FreeCinema

Follow us

ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ (2013)

(EPIC)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Κρις Γουέτζ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 102’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Ανήσυχη, ευσυνείδητη έφηβη επισκέπτεται τον αλαφροΐσκιωτο μπαμπά της στην εξοχή, όπου έχει μετατρέψει το σπίτι του σε αυτοσχέδιο… low-tech παρατηρητήριο των λιλιπούτειων ανθρώπων που πιστεύει πως κατοικούν στο γύρω δάσος. Η πιτσιρίκα, Εμ Κέι, δεν πείθεται, μέχρι που… συρρικνώνεται και χρίζεται προστάτης του μυστικού βασιλείου του δάσους. Άκου πράγματα!

Η κατάσταση έχει προ πολλού αντιστραφεί. Τα ψηφιακά κινούμενα σχέδια έχουν πάψει εδώ και καιρό να αποτελούν την εξαίρεση (χαρακτηρισμός που ανήκει πλέον στο παραδοσιακό, χειροποίητο animation) και είναι πια ο κανόνας, σε μια κινηματογραφική πραγματικότητα που επιπλέον δεν αποτελεί, πια, μονοπώλιο της Pixar. Όταν, όμως, κάτι γίνεται κανόνας, συνήθεια, νόρμα (όπως θες πες το), μοιραία χάνει όλο και περισσότερο την πρωτοτυπία, την έμπνευση και τη φρεσκάδα του, υποκύπτοντας όλο και πιο συχνά σε κλισέ και ευκολίες. Καθόλου τυχαίο δεν είναι ότι η Pixar πέρα από τα δύο sequel του «Toy Story» έχει βάλει μπρος συνέχειες και σε άλλα, κλασικά, πρωτόπλαστα καμάρια της, όπως τα «Ψάχνοντας τον Νέμο» και «Μπαμπούλας Α.Ε.», έχοντας μόλις υποπέσει στην πρώτη της, πραγματικά μέτρια – και αδίκως οσκαρούχο – δουλειά της, «Brave». Ούτε σύμπτωση αποτελεί το γεγονός πως τα Blue Sky Studios που υπογράφουν αυτό το «Μυστικό Βασίλειο» έχουν ήδη σκαρφιστεί τρία sequel και αμέτρητα μικρού μήκους spin-off (με πρωταγωνιστή τον Σκρατ) για την πρωτότυπη και μοναδική ολκής επιτυχία τους, «Η Εποχή των Παγετώνων».

Με αυτά και με αυτά καταλαβαίνεις, πως ούτε αυτή τη φορά θα δεις την έκπληξη – φως στο τούνελ της μετριοπάθειας που πλήττει τελευταία τις περισσότερες, αν όχι όλες τις περιπέτειες των high-tech ζωγραφιστών παιδιών του Χόλιγουντ. Όχι πως είναι εντελώς του πεταματού. Το σχέδιό του είναι εξαιρετικά προσεγμένο και το ιδιαίτερα λειτουργικό 3D του θα σε παρασύρει στο πρώτο μισό του. Εκεί, όπου το θέαμα θυμίζει έντονα «Avatar», αλλά και «Star Wars» (ιδιαίτερα στις κούρσες με τα πουλιά) και η μητέρα Φύση υπακούει στις εντολές μιας ακούραστα γελαστής και πράας, μαύρης Βασίλισσας (με τη φωνή της Μπιγιονσέ στην πρωτότυπη, αγγλική version), για να θυμηθούν οι παλιοί και να μάθουν οι νέοι πως η ανθρωπότητα γεννήθηκε στην Αφρική, με σκούρο δέρμα. Καθώς όμως το φιλμ φτάνει στα μισά του γίνεται όλο και πιο φλύαρο και κουραστικό. Οι λιγότερο ή περισσότερο προφανείς αναφορές του σε άλλα ενήλικα και μη φιλμ (από το «Αγάπη μου, Συρρίκνωσα τα Παιδιά» μέχρι την «Απόδραση από τη Χαμένη Πόλη» και, ναι, το «Thor», αφού οι εκεί παγωμένοι γίγαντες και το βασίλειό τους, Γιότενχαϊμ, είναι φτυστά με τους εδώ κακούς Μπόγκαν και τον άγονο τόπο τους) δεν είναι πλέον ευφάνταστες ή γόνιμες, η προστάτις του Βασιλείου του Δάσους και η νέα Βασίλισσά του είναι (ολό)λευκες, οι σεναριακές ανατροπές προκύπτουν προβλέψιμες και καταχρηστικές, ενώ οι εναέριες και επίγειες μάχες δε λένε να τελειώσουν με τίποτα. Μόνο οι κωμικές εξάρσεις παραμένουν αποτελεσματικές και ίσως καταφέρουν να σε κρατήσουν ξύπνιο στο πλευρό τού – όσο πιο μικρού, τόσο πιο ενθουσιασμένου – βλασταριού σου.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Όχι αυστηρά, αλλά σαφώς ακατάλληλο για ενηλίκους κινούμενο σχέδιο, που κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τη διαρκώς αυξανόμενη έλλειψη φαντασίας που μαστίζει το πάλαι ποτέ (;) συστηματικά αριστουργηματικό ψηφιακό animation – όαση για κάθε κινηματογραφόφιλο.

