FreeCinema

Follow us

Ο ΕΚΠΤΩΤΟΣ (2018)

(EL REINO)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματικό Θρίλερ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ροντρίγκο Σορογκόγιεν
  • ΚΑΣΤ: Αντόνιο ντε λα Τόρε, Μόνικα Λόπεθ, Γιοσέπ Μαρία Που
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 132'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ROSEBUD.21 / SEVEN FILMS

Ένας τοπικός πολιτικός με κεντρικές διασυνδέσεις, αποκαλύπτεται ότι συμμετείχε σε διαφόρων τύπων σκάνδαλα. Θα πρέπει άμεσα να διαχειριστεί τις συνέπειες στην καριέρα και την οικογένειά του.

Η Ισπανία είναι μια καλή, κατάλληλη χώρα για την ιστορία του σεναρίου του «Έκπτωτου». Όπως κατάλληλη θα μπορούσε να είναι οποιαδήποτε από τις χώρες του Ευρωπαϊκού Νότου, όπου τα σκάνδαλα περισσεύουν και οι ύποπτες, αδιαφανείς συναλλαγές βρίσκονται σε αφθονία. Σε τούτο το φιλμ ο Ροντρίγκο Σορογκόγιεν σκηνοθετεί την (όχι και τόσο ασυνήθιστη) ιστορία σαν ένα θρίλερ αδιάκοπης, αγωνιώδους καταδίωξης, με τον κεντρικό ήρωα να ασφυκτιά στην παγίδα που έπεσε εξαιτίας της απληστίας του.

Ο Μανού είναι ένα τυπικό παράδειγμα αριβίστα με μεγάλη όρεξη για εξουσία και λεφτά. Έχει ανελιχθεί μέσα στον κομματικό μηχανισμό, χωρίς να εκτίθεται πολύ σε κεντρικό ρόλο. Κινείται στο περιθώριο, στην περιφέρεια, στους διαδρόμους, ακόμη και στις τουαλέτες εστιατορίων όπου δίνονται οι κατευθύνσεις για τις «μεγάλες δουλειές». Δεν είναι ένα και δύο τα κομματικά στελέχη που συμμετέχουν σ’ αυτές τις δουλειές. Είναι πολλοί και τρώνε πολλά, ανάλογα με τον βαθμό ιεραρχίας και συμμετοχής στο δίκτυο. Για τον Μανού κάποια στιγμή θα σκάσει η «στραβή» και τα άπλυτά του θα βγουν στη φόρα. Αυτομάτως, από άρχοντας των διαδρόμων μετατρέπεται σε παρία και αποδιοπομπαίο τράγο. Το ίδιο και η οικογένειά του, που με δυσκολία αντέχει τη διαπόμπευση.

Με κάθε τρόπο και χρησιμοποιώντας όποια μέσα διαθέτει ακόμη, μυστικά άλλων, λυκοφιλίες, φιλοδοξίες επίδοξων αρχηγών, ο Μανού θα επιχειρήσει να ανακατέψει με την κουτάλα της απελπισίας την κατάσταση. Θα φτάσει σε ακραία σημεία, προσπαθώντας να απειλήσει, να ηχογραφήσει, ακόμα και να κλέψει ξεδιάντροπα αποδεικτικά στοιχεία που ενοχοποιούν κι άλλους, ώστε οι ευθύνες, το σκάνδαλο και η ντροπή να μοιραστούν. Με την απειλή του ξεμπροστιάσματος και της απώλειας της εξουσίας, όμως, οι πάντες καταλήγουν αγριεμένοι και αποφασισμένοι να μην αφήσουν κανέναν να τους εκθρονίσει, όπως συνέβη με τον Μανού.

Στην προσπάθειά του, όχι να βγει καθαρός, αλλά να αποκαλύψει ότι και οι άλλοι είναι λερωμένοι, ο Μανού θα προσπαθήσει να χειραγωγήσει μια τηλεοπτική δημοσιογράφο με την οποία έχει στενή σχέση. Δεν είναι απολύτως σίγουρο ότι η εμφάνισή του στην τηλεόραση θα τον βοηθήσει να διευκολύνει τη θέση του. Άλλωστε, η προβολή στην τηλεόραση μεγεθύνει ό,τι παρουσιάζει.

