FreeCinema

Follow us

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ 3 (2017)

(CARS 3)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μπράιαν Φι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 109'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Παραγκωνισμένος από μια νέα, υπερσύγχρονης τεχνολογίας γενιά αγωνιστικών αυτοκινήτων, ο Κεραυνός ΜακΚουίν βρίσκεται εκτός του αθλήματος που τόσο αγαπά. Θα μπορέσει η πρόθυμη τεχνικός Κρουζ Ραμίρεζ να τον συνεφέρει από τα τραύματά του, ώστε να επιστρέψει στις πίστες και να διεκδικήσει ξανά την πρώτη θέση;

Όταν ακόμη και το μικρού μήκους φιλμάκι («Lou») που συνοδεύει μια ταινία της Pixar είναι βαρετό και ανέμπνευστο (πόσω μάλλον και διδακτικό!), καταλαβαίνεις ότι το feature που ακολουθεί μπορεί να σου αφήσει ή την ίδια ή μια ακόμη χειρότερη γεύση… Και μιλάμε για τα «Αυτοκίνητα», το λιγότερο δελεαστικό franchise της εταιρείας, για το οποίο η ανθρωπότητα μπορεί (και εξακολουθεί) να αναρωτιέται: γιατί απέκτησε sequels τούτη η ταινία;

Στο original του 2006, το πιο ενδιαφέρον στοιχείο δεν ήταν οι… τετράτροχοι πρωταγωνιστές αλλά η νοσταλγία για την Αμερική του ’50, που γινόταν απίστευτα συγκινητική στη σκηνή όπου η πόλη, το background του φιλμ, άναβε ξανά τα neon φώτα της τη νύχτα, αποκτώντας ζωή μέσα στον ορίζοντα ενός εκπληκτικού σε λεπτομέρειες ψηφιακού animation. Αυτή η μαραζωμένη πόλη, χαμένη κάπου στην παλιά Route 66, ήταν και η πιο ενήλικη νότα των «Αυτοκινήτων», αν όχι και το μοναδικό ουσιαστικό στοιχείο που εντυπωνόταν βαθιά μέσα στη μνήμη. Ένα μικρό παιδάκι μπορεί να διαφωνήσει, φυσικά…

Στο δεύτερο μέρος… σήκωσα τα χέρια ψηλά και τούτο το μάλλον υποχρεωτικό (για να πουλήσουν το κατιτίς τους τα ανά τον κόσμο μαγαζάκια της Disney) sequel έμοιαζε με… Γολγοθά δίχως τέλος, ειδικά αν προσθέσουμε το γεγονός ότι είναι κομματάκι μαρτυρικό να ακούς τη φωνή του Σάκη Ρουβά (η δημοσιογραφική προβολή έγινε με την ελληνική version) να «παίζει» για σχεδόν δύο ώρες! Η ίδια η ταινία επιχειρεί ένα είδος «αλληγορίας» πάνω στη… συνταξιοδότηση, καθώς ο Κεραυνός ΜακΚουίν αδυνατεί να ανταγωνιστεί τα νέα τεχνολογικά «τέρατα» των τεσσάρων τροχών στις πίστες όπου τρέχει και, μοιραία, σμπαραλιάζεται προσπαθώντας να ξεπεράσει τον εαυτό του σε ταχύτητα. Η συνέχεια αποτελεί ένα είδος ψυχολογικού «rehab» που θα τονώσει το ηθικό τού ήρωα για να γυρίσει στους αγώνες, με «καύσιμο» όλα τα στερεότυπα μιας… ενήλικης, δραματικής ταινίας κοινωνικού χαρακτήρα και μηνύματος, γεγονός που αφαιρεί κάθε έννοια του fun από μια ταινία που (υποτίθεται ότι) απευθύνεται στο παιδικό κοινό.