MORE REVIEWS

MAGGIE'S PLAN

Η ΜΑΓΚΙ ΕΧΕΙ ΣΧΕΔΙΟ

H Μάγκι αποφασίζει να κάνει παιδί και να το μεγαλώσει μόνη της, όμως, ερωτεύεται έναν παντρεμένο συγγραφέα και σύντομα βρίσκονται παντρεμένοι με μια μικρή κορούλα. Όταν η Μάγκι συνειδητοποιεί πως τα πράγματα δεν πάνε καλά, σκαρφίζεται ένα σχέδιο να επανενώσει τον άντρα της με την καταπιεστική πρώην του...

CIEN ANOS DE PERDON

ΠΟΙΟΣ ΚΛΕΒΕΙ ΠΟΙΟΝ;

Έξι ένοπλοι άνδρες χτυπάνε μια τράπεζα στο κέντρο της Βαλένθια. Στόχος τους, οι θυρίδες των πελατών της, αλλά κυρίως εκείνη ενός γνωστού πολιτικού της κυβέρνησης, η οποία κρύβει μέσα της σκληρό δίσκο με περιεχόμενο που μπορεί να προκαλέσει μέγα σκάνδαλο. Με τον τρόπο διαφυγής τους να έχει «βουλιάξει» κυριολεκτικά, πώς θα μπορέσουν να βγουν από εκεί μέσα;

QUO VADO

ΠΟΥ ΠΑΩ, ΘΕΕ ΜΟΥ;

Αραχτός στη γενέτειρά του στον Νότο υπάλληλος κυνηγετικών αδειών, Ιταλός ώς το κόκαλο, αλλάζει (;) θέλοντας και μη, ανθιστάμενος σε Οδύσσεια δυσμενών μετατάξεων διατεταγμένη από γενική γραμματέα του Υπουργείου Εσωτερικών, που το βάζει αμέτι μουχαμέτι να πετύχει την πρόωρη συνταξιοδότησή του. Θα βρει τον έρωτα. Θα γίνει Σκανδιναβός. Θα τον φάνε ή θα το σώσει στους Ζουλού «Ο Διαβολάκος»;

BAD MOMS

ΜΑΜΑΔΕΣ ΜΕ ΚΑΚΗ ΔΙΑΓΩΓΗ

Αδυνατώντας να παντρέψει ψιλοεκμετάλλευση σε hip μερική απασχόληση, αχαΐρευτο έτερον ήμισυ, αγόρι και κορίτσι στην εφηβεία συν 24ωρο α(πο)τυχιών, μία 30άρα τα φορτώνει για πρώτη φορά στον κόκορα, αγκαζαρισμένη από δύο ακόμα «καμένες» μανάδες. Η πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων σκυλιάζει. Θα συγκρουστούν, θα πάθουν, θα μάθουν (προκύπτει και γκόμενος). Γ@μώ το μ$υνί που τις πέταγε;

DIE ANGST DES TORMANNS BEIM ELFMETER

Η ΑΓΩΝΙΑ ΤΟΥ ΤΕΡΜΑΤΟΦΥΛΑΚΑ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΟ ΠΕΝΑΛΤΙ

Πρώτη μεγάλου μήκους ταινία για τη φιλμογραφία του Βιμ Βέντερς, «H Αγωνία του Τερματοφύλακα πριν από το Πέναλτι» αποτελεί για πολλούς την καλύτερη και πιο αυθεντική του δημιουργία και σηματοδοτεί το πολυετές αλισβερίσι τού σκηνοθέτη με την περιπλάνηση.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι κάτι μινιατούρες ανθρώπων και καβαλάνε κάτι πουλιά στο δάσος και τσακώνονται συνέχεια, ψοφάει η Βασίλισσα των καλών και το φως του φεγγαριού πρέπει να πέσει σε… zzzzzzzzzzzzzzz…

ΝΕΑ