FreeCinema

Follow us

ΓΟΡΙΛΟΜΠΕΛΑΔΕΣ (2011)

(FLOQUET DE NEU)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation Οικογενειακή Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Αντρές Τζ. Σαέρ
  • ΚΑΣΤ: Κλάουντια Αμπάτε, Τζοάν Σουλά, Πέρε Πόνσε, Έλσα Πατάκι, Φέλιξ Πονς, Ρόσα Μπολαντέρας
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 86'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: WEIRD WAVE

Ένας μικρός λευκός γορίλας, ο μοναδικός στο είδος του, θα μάθει τι σημαίνει να αποδέχεσαι τον εαυτό σου, όταν θέλοντας να μοιάσει στους υπόλοιπους γορίλες του ζωολογικού κήπου, μπλέξει άθελά του σε μια περιπέτεια που θα του αλλάξει τη ζωή.

Ένα μεγάλο «γιατί;» θα πλανάται σύντομα πάνω από τις αίθουσες που θα προβάλλουν τους «Γοριλομπελάδες» αφού, ναι, όπως ίσως μπορείς να φανταστείς, αυτή η ταινία αποτελεί την ντροπή του σινεμά (τουλάχιστον γι’ αυτή την εβδομάδα), φτάνοντας μάλιστα στη χώρα μας με καθυστέρηση μόλις έξι (!) ετών – γιατί η αλήθεια είναι πως τα ελληνικά κινηματογραφικά ταμεία περίμεναν τούτον τον «Πολίτη Κέιν» του animation για να κάνουν επιτέλους την πολυπόθητη γερή μπάζα (#not).

Η ιστορία περιστρέφεται γύρω από τον Νιφάδα, έναν σπάνιο, albino γορίλα ο οποίος αναγκάζεται να αποχωριστεί την οικογένεια που τον φροντίζει προσωρινά, προκειμένου να μεταφερθεί στον ζωολογικό κήπο. Χάρη στην ιδιαιτερότητα του τριχώματός του, ο Νιφάδας γίνεται σύντομα η μεγαλύτερη ατραξιόν του κήπου, με τους επισκέπτες να κάνουν ουρές προκειμένου να τον θαυμάσουν. Τα πράγματα, όμως, δεν θα εξελιχθούν και τόσο ομαλά για τον Νιφάδα, αφού σύντομα θα βρεθεί αντιμέτωπος με την αποδοκιμασία των υπόλοιπων γοριλών που δεν τον δέχονται ως «δικό» τους εξαιτίας της διαφορετικότητάς του. Αποφασισμένος να γίνει ένας «φυσιολογικός» μαύρος γορίλας, ο Νιφάδας θα δραπετεύσει παρέα με ένα κόκκινο πάντα, ξεκινώντας ένα επικίνδυνο ταξίδι στην πόλη, με στόχο τον εντοπισμό της μάγισσας ενός περιπλανώμενου τσίρκου που υπόσχεται πως μπορεί να πραγματοποιήσει όποια επιθυμία της ζητηθεί. Στο μεταξύ, στο κατόπι του θα βρεθεί κι ένας ιδιόρρυθμος γκαντέμης που χρειάζεται διακαώς την καρδιά ενός albino γορίλα, η οποία σύμφωνα με τον θρύλο (που πολύ βολικά βρίσκεται γραμμένος σε βιβλίο που θυμίζει Νεκρονομικόν-από-τα-Lidl…) χαρίζει αστείρευτη τύχη στον κάτοχό της.

Πέρα από το γεγονός πως το συγκεκριμένο σενάριο είναι προσβλητικά ηλίθιο για όλους, ακόμη και για παιδιά που δεν έχουν «πιάσει» διψήφιο ηλικιακό έτος, το «Γοριλομπελάδες» αποτελεί και μια από τις χειρότερες σκηνοθετικά ταινίες της πρόσφατης μνήμης μου, δεδομένου ότι επιχειρεί να συνενώσει το live action κομμάτι με το animation τύπου «Στρουμφάκια» – μόνο που στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν υπάρχει καμία προσπάθεια εναρμονισμού του CGI στοιχείου με την υπόλοιπη ταινία, με ένα κάκιστο αποτέλεσμα που παραπέμπει σε κινούμενο clipart και δη αφόρητα ενοχλητικό! Ειλικρινά, θα ήθελα να βρισκόμουν από μια πλευρά στην προβολή της τελικής κόπιας αυτού του – ας το πούμε – φιλμ, να δω τους δημιουργούς του να αλληλοσυγχαίρονται διότι ολοκλήρωσαν και πρόκειται και να αμειφθούν για ένα τέτοιο κατασκεύασμα! Δεν υπάρχει τίποτα σε τούτη τη δουλειά που να σου προκαλεί έστω ένα υποτυπώδες ενδιαφέρον για τους ήρωές της, εκτός κι αν έχεις ενδιαφερθεί ποτέ για τις δισδιάστατες μουτζούρες που ζωγράφιζες στο paint σου όταν ήσουν μικρότερος. Μην φανταστείς ότι εδώ τα πράγματα διαφέρουν και πολύ: ο Νιφάδας είναι ένα κακοσχεδιασμένο, μετά βίας τρισδιάστατο γοριλάκι που πολλές φορές δεν έχει καν σκιά (και γιατί να έχει, yolo!), ενώ ο αρχιγορίλας εύκολα συναγωνίζεται σε γραφικά το – γαμάτο – Donkey Kong του Super Nintendo (κάτι είναι κι αυτό).

