FreeCinema

Follow us

ASTERIX: Η ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΤΩΝ ΘΕΩΝ (2014)

(ASTÉRIX: LE DOMAINE DES DIEUX)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Λουί Κλισί, Αλεξάντρ Αστιέ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 85’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: VILLAGE FILMS

Σε μια ακόμη απέλπιδα προσπάθεια να ενσωματώσει το γνωστό, ελεύθερο γαλατικό χωριό τού Αστερίξ και του Οβελίξ στη ρωμαϊκή αυτοκρατορία, ο Καίσαρας πάει και χτίζει υπερπολυτελή ρωμαϊκή αποικία δίπλα του.

Κλασικό αλλά και διαχρονικό, πολυαγαπημένο comic ανάγνωσμα δια χειρός τού… παραμυθά Ρενέ Γκοσινί και του εικονογράφου Αλμπέρ Ουντερζό, οι περιπέτειες του Αστερίξ και του Οβελίξ έχουν μεγαλώσει γενιές και γενιές, εύστροφων ανθρώπων (της Ευρώπης κυρίως). Μετά την προπέρσινη, πιο άστοχη και – από κάθε άποψη – αποτυχημένη τρίτη συνέχεια, «Αστερίξ & Οβελίξ στη Βρετανία», της εν έτει 1999 υπερ-επιτυχημένης (εμπορικά τουλάχιστον) live-action κινηματογραφικής μεταφοράς τους, «Αστερίξ & Οβελίξ Εναντίον Καίσαρα» (με τους Κριστιάν Κλαβιέ, Ζεράρ Ντεπαρντιέ και Ρομπέρτο Μπενίνι στους πρωταγωνιστικούς ρόλους), η επιστροφή στα βασικά κρίθηκε, ευτυχώς, απαραίτητη.

Έτσι, αυτή τη φορά, η εξόρμηση των περίφημων Γαλατών στο πανί δεν παρεκκλίνει ούτε ρούπι από τις ατραπούς τού 17ου της σειράς, ομότιτλου comic βιβλίου, στο οποίο βασίζεται και παραμένει πιστό όχι μόνο στο περιεχόμενο, αλλά και στην όψη, κινούμενο σχέδιο γαρ. Κατά συνέπεια, η ιδανική ισορροπία ανάμεσα στη slapstick, σωματική κωμωδία, που τρελαίνει τους πιτσιρικάδες (με τα δέντρα που ξεριζώνονται και ξεφυτρώνουν, ξεριζώνονται και ξεφυτρώνουν εν μια νυκτί, ή της ανταλλαγής όποιων εύκαιρων «πυρών» υπάρχουν μεταξύ του «delicatessen» ψαρά και του… αντικέρ του γαλατικού χωριού, ή του έλα να δεις που γίνεται με την άφιξη του Καίσαρα, π.χ.), και το πιο διακριτικό, (αυτο)σαρκαστικό προς πάσα κατεύθυνση, δηκτικό και σημαίνον, παρόν κυρίως στους διαλόγους (κατά τις διαπραγματεύσεις μεταξύ των αναποφάσιστων σκλάβων και Ρωμαίων αξιωματούχων ή Γαλατών, καθώς και τις συζητήσεις επί συζητήσεων μεταξύ των Ρωμαίων στρατιωτών πριν την επίθεση στο γαλατικό χωριό, για παράδειγμα) χιούμορ, που ευφραίνει ενήλικη καρδία, διατηρείται στο ακέραιο. Το ίδιο και όλοι οι – όσο πρέπει ευανάγνωστοι – στοχασμοί περί ελεύθερης αγοράς (έτσι όπως το γαλατικό χωριό και τα παραδοσιακά προϊόντα του γίνονται ακαταμάχητα για τους Ρωμαίους, ενώ αντίστροφα η πολυτέλεια και οι ανέσεις της μοντέρνας ρωμαϊκής αποικίας γοητεύουν τους Γαλάτες), παράλογης γραφειοκρατίας, μετανάστευσης, σεβασμού του διαφορετικού και της πολυπολιτισμικότητας, αλλά και μιας απλής κι όμως συνήθως παραγνωρισμένης αλήθειας: έτσι όπως χτίζεται η πραγματική, ουσιαστική φιλική σχέση μεταξύ του Αστερίξ, του Οβελίξ και της οικογένειας των τυχερών… άτυχων Ρωμαίων (που ενώ κέρδισαν σε κλήρωση ένα διαμέρισμα στην επονομαζόμενη «Κατοικία των Θεών», δεν μπορούν να μπουν σε αυτό, καθώς δεν διαθέτουν τα απαραίτητα χαρτιά!), γίνεται άμεσα κατανοητό το πώς όλα όσα μας ενώνουν ακυρώνουν ολοκληρωτικά όλα όσα μας χωρίζουν.