Η δουλειά που έχει γίνει στο animation είναι, ως συνήθως, σοκαριστική. Υπάρχουν πλάνα φυσικού τοπίου που σε κάνουν να στοιχηματίζεις ότι δεν γίνεται να μην είναι «ψεύτικα», αλλά κι αυτά χάνουν το ενδιαφέρον τους σταδιακά, καθώς (ακόμη και) το βλέμμα έχει κουραστεί από τη μονοτονία του ρυθμού αφήγησης. Συγκράτησα μονάχα τη σκηνή του bar για αυτοκίνητα με τη διασκευή του «Glory Days» του Μπρους Σπρίνγκστιν από μπάντα… αυτοκινήτων και εύχομαι τούτο το franchise να πατήσει εδώ το φρένο, μια και καλή. Υπάρχει πάντοτε και το «straight to DVD»!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Μπορώ να φανταστώ μερικά αγοράκια να το «διασκεδάζουν» επειδή αγαπούν τα αυτοκινητάκια με τα οποία παίζουν στο σπίτι τους, αλλά δεν δύναμαι να καταλάβω γιατί ένα φιλμ όπως το «Αυτοκίνητα 3» μπορεί να μην χαρακτηριστεί βαρετό ακόμη και από το ανήλικο target group του. Εάν συνοδεύετε παιδιά στο γνωστό πλαίσιο της αγγαρείας, ναι, το έργο είναι κατάλληλο και «safe» για κάθε ηλικία… εκτός από εκείνη των γονέων, που θα αναζητήσουν ένα καλό wi-fi εντός αιθούσης για να περάσουν τούτα τα 109 λεπτά…

MORE REVIEWS

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ HEDI

O Χέντι, ένας χαμηλότονος 25χρονος, ετοιμάζεται να παντρευτεί και δουλεύει σε μια βαρετή, «κουστουμάτη» δουλειά. Καταπιεσμένος από την αυταρχική μητέρα του, ο νεαρός οδεύει σε μια ζωή που δεν θέλει, όμως η γνωριμία του με την ανεξάρτητη Ριμ τα αλλάζει όλα.

ANNABELLE: CREATION

Ο κατασκευαστής της πρωτότυπης κούκλας… του κακού χάνει τη μικρή του κόρη σε τροχαίο. Δώδεκα χρόνια αργότερα, εκείνος και η σύζυγός του θα φιλοξενήσουν στην καλιφορνέζικη φάρμα τους μια καλόγρια και έξι ορφανά κορίτσια, μεταξύ των οποίων και η βασανισμένη από πολιομυελίτιδα Τζάνις, που θα κάνει το λάθος να μπει στο δωμάτιο της εκλιπούσας Άναμπελ.

ΠΙΚΑΔΕΡΟ

Αυτός είναι 20φεύγα πρακτικάριος σε φάμπρικα. Αυτή συνομήλική του άνεργη ιστορικός τέχνης. Μένουν με τους δικούς τους, δεν έχουν αμάξι, δεν έχουν λεφτά, δεν τους χωράει ο τόπος (η επαρχία στη Χώρα των Βάσκων) ούτε για να παρθούν. Μαζί μπορούν ή θα αυτονομηθούν προτού, εν πάση περιπτώσει, τον δρόμο τους βρουν;

ΕΝΑ ΚΑΠΟΙΟ ΤΕΛΟΣ

Ένας μοναχικός, ηλικιωμένος άνδρας θα αναγκαστεί να έρθει αντιμέτωπος με το παρελθόν του, όταν κάποια μέρα λάβει ένα γράμμα που τον πληροφορεί πως είναι ο αποδέκτης ενός αντικειμένου που σχετίζεται με την περίοδο των πανεπιστημιακών του σπουδών και τα χρόνια των πρώτων ερωτικών του σκιρτημάτων.

ΓΥΑΛΙΝΟ ΚΑΣΤΡΟ

Μέθυσος πατέρας και ελαφρόμυαλη μητέρα αναγκάζουν τα τέσσερα παιδιά τους να ζουν σαν νομάδες, περιπλανώμενοι εδώ κι εκεί, εξαιτίας μιας δικής τους ιδιαίτερης θεώρησης των πραγμάτων. Η μία τους κόρη θα καταφέρει να γίνει επιτυχημένη δημοσιογράφος, χωρίς όμως να έχει μπορέσει να «θάψει» εντελώς το παρελθόν. Βασισμένο σε αληθινή ιστορία.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι κάτι καρτούν αυτοκίνητα που μιλάνε ασταμάτητα και τρέχουν σε αγώνες χωρίς οδηγούς. Παιδιά, τα ναρκωτικά δεν τα ξεκινάμε σ’ αυτές τις ηλικίες.