FreeCinema

Follow us

AMORE MIO (2015)

  • ΕΙΔΟΣ: Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Χρήστος Δήμας
  • ΚΑΣΤ: Φάνης Μουρατίδης, Ιωάννα Τριανταφυλλίδου, Ναταλία Τσαλίκη, Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, Πάνος Μουζουράκης, Αθηνά Οικονομάκου, Ιωάννα Πηλιχού, Μυρτώ Αλικάκη
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 95’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Προπονητής ομάδας volley γυναικών κάνει παιχνίδι «εκτός έδρας» συζυγικής, κολλητός και κολλητή μοιράζονται με το ζόρι την ίδια γκόμενα, «πρεσβευτής» του ελληνικού ταμπεραμέντου έχει επιπτώσεις στην απόδοσή του μετά την απόρριψη γειτόνισσας και μια απατημένη σύζυγος τεστάρει ξανά την πέρασή της.

Δεν ξέρω από πού ν’ αρχίσω και τι να πω… Το φιλμ αποτελεί remake της μετριότατης σεξοκωμωδίας «Άντρες Εναντίον Γυναικών» (2010) που, όπως διάβασα παντού στο διαδίκτυο (όχι ότι ένα απλό δελτίο Τύπου αναπαράγεται στο πολλαