FreeCinema

Follow us

SPECIAL FORCES (2011)

(FORCES SPECIALES)

  • ΕΙΔΟΣ: Πολεμικό Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Στεφάν Ριμποζάντ
  • ΚΑΣΤ: Ντιάνε Κρούγκερ, Ντζιμόν Χούνσου, Μπενουά Μαζιμέλ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 109’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: VILLAGE FILMS

Γαλλίδα δημοσιογράφος απάγεται από αιμοβόρο αρχηγό των Ταλιμπάν και η Κυβέρνηση της χώρας της στέλνει έξι άνδρες των Ειδικών Δυνάμεων σε μια αμφίβολης επιτυχίας αποστολή διάσωσής της.

Παράξενο, ιδιότροπο κατασκεύασμα αυτό το φιλμ, που στο άνευ σημασίας ή λόγου ύπαρξης πρώτο μισό του περιπλανιέται, αναζητώντας προορισμό θαρρείς, ανάμεσα στο πολιτικοποιημένο σινεμά διαμαρτυρίας, την απενοχοποιημένη ταινία δράσης, το πολεμικό δράμα και μια διανοουμενίστικη (λέμε τώρα) εκδοχή, γαλλικής «blockbuster-ιάς». Η αεικίνητη, αδιάκριτη όσο και καίρια κάμερα του ανδρωμένου στο ντοκιμαντέρ, νεοφώτιστου στο σινεμά μυθοπλασίας, Ριμποζάντ, κρατά το βλέμμα σε εγρήγορση. Η παντελής, όμως, απουσία αίματος ανοίγει ανεπανόρθωτες τρύπες στον όποιο ρεαλισμό του, ενώ το απονενοημένο φλερτ του με μια χούφτα δημοφιλή, κινηματογραφικά είδη κουράζει αφόρητα, αφού δεν πείθει ούτε ως αμάλγαμά τους, ούτε ως ικανός αντιπρόσωπος καθενός τους.

Είσαι ακόμα εδώ; Εξουθενωμένος και ανήμπορος να σηκωθείς από το κάθισμά σου, για να εγκαταλείψεις την ταινία στα μισά; Θρηνώντας τα 7 ή 8 ευρώ του εισιτηρίου; Μπορείς να αναθαρρήσεις και να ξεφυσήσεις με ανακούφιση. Γιατί λίγο μετά τα μισά του, το φιλμ μεταλλάσσεται. Συνειδητοποιεί, επιτέλους, τα κίνητρα και βρίσκει το σκοπό του, καθώς έξι φίλοι και μία γυναίκα – επτά θνητοί σταδιακά απογυμνώνονται από τις ιδιότητες του στρατιώτη και της δημοσιογράφου, του ήρωα και του πατριώτη, του θύτη και του θύματος, μέχρι που μένουν μόνο με εκείνη του ανθρώπου, δοκιμάζοντας να επιβιώσουν στα άγρια, παγωμένα βουνά του Αφγανιστάν. Η αργή κίνηση και οι μεγαλειώδεις μουσικές του Ξαβιέ Μπερτελό δεν παίζουν πια (αναίτια) στη διαπασών: γίνονται πιο λειτουργικές και υποβλητικές. Το ακατάπαυστο, εκκωφαντικό και αναίμακτο (αν και θανατηφόρο) πιστολίδι δίνει τη θέση του σε επιβλητικής, αδάμαστης ομορφιάς τοπία της Φύσης, που σκοτώνει αθόρυβα, χωρίς δόλο, προκατάληψη, φόβο ή πάθος. Και η κάμερα, σε συνεργασία με το μοντάζ, στέκεται, πλέον, πολύ πιο ουσιαστικά στα πρόσωπα των διεθνών – πρώην μοντέλων, αλλά αμφότερων εξαιρετικά εύστοχων – Κρούγκερ και Χούνσου και του σούπερ star της Γαλλίας, Μαζιμέλ, συλλαμβάνοντας όχι μόνο την ερμηνεία τους, αλλά και την ανθρωπιά τους.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν αντέξεις μια ώρα αδιάντροπης διαφήμισης του γαλλικού στρατού, ίσως ανακαλύψεις σαν κρυμμένο θησαυρό έναν υποβλητικά κινηματογραφημένο, ουκ ολίγον συγκινητικό, βαθιά ανθρώπινο αγώνα επιβίωσης.


MORE REVIEWS

ΓΚΟΤΖΙΛΑ x ΚΟΝΓΚ: Η ΝΕΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ

Ένα μυστηριώδες σήμα (κινδύνου;) έρχεται από τα βάθη της Κοίλης Γης και καλεί την ερευνητική ομάδα που προστατεύει τον Κονγκ στη Νήσο του Κρανίου να βρεθεί στα έγκατα αχαρτογράφητων περιοχών, ελπίζοντας να μην αναμειχθεί και ο Γκοτζίλα, προκαλώντας νέες επικές μάχες.

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.

MR KLEIN

MR KLEIN

Τα γαλλικά στρατά πάνε να σώσουνε την Κρούγκερ από τους Ταλιμπάν, στ’ άγρια τα βουνά του Αφγανιστάν. Θα είχε κάνει τάμα κανείς από την παραγωγή και το βγάζουνε τώρα…