FreeCinema

Follow us

ΑΤΑΚΤΟΣ ΠΑΠΠΟΥΣ (2016)

(DIRTY GRANDPA)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Νταν Μέιζερ
  • ΚΑΣΤ: Ρόμπερτ Ντε Νίρο, Ζακ Έφρον, Ζόι Ντόιτς, Όμπρεϊ Πλάζα, Τζέισον Μαντζούκας, Τζέφρι Μπόιγερ-Τσάπμαν, Τζουλιάν Χάου, Ντέρμοτ Μαλρόνεϊ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 102'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Λίγο πριν από τον γάμο του, ο Τζέισον πείθεται από τον πρόσφατα χήρο παππού του να τον συνοδεύσει σε ένα ταξίδι αναψυχής που ξεφεύγει πέρα από κάθε μέτρο.

Δεν χρειάζεται να δεις τον «Άτακτο Παππού» για να διαπιστώσεις ότι ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο τα τελευταία – αρκετά – χρόνια επιλέγει τις ταινίες που θα παίξει μόνο με βάση την αμοιβή του. Τα παραδείγματα είναι πολλά και χάσιμο χρόνου – όπως και προσπάθειας να τις ανασύρει κανείς από τη μνήμη του – να τα αναφέρει κανείς. Ο «Άτακτος Παππούς» βρίσκεται στα πολύ χαμηλά αυτής της λίστας της ντροπής στη φιλμογραφία του Ντε Νίρο. Εκτός αυτού, προσπαθώ να σκεφτώ ποιο είναι το κοινό της ταινίας και με ποια κριτήρια το studio έδωσε το ΟΚ. Απευθυνόμενο στο ενήλικο κοινό, τους fans του Ντε Νίρο; Σε καμία περίπτωση. Τους πιτσιρικάδες της γενιάς του Ζακ Έφρον που θα δουν τον Ντε Νίρο σαν ένα υποκριτικό είδωλο που εξευτελίζεται για να βγάλει – λέμε τώρα – γέλιο; Σιγά που νοιάστηκαν.

Αυτό που υποθετικά θα μπορούσε να είναι μια ιστορία σχέσης παππού και εγγονού που δοκιμάζεται και αποδεικνύει τη σημασία της (αν ήταν λίγο πιο συναισθηματικό το σενάριο), τελικά είναι μια συρραφή χοντροκομμένων αστείων γαλαρίας, με τον Ντε Νίρο να βαράει συνεχώς και με μια ανεξήγητη εμμονή τον εγγονό του στα αχαμνά, συνοδεύοντας τις χοντράδες του με αστειάκια για «αδελφές» και λεσβίες.

Ο Ντε Νίρο δεν αποτελεί πλέον σφραγίδα εγγύησης για μια ταινία, οπότε από εκεί δεν είχαμε και πολλά να περιμένουμε. Σε παρόμοιο είδος χαβαλεδιάρικης κωμωδίας, στους «Ανυπόφορους Γείτονες», ο Ζακ Έφρον είχε καταφέρει πολύ καλύτερα πράγματα. Εδώ δεν έχει καμία απολύτως βοήθεια, ούτε από το σενάριο, ούτε από τη σκηνοθεσία, που το μόνο που κάνει γι’ αυτόν είναι να αναδείξει τους γραμμωμένους του κοιλιακούς. Από την πλευρά του ο συνσεναριογράφος και σκηνοθέτης Νταν Μέιζερ δείχνει ότι στις προηγούμενες δουλειές του, συμμετοχές στα σενάρια των «Borat», «Brüno» και «Ali G Indahouse», όλες δίπλα στον Σάσα Μπάρον Κοέν, η βασική του συνεισφορά πρέπει να ήταν τα πολύ βρώμικα αστεία. Εδώ κρατάει όλη (και μόνο) τη βρωμιά, χωρίς ίχνος από τον υπαινιγμό και την εξυπνάδα που υπήρχε σε εκείνες τις κωμωδίες.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Θα πήγαινες ποτέ διακοπές με τον ξελιγωμένο παππού σου σε ένα μέρος όπου κυκλοφορούν κορίτσια με bikini; Μάλλον όχι. Γιατί τότε να δεις μια ταινία με μια τέτοια ιστορία, που είναι μάλιστα και κακογραμμένη και καθόλου αστεία;


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.