FreeCinema

Follow us

ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΘΑΝΑΤΟΥ (2017)

(HAPPY DEATH DAY)

  • ΕΙΔΟΣ: Νεανικό Θρίλερ Τρόμου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Κρίστοφερ Λάντον
  • ΚΑΣΤ: Τζέσικα Ροθ, Ίσραελ Μπρουσάρντ, Ρούμπι Μοντίν, Τσαρλς Έιτκεν, Λόρα Κλίφτον
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 96'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: UIP

Η Τρι περνάει μια δύσκολη μέρα στο κολέγιο. Και το βράδυ των γενεθλίων της θα δολοφονηθεί κι από πάνω! Και το επόμενο πρωί, τα πάντα θα είναι ίδια. Μα, ακριβώς ίδια! Πώς θα γίνει να μην πεθαίνει στο τέλος;

Ναι, ΟΚ, είναι η «Μέρα της Μαρμότας» (1993) σε εκδοχή νεανικού θρίλερ τρόμου. Δεν ξέρεις τι είναι η «Μέρα της Μαρμότας», ούτε καν το όνομα Μπιλ Μάρεϊ; Πότε γεννήθηκες, διάβολε; Στάσου… Συνομήλικοι της Τρι, πεταχτείτε πρώτα μέχρι το DVD club της γειτονιάς σας (που πλέον απέχει αρκετά χιλιόμετρα από το σπίτι σας…) και ζητήστε το άνωθεν φιλμ του Χάροντ Ρέιμις, το οποίο προ ετών είχε γίνει ξανά σημείο αναφοράς μέσω της sci-fi περιπέτειας του Νταγκ Λίμαν «Στα Όρια του Αύριο» (2014). Εκεί οι προθέσεις ήταν σοβαρότερες, εδώ οι παραγωγοί σπάνε λίγη πλάκα (you know, for «kids»), όχι όμως και με τις καλύτερες δυνατές δόσεις χιούμορ, το οποίο θα μπορούσε να απογειώσει τα «Γενέθλια Θανάτου».

Πού πάσχει το ζήτημα; Το έργο έχει φτιαχτεί με ένα υποτυπώδες budget, για να καταναλωθεί ανέμελα όση ώρα σου χρειάζεται για ν’ αδειάσεις τον μεγαλύτερο «κουβά» popcorn ενός multiplex. Από την άλλη, αν βγάλεις εκτός εκείνη τη «Μαρμότα», μας τελειώνουν και τα υλικά «σινεφιλίας» με τα οποία θα μπορούσε να παίξει η ταινία, για να κάνει και ένα κάποιο υπερβατικό σχόλιο για το genre. Αλλά δεν έχει τα εχέγγυα για να δοκιμάσει την τύχη της σαν ένα νέο «Scream» (1996), οπότε ακολουθεί το εύρημα της επανάληψης της ίδιας μέρας, εντός πλαισίου teen slasher… στεγνού (βλέπε PG-13 rating), με ρομαντική γαρνιτούρα (!) για ακόμη καλύτερες εισπράξεις στα ταμεία.

Έτσι, το… όσο πιο νεανικό κοινό γίνεται θα συμπαθήσει το γκομενάκι «χαλαρών ηθών» που ξυπνάει σε κρεβάτι ξένο και «αφασία» τύπου «Μεγάλε, Τι Κάναμε Χθες Βράδυ;», θα φλερτάρει με το μυστήριο της αναζήτησης του δολοφόνου, θα προσέξει τις λεπτομέρειες του κάθε επόμενου ξανά-και-ξανά, με την ηρωίδα να βιώνει μια σταδιακή απόγνωση που την αποδυναμώνει, μέχρι να υποψιαστεί ποιος είναι εκείνος που όταν σκοτεινιάζει την καταδιώκει μ’ ένα μαχαίρι φορώντας τη μάσκα της… γουρουνίσιας mascot του κολεγίου. Είναι κρίμα που το σενάριο του (κομιξά) Σκοτ Λόμπντελ δεν παρωδεί περισσότερο τις διάφορες πτυχές και τα στερεότυπα της ιστορίας, με τον Κρίστοφερ Λάντον να ρισκάρει ελάχιστα με το screwball όταν η ηρωίδα του «τα παίρνει» και αντεπιτίθεται (όπως στη σεκάνς όπου η λίστα των υπόπτων διαγράφεται εμπράκτως).

