FreeCinema

Follow us

ΠΟΥ ΘΑ ΚΟΙΜΗΘΕΙΣ ΑΠΟΨΕ; (2017)

(GARDE ALTERNÉE)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Αλεξαντρά Λεκλέρ
  • ΚΑΣΤ: Ντιντιέ Μπουρντόν, Βαλερί Μποντόν, Ιζαμπέλ Καρέ, Λοράν Στοκέρ, Ελέν Βανσάν, Μισέλ Βιγερμόζ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 104'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ROSEBUD.21 / SEVEN FILMS

Σύζυγος καθηγητή του Πανεπιστημίου ανακαλύπτει πως ο άνδρας της έχει γκόμενα, αλλά αντί να του δώσει τα παπούτσια στο χέρι πλησιάζει την ερωμένη του και της προτείνει να τον μοιράζονται εκ περιτροπής, καθώς δεν θέλει τα παιδιά της να αποχωριστούν τον πατέρα τους! Η ιδέα της τυγχάνει ενθουσιώδους υποδοχής, το σχέδιό της όμως δεν είναι όσο αθώο δείχνει.

Θρυλικό είδος του ελαφρού γαλλικού θεάτρου, η Comédie des Boulevards χρησιμοποιούσε τo φαρσικό στοιχείο μέσω των ατελείωτων συζυγικών μπερδεμάτων και απιστιών, ώστε να καυτηριάσει την υποκρισία και τις ανικανοποίητες φαντασιώσεις της αστικής τάξης της Belle Époque, περιόδου κατά την οποία η κωμωδία τέτοιου ύφους μεγαλούργησε. Η σκηνοθέτρια και σεναριογράφος Αλεξαντρά Λεκλέρ, ενώ φαινομενικά με τούτο αποτίνει σύγχρονο κινηματογραφικό φόρο τιμής στην παραδοσιακή, θεατρικών καταβολών φάρσα καταστάσεων, στην πραγματικότητα την εξευτελίζει σε τέτοιο βαθμό, που θα κάνει τα κόκαλα του Ζορζ Φεϊντό να τρίζουν!

Με τη βοήθεια του καλύτερού του φίλου και συναδέλφου, ο οποίος πάντα βάζει «πλάτη» όταν είναι απαραίτητο, ο αξιότιμος καθηγητής φιλολογίας Ζαν έχει καταφέρει να διατηρήσει για αρκετό καιρό εξωσυζυγική σχέση. Όταν η σύζυγός του, Σαντρίν, μυριστεί τι τρέχει διαβάζοντας τα μηνύματα στο κινητό του τηλέφωνο, αφενός θα τον ξεμπροστιάσει μπροστά στους μαθητές του, αφετέρου θα βρει την πέτρα του σκανδάλου Βιρζινί στο μικρό βιβλιοπωλείο όπου εργάζεται και θα της προτείνει (προς έκπληξή της) την άνωθεν περιγραφείσα συμφωνία, η οποία άπαξ και γίνεται αποδεκτή από τα συμβαλλόμενα μέρη, θέτει σε κίνηση τους μηχανισμούς τής κωμωδίας της κρεβατοκάμαρας. Αυτό, όμως, συμβαίνει σε θεωρητικό και μόνον επίπεδο, μιας και το χονδροειδές (με πλήθος σεξουαλικών υπονοούμενων) χιούμορ είναι επιπέδου θιάσου ντόπιας καλοκαιρινής παράστασης, από εκείνες που κατά τα παλαιότερα έτη γύριζαν την επαρχία, υποσχόμενες… γέλιο, γέλιο, γέλιο.