Ο Ροντρίγκο Σορογκόγιεν σκηνοθετεί την ιστορία με ταχύτητα και νεύρο. Από την πρώτη σκηνή, στην οποία τη γρήγορη κίνηση της κάμερας συνοδεύει dance μουσική, φαίνεται ότι υπάρχει μια διαφορετική και πιο έντονη διάθεση κινηματογράφησης της ιστορίας. Για ένα μεγάλο τμήμα, ειδικά στο πρώτο μέρος του φιλμ, είναι δύσκολο να παρακολουθήσεις πρόσωπα, ονόματα και καταστάσεις. Έστω, είναι ξεκάθαρη η ένταση και η μανία ενός διεφθαρμένου περιβάλλοντος κι ενός εξαγριωμένου ήρωα.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Το διεφθαρμένο πολιτικό περιβάλλον με οικονομικά σκάνδαλα δεν είναι θεματική κατηγορία μόνο για τα δελτία ειδήσεων. Σ’ αυτή την ισπανική παραγωγή, μετατρέπεται σε θρίλερ, όπου το κυνήγι δεν σταματά και οι λύσεις δεν είναι απλές. Δες το σαν κάτι που δεν θα παρακολουθούσες σε ένα δελτίο της τηλεόρασης. Δεν θα χωρούσε μέσα σε τόση διαπλοκή…

MORE REVIEWS

ΜΟΝΟΜΑΧΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΚΚΙΝΟ ΗΛΙΟ

Μία συμμορία ληστεύει το τρένο που μεταφέρει τον Ιάπωνα πρέσβη. Ανάμεσα στη λεία βρίσκεται και ένα σπάνιο ξίφος, δώρο της Ιαπωνίας προς τον Πρόεδρο Γκραντ. Ο αρχηγός της συμμορίας, προδομένος από τον συνεργάτη του, θα αναγκαστεί να συνεργαστεί με τον σωματοφύλακα του πρέσβη ώστε να βρεθεί το ξίφος.

ΤΣΑΪ ΜΕ ΤΙΣ ΚΥΡΙΕΣ

Τέσσερις φίλες, τρεις 84χρονες και μια 89χρονη, συναντιούνται στο σπίτι της μίας εξ αυτών στην βρετανική εξοχή και συζητούν, αναπολούν, γελούν και συγκινούνται. Απλά, δεν πρόκειται για τέσσερις κοινές ηλικιωμένες φίλες, αλλά για τα «χρυσά κορίτσια» της βρετανικής (και παγκόσμιας) υποκριτικής!

Ο ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ ΤΟΥ ΚΑΡΤΕΛ

Άρτι παραιτηθείς από την General Motors, ο Τζον ΝτεΛόριαν ανοίγει τα φτερά της δικής του εταιρείας σχεδιάζοντας το αυτοκίνητο των ονείρων του. Το project είναι ακριβό, τα χρήματα δεν φτάνουν, όμως για καλή του τύχη ο νέος του γείτονας είναι πιλότος με άκρες στην Κολομβία. Ή μήπως η τύχη του δεν είναι και τόσο καλή; Βασισμένο σε πραγματικά γεγονότα.

ΠΟΛΥ ΑΡΓΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΘΑΝΟΥΝ ΝΕΟΙ

Στη μεταδιδακτορική Χιλή, παρέα οικογενειών ζει στην απομονωμένη φύση των πρόποδων των Άνδεων. Γονείς και παιδιά ετοιμάζονται για την μεγάλη πρωτοχρονιάτικη γιορτή, αν και για τα δεύτερα, μεγαλύτερη σημασία έχει το τέλος της εποχής της αθωότητάς τους.

Η ΓΕΙΤΟΝΙΣΣΑ

Γηραιός απατεωνίσκος μεταμφιέζεται σε ηλικιωμένη γυναίκα και για σκοπούς που έχουν να κάνουν με ένα πολύτιμο αντικείμενο το οποίο μοναχική εκδότρια βιβλίων έχει στην κατοχή της, πιάνει το γειτονικό της διαμέρισμα. Εκείνη στην αρχή θα συμπαθήσει την εκκεντρική γιαγιούλα, σύντομα όμως θα προκύψουν (τι άλλο…) παρεξηγήσεις.