FreeCinema

Follow us

ΤΟ ΚΥΝΗΓΙ ΤΩΝ ΧΑΜΕΝΩΝ ΒΕΛΑΝΙΔΙΩΝ (2015)

(GET SQUIRRELY)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ρος Βενοκούρ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 83'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Αποδρώντας από τη φυλακή ενός ζωολογικού κήπου, ο Φράνκι ο Σκίουρος επιστρέφει στο δάσος του για να μάθει πως όλα τα βελανίδια βρίσκονται καλά φυλαγμένα στις αποθήκες μιας βιομηχανίας και πως ο έρωτας της ζωής του, η τραγουδίστρια Λόλα, έχει βαρεθεί τις ψεύτικες υποσχέσεις του. Ο Φράνκι σχεδιάζει πώς να πάρει πίσω και τα δύο, βελανίδια και κοπέλα.

Για άλλη μια φορά, είναι απορίας άξιον το πώς σχεδόν μόνο η ελληνική κινηματογραφική διανομή ξετρυπώνει και αποφασίζει να διανείμει κάτι «άκυρες», άγνωστες ταινίες που οι περισσότερες άλλες χώρες ή στέλνουν με συνοπτικές διαδικασίες κατευθείαν στο DVD ή, πολύ απλά, αγνοούν παντελώς. Τελευταίο παράδειγμα, αυτό το θλιβερό δείγμα animation, μια αμερικανο-καναδική παραγωγή της εταιρείας Vanguard και μιας αποκαλούμενης Awesometown Entertainment… Η μεγάλη ειρωνεία στην προκειμένη περίπτωση, βέβαια, είναι πως δεν υπάρχει τίποτε το awesome σε δαύτο!

Παρά το γεγονός πως υποτίθεται ότι διαδραματίζεται στο σήμερα, η γενική ατμόσφαιρα προσπαθεί να θυμίσει τις ταινίες heist και jet-set κατασκοπείας των αρχών των 60’s, με την πλοκή να κοπιάρει εξόφθαλμα και άγαρμπα αυτήν της σειράς ταινιών του «Ocean», των πιο πρόσφατων με τον Κλούνεϊ αλλά και της παλιάς με τον Σινάτρα και το υπόλοιπο Rat Pack (ακόμα και ο βασικός χαρακτήρας ονομάζεται Φράνκι) και με αρκετές σκηνές να κάνουν γρήγορες αναφορές σε άλλα κλασικά φιλμ του μακρινού παρελθόντος (μέχρι και στον «Δεσμώτη του Ιλίγγου», οι ανενδοίαστοι!), ενώ οι τίτλοι αρχής προσομοιάζουν σε εκείνους του «Ροζ Πάνθηρα» αλλά και του πιο πρόσφατου «Πιάσε με αν Μπορείς». Όλα αυτά φυσικά και δεν αφορούν καθόλου το κυριότερο ηλικιακό target group της ταινίας, τα μικρά παιδιά, που και τα αγνοούν (όσο κινηματογραφικά ψαγμένους γονιούς και να έχουν…), και θα πάνε στην ταινία περιμένοντας να εντυπωσιαστούν οπτικά, να γελάσουν, ίσως και να ψιθυρίσουν κανένα από τα τραγουδάκια της. Αντ’ αυτού, λαμβάνουν μια βαρετή ατμόσφαιρα που πάσχει από σοβαρότατη αρρυθμία, κακό χιούμορ και καναδυό jazz / rockabilly συνθέσεις που δεν συνάδουν με την ηλικία τους. Αλλά το χειρότερο απ’ όλα είναι το ίδιο το animation. Αν νομίζατε πως οι ταινίες της Barbie είναι ποιοτικά «φτηνιάρικες», τότε σας προκαλώ να δείτε αυτό – η Barbie μοιάζει με παραγωγή της… Pixar μπροστά της! Graphics της προηγούμενης χιλιετίας, μηδενική λεπτομέρεια στο σκίτσο των χαρακτήρων ή των τοπίων και έντονα χρώματα που σου πονάνε την ίριδα. Το επίπεδο δουλειάς είναι επιεικώς απαράδεκτο για μια ταινία που δημιουργήθηκε εν έτει 2015 και προορίστηκε για παγκόσμια διανομή (άσχετα αν οι Έλληνες και δύο-τρεις άλλοι ήταν οι μόνοι με τη φαεινή ιδέα να την αγοράσουν για κινηματογραφική εκμετάλλευση).

