FreeCinema

Follow us

ΝΑΝΟΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ (2017)

(GNOME ALONE)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Πίτερ Λεπενιότις
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 89'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Η μικρή Κλοέ μετακομίζει με τη μητέρα της σε καινούργια πόλη. Προσπαθεί να εγκλιματιστεί στο νέο της σχολείο και να πιάσει φιλίες με τους συμμαθητές της, όμως, τα παράξενα πράγματα που συμβαίνουν στο νέο της σπίτι δεν βοηθάνε προς αυτήν την κατεύθυνση. Εκεί, ανακαλύπτει πως οι νάνοι του κήπου της είναι ζωντανά πλάσματα, τα οποία βρίσκονται σε αιώνια μάχη με μυστήρια μοβ τέρατα. Ο κόσμος κινδυνεύει, οπότε η Κλοέ σπεύδει προς βοήθεια.

Το αμέσως προηγούμενο παιδικό animation που βρήκε τον δρόμο του για τις ελληνικές αίθουσες, ήταν οι «Γοριλομπελάδες», μια παραγωγή του 2011 που… έξι χρόνια μετά ανακαλύφθηκε από την ελληνική διανομή (γιατί την «Ταινία LEGO Ninjago», που μεσολάβησε, δεν τη λες και ακριβώς για παιδιά). Τούτο εδώ πηγαίνει στο άλλο άκρο, μιας κι έχει ημερομηνία εξόδου για τις ΗΠΑ τον Μάρτη του 2018, καθιστώντας έτσι τη χώρα μας την πρώτη στην οποία προβάλλεται (αν έχει προηγηθεί και κάποια άλλη, ζητούμε την κατανόησή σας). Δυστυχώς, εκ του αποτελέσματος, προκύπτει πως η ταχύτητα διανομής μιας ταινίας δεν συναρτάται με την απόλαυση που μπορεί να προσφέρει. Είτε με καθυστέρηση, είτε γρήγορα, ένα και το αυτό στην προκειμένη περίπτωση.

Το στόρι θα ήθελε να είναι ένας συνδυασμός του σκοτεινού κόσμου του Τιμ Μπέρτον, εφηβικής σχολικής κωμωδίας και περιπέτειας δράσης. Εκεί που τα καταφέρνει καλύτερα είναι στο δεύτερο εξ αυτών, αφού η στερεοτυπική απεικόνιση των εξαρτημένων από το Wi-Fi και το κινητό τους τηλέφωνο μαθητών ελάχιστα απέχει από την πραγματικότητα, λειτουργώντας μάλιστα σχεδόν καυστικά ως προς το γεγονός αυτό. Στα υπόλοιπα δεν μπορούμε να πούμε πως πετυχαίνει κάτι το σπουδαίο, καθώς η εξ ορισμού σουρεάλ υπόθεση οδηγεί σε μια ακαταλαβίστικη (ακόμη και για τους ενήλικες) πλοκή, όπου ταξίδια στον χωροχρόνο μπλέκουν με διακοσμητικούς ομιλούντες νάνους, ενώ πύλες εισόδου ενός άγνωστου στη Γη κόσμου καταλήγουν στο σπίτι της Κλοέ, με κάτι τερατάκια που μοιάζουν λες και οι καραμέλες Μ&Μ’s την έχουν δει Γκρέμλινς (για να έχουν και κάτι να νοσταλγήσουν οι γονείς συνοδοί), αλλά στο κατά πολύ λιγότερο ευφάνταστο, ασφαλώς.

