FreeCinema

Follow us

FOCUS (2015)

  • ΕΙΔΟΣ: Ρομαντική Κομεντί Παρανομίας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γκλεν Φικάρα, Τζον Ρέκουα
  • ΚΑΣΤ: Γουίλ Σμιθ, Μάργκο Ρόμπι, Ροντρίγκο Σαντόρο, Έιντριαν Μαρτίνεζ, Μπ. Ντ.Γουόνγκ, Τζέραλντ ΜακΡάνεϊ, Μπρέναν Μπράουν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 105'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Απατεώνας τρίτης γενιάς, ο Νίκι παίρνει υπό την προστασία του την πρωτάρα Τζες και της μαθαίνει τα κόλπα του επαγγέλματος. Ταυτόχρονα, αναπτύσσεται μια ερωτική ιστορία ανάμεσά τους, την οποία εκείνος διακόπτει και εξαφανίζεται. Τρία χρόνια αργότερα, θα συναντηθούν σε ένα άλλο μεγάλο κόλπο.

Θα περίμενε κανείς ότι μια ταινία με αυτόν τον – απίστευτα αντιεμπορικό – τίτλο, θα ήταν περισσότερο εστιασμένη στο τι είναι, τι θέλει να δείξει, ποιο κοινό θέλει να προσεγγίσει. Το βασικό της πρόβλημα, όμως, είναι ακριβώς αυτό. Είναι περιπέτεια στην παράδοση των caper; Είναι ρομαντικό δράμα; Είναι κομεντί; Έπειτα από 105 – σε ορισμένα σημεία αρκετά μακρόσυρτα – λεπτά, δεν είναι εύκολο να δώσεις σαφή απάντηση. Το «Focus» δανείζεται στοιχεία από τις κοσμοπολίτικες περιπέτειες απατεώνων διεθνούς επιπέδου, βάζει μια δόση ερωτικής ιστορίας, λίγα στοιχεία κωμωδίας και λίγο από δράμα. Όλα, ωστόσο, είναι από λίγο και όχι ιδιαίτερα επιτυχημένα, αν εξαιρέσει κανείς τον πλούτο της παραγωγής και τη γοητεία των locations. Το «Focus» έχει και καλά στοιχεία. Έχει ωραίες τοποθεσίες, γοητευτικό περιβάλλον, κόλπα, ίντριγκα, κάποιο χιούμορ. Όλα, όμως, λειτουργούν συμπληρωματικά και δεν συνθέτουν έναν ισχυρό ιστό.

Ο Νίκι είναι από τους απατεώνες που δεν σταματούν πουθενά. Ξέρει όλα τα κόλπα και τα έχει μάθει από τους καλύτερους, τον παππού και τον πατέρα του, αδίστακτους μπροστάρηδες του επαγγέλματος. Εκείνος, όμως, έχει και τις αδυναμίες του, γεγονός που έκανε τον πατέρα του να τον ειρωνεύεται και να του προκαλεί ανασφάλειες. Ο Νίκι θα γνωρίσει την Τζες, μια αποφασισμένη νεαρή αετονύχισσα, που έχει την αναίδεια να προσπαθήσει να τον εξαπατήσει. Η φιλοδοξία της και το ταλέντο της (δεν βλάπτει και το γεγονός ότι είναι ξανθιά γκόμενα) θα κάνουν τον Νίκι να την πάρει υπό την προστασία του και να τη βάλει στην ομάδα του.

Η πρώτη τους μεγάλη δουλειά είναι στον τελικό ποδοσφαίρου στη Νέα Ορλεάνη, όπου έπειτα από ένα όργιο ληστειών, θα συγκεντρώσουν πάνω από ένα εκατομμύριο δολάρια. Κατά τη διάρκεια του αγώνα, το ποσό θα πολλαπλασιαστεί μέσω στοιχημάτων με έναν διαβόητο Κινέζο τζογαδόρο. Είναι ίσως η πιο ωραία και καλοστημένη σκηνή της ταινίας, γυρισμένη με ένταση και πολύ σωστό timing.

Εκεί ο Νίκι θα εγκαταλείψει την Τζες, για να την ξαναβρεί μετά από τρία χρόνια στο Μπουένος Άιρες και σε αγώνες αυτοκινήτου, σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον, όπου οι ομάδες παίζουν με περισσότερα εκατομμύρια και αναζητούν πρόσωπα που μπορούν να βοηθήσουν στην εξαπάτηση των αντιπάλων. Μέσα σ’ αυτό το πολύ σκληρό παιχνίδι, η ερωτική ιστορία του Νίκι και της Τζες θα αναζωπυρωθεί, ενώ δεκάδες εκατομμύρια δολάρια και πολλοί ισχυροί βρίσκονται γύρω τους.

Η ιστορία της ταινίας των Φικάρα και Ρέκουα («I Love You Phillip Morris», «Crazy, Stupid, Love.») θα μπορούσε να αποτελέσει τη βάση για μια χορταστική, διασκεδαστική περιπέτεια, αλλά οι δόσεις στη συνταγή είναι πολύ άτσαλες και χωρίς ισορροπία. Δεν βοηθάει και ότι η χημεία μεταξύ Σμιθ και Ρόμπι δεν είναι εξαιρετικά ισχυρή, καθώς και ότι η Αυστραλή ηθοποιός δείχνει λίγη ως πρωταγωνίστρια. Εδώ φαίνεται πόσο σημαντικός είναι ο χειρισμός του ηθοποιού από τον σκηνοθέτη. Στον «Λύκο της Wall Street», o Σκορσέζε, στον δευτερεύοντα ρόλο που της είχε δώσει, την είχε κάνει να φαίνεται αδίστακτη και τρομερά επιθυμητή, αφήνοντας εντύπωση πολύ μεγαλύτερη από το μέγεθος του ρόλου της. Εδώ, αντίθετα, έχει έναν βασικό ρόλο που φαίνεται ότι δεν μπορεί να διαχειριστεί απολύτως. Πολύ βαρύς δείχνει και ο Γουίλ Σμιθ, χωρίς τη σπίθα που είχε στο παρελθόν.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν σ’ αρέσουν οι ταινίες με κοσμοπολίτικο περιβάλλον και ίντριγκες, θα βρεις κάτι να σε ενδιαφέρει στο «Focus». Θέλεις η ιστορία να έχει πρωτοτυπία, να είναι σφιχτοδεμένη και έξυπνη; Σε αυτά η ταινία θα σε απογοητεύσει.


MORE REVIEWS

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΟΞΑ

Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία Lancia θέλει να κερδίσει πάση θυσία το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι του 1983, όμως, το μοντέλο της 037 υστερεί σημαντικά έναντι της τετρακίνητης γερμανικής τεχνολογίας του Audi Quattro. Ο εκτελεστικός της Διευθυντής, Τσέζαρε Φιόρι, έχει μερικές πονηρές ιδέες οι οποίες ενδεχομένως μπορούν ν’ αλλάξουν τη διαφαινόμενη πορεία των πραγμάτων. Εμπνευσμένο από αληθινά γεγονότα.

MINORE

Μυστηριώδη τέρατα εμφανίζονται σε παραθαλάσσιο location του Σαρωνικού κόλπου με εχθρικές και φονικές διαθέσεις. Θα μπορέσουν να τα αντιμετωπίσουν ένα ναυτάκι, μια σερβιτόρα, μια γιαγιά, ένας μποντιμπιλντεράς κι ένα τσούρμο… μπουζουξήδων;