FreeCinema

Follow us

ΩΡΑΙΟ ΜΟΥ ΔΙΑΖΥΓΙΟ (2018)

(BRILLANTISSIME)

  • ΕΙΔΟΣ: Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μισέλ Λαρόκ
  • ΚΑΣΤ: Μισέλ Λαρόκ, Καντ Μεράντ, Φρανσουάζ Φαμπιάν, Ζεράρ Νταρμόν, Ρόσι ντε Πάλμα
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 95'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: STRADA FILMS

Ευκατάστατη σαραντάρα από τη Νίκαια κάνει μαύρα Χριστούγεννα, όταν ο αγαπημένος της σύζυγος την εγκαταλείπει για μια άλλη γυναίκα. Πώς θα ξαναφτιάξει τη ζωή της έχοντας για συντροφιά μια teenager κόρη, μια αχάριστη μάνα, έναν πλανόδιο μανάβη, μια υστερική φιλενάδα και έναν ψυχαναλυτή που την έχει… σαν εικόνισμα;

Από θεατρικό έργο ξεκίνησε τούτη η γαλλική κομεντί, με την ωραία comedienne Μισέλ Λαρόκ να ταυτίζεται τόσο πολύ με τον πρωταγωνιστικό ρόλο, σε σημείο να μην μπορεί να τον αποχωριστεί και εξαιτίας αυτού να κάνει εδώ και το σκηνοθετικό της ντεμπούτο στο σινεμά. Γεννημένη και στη Νίκαια, η Λαρόκ εκμεταλλεύεται στο έπακρο τα locations ενός τόπου που προφανώς γνωρίζει εξίσου καλά, όμως ως αφηγήτρια αυτής της ενδιαφέρουσας ιστορίας δεν είναι (ακόμη) ικανή να την απογειώσει, μετατρέποντας το «Ωραίο μου Διαζύγιο» σε μια χαμένη ευκαιρία για κάτι το διαφορετικό από τούτο το μαρτυρικό (για το ελληνικό καλοκαίρι, ειδικά) genre.

Τουλάχιστον, υπάρχει μια κάποια πρωτοτυπία, κάτι που ξεπερνά την υπερβολή άλλων κομεντί από τη Γαλλία, που βασίζονται σε καταστασιακά εξωφρενικά σενάρια. Εδώ η ηρωίδα είναι μόνη. Παρά το ότι συναναστρέφεται τόσους ανθρώπους, μέσα της είναι εντελώς μόνη. Ήταν εδώ και αρκετά χρόνια, από τότε που έγινε μάνα, με τη δική της να παραμένει τυραννική και «απούσα», με έναν σύζυγο με τον οποίο δεν είχε τι να μοιραστεί πια και μια φιλενάδα που περισσότερο αναζητούσε μια συντροφιά που θα παίρνει… όσα ψυχοφάρμακα καταναλώνει η ίδια. Σε ένα τέτοιο πλαίσιο δυστυχίας, ουσιαστικά, η Άντζελα κατορθώνει και επιβιώνει χάρη στην αφέλειά της, τη ζωηράδα της, μια σχεδόν χαζοχαρούμενη άνεση, από μέσα της αθώα και τόσο θετική.

Οι χαρακτήρες που την πλαισιώνουν είναι, βέβαια, επίσης μόνοι. Άσχετα από περιστασιακές σχέσεις (της κόρης ή του συζύγου της Άντζελα). Το ίδιο και οι άνδρες της «νέας» της ζωής. Ο ίσως όχι και απόλυτα αφοσιωμένος στη δουλειά του και πάντα μόνος Δρ Σταινμάν, ο ψυχαναλυτής της, ο οποίος κάποια στιγμή θα της αποκαλύψει ότι η κορνίζα που κοσμεί το γραφείο του έχει τη δική της φωτογραφία, αλλά και η πιο πρόσφατη ένθεση στην καθημερινότητά της, ένας μανάβης του δρόμου, φιγούρα σοφίας και εμπιστοσύνης, που θα ακούσει οτιδήποτε κατεβάσει σαν εξομολόγηση το κεφάλι της ηρωίδας, καθώς θα του διακοσμεί τον πάγκο με γλάστρες και ασημικά από το νοικοκυριό της.

Δίχως την προκάτ ρομαντική διάθεση άλλων γαλλικών παραγωγών του είδους, αυτή το φιλμ μοιάζει λες και έχει πάρει… διαζύγιο από τα στερεότυπά του και διαθέτει σκηνές που θα μπορούσαν να εκτροχιαστούν με σουρεαλιστικό τρόπο, σε συνδυασμό με το ταλέντο και τη σωστή, «τρελούτσικη» παρουσία της Λαρόκ. Ταυτόχρονα, όμως, η σκηνοθετική της απειρία δεν υποστηρίζει το εγχείρημα καλλιτεχνικά και το «Ωραίο μου Διαζύγιο» κάπου «βαλτώνει» στην πορεία, όσο κι αν έχει καταφέρει να νοιάζεσαι για το τι θα απογίνουν αυτοί οι άνθρωποι. Σίγουρα πιο διασκεδαστικό είναι το κομμάτι που αφορά τον καρδιοχτυπημένο ψυχαναλυτή της Άντζελα, του οποίου μερικούς πελάτες συναντάμε και γελάμε με τις απίθανες νευρώσεις τους.

