FreeCinema

Follow us

ΝΑΝΟΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ (2017)

(GNOME ALONE)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Πίτερ Λεπενιότις
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 89'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Η μικρή Κλοέ μετακομίζει με τη μητέρα της σε καινούργια πόλη. Προσπαθεί να εγκλιματιστεί στο νέο της σχολείο και να πιάσει φιλίες με τους συμμαθητές της, όμως, τα παράξενα πράγματα που συμβαίνουν στο νέο της σπίτι δεν βοηθάνε προς αυτήν την κατεύθυνση. Εκεί, ανακαλύπτει πως οι νάνοι του κήπου της είναι ζωντανά πλάσματα, τα οποία βρίσκονται σε αιώνια μάχη με μυστήρια μοβ τέρατα. Ο κόσμος κινδυνεύει, οπότε η Κλοέ σπεύδει προς βοήθεια.

Το αμέσως προηγούμενο παιδικό animation που βρήκε τον δρόμο του για τις ελληνικές αίθουσες, ήταν οι «Γοριλομπελάδες», μια παραγωγή του 2011 που… έξι χρόνια μετά ανακαλύφθηκε από την ελληνική διανομή (γιατί την «Ταινία LEGO Ninjago», που μεσολάβησε, δεν τη λες και ακριβώς για παιδιά). Τούτο εδώ πηγαίνει στο άλλο άκρο, μιας κι έχει ημερομηνία εξόδου για τις ΗΠΑ τον Μάρτη του 2018, καθιστώντας έτσι τη χώρα μας την πρώτη στην οποία προβάλλεται (αν έχει προηγηθεί και κάποια άλλη, ζητούμε την κατανόησή σας). Δυστυχώς, εκ του αποτελέσματος, προκύπτει πως η ταχύτητα διανομής μιας ταινίας δεν συναρτάται με την απόλαυση που μπορεί να προσφέρει. Είτε με καθυστέρηση, είτε γρήγορα, ένα και το αυτό στην προκειμένη περίπτωση.

Το στόρι θα ήθελε να είναι ένας συνδυασμός του σκοτεινού κόσμου του Τιμ Μπέρτον, εφηβικής σχολικής κωμωδίας και περιπέτειας δράσης. Εκεί που τα καταφέρνει καλύτερα είναι στο δεύτερο εξ αυτών, αφού η στερεοτυπική απεικόνιση των εξαρτημένων από το Wi-Fi και το κινητό τους τηλέφωνο μαθητών ελάχιστα απέχει από την πραγματικότητα, λειτουργώντας μάλιστα σχεδόν καυστικά ως προς το γεγονός αυτό. Στα υπόλοιπα δεν μπορούμε να πούμε πως πετυχαίνει κάτι το σπουδαίο, καθώς η εξ ορισμού σουρεάλ υπόθεση οδηγεί σε μια ακαταλαβίστικη (ακόμη και για τους ενήλικες) πλοκή, όπου ταξίδια στον χωροχρόνο μπλέκουν με διακοσμητικούς ομιλούντες νάνους, ενώ πύλες εισόδου ενός άγνωστου στη Γη κόσμου καταλήγουν στο σπίτι της Κλοέ, με κάτι τερατάκια που μοιάζουν λες και οι καραμέλες Μ&Μ’s την έχουν δει Γκρέμλινς (για να έχουν και κάτι να νοσταλγήσουν οι γονείς συνοδοί), αλλά στο κατά πολύ λιγότερο ευφάνταστο, ασφαλώς.

