FreeCinema

Follow us

ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΘΑΝΑΤΟΥ (2017)

(HAPPY DEATH DAY)

  • ΕΙΔΟΣ: Νεανικό Θρίλερ Τρόμου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Κρίστοφερ Λάντον
  • ΚΑΣΤ: Τζέσικα Ροθ, Ίσραελ Μπρουσάρντ, Ρούμπι Μοντίν, Τσαρλς Έιτκεν, Λόρα Κλίφτον
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 96'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: UIP

Η Τρι περνάει μια δύσκολη μέρα στο κολέγιο. Και το βράδυ των γενεθλίων της θα δολοφονηθεί κι από πάνω! Και το επόμενο πρωί, τα πάντα θα είναι ίδια. Μα, ακριβώς ίδια! Πώς θα γίνει να μην πεθαίνει στο τέλος;

Ναι, ΟΚ, είναι η «Μέρα της Μαρμότας» (1993) σε εκδοχή νεανικού θρίλερ τρόμου. Δεν ξέρεις τι είναι η «Μέρα της Μαρμότας», ούτε καν το όνομα Μπιλ Μάρεϊ; Πότε γεννήθηκες, διάβολε; Στάσου… Συνομήλικοι της Τρι, πεταχτείτε πρώτα μέχρι το DVD club της γειτονιάς σας (που πλέον απέχει αρκετά χιλιόμετρα από το σπίτι σας…) και ζητήστε το άνωθεν φιλμ του Χάροντ Ρέιμις, το οποίο προ ετών είχε γίνει ξανά σημείο αναφοράς μέσω της sci-fi περιπέτειας του Νταγκ Λίμαν «Στα Όρια του Αύριο» (2014). Εκεί οι προθέσεις ήταν σοβαρότερες, εδώ οι παραγωγοί σπάνε λίγη πλάκα (you know, for «kids»), όχι όμως και με τις καλύτερες δυνατές δόσεις χιούμορ, το οποίο θα μπορούσε να απογειώσει τα «Γενέθλια Θανάτου».

Πού πάσχει το ζήτημα; Το έργο έχει φτιαχτεί με ένα υποτυπώδες budget, για να καταναλωθεί ανέμελα όση ώρα σου χρειάζεται για ν’ αδειάσεις τον μεγαλύτερο «κουβά» popcorn ενός multiplex. Από την άλλη, αν βγάλεις εκτός εκείνη τη «Μαρμότα», μας τελειώνουν και τα υλικά «σινεφιλίας» με τα οποία θα μπορούσε να παίξει η ταινία, για να κάνει και ένα κάποιο υπερβατικό σχόλιο για το genre. Αλλά δεν έχει τα εχέγγυα για να δοκιμάσει την τύχη της σαν ένα νέο «Scream» (1996), οπότε ακολουθεί το εύρημα της επανάληψης της ίδιας μέρας, εντός πλαισίου teen slasher… στεγνού (βλέπε PG-13 rating), με ρομαντική γαρνιτούρα (!) για ακόμη καλύτερες εισπράξεις στα ταμεία.

Έτσι, το… όσο πιο νεανικό κοινό γίνεται θα συμπαθήσει το γκομενάκι «χαλαρών ηθών» που ξυπνάει σε κρεβάτι ξένο και «αφασία» τύπου «Μεγάλε, Τι Κάναμε Χθες Βράδυ;», θα φλερτάρει με το μυστήριο της αναζήτησης του δολοφόνου, θα προσέξει τις λεπτομέρειες του κάθε επόμενου ξανά-και-ξανά, με την ηρωίδα να βιώνει μια σταδιακή απόγνωση που την αποδυναμώνει, μέχρι να υποψιαστεί ποιος είναι εκείνος που όταν σκοτεινιάζει την καταδιώκει μ’ ένα μαχαίρι φορώντας τη μάσκα της… γουρουνίσιας mascot του κολεγίου. Είναι κρίμα που το σενάριο του (κομιξά) Σκοτ Λόμπντελ δεν παρωδεί περισσότερο τις διάφορες πτυχές και τα στερεότυπα της ιστορίας, με τον Κρίστοφερ Λάντον να ρισκάρει ελάχιστα με το screwball όταν η ηρωίδα του «τα παίρνει» και αντεπιτίθεται (όπως στη σεκάνς όπου η λίστα των υπόπτων διαγράφεται εμπράκτως).

Παρά τις αστοχίες, τα «Γενέθλια Θανάτου» δεν κουράζουν, διατηρούν το fun σε καλά επίπεδα, αλλά με σχεδόν… τέσσερα φινάλε και (προφανώς) χωρίς κάποια λογική… συμπαντική εξήγηση για το φαινόμενο της επανάληψης της ίδιας μέρας, δεν αποτελεί περίπτωση ταινίας που θα μείνει αξιομνημόνευτη για το είδος της. Βλέπεται μονάχα σαν μια χαμένη ευκαιρία. Ψυχαγωγική, τουλάχιστον. Διαφορετικά, θα χώναμε κι εμείς από μια μαχαιριά στην οθόνη, μπας και…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Έχουμε υποστεί πολύ χειρότερα φιλμ τρόμου από τούτο εδώ το καλών προθέσεων copy/paste της κεντρικής ιδέας της «Μέρας της Μαρμότας», που δεν κουράζει λίγο παραπάνω το μυαλουδάκι του, ώστε να έχει μεγαλύτερες αξιώσεις πέραν του διασκεδαστικού ξοδέματος χρόνου για (μάλλον) καυλωμένα teens που επιθυμούν να «ξεχαρμανιάσουν» σ’ ένα multiplex. Με ένα πιο adult στήσιμο, το απαραίτητο ποτάμι αίματος και μια κάποια τολμηρή ή φανταστική λύση στο τέλος, ίσως βρισκόμασταν μπροστά σε μια έκπληξη. Τώρα, ας χαρούν τα πιτσιρίκια, από κάπου πρέπει να αρχίζουν κι αυτά την αγάπη τους για το είδος…


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.

ΧΩΡΙΣ ΟΞΥΓΟΝΟ

Στο Μπρούκλιν του 2039, με τη ζωή να έχει σχεδόν εξαφανιστεί εξαιτίας της απώλειας οξυγόνου, μια οικογένεια επιστημόνων έχει βρει τη βιώσιμη λύση να αναπνέει… εντός της οικίας της, για να γίνει στόχος απρόσκλητων επισκεπτών που ή ζητούν τη βοήθειά της για ν’ αναπαράγουν τον τεχνολογικό εξοπλισμό της ή επιδιώκουν να πάρουν τη θέση της.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι μια χαζογκόμενα και τη σκοτώνουνε κάθε μέρα. Την ίδια μέρα! Δεν είναι κακό… αν την άλλη μέρα πληρώνεις εφορία, ασφάλιστρα και ΦΠΑ.