FreeCinema

Follow us

Ο ΕΚΠΤΩΤΟΣ (2018)

(EL REINO)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματικό Θρίλερ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ροντρίγκο Σορογκόγεν
  • ΚΑΣΤ: Αντόνιο ντε λα Τόρε, Μόνικα Λόπεθ, Ζουζέπ Μαρία Που
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 132'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ROSEBUD.21 / SEVEN FILMS

Ένας τοπικός πολιτικός με κεντρικές διασυνδέσεις αποκαλύπτεται ότι συμμετείχε σε διαφόρων τύπων σκάνδαλα. Θα πρέπει άμεσα να διαχειριστεί τις συνέπειες στην καριέρα και την οικογένειά του.

Η Ισπανία είναι μια καλή, κατάλληλη χώρα για την ιστορία του σεναρίου του «Έκπτωτου». Όπως κατάλληλη θα μπορούσε να είναι οποιαδήποτε από τις χώρες του ευρωπαϊκού νότου, όπου τα σκάνδαλα περισσεύουν και οι ύποπτες, αδιαφανείς συναλλαγές βρίσκονται σε αφθονία. Σε τούτο το φιλμ ο Ροντρίγκο Σορογκόγεν σκηνοθετεί την (όχι και τόσο ασυνήθιστη) ιστορία σαν ένα θρίλερ αδιάκοπης, αγωνιώδους καταδίωξης, με τον κεντρικό ήρωα να ασφυκτιά στην παγίδα όπου έπεσε εξαιτίας της απληστίας του.

Ο Μανού είναι ένα τυπικό παράδειγμα αριβίστα με μεγάλη όρεξη για εξουσία και λεφτά. Έχει ανελιχθεί μέσα στον κομματικό μηχανισμό, χωρίς να εκτίθεται πολύ σε κεντρικό ρόλο. Κινείται στο περιθώριο, στην περιφέρεια, στους διαδρόμους, ακόμη και στις τουαλέτες εστιατορίων όπου δίνονται οι κατευθύνσεις για τις «μεγάλες δουλειές». Δεν είναι ένα και δύο τα κομματικά στελέχη που συμμετέχουν σ’ αυτές τις δουλειές. Είναι πολλοί και τρώνε πολλά, ανάλογα με τον βαθμό ιεραρχίας και συμμετοχής στο δίκτυο. Για τον Μανού κάποια στιγμή θα σκάσει η «στραβή» και τα άπλυτά του θα βγουν στη φόρα. Αυτομάτως, από άρχοντας των διαδρόμων μετατρέπεται σε παρία και αποδιοπομπαίο τράγο. Το ίδιο και η οικογένειά του, που με δυσκολία αντέχει τη διαπόμπευση.

Με κάθε τρόπο και χρησιμοποιώντας όποια μέσα διαθέτει ακόμη, μυστικά άλλων, λυκοφιλίες, φιλοδοξίες επίδοξων αρχηγών, ο Μανού θα επιχειρήσει να ανακατέψει με την κουτάλα της απελπισίας την κατάσταση. Θα φτάσει σε ακραία σημεία, προσπαθώντας να απειλήσει, να ηχογραφήσει, ακόμα και να κλέψει ξεδιάντροπα αποδεικτικά στοιχεία που ενοχοποιούν κι άλλους, ώστε οι ευθύνες, το σκάνδαλο και η ντροπή να μοιραστούν. Με την απειλή του ξεμπροστιάσματος και της απώλειας της εξουσίας, όμως, οι πάντες καταλήγουν αγριεμένοι και αποφασισμένοι να μην αφήσουν κανένα να τους εκθρονίσει, όπως συνέβη με τον Μανού.

Στην προσπάθειά του, όχι να βγει καθαρός, αλλά να αποκαλύψει ότι και οι άλλοι είναι λερωμένοι, ο Μανού θα προσπαθήσει να χειραγωγήσει μια τηλεοπτική δημοσιογράφο με την οποία έχει στενή σχέση. Δεν είναι απολύτως σίγουρο ότι η εμφάνισή του στην τηλεόραση θα τον βοηθήσει να διευκολύνει τη θέση του. Άλλωστε, η προβολή στην τηλεόραση μεγεθύνει ό,τι παρουσιάζει.