Η προσπάθεια της Κλοέ να πιάσει φιλία με τις τρεις μοδάτες και πιο δημοφιλείς μαθήτριες του σχολείου της, που συστήνονται ως Μπρι-Τι-Τσι από τα αρχικά των ονομάτων τους, καθώς μόνο έτσι θα μπορέσει να νιώσει δημοφιλής (σε μια τύπου «Heathers» φάση, που καθόλου δεν θα γίνει κατανοητή ως σημείο αναφοράς από τους μικρούς, προφανώς), κρύβει το ηθικό δίδαγμα πως πάντα πρέπει να είσαι ο εαυτός σου. Τουλάχιστον ως προς την περιγραφή του σχολικού περιβάλλοντος, που μένει σε δεύτερο πλάνο ως πλοκή, οι προθέσεις είναι σαφείς και σχετικά στο πνεύμα της σύγχρονης εποχής. Όσον αφορά το κυρίως στόρι, άβυσσος η ψυχή των έξι σεναριογράφων (αλλά και των οκτάχρονων θεατών, εδώ που τα λέμε…), μιας και το μείγμα επιστημονικής φαντασίας, παραμυθιού, action movie καταστροφής, με ολίγη από θρίλερ και φυσικά κωμωδία, που περιλαμβάνει επιπλέον εμβόλιμα άσματα της δημοφιλούς στον νεαρόκοσμο (της Αμερικής, τουλάχιστον) Becky G, δημιουργεί σοβαρότατο σκεπτικισμό στο τι ακριβώς είδους διασκέδασης πρεσβεύει, αλλά και σε ποιους ακριβώς απευθύνεται. Το δε σχέδιο, που θεωρητικά θα έπρεπε να είναι το πρωτεύον σε μια ταινία animation, δεν μπορούμε να πούμε πως σκίζει ακριβώς με τον πλούτο του μεγαλείου του, μιας και στις σκηνές που διαδραματίζονται εκτός σπιτιού (ειδικά), η φτώχεια της παραγωγής βγάζει μάτι.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Εσύ, ο γονιός συνοδός που διαβάζεις αυτές τις γραμμές επειδή το πιτσιρίκι σου σε έχει φάει να το πας να δει το «Νάνος στο Σπίτι», να ξέρεις πως δεν θα περάσεις καλά. Ούτε το μικρό θα ενθουσιαστεί πιστεύω, αλλά το χατίρι του παιδιού δύσκολα μπορεί να χαλάσει. Εκτός εάν το ξεγελάσεις με κατ’ οίκον προβολή του… «Μόνος στο Σπίτι»! Δεν είναι animation, φυσικά, αλλά δεν τίθεται θέμα σύγκρισης.

MORE REVIEWS

ΤΟ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΣ ΓΚΡΙΝ

Αγγλία, 1959. Χήρα θέλει ν’ ανοίξει βιβλιοπωλείο σε γραφικό επαρχιακό χωριό, συναντώντας τη σφοδρή αντίδραση των ντόπιων που δεν δείχνουν να ενστερνίζονται την επιθυμία της. Η κυρία Γκριν, όμως, είναι αποφασισμένη να πραγματοποιήσει το όνειρό της όσα εμπόδια κι αν μπουν στο διάβα της.

IL POSTINO: Ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ

Άνεργος λόγω… ναυτίας γιος ψαρά σε απομονωμένο ψαροχώρι της Ιταλίας των 50s, ο Μάριο αναλαμβάνει χρέη ταχυδρόμου του εξόριστου εκεί Χιλιανού, περίφημου ποιητή και κομουνιστή Πάμπλο Νερούδα. Και αφού γίνει φίλος και συνομιλητής του, θα κατακτήσει τα λόγια και τη γυναίκα της ζωής του, που τόσο καιρό του διέφευγαν.

ΜΥΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΑΤΙΚΟ

Υποαμειβόμενος μηχανικός σε αμαξοστάσιο του ΟΣΕ των Σκοπίων βάζει στο χέρι προσωρινά ορφανή ποσότητα χασίς. Ανίκανος να το ξεφορτωθεί, φτιάχνει space cake που ανασταίνει από τους αφόρητους πόνους και την αυτολύπηση τον τερματικά καρκινοπαθή γέρο του, για τον οποίο είχε εγκαταλείψει σπουδές, ώσπου η κατάσταση θα ξεφύγει ιλαροτραγικά. Σε trip θ’ αφήσουν πίσω τα παλιά;

Ο 20ος ΜΟΥ ΑΙΩΝΑΣ

Δύο δίδυμα κορίτσια που ζουν πάμφτωχα, υπό κάκιστες συνθήκες στην Ουγγαρία, χωρίζονται όταν δύο διαφορετικοί άνθρωποι τις παίρνουν μαζί τους. Χρόνια αργότερα, θα βρεθούν στο ίδιο τρένο του Οριάν Εξπρές, χωρίς να έχουν ιδέα η μία για την άλλη.

MAMMA MIA! HERE WE GO AGAIN

Η Ντόνα έχει πεθάνει, η Σόφι είναι έγκυος και ανακαινίζει το παλιό ξενοδοχείο τής… «mamma mia», όλα τα αγαπημένα πρόσωπα της ζωής της βρίσκονται καθ’ οδόν για να το γιορτάσουν μαζί της και οι μνήμες φέρνουν έντονα συναισθήματα.