Αν κάποιος αποτολμήσει να παραβλέψει την τεχνική μετριότητα της ταινίας, να είναι σίγουρος πως θα βρεθεί απέναντι σε ένα σενάριο για… γερά νεύρα, αφού το φιλμ δεν κάνει καμία απόπειρα να γίνει λιγάκι αρεστό. Από τους τελείως generic χαρακτήρες της πρωταγωνιστικής οικογένειας και τον στερεοτυπικά ηλίθιο κακό που θέλει την καρδιά του σπάνιου γορίλα για λόγους καλοτυχίας (…), μέχρι την ύπαρξη μιας μάγισσας που υπόσχεται την πραγμάτωση ονείρων και τα ομιλούντα ζώα, αυτό το σενάριο είναι ένας τεμπέλικος αχταρμάς που συνδυάζει με τρόπο κακόγουστο και εντελώς φτηνιάρικο τα ηθικά διδάγματα των ταινιών της Pixar και της Disney. Εν προκειμένω, το ζήτημα της διαφορετικότητας και του εν γένει ρατσισμού, επί της ουσίας, δεν συνιστά ποτέ μια συνολικά «μεταφορική» διάσταση της απόπειρας του Νιφάδα να αλλάξει χρώμα, αφήνοντας τον… ενήλικο συνοδό σαστισμένο, στο ενδεχόμενο που θα μπει σε τούτον τον μπελά.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Κάπου ανάμεσα σε γορίλες που καταβροχθίζουν κεσέδες γιαούρτι (έχουμε περάσει πλέον στη φάση τού… ό,τι να ’ναι) και πάντα που κάνουν yoga για την καθημερινή φροντίδα των chakra τους, το «Γοριλομπελάδες» θα σε κάνει να επαναπροσδιορίσεις την κινηματογραφική σου αισθητική, οδηγώντας σε να δεις οτιδήποτε άλλο (οτιδήποτε, όμως) εκτός από αυτό το πράγμα. Φιλμικό δείγμα προς κατανόηση των μπελάδων που περνά ο δικός μας ο κλάδος, περισσότερο. Επίσης, γιατί μια παραγωγή του 2011 φθάνει σήμερα στη χώρα μας; Έπρεπε;

MORE REVIEWS

ΤΟ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΣ ΓΚΡΙΝ

Αγγλία, 1959. Χήρα θέλει ν’ ανοίξει βιβλιοπωλείο σε γραφικό επαρχιακό χωριό, συναντώντας τη σφοδρή αντίδραση των ντόπιων που δεν δείχνουν να ενστερνίζονται την επιθυμία της. Η κυρία Γκριν, όμως, είναι αποφασισμένη να πραγματοποιήσει το όνειρό της όσα εμπόδια κι αν μπουν στο διάβα της.

IL POSTINO: Ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ

Άνεργος λόγω… ναυτίας γιος ψαρά σε απομονωμένο ψαροχώρι της Ιταλίας των 50s, ο Μάριο αναλαμβάνει χρέη ταχυδρόμου του εξόριστου εκεί Χιλιανού, περίφημου ποιητή και κομουνιστή Πάμπλο Νερούδα. Και αφού γίνει φίλος και συνομιλητής του, θα κατακτήσει τα λόγια και τη γυναίκα της ζωής του, που τόσο καιρό του διέφευγαν.

ΜΥΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΑΤΙΚΟ

Υποαμειβόμενος μηχανικός σε αμαξοστάσιο του ΟΣΕ των Σκοπίων βάζει στο χέρι προσωρινά ορφανή ποσότητα χασίς. Ανίκανος να το ξεφορτωθεί, φτιάχνει space cake που ανασταίνει από τους αφόρητους πόνους και την αυτολύπηση τον τερματικά καρκινοπαθή γέρο του, για τον οποίο είχε εγκαταλείψει σπουδές, ώσπου η κατάσταση θα ξεφύγει ιλαροτραγικά. Σε trip θ’ αφήσουν πίσω τα παλιά;

Ο 20ος ΜΟΥ ΑΙΩΝΑΣ

Δύο δίδυμα κορίτσια που ζουν πάμφτωχα, υπό κάκιστες συνθήκες στην Ουγγαρία, χωρίζονται όταν δύο διαφορετικοί άνθρωποι τις παίρνουν μαζί τους. Χρόνια αργότερα, θα βρεθούν στο ίδιο τρένο του Οριάν Εξπρές, χωρίς να έχουν ιδέα η μία για την άλλη.

MAMMA MIA! HERE WE GO AGAIN

Η Ντόνα έχει πεθάνει, η Σόφι είναι έγκυος και ανακαινίζει το παλιό ξενοδοχείο τής… «mamma mia», όλα τα αγαπημένα πρόσωπα της ζωής της βρίσκονται καθ’ οδόν για να το γιορτάσουν μαζί της και οι μνήμες φέρνουν έντονα συναισθήματα.