Ο Ροντρίγκο Σορογκόγεν σκηνοθετεί την ιστορία με ταχύτητα και νεύρο. Από την πρώτη σκηνή, στην οποία τη γρήγορη κίνηση της κάμερας συνοδεύει dance μουσική, φαίνεται ότι υπάρχει μια διαφορετική και πιο έντονη διάθεση κινηματογράφησης της ιστορίας. Για ένα μεγάλο τμήμα, ειδικά στο πρώτο μέρος του φιλμ, είναι δύσκολο να παρακολουθήσεις πρόσωπα, ονόματα και καταστάσεις. Έστω, είναι ξεκάθαρη η ένταση και η μανία ενός διεφθαρμένου περιβάλλοντος κι ενός εξαγριωμένου ήρωα.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Το διεφθαρμένο πολιτικό περιβάλλον με οικονομικά σκάνδαλα δεν είναι θεματική κατηγορία μόνο για τα δελτία ειδήσεων. Σ’ αυτή την ισπανική παραγωγή μετατρέπεται σε θρίλερ, όπου το κυνήγι δεν σταματά και οι λύσεις δεν είναι απλές. Δες το σαν κάτι που δεν θα παρακολουθούσες σε ένα δελτίο της τηλεόρασης. Δεν θα χωρούσε μέσα σε τόση διαπλοκή…

MORE REVIEWS

ΤΑ ΑΓΡΙΑ ΑΓΟΡΙΑ

Στις αρχές του 20ου αιώνα, πέντε φιλότεχνα αγόρια διαπράττουν ένα αδικαιολόγητο έγκλημα και οι μεγαλοαστοί γονείς τους αποφασίζουν να τα τιμωρήσουν παραδίδοντάς τα σε έναν σκληροτράχηλο καπετάνιο που θα τα «αναμορφώσει» κατά τη διάρκεια ενός περιπετειώδους πλου.

ΛΙΛΙΑΝ

Πεζή, δίχως διαβατήριο και χρήματα, χωρίς να μιλάει αγγλικά, η ρωσικής καταγωγής Λίλιαν επιχειρεί ένα πραγματικό «ομηρικό» ταξίδι, από τη Νέα Υόρκη ώς την Αλάσκα. Το «αμερικάνικο όνειρο» θα την προστατεύσει;

Ο ΜΠΟΥΝΙΟΥΕΛ ΣΤΟ ΛΑΒΥΡΙΝΘΟ ΜΕ ΤΙΣ ΧΕΛΩΝΕΣ

Αδυνατώντας να βρει χρήματα για την επόμενη ταινία του έπειτα από το σκάνδαλο της «Χρυσής Εποχής», ο Λουίς Μπουνιουέλ δέχεται ως μάννα εξ ουρανού την πρόταση του καλού του φίλου Ραμόν Ασίν να χρηματοδοτήσει εκείνος το επόμενό του project. Το ντοκιμαντέρ «Las Hurdes: Tierra Sin Pan», που διακαώς επιθυμούσε να γυρίσει, με θέμα την πάμφτωχη και απομονωμένη περιοχή της Δυτικής Ισπανίας, επιτέλους μπαίνει στις ράγες.

ΤΟ ΧΡΥΣΟ ΓΑΝΤΙ

Η πραγματική ιστορία του κατά συρροήν δολοφόνου Φριτς Χόνκα, που έσπειρε τον τρόμο στις γειτονιές του Αμβούργου στη δεκαετία του ’70, γίνεται ταινία δια χειρός Φατίχ Ακίν και ένα μεγάλο «γιατί;» πλανάται ήδη πάνω από τα κεφάλια μας.

ΔΙΚΤΥΟ ΚΑΤΑΣΚΟΠΩΝ

Ένας ηλικιωμένος πράκτορας της Μοσάντ παίζει το τελευταίο του χαρτί πριν αποσυρθεί (ή μάλλον πριν τον αποσύρουν…) από την ενεργό δράση, επιχειρώντας ν’ ανακαλύψει τι κρύβεται πίσω από τη λειτουργία μιας εταιρείας και, κυρίως, αν προμηθεύει με χημικά όπλα τη Συρία.