FreeCinema

Follow us

ΠΑΤΕΡΑΣ ΚΑΙ ΚΟΡΗ (2015)

(FATHERS AND DAUGHTERS)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γκαμπριέλε Μουτσίνο
  • ΚΑΣΤ: Ράσελ Κρόου, Αμάντα Σάιφριντ, Κάιλι Ρότζερς, Άαρον Πολ, Τζέιν Φόντα, Οκτέιβια Σπένσερ, Κουαβενζανέι Γουόλις, Ντιάνε Κρούγκερ, Μπρους Γκρίνγουντ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 116'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Η μοιραία ασταθής σχέση ενός διάσημου συγγραφέα με προβλήματα ψυχικής υγείας με την κόρη του, 27 χρόνια μετά από ένα δυστύχημα, στο οποίο απεβίωσαν η γυναίκα του και… η ενήλικη ζωή του κοριτσιού.

Διαβάζοντας και μόνο τη λίστα τού καστ που είχε στη διάθεσή του ο Γκαμπριέλε Μουτσίνο, θα περίμενε κανείς ότι το «Πατέρας και Κόρη» θα βρισκόταν στην κορυφή των υποψηφιοτήτων των κινηματογραφικών βραβείων. Αντίθετα, η κυρίως ιταλική παραγωγή δεν έχει προβληθεί ακόμη στην Αμερική, όπου αναμένεται ότι θα περάσει στα «ψιλά». Αιτία, αποκλειστικά και μόνο το melo, δακρύβρεχτο σενάριο και η αντίστοιχη σκηνοθετική διάθεση του Μουτσίνο, την οποία γνωρίζει καλά όποιος έχει δει τα προηγούμενα φιλμ του («Το Κυνήγι της Ευτυχίας», «Επτά Ζωές» κλπ). Το «Πατέρας και Κόρη» μοιάζει περισσότερο με το πρώτο, αλλά χωρίς να έχει το αίσθημα λύτρωσης που είχε εκείνη η… απίστευτη μελούρα. Εδώ ο Μουτσίνο επιλέγει τον δρόμο τού διαρκούς δράματος και των δυσκολιών, χωρίς να αφήνει καθόλου τους χαρακτήρες – ή το κοινό – του να αναπνεύσουν.

Ο Τζέικ είναι συγγραφέας και μάλιστα καλός, βραβευμένος με Πούλιτζερ. Όταν η γυναίκα του σκοτωθεί σε δυστύχημα με αμάξι το οποίο οδηγούσε εκείνος, η κόρη τους, Κέιτι, θα μείνει ορφανή από μητέρα και ο Τζέικ θα χτυπήσει στο κεφάλι, μένοντας με κρίσεις ψύχωσης και επιληψίας (αληθινά δεν ξέρω αν επιστημονικά συνδυάζονται αυτά τα δύο). Από εκεί και πέρα η ζωή τους θα αντιμετωπίσει συνεχή εμπόδια. Ο Τζέικ μπαίνει για επτά μήνες στο νοσοκομείο, αφήνοντας την Κέιτι στην πλούσια και εντελώς στραβωμένη αδελφή της γυναίκας του. Το επόμενο βιβλίο του πατώνει και σε κριτικές και σε εισπράξεις, η θεία επανέρχεται θέλοντας να υιοθετήσει το κοριτσάκι, επαπειλούνται δικαστικοί αγώνες, άνισοι οικονομικά μεταξύ των δύο αντιπάλων.

Στο μεταξύ, παρακολουθούμε την ενήλικη ζωή της Κέιτι, 27 χρόνια μετά: έχει γίνει κοινωνική λειτουργός και παρακολουθεί ένα ορφανό κορίτσι με μεγάλη αγάπη και προσοχή, αλλά στην προσωπική της ζωή να αδυνατεί να κάνει κάτι καλύτερο από νύχτες αφιερωμένες στο μεθύσι και στα one night stands. Όταν θα γνωρίσει τον Κάμερον, θα έχει μια ευκαιρία να τα αλλάξει όλα, αλλά η συναισθηματική της «αναπηρία» θα επανέρχεται φέρνοντας περισσότερα προβλήματα.

Αν το αποτέλεσμα εξαρτιόταν αποκλειστικά από τους ηθοποιούς, το «Πατέρας και Κόρη» θα ήταν ένα απολαυστικό μελόδραμα. Τόσο το σενάριο, όσο και η σκηνοθεσία, όμως, καταστρέφουν τις δυνατότητες που είχε η ταινία σε ένα είδος όχι ακριβώς αγαπημένο στην κριτική αλλά απολύτως λαοφιλές. Επιπλέον, η συνεχής εναλλαγή μεταξύ παρόντος και παρελθόντος στην αφήγηση, πατάνε φρένο-γκάζι στη συγκίνηση. Προσωπικά, δε θα είχα κανένα πρόβλημα με ένα χορταστικό μελόδραμα που να σε κάνει να ρίχνεις ένα super κλάμα και να το ευχαριστιέσαι. Ο Μουτσίνο, δυστυχώς, θέλει να φανεί πιο συγκρατημένος, ελπίζοντας ίσως σε ένα πιο σοβαρό αποτέλεσμα. Αποτυγχάνει. Και εκτός από την προφανή απώλεια της κριτικής υποστήριξης, χάνει και την ευκαιρία να κάνει μια λαϊκή melo επιτυχία.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Είναι σαφές ότι αν κυνηγάς τις φεστιβαλικές ταινίες, το «Πατέρας και Κόρη» θα σου φανεί σα να βλέπεις τη «Λάμψη» (όχι του Κιούμπρικ…) με καλό καστ. Αλλά και πάλι, αν γουστάρεις, βρε παιδί μου, να ρίχνεις ένα γερό κλάμα, η μίζερα συγκρατημένη σκηνοθεσία θα σου το στερήσει το δάκρυ.


MORE REVIEWS

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΟΞΑ

Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία Lancia θέλει να κερδίσει πάση θυσία το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι του 1983, όμως, το μοντέλο της 037 υστερεί σημαντικά έναντι της τετρακίνητης γερμανικής τεχνολογίας του Audi Quattro. Ο εκτελεστικός της Διευθυντής, Τσέζαρε Φιόρι, έχει μερικές πονηρές ιδέες οι οποίες ενδεχομένως μπορούν ν’ αλλάξουν τη διαφαινόμενη πορεία των πραγμάτων. Εμπνευσμένο από αληθινά γεγονότα.

MINORE

Μυστηριώδη τέρατα εμφανίζονται σε παραθαλάσσιο location του Σαρωνικού κόλπου με εχθρικές και φονικές διαθέσεις. Θα μπορέσουν να τα αντιμετωπίσουν ένα ναυτάκι, μια σερβιτόρα, μια γιαγιά, ένας μποντιμπιλντεράς κι ένα τσούρμο… μπουζουξήδων;