΙΟΥΕΛ ΣΤΟ ΛΑΒΥΡΙΝΘΟ ΜΕ ΤΙΣ ΧΕΛΩΝΕΣ

Αδυνατώντας να βρει χρήματα για την επόμενη ταινία του έπειτα από το σκάνδαλο της «Χρυσής Εποχής», ο Λουίς Μπουνιουέλ δέχεται ως μάννα εξ ουρανού την πρόταση του καλού του φίλου Ραμόν Ασίν να χρηματοδοτήσει εκείνος το επόμενό του project. Το ντοκιμαντέρ «Las Hurdes: Tierra Sin Pan», που διακαώς επιθυμούσε να γυρίσει, με θέμα την πάμφτωχη και απομονωμένη περιοχή της Δυτικής Ισπανίας, επιτέλους μπαίνει στις ράγες.

ΤΟ ΧΡΥΣΟ ΓΑΝΤΙ

Η πραγματική ιστορία του κατά συρροήν δολοφόνου Φριτς Χόνκα, που έσπειρε τον τρόμο στις γειτονιές του Αμβούργου στη δεκαετία του ’70, γίνεται ταινία δια χειρός Φατίχ Ακίν και ένα μεγάλο «γιατί;» πλανάται ήδη πάνω από τα κεφάλια μας.

ΔΙΚΤΥΟ ΚΑΤΑΣΚΟΠΩΝ

Ένας ηλικιωμένος πράκτορας της Μοσάντ παίζει το τελευταίο του χαρτί πριν αποσυρθεί (ή μάλλον πριν τον αποσύρουν…) από την ενεργό δράση, επιχειρώντας ν’ ανακαλύψει τι κρύβεται πίσω από τη λειτουργία μιας εταιρείας και, κυρίως, αν προμηθεύει με χημικά όπλα τη Συρία.