Κι όλα αυτά με ένα στιλπνό, γάργαρο ψηφιακό κινούμενο σχέδιο, που αφηγείται ευδιάκριτα τη δράση (με χαρακτηριστικότερα παραδείγματα τις σεκάνς κάθε κυνηγητού στο δάσος, αλλά κορυφαίου εκείνου παράλληλα στο ποτάμι, καθώς και του roller coaster απίθανων ατυχημάτων της παρέλασης κατά την άφιξη του Καίσαρα), χωρίς να υπερφορτώνει τα κάδρα και να κουράζει. Κινούμενο σχέδιο, που επιπλέον διακρίνεται από εξαιρετικό, υποβλητικό βάθος πεδίου, ακόμα και στο 2D (όπως το είδαμε εμείς, στη δημοσιογραφική προβολή). Θα περάσεις (και θα γελάσεις) καλά, δηλαδή. Μα τον Τουτάτη!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν μεγάλωσες με τον Αστερίξ και τον Οβελίξ θα την κάνεις λαχείο, καθώς πρόκειται για την καλύτερη κινηματογραφική μεταφορά των περιπετειών τους της τελευταίας δεκαετίας, τουλάχιστον. Ακόμα κι αν δεν σκαμπάζεις από ατρόμητους Γαλάτες και «τρελούς Ρωμαίους», όμως, θα την καταβρείς, είτε είσαι μικρός, είτε είσαι μεγάλος (και μπορείς να επιλέξεις την υποτιτλισμένη κόπια).

MORE REVIEWS

ΜΟΝΟΜΑΧΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΚΚΙΝΟ ΗΛΙΟ

Μία συμμορία ληστεύει το τρένο που μεταφέρει τον Ιάπωνα πρέσβη. Ανάμεσα στη λεία βρίσκεται και ένα σπάνιο ξίφος, δώρο της Ιαπωνίας προς τον Πρόεδρο Γκραντ. Ο αρχηγός της συμμορίας, προδομένος από τον συνεργάτη του, θα αναγκαστεί να συνεργαστεί με τον σωματοφύλακα του πρέσβη ώστε να βρεθεί το ξίφος.

ΤΣΑΪ ΜΕ ΤΙΣ ΚΥΡΙΕΣ

Τέσσερις φίλες, τρεις 84χρονες και μια 89χρονη, συναντιούνται στο σπίτι της μίας εξ αυτών στη βρετανική εξοχή και συζητούν, αναπολούν, γελούν και συγκινούνται. Απλώς, δεν πρόκειται για τέσσερις κοινές ηλικιωμένες, αλλά για τα «χρυσά κορίτσια» της βρετανικής (και παγκόσμιας) υποκριτικής!

Ο ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ ΤΟΥ ΚΑΡΤΕΛ

Άρτι παραιτηθείς από την General Motors, ο Τζον ΝτεΛόριαν ανοίγει τα φτερά της δικής του εταιρείας σχεδιάζοντας το αυτοκίνητο των ονείρων του. Το project είναι ακριβό, τα χρήματα δεν φτάνουν, όμως για καλή του τύχη ο νέος του γείτονας είναι πιλότος με άκρες στην Κολομβία. Ή μήπως η τύχη του δεν είναι και τόσο καλή; Βασισμένο σε πραγματικά γεγονότα.

ΠΟΛΥ ΑΡΓΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΘΑΝΟΥΝ ΝΕΟΙ

Στη μεταδιδακτορική Χιλή, παρέα οικογενειών ζει στην απομονωμένη φύση των πρόποδων των Άνδεων. Γονείς και παιδιά ετοιμάζονται για την μεγάλη πρωτοχρονιάτικη γιορτή, αν και για τα δεύτερα, μεγαλύτερη σημασία έχει το τέλος της εποχής της αθωότητάς τους.

Η ΓΕΙΤΟΝΙΣΣΑ

Γηραιός απατεωνίσκος μεταμφιέζεται σε ηλικιωμένη γυναίκα και για σκοπούς που έχουν να κάνουν με ένα πολύτιμο αντικείμενο το οποίο μοναχική εκδότρια βιβλίων έχει στην κατοχή της, πιάνει το γειτονικό της διαμέρισμα. Εκείνη στην αρχή θα συμπαθήσει την εκκεντρική γιαγιούλα, σύντομα όμως θα προκύψουν (τι άλλο…) παρεξηγήσεις.