Η προσπάθεια της Κλοέ να πιάσει φιλία με τις τρεις μοδάτες και πιο δημοφιλείς μαθήτριες του σχολείου της, που συστήνονται ως Μπρι-Τι-Τσι από τα αρχικά των ονομάτων τους, καθώς μόνο έτσι θα μπορέσει να νιώσει δημοφιλής (σε μια τύπου «Heathers» φάση, που καθόλου δεν θα γίνει κατανοητή ως σημείο αναφοράς από τους μικρούς, προφανώς), κρύβει το ηθικό δίδαγμα πως πάντα πρέπει να είσαι ο εαυτός σου. Τουλάχιστον ως προς την περιγραφή του σχολικού περιβάλλοντος, που μένει σε δεύτερο πλάνο ως πλοκή, οι προθέσεις είναι σαφείς και σχετικά στο πνεύμα της σύγχρονης εποχής. Όσον αφορά το κυρίως στόρι, άβυσσος η ψυχή των έξι σεναριογράφων (αλλά και των οκτάχρονων θεατών, εδώ που τα λέμε…), μιας και το μείγμα επιστημονικής φαντασίας, παραμυθιού, action movie καταστροφής, με ολίγη από θρίλερ και φυσικά κωμωδία, που περιλαμβάνει επιπλέον εμβόλιμα άσματα της δημοφιλούς στον νεαρόκοσμο (της Αμερικής, τουλάχιστον) Becky G, δημιουργεί σοβαρότατο σκεπτικισμό στο τι ακριβώς είδους διασκέδασης πρεσβεύει, αλλά και σε ποιους ακριβώς απευθύνεται. Το δε σχέδιο, που θεωρητικά θα έπρεπε να είναι το πρωτεύον σε μια ταινία animation, δεν μπορούμε να πούμε πως σκίζει ακριβώς με τον πλούτο του μεγαλείου του, μιας και στις σκηνές που διαδραματίζονται εκτός σπιτιού (ειδικά), η φτώχεια της παραγωγής βγάζει μάτι.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Εσύ, ο γονιός συνοδός που διαβάζεις αυτές τις γραμμές επειδή το πιτσιρίκι σου σε έχει φάει να το πας να δει το «Νάνος στο Σπίτι», να ξέρεις πως δεν θα περάσεις καλά. Ούτε το μικρό θα ενθουσιαστεί πιστεύω, αλλά το χατίρι του παιδιού δύσκολα μπορεί να χαλάσει. Εκτός εάν το ξεγελάσεις με κατ’ οίκον προβολή του… «Μόνος στο Σπίτι»! Δεν είναι animation, φυσικά, αλλά δεν τίθεται θέμα σύγκρισης.

MORE REVIEWS

ΔΥΣΚΟΛΕΣ ΩΡΕΣ ΣΤΟ ΕΛ ΡΟΑΓΙΑΛ

Τέλη του ’60, κάπου έξω από την Καλιφόρνια. Επτά άγνωστοι με ξεχωριστά μυστικά και σκοπό βρίσκονται για μια βραδιά σε ένα απομονωμένο motel. Ποιοι θα καταφέρουν να κάνουν check out;

LORO

Τον λένε Σίλβιο. Είναι ο «μεγάλος» της Ιταλίας. Αλλά κάθε αναφορά σε πραγματικά πρόσωπα είναι εντελώς συμπτωματική…

ΚΤΗΝΟΣ

Νεαρή γυναίκα ερωτεύεται γοητευτικό απόκληρο και βασικό ύποπτο σειράς άγριων δολοφονιών που έχουν τρομοκρατήσει τη μικρή, απομονωμένη κοινότητα όπου ζει, μόνο για να έρθει τελικά αντιμέτωπη με το δικό της σκοτεινό παρελθόν.

PEPPERMINT

Χαροκαμένη γυναίκα βλέπει τους δολοφόνους συζύγου και κόρης να τη σκαπουλάρουν, καθώς επίορκοι δικαστές και διεφθαρμένοι αστυνομικοί καθαρίζουν για λογαριασμό τους. Εκείνη κάνει υπομονή, μένει στο παρασκήνιο και όταν κάποια χρόνια μετά νιώθει έτοιμη, αρπάζει τα όπλα γυρεύοντας εκδίκηση. Ο Νόμος τώρα είναι στα χέρια της...

ΠΟΘΟΣ

Πενηντάρης εργένης πληροφορείται από την πρώην σύντροφό του όχι μόνο πως όταν είχαν χωρίσει (είκοσι χρόνια πριν) εκείνη ήταν έγκυος, αλλά και πως ο γιος τους, Άνταμ, έχασε τη ζωή του σε αυτοκινητικό δυστύχημα. Ο νεόκοπος πατέρας ακούει τα νέα βάζοντας σκοπό να γνωρίσει έστω μετά θάνατον τον γιο του, αφού εν ζωή αγνοούσε την ύπαρξή του.