Αυτή η ταινία, τελικά, δεν αφορά κανέναν – τα παιδιά είναι πλέον απαιτητικό κοινό και θα βαρεθούν γρήγορα, ενώ οι μεγάλοι θα την παρατήσουν από τα πρώτα λίγα λεπτά και κάθε χλιαρή «κινηματογραφοφιλική» αναφορά σε κλασικές ταινίες θα πέσει στο κενό. Είναι καλό, έως και ρομαντικό ως ιδέα, να θες να επανέλθεις στο cinematic ύφος άλλων εποχών και να το «διδάξεις» και στις νεότερες γενιές μέσω παιδικών ταινιών. Όταν, όμως, η ποιότητα του αποτελέσματος είναι πρόχειρη, ευτελής και ευθύνεται για κάτι παντελώς αποτυχημένο, τότε δυστυχώς μπορεί και να κάνεις περισσότερη ζημιά από καλό…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Θα προτείναμε να πάτε τα παιδιά σας σε μια άλλη ταινία, κατάλληλη της ηλικίας τους. Αν επιμένετε σε αυτήν, πάντως, φροντίστε να έχετε snacks και φορτισμένα κινητά για κανένα παιχνίδι, ώστε να καταπολεμήσετε τα 83 λεπτά βαρεμάρας και απογοήτευσης… όλων σας.

MORE REVIEWS

ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΕΜΠΙΝΓΚ, ΣΤΟ ΜΙΖΟΥΡΙ

Μητέρα κοπέλας που έπεσε θύμα βιασμού και δολοφονήθηκε, αναστατώνει τους κατοίκους μιας μικρής πόλης του Μιζούρι, όταν μισθώνει διαφημιστική και τοποθετεί ένα θυμωμένο μήνυμα προς τον Σερίφη της περιοχής σε τρία τεράστια billboards του επαρχιακού δρόμου, ελπίζοντας να υπάρξει ξανά κάποια κινητικότητα στις έρευνες για τον επί σειρά μηνών ασύλληπτο ένοχο.

12 ΔΥΝΑΤΟΙ

Αμέσως μετά το τρομοκρατικό χτύπημα της 11ης Σεπτεμβρίου του 2001 στη Νέα Υόρκη, ο αμερικανικός στρατός οργανώνει την πρώτη απόρρητη αποστολή αντεπίθεσης. Επίλεκτη ομάδα δώδεκα ανδρών των Ειδικών Δυνάμεων προσγειώνεται σε ορεινή περιοχή του Αφγανιστάν, ζητώντας τη βοήθεια τοπικού πολέμαρχου, ώστε να καταλάβουν πόλη - σημαντικό προπύργιο των Ταλιμπάν.

Η ΛΗΣΤΕΙΑ ΤΟΥ ΑΙΩΝΑ

Συμμορία κακοποιών που ειδικεύεται στις ληστείες τραπεζών, ετοιμάζει χτύπημα που όμοιό του δεν έχει γίνει ποτέ. Τα παλικάρια του Αστυνομικού Τμήματος του Λος Άντζελες επαγρυπνούν. Οι κακοί δεν δείχνουν να πτοούνται. Θα προλάβουν να κάνουν τη μεγάλη μπάζα ή πάντα στο τέλος νικά η αστυνομία;

ZAMA

Ο Δον Ντιέγκο ντε Ζάμα, αξιωματούχος του Ισπανικού Στέμματος που υπηρετεί σε απομονωμένη έκταση της Νοτίου Αμερικής του 17ου αιώνα, περιμένει εναγωνίως τη μετάθεσή του στο Μπουένος Άιρες. Την ίδια ώρα, η αόρατη απειλή ενός κακοποιού που λυμαίνεται την περιοχή, τρομοκρατεί τους λιγοστούς ντόπιους.

MOUNTAIN

Μια οπτικοακουστική οδύσσεια στις ψηλότερες κορυφές του πλανήτη, στο δέος και την έλξη που προκαλούν, στους θριάμβους και τις τραγωδίες που στεγάζουν.