Ως ετυμηγορία, η ταινία της Λαρόκ διαθέτει θετικά στοιχεία που… δεν σε κάνουν να μετανιώνεις την ώρα και τη στιγμή, τολμά να αντιπροτείνει με καλοσυνάτο τρόπο την αποδοχή της επιλογής (ή μη) ενός βίου μοναχικού και επιχειρεί να πλησιάσει τις ανθρώπινες νευρώσεις σαν μια κακοτυχία της στιγμής που η αγάπη και η γενναιοδωρία του άλλου μπορεί να «διορθώσει». Αυτά τα κάνει με μια διάθεση απροσδόκητα ευπρόσδεκτη. Αλλά σαν ταινία, όπως λέει και το ρητό, «όλα του γάμου δύσκολα»…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Δεν είναι η τυπική ρομαντική κωμωδιούλα με τον αστείο κι άσχημο ή αρκετά μεγαλύτερο σε ηλικία που θα «ρίξει» την γκομενάρα μετά από καταστάσεις ακραίες και εκτός τόπου και χρόνου. Έχει τα υπέρ της, αλλά δεν υποστηρίζεται από τη σκηνοθεσία της πρωταγωνίστριας του φιλμ, που δηλώνει μια κάποια εμφανή απειρία σε ρυθμό αφήγησης και το κάτι παραπάνω που ζητούσε σαν πρόταση το σεναριακό υλικό. Τουλάχιστον, δεν θα βρίζεις… στα «γαλλικά» όπως έκανες σχεδόν όλο το καλοκαίρι (και εφέτος!). Οι γυναίκες (αποκλειστικά) μπορούν να σπεύσουν, πάντως.


MORE REVIEWS

ΑΜΠΙΓΚΕΪΛ

Ασύνδετη ομάδα παρανόμων απάγει ανήλικη μπαλαρίνα, με τη φήμη ότι πρόκειται για την κόρη ζάμπλουτου ο οποίος θα δώσει ασυζητητί το τεράστιο ποσό των λύτρων που θα του ζητηθεί. Η μικρή Άμπιγκεϊλ, όμως, δεν είναι ένα κοινό, απροστάτευτο κοριτσάκι…

ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ

Σε ένα κοντινό, δυστοπικό μέλλον, η Αμερική σπαράσσεται από τον διχασμό ενός Εμφυλίου που έχει μετατρέψει τη χώρα σε αληθινή ζώνη πολέμου. Καθώς μία ισχυρή φατρία ανταρτών κατευθύνεται προς τον Λευκό Οίκο για να σκοτώσει τον Πρόεδρο, μία φωτορεπόρτερ και η ομάδα συνεργατών της αγωνίζεται να προλάβει να φτάσει στη Γουόσινγκτον πριν να είναι αργά.

DEMON SLAYER: KIMETSU NO YAIBA - HASHIRA TRAINING

Ο Τάνζιρο, ο Γκένια και η Νέζουκο καταδιώκουν έναν δαίμονα Ανώτερης Τάξης στα δάση του Χωριού Ξιφασκίας, με τον πρώτο ν’ αντιμετωπίζει ένα θανάσιμο δίλημμα. Βγαίνει κερδισμένος, αλλά δεν πρόκειται να χαρεί τη νίκη του, μιας και ο Άρχοντας Μούζαν θέλει να εκμεταλλευτεί εκείνη της «μολυσμένης» Νέζουκο έναντι του ήλιου!

MIA AND ME: Η ΤΑΙΝΙΑ

Όταν η Μία επιστρέφει στο παλιό εξοχικό σπίτι της οικογένειας με τον παππού της, η πέτρα στο μαγικό της βραχιόλι φωτίζει ξαφνικά - ένα κάλεσμα για βοήθεια! Μέσω μιας αστραφτερής πύλης, μεταφέρεται στον φανταστικό κόσμο των μονόκερων της Σεντοπίας. Εκεί συναντά τον μονόκερο Στόρμι και τον Ίκο, ένα ξωτικό από το Νησί Λώτους, το οποίο χρειάζεται απεγνωσμένα τη βοήθειά της. Ο Τόξορ, ένας αποκρουστικός κακός που μοιάζει με βατράχι, θέλει να κατακτήσει το νησί με μαύρη μαγεία.

ΜΗ ΜΟΥ ΛΕΣ ΨΕΜΑΤΑ

Διάσημος συγγραφέας επιστρέφει στη γενέτειρά του έπειτα από τριανταπέντε χρόνια απουσίας, προκειμένου να παραστεί σε επετειακές εκδηλώσεις. Η τυχαία συνάντηση με τον γιο παλιού συμμαθητή του, ο οποίος υπήρξε ο πρώτος του εφηβικός έρωτας, ξετυλίγει το κουβάρι των αναμνήσεων, αλλά και των συγκρούσεων.