FreeCinema

Follow us

ΚΑΡΔΙΑ ΒΟΥΝΟ (2015)

(FUSI)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ντάγκουρ Κάρι
  • ΚΑΣΤ: Γκούναρ Γιόνσον, Ίλμουρ Κριστιανσντότιρ, Σίγκουριον Κιάρανσον, Φρανσίσκα Ούνα Νταγκσντότιρ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 94'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ONE FROM THE HEART

Ο γιγάντιος Φούσι είναι 40κάτι, μένει ακόμη με τη μάνα του, είναι παρθένος και αδιανόητα ντροπαλός. Θα γνωρίσει μια γυναίκα που θα τον κινητοποιήσει να κάνει αλλαγές στη ζωή του, όμως, κι αυτή έχει τα δικά της σοβαρά προβλήματα.

Ο χαρακτήρας του Φούσι είναι συνέχεια ηρώων όπως ο «Marty» ή ο Άντι του «Παρθένος Ετών 40». Όχι τόσο δραματικός όσο ο πρώτος, ούτε τόσο κωμικός όσο ο δεύτερος. Η «Καρδιά Βουνό» του τίτλου φιλοξενείται σε ένα σώμα επίσης βουνό. Ο Ισλανδός Φούσι, όμως, δεν παίζει στο «Game of Thrones», όπως ο συμπατριώτης του «The Mountain». Μεταφέρει βαλίτσες στο αεροδρόμιο του Ρέικιαβικ και δέχεται τα πειράγματα (στην πραγματικότητα ένα διαρκές bullying) από τους συναδέλφους του για τον όγκο του και την ανύπαρκτη σεξουαλική του ζωή. Τα ανέχεται όλα αδιαμαρτύρητα, ακόμη κι όταν ο προϊστάμενός του, που αντιλαμβάνεται τι συμβαίνει, σχεδόν τον παρακαλάει να παραδεχτεί τι συμβαίνει. Η ζωή του, πέρα από τη δουλειά, κινείται γύρω από τη μαμά, τα παιχνίδια με φιγούρες, την αναπαράσταση της μάχης του Ελ Αλαμέιν, το ίδιο ταϊλανδέζικο πιάτο κάθε Παρασκευή, το οποίο τρώει μόνος του στη γωνίτσα του εστιατορίου.

Ο Φούσι είναι μόνος και θλιμμένος, αλλά όχι θλιβερός, γιατί αντιμετωπίζει τους πάντες με καλοσύνη και με τη στάση του είναι σαν να απαντά «Δεν πειράζει», ακόμη κι όταν του φέρονται με τον χειρότερο τρόπο. Η μόνη του ουσιαστική επαφή με άλλον άνθρωπο είναι με ένα κοριτσάκι που μένει στον κάτω όροφο, που του ζητάει κάθε τόσο να παίξουν, με αποτέλεσμα ο πατέρας τής μικρής να φρικάρει και να τον κατηγορήσει για κακοποίηση της κόρης του. Και πάλι, ο Φούσι δεν θα αντιδράσει.

Μια μικρή αλλαγή έρχεται στα γενέθλιά του, που θα γιορτάσει με τη μαμά και τον γκόμενό της, ο οποίος θα του κάνει δώρο μια σειρά μαθημάτων χορού country. Είναι λίγο σαν να τον κοροϊδεύει, αλλά όλοι επιμένουν ότι θα του κάνει καλό και θα γνωρίσει κόσμο. Στο πρώτο μάθημα, βέβαια, θα προτιμήσει να μείνει απ’ έξω, μέσα στο αυτοκίνητό του, ακούγοντας metal στο ραδιόφωνο. Εκεί θα γνωρίσει και τη Σιοπ, λίγο αδέξια, λίγο άχαρη, που όμως τραβάει την προσοχή του και προσπαθεί να κερδίσει κι αυτός τη δική της. Αποτυχημένα στην αρχή, με μεγαλύτερη επιτυχία στη συνέχεια. Αλλά κι η Σιοπ δεν είναι με τα καλά της. Απολύεται, βρίσκει μια άλλη δουλειά, την αφήνει και κάθεται κλεισμένη στην ντουλάπα της, ενώ ο Φούσι παίρνει άδεια για να κάνει τις βάρδιές της. Όταν φανεί ότι όλα πάνε καλά ανάμεσά τους, πάλι κάτι θα γίνει και ο Φούσι θα μείνει μόνος. Και πάλι, ωστόσο, θα κάνει ό,τι μπορεί για να αφήσει τους άλλους χαρούμενους. Ακόμη κι εκείνους που τον πλήγωσαν.

Ο τρόπος που ο Ντάγκουρ Κάρι οδηγεί την ιστορία τού Φούσι είναι πολύ πιο διακριτικός απ’ ό,τι η φιγούρα τού πρωταγωνιστή του. Τα περισσότερα πράγματα δεν λέγονται, υπονοούνται. Είναι η ιστορία δύο ανθρώπων με μπλοκαρισμένα συναισθήματα, που ίσως να μπορούσαν να ταιριάξουν. Το πρόβλημα, όμως, είναι μεγαλύτερο από τις καλές προθέσεις και η ιστορία τους στην πραγματικότητα δεν θα μπορούσε να οδηγήσει πουθενά, όπως και ο ίδιος ο Φούσι βρίσκεται διαρκώς σε ένα αεροδρόμιο κουβαλώντας βαλίτσες, χωρίς όμως να ταξιδεύει πουθενά. Υπάρχουν σημεία στην ταινία όπου λείπει η ανάπτυξη, όπως το πώς έχει δημιουργηθεί αυτή η σχέση εξάρτησης του Φούσι με τη μητέρα του. Τις περισσότερες ελλείψεις, ευτυχώς, τις καλύπτει η πληθωρική σωματικά και πολύ λεπτή συναισθηματικά παρουσία του πρωταγωνιστή Γκούναρ Γιόνσον.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ταινία που φωνάζει «arthouse», είναι για σένα αν σ’ αρέσουν οι ασυνήθιστες ιστορίες αγάπης και ωρίμανσης με ιδιαίτερους χαρακτήρες. Φυσικά, δεν έχει καμία σχέση με mainstream ή εντυπωσιακό θέαμα.


MORE REVIEWS

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.

ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΟΞΑ

Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία Lancia θέλει να κερδίσει πάση θυσία το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι του 1983, όμως, το μοντέλο της 037 υστερεί σημαντικά έναντι της τετρακίνητης γερμανικής τεχνολογίας του Audi Quattro. Ο εκτελεστικός της Διευθυντής, Τσέζαρε Φιόρι, έχει μερικές πονηρές ιδέες οι οποίες ενδεχομένως μπορούν ν’ αλλάξουν τη διαφαινόμενη πορεία των πραγμάτων. Εμπνευσμένο από αληθινά γεγονότα.