FreeCinema

Follow us

ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ (2012)

(BEING FLYNN)

  • ΕΙΔΟΣ: Κοινωνικό Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Πολ Γουάιτζ
  • ΚΑΣΤ: Πολ Ντέινο, Ρόμπερτ Ντε Νίρο, Τζουλιάν Μουρ, Ολίβια Θέρλμπι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 102’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Κουβαλώντας βαρύ φορτίο ενοχών, τραυμάτων, απωλειών και εθισμών, ο μετα-έφηβος Νίκολας Φλιν αρχίζει να βρίσκει τον εαυτό και το δρόμο του στο άσυλο αστέγων όπου βρίσκει δουλειά. Μέχρι που επανεμφανίζεται αιφνιδίως ο χρόνια απών, «φευγάτος» πατέρας του.

Ηθοποιοί ανά τον κόσμο επιμένουν πως η πραγματικά δική τους Τέχνη είναι το θέατρο και όχι το σινεμά ή η τηλεόραση. Για κάποιους σαν εμένα, όμως, τους ορκισμένους κινηματογραφόφιλους, που συγκινούμαστε ελάχιστα έως καθόλου με τα όσα λαμβάνουν χώρα επί σκηνής, μια επί της – μικρής ή μεγάλης – οθόνης, φωτισμένη ποίηση ήθους γίνεται πάντα μια από εκείνες τις μικρές, αλλά ανεκτίμητες χαρές της ζωής. Ακόμα και αν η υπόλοιπη ταινία δε βλέπεται (το «The Dark Knight Rises» πολλοί εμίσησαν, εντός και εκτός συνόρων, την Catwoman της Αν Χάθαγουεϊ κανείς – σωστά, Ηλία;)

Εξηγούμαι για να μην παρεξηγούμαι. Το «Άλλη Μια Νύχτα» δεν είναι φιλμ που δε βλέπεται. Σε καμία περίπτωση. Απλά, ούτε έχει κάτι ιδιαίτερα καινούργιο να πει, ούτε φροντίζει να ισορροπήσει την αβάσταχτα πικρή προοπτική του με ικανοποιητικές πινελιές χιούμορ και γλυκύτητας, ούτε συστήνεται στο ελληνικό κοινό την καλύτερη δυνατή εποχή (εσύ πόσο αντέχεις, μέσα στο καλοκαίρι του καύσωνα και της κρίσης που ζούμε να αντιμετωπίσεις τη χιονισμένη μιζέρια της χειμωνιάτικης, γκρίζας Βοστώνης;).

Βασισμένη στα απομνημονεύματα του ίδιου του Φλιν, «Another Bullshit Night in Suck City», (που μόνο στον τίτλο τους χωρούν πολύ περισσότερο ταιριαστό, καυστικό, σαρκαστικό χιούμορ από ότι τα 102’ της κινηματογραφικής μεταφοράς τους), αποτελεί ειλικρινή, αλλά κουραστικά μονόχνωτη (στη γκρίνια και στην κακομοιριά της) σπουδή τής, από τη φύση της, δυσλειτουργικής σχέσης γονιών και παιδιών – μόνο τυπικά ενήλικων και ανήλικων. Φτιαγμένη από έναν πάλαι ποτέ (;) πολλά υποσχόμενο δημιουργό, θεωρητικά βρισκόμενο στο στοιχείο του. Ίχνος, όμως, από τη φρεσκάδα και το γλυκόπικρο χιούμορ με το οποίο προσέγγιζε ο Γουάιτζ τη σύγκρουση των γενεών στο «Για Ένα Αγόρι» ή ακόμα και στο «Ποιος Είναι Το Αφεντικό» δεν αναπνέει εδώ: σε αυτή την αφτιασίδωτη αποτύπωση της καθημερινότητας μια χούφτας «ανεκπλήρωτων», τσακισμένων ανθρώπων. Που θα ήταν αμετάκλητα αντιπαθείς αν δεν είχαν την ευλογία να ενσαρκώνονται από μια ιερή, ερμηνευτική τριάδα…

