FreeCinema

Follow us

Η ΠΕΝΤΑΜΟΡΦΗ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΡΑΣ 3D (1991)

(BEAUTY AND THE BEAST 3D)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γκάρι Τρούσντεϊλ, Κέρκ Γουάιζ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 84’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Μπροστά από την εποχή της, βιβλιοφάγος Γαλλιδούλα, με αλαφροΐσκιωτο εφευρέτη πατέρα και επίμονο, επίδοξο μνηστήρα άξεστο συγχωριανό της, αναπτύσσει απρόσμενη σχέση ζωής με τον καταραμένο τερατόμορφο πρίγκιπα που την κρατά αιχμάλωτη στο μαγεμένο κάστρο του.

Στις αρχές των 90’s, δύο χρόνια μετά την… παλιρροϊκή επιτυχία της «Μικρής Γοργόνας» (1989), το κινούμενο σχέδιο της Disney έζησε τη δεύτερη, λαμπερή και ζουμερή νιότη του, που κορυφώθηκε με τα «Αλαντίν» (1992) και «Ο Βασιλιάς των Λιονταριών» (1994). Σε αυτή τη σύντομη, αλλά σπουδαία έξαρση δημιουργικότητάς της, δε θα μπορούσε να είναι πιο περήφανη για τον καλλιτεχνικό θρίαμβο αυτού του… πεντάμορφου φιλμ, που εξασφάλισε μια επιπλέον θέση στην αιωνιότητα ως η πρώτη εξ ολοκλήρου animated παραγωγή που προτάθηκε για το Όσκαρ καλύτερης ταινίας.

Με αφετηρία ένα παραδοσιακό γαλλικό παραμύθι και προορισμό την καρδιά κάθε – ανήλικου και ενήλικου – παιδιού, οι Τρούσντεϊλ και Γουάιζ συνθέτουν μια πανδαισία χρωμάτων, μουσικής, προοπτικής και, για πρώτη φορά, πραγματικής, υποβλητικής κινηματογραφικής σκηνοθεσίας. Η τολμηρή «κάμερά» τους ανεβαίνει θαρρείς σε γερανό, για να κοιτάξει τον κόσμο από ψηλά, πριν κάνει μια όλο χάρη βουτιά στο ύψος των ηρώων, τους οποίους ακολουθεί αρμονικά σα με steadycam, πριν κυλήσει γλυκά σε close-up στα ζωγραφιστά, μα τόσο εκφραστικά πρόσωπά τους. Με αποστομωτική αποθέωση όλων των άνωθεν το μονοπλάνο – κομψοτέχνημα που παρακολουθεί το βαλς της Μπελ με το Τέρας, σε μια μεγαλειώδη αίθουσα χορού, όπου η «κάμερα» στροβιλίζεται μαζί τους, λες κι έχει γίνει η ίδια τους η αύρα. Μια σκηνή που φέρνει στο νου την ανάλογη μαεστρία του Χίτσκοκ στο «Notorious» και τη διαδρομή του περίφημου πλάνου που κατέληγε στο κλειδί το οποίο κρατούσε στο χέρι της η Ίνγκριντ Μπέργκμαν!

Τα πάντα ρει, λοιπόν, απλά και φυσικά, σε αυτό το μετα-φεμινιστικό παραμύθι, που μας θυμίζει πως τα φαινόμενα απατούν και μας προκαλεί να κοιτάξουμε πέρα από αυτά. Ισορροπώντας υποδειγματικά ανάμεσα στο δράμα και την κωμωδία. Συστήνοντάς μας ταυτόχρονα μερικούς αξέχαστα… ιδιότροπους, μαγεμένους δεύτερους χαρακτήρες, σαν την τσαγιέρα – κυρία Ποτς (με τη φωνή της αγαπημένης Άντζελα Λάνσμπερι, στην πρωτότυπη εκδοχή) και τον κηροπήγιο – Λιμιέρ, κι αφήνοντάς μας για κληρονομιά γαλήνιες (και βραβευμένες με Όσκαρ) μουσικές και τραγούδια. Να μας καταπραΰνουν και να μας καθησυχάζουν. Όποτε και όσο τα χρειαζόμαστε…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Υπέροχη, ζωγραφιστή, αλλά κι ολοζώντανη «ιστορία παλιά όσο και ο χρόνος», σε θαυματουργή 3D επανέκδοση, που θ’ αφήσει με το στόμα ανοιχτό τους πιτσιρικάδες, αλλά και όσους, μη κυνικούς, θα τους συνοδεύουν, την έχουν δεν την έχουν βιώσει ξανά στη μεγάλη οθόνη.

MORE REVIEWS

ΜΑΝΤΕΨΕ ΠΟΙΟΣ ΗΡΘΕ ΓΙΑ ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΣΟΥ;

Η οικογενειακή μάζωξη για τον εορτασμό των εβδομηκοστών γενεθλίων της μαμάς παίρνει άβολη τροπή, όταν σε αυτήν καταφθάνει η ψυχολογικά ασταθής και εξαφανισμένη τα τελευταία χρόνια κόρη της.

Η ΜΠΑΛΑΝΤΑ ΤΗΣ ΤΡΥΠΙΑΣ ΚΑΡΔΙΑΣ

Πρώην φίρμα του λαϊκού τραγουδιού, που τα πήρε κρανίο και τα γάμησε όλα στην Αθήνα, πλέον ζει στην επαρχία με καταχρεωμένο σκυλάδικο, γκρίνια μανούλας και παντρεμένη γκόμενα την οποία θέλει να «κλέψει». Εκείνη θα διαπράξει το τελευταίο κυριολεκτικά, αδειάζοντας 1.000.000 ευρώ από το χρηματοκιβώτιο του συζύγου της. Ο τελευταίος αναζητά το σκαστό ζευγάρι και ζητά τη βοήθεια της δικής του μανούλας…

Ο ΔΡΟΜΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ

Ακόμα πληγωμένος από τον χωρισμό του με τη σύζυγό του, ο οξύθυμος και εθισμένος στο αλκοόλ Τζακ Κάνινγκχαμ δέχεται την πρόσκληση να γίνει ο προπονητής της ομάδας basketball του παλιού του σχολείου, στο οποίο ο ίδιος είχε διαπρέψει ως αθλητής και παίκτης. Θα βρει έτσι τον δρόμο για τη σωτηρία του;

ΣΚΟΤΕΙΝΑ ΝΕΡΑ

Ένας μεγαλοδικηγόρος τα βάζει με μία από τις μεγαλύτερες αμερικανικές εταιρείες χημικών όταν συνειδητοποιεί το μέγεθος και την έκταση της περιβαλλοντικής ζημιάς που αυτή έχει προκαλέσει επί δεκαετίες.

ΦΥΓΑΜΕ

Σε ένα φανταστικό σύμπαν που θυμίζει αρκετά τη δική μας καθημερινότητα, δύο έφηβα αδέλφια… ξωτικά έχουν λιγότερο από 24 ώρες ώστε να ολοκληρώσουν ένα ξόρκι και να δουν τον νεκρό τους πατέρα για μια τελευταία φορά.

MR KLEIN

MR KLEIN

Το είχα δει μικρός αυτό. Πόσο γλύκα! Μαγκιά που το κάνανε και 3D. Αλλά μια ένσταση για τον τίτλο την έχω. «Η Ξενέρωτη και ο Νταγκλαράς» δεν του πάει καλύτερα;