Το πονηρό θηλυκό Σαντρίν ανακαλύπτει εκ νέου την ερωτική της φλόγα που είχε σβήσει χρόνια τώρα, γεγονός που είχε αναγκάσει τον άνδρα της να κοιτάξει αλλού για πιπεράτες περιπέτειες. Κάπως έτσι, εκείνος θα βρεθεί στη σουρεάλ θέση να πρέπει να απατήσει τη γκόμενά του με τη… γυναίκα του, η οποία προκειμένου να πετύχει την επιστροφή του στην αγκάλη της, έχει την αμέριστη συμπαράσταση της ομοιοπαθούσας και ολίγον (έως… πάρα πολύ) ελαφρόμυαλης μητέρας της, που δείχνει να κατανοεί πλήρως το ορθόν των ενεργειών τής κόρης της. Το δήθεν ευτράπελο εξαντλείται σε αστεία «κλειδαρότρυπας» που αφορούν το αδόκιμο τούτο ερωτικό τρίγωνο, με υποτιθέμενο highlight τη μεταστροφή της Σαντρίν από ανέραστη μάνα σε καυτό αντικείμενο του πόθου. Μόνο που η αποστολή πικάντικων φωνητικών μηνυμάτων από δημόσιο χώρο κινείται στα όρια της σάχλας, η μέθη μετά νυχτερινού χορού σε σιντριβάνι του Παρισιού τα περνάει βουτώντας με ανεμελιά στα απόνερά της, ενώ η αποκάλυψη στη… σύμμαχο αντίζηλό της, περί του αληθινού στόχου του σχεδίου της εν μέσω μάλιστα επετειακού party (για το οποίο της έχει στείλει κατά λάθος… εξεπίτηδες λανθασμένες οδηγίες σχετικά με την απαιτούμενη ενδυμασία), κρύβει την έμπνευση «πλάκας» πενθήμερης σχολικής εκδρομής.

Κοντά σε όλα αυτά και η απαραίτητα «χαριτωμένη» gay πινελιά, με το ώριμης ηλικίας αφεντικό της Βιρζινί να είναι ο φανερά και τέρμα γραφικός ομοφυλόφιλος που ψάχνει μάταια τη σταθερή σχέση (σε παλιά ελληνική ταινία θα είχε το όνομα… Φίφης, για να γίνει κατανοητό το «είδος» τού χαρακτήρα), ενώ ο κολλητός τού Ζαν, αυτός που του κάνει «πλάτες» για να ξενοπηδάει, είναι ο όχι και τόσο φανερός μεν, εν τέλει όμως περισσότερο γραφικός gay τύπος (η σκηνή με την κορνίζα στο προσκεφάλι του είναι κατευθείαν βγαλμένη από σκετσάκι του… Δελφινάριου), ο οποίος κουβαλά σαν σταυρό τού μαρτυρίου το μεγάλο διπλό μυστικό που τον τρώει. Οι δρόμοι τους (όπως είναι ευκόλως προβλεπόμενο) θα συναντηθούν, δια μέσου πολλών αμφιβόλου αισθητικής γυμνών εμφανίσεων των μελών του ménage a trois και «αθώων» παιδικών ερωτήσεων σχετικά με την ερωτική πράξη που δημιουργεί σοβαρές σκέψεις ακόμα και για την κατάργηση της σχολικής σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, με κερασάκι στην τούρτα τη διάρκειας τριών δευτερολέπτων (ανοιγόκλεισε τα μάτια και θα το χάσεις, που λέει ο λόγος) ουρανοκατέβατη υπόνοια λεσβιακής έλξης ανάμεσα στις δύο γυναίκες – στοιχεία που μας κάνουν να πιστεύουμε πως το επάγγελμα του σεναριογράφου γαλλικών κομεντί θα είναι το τελευταίο που θα σβήσει από τον κινηματογραφικό χάρτη, μιας και, όπως φαίνεται, ό,τι και να γράψουν οι άνθρωποι δεν έχει πρόβλημα να πάρει έγκριση.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Περιμένεις πώς και πώς τα καλοκαιρινά βράδια Σαββάτου για να απολαύσεις στην τηλεόραση μαγνητοσκοπημένες θεατρικές παραστάσεις επιθεωρησιακού τύπου, για να γελάσει λίγο το χειλάκι σου; Ετούτο είναι το γαλλικό κινηματογραφικό υποκατάστατό τους. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση, μην αναρωτηθείς «Πού θα Κοιμηθείς Απόψε;». Μια χαρά είναι και το σπίτι σου!


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.