Στο μικρό αλλά καταλυτικό ρόλο της μητέρας του Νικ, η Μουρ αφήνει ανεξίτηλο το σημάδι της ως μια απέραντα μόνη γυναίκα που επιχειρεί να στηρίξει και οικονομικά και συναισθηματικά το γιο της, αποτυγχάνοντας μοιραία και στα δύο. Αντάξιός της ως αποτυχημένος σε όλα πατέρας, ο Ντε Νίρο (στην καλύτερη στιγμή του εδώ και πάρα, πάρα πολλά χρόνια και φιλμ) καταφέρνει όχι μόνο να κάνει οικείο (και κατά συνέπεια συμπαθή) ένα άτιμο, ρατσιστικό, τυραννικό, ναρκισσιστικό, κατά φαντασία σπουδαίο, αυτο-κατεστραμμένο ανθρώπινο ον, αλλά και να σου σπαράξει την καρδιά εκδηλώνοντας την αγάπη και την περηφάνια του για τον Νικ, αφήνοντάς τον πίσω. Ελεύθερο. Ο Ντέινο, όμως, είναι η παλλόμενη καρδιά αυτού του φιλμ – ένας πολύ διακριτικός ήρωας, που μαθαίνει όχι μόνο να επιβιώνει, αλλά και να ζει. Να δίνει και να παίρνει. Χωρίς να χάνει την υπομονή ή να υποκύπτει στον κυνισμό. Επίμονα τρυφερός και δημιουργικός. Εκφραστικά ήσυχος, αλλά καίριος. Απέριττος, αλλά απτός. Αληθινός.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Κάθε άλλο παρά καλοκαιρινή απόδραση, πικρή, στυφή και χωρίς χιούμορ αποδόμηση του θεσμού της οικογένειας, θα σε αποζημιώσει με τις εξαιρετικές ερμηνείες των πρωταγωνιστών, και κυρίως με εκείνη του σφόδρα παραγνωρισμένου Ντέινο.


MORE REVIEWS

ΑΜΠΙΓΚΕΪΛ

Ασύνδετη ομάδα παρανόμων απάγει ανήλικη μπαλαρίνα, με τη φήμη ότι πρόκειται για την κόρη ζάμπλουτου ο οποίος θα δώσει ασυζητητί το τεράστιο ποσό των λύτρων που θα του ζητηθεί. Η μικρή Άμπιγκεϊλ, όμως, δεν είναι ένα κοινό, απροστάτευτο κοριτσάκι…

ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ

Σε ένα κοντινό, δυστοπικό μέλλον, η Αμερική σπαράσσεται από τον διχασμό ενός Εμφυλίου που έχει μετατρέψει τη χώρα σε αληθινή ζώνη πολέμου. Καθώς μία ισχυρή φατρία ανταρτών κατευθύνεται προς τον Λευκό Οίκο για να σκοτώσει τον Πρόεδρο, μία φωτορεπόρτερ και η ομάδα συνεργατών της αγωνίζεται να προλάβει να φτάσει στη Γουόσινγκτον πριν να είναι αργά.

DEMON SLAYER: KIMETSU NO YAIBA - HASHIRA TRAINING

Ο Τάνζιρο, ο Γκένια και η Νέζουκο καταδιώκουν έναν δαίμονα Ανώτερης Τάξης στα δάση του Χωριού Ξιφασκίας, με τον πρώτο ν’ αντιμετωπίζει ένα θανάσιμο δίλημμα. Βγαίνει κερδισμένος, αλλά δεν πρόκειται να χαρεί τη νίκη του, μιας και ο Άρχοντας Μούζαν θέλει να εκμεταλλευτεί εκείνη της «μολυσμένης» Νέζουκο έναντι του ήλιου!

MIA AND ME: Η ΤΑΙΝΙΑ

Όταν η Μία επιστρέφει στο παλιό εξοχικό σπίτι της οικογένειας με τον παππού της, η πέτρα στο μαγικό της βραχιόλι φωτίζει ξαφνικά - ένα κάλεσμα για βοήθεια! Μέσω μιας αστραφτερής πύλης, μεταφέρεται στον φανταστικό κόσμο των μονόκερων της Σεντοπίας. Εκεί συναντά τον μονόκερο Στόρμι και τον Ίκο, ένα ξωτικό από το Νησί Λώτους, το οποίο χρειάζεται απεγνωσμένα τη βοήθειά της. Ο Τόξορ, ένας αποκρουστικός κακός που μοιάζει με βατράχι, θέλει να κατακτήσει το νησί με μαύρη μαγεία.

ΜΗ ΜΟΥ ΛΕΣ ΨΕΜΑΤΑ

Διάσημος συγγραφέας επιστρέφει στη γενέτειρά του έπειτα από τριανταπέντε χρόνια απουσίας, προκειμένου να παραστεί σε επετειακές εκδηλώσεις. Η τυχαία συνάντηση με τον γιο παλιού συμμαθητή του, ο οποίος υπήρξε ο πρώτος του εφηβικός έρωτας, ξετυλίγει το κουβάρι των αναμνήσεων, αλλά και των συγκρούσεων.

MR KLEIN

MR KLEIN

Του κόσμου η απονιά και ο Ντε Νίρο, που’ χει κακάσχημο παιδί που δε γνώρισε ποτέ του (θα το είχε δει στο μαιευτήριο…) και τώρα έχει την ανάγκη του, γιατί δεν έχει εις τον ήλιο μοίρα. Ο Νίκος ο Ξανθόπουλος καλύτερα έργα έκανε…