Παρά τις αστοχίες, τα «Γενέθλια Θανάτου» δεν κουράζουν, διατηρούν το fun σε καλά επίπεδα, αλλά με σχεδόν… τέσσερα φινάλε και (προφανώς) χωρίς κάποια λογική… συμπαντική εξήγηση για το φαινόμενο της επανάληψης της ίδιας μέρας, δεν αποτελεί περίπτωση ταινίας που θα μείνει αξιομνημόνευτη για το είδος της. Βλέπεται μονάχα σαν μια χαμένη ευκαιρία. Ψυχαγωγική, τουλάχιστον. Διαφορετικά, θα χώναμε κι εμείς από μια μαχαιριά στην οθόνη, μπας και…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Έχουμε υποστεί πολύ χειρότερα φιλμ τρόμου από τούτο εδώ το καλών προθέσεων copy/paste της κεντρικής ιδέας της «Μέρας της Μαρμότας», που δεν κουράζει λίγο παραπάνω το μυαλουδάκι του, ώστε να έχει μεγαλύτερες αξιώσεις πέραν του διασκεδαστικού ξοδέματος χρόνου για (μάλλον) καυλωμένα teens που επιθυμούν να «ξεχαρμανιάσουν» σ’ ένα multiplex. Με ένα πιο adult στήσιμο, το απαραίτητο ποτάμι αίματος και μια κάποια τολμηρή ή φανταστική λύση στο τέλος, ίσως βρισκόμασταν μπροστά σε μια έκπληξη. Τώρα, ας χαρούν τα πιτσιρίκια, από κάπου πρέπει να αρχίζουν κι αυτά την αγάπη τους για το είδος…

MORE REVIEWS

Ο ΤΡΙΤΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ

Αμερικανός συγγραφέας καταφθάνει στη μεταπολεμική Βιέννη σε αναζήτηση παιδικού φίλου που του είχε προτείνει δουλειά εκεί. Θα τον βρει… στην κηδεία του, και η παραμονή του στην πόλη θα έχει πια σκοπό να αναζητηθούν τα μυστηριώδη αίτια του θανάτου του.

ΜΙΑ ΒΡΟΧΕΡΗ ΜΕΡΑ ΣΤΗ ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ

Ένα ανέμελο weekend στη Νέα Υόρκη επιφυλάσσει πολλές «συννεφιές» για το νεαρό ζευγάρι δύο κολεγιόπαιδων με διαφορετικές καταβολές και… IQ.

ΚΑΠΟΤΕ ΣΤΟ... ΧΟΛΙΓΟΥΝΤ

Στο Λος Άντζελες του 1969, ένας τηλεοπτικός αστέρας σειράς γουέστερν του ’50 αγωνίζεται να κρατήσει την καριέρα του στα όρια του αξιοπρεπούς, φροντίζοντας παράλληλα να βρίσκει δουλειά στον stuntman κολλητό του. Λεπτομέρεια: έχει για γείτονες τη Σάρον Τέιτ και τον Ρομάν Πολάσκι.

ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΗ ΣΟΝΑΤΑ

Έπειτα από επτά χρόνια απόστασης, η διάσημη πιανίστα Σάρλοτ επισκέπτεται την κόρη της, που ζει σε ένα εξοχικό σπίτι με τον ιερέα σύζυγό της και την ανάπηρη αδελφή της. Οι ημέρες που θα ακολουθήσουν θα είναι γεμάτες από πικρία και αντιπαραθέσεις ανάμεσα σε μητέρα και κόρη.

ΜΕΣΟΚΑΛΟΚΑΙΡΟ

Μετά από μία οικογενειακή τραγωδία, η Ντάνι ακολουθεί τον αγαπημένο της και την παρέα του σε ένα ταξίδι μυσταγωγίας στη Σουηδία, παρακολουθώντας ένα ντόπιο, σχεδόν παγανιστικό πανηγύρι που αρχικά δείχνει ειδυλλιακό, μα κρύβει κάτι το αναπάντεχα απειλητικό.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι μια χαζογκόμενα και τη σκοτώνουνε κάθε μέρα. Την ίδια μέρα! Δεν είναι κακό… αν την άλλη μέρα πληρώνεις εφορία, ασφάλιστρα και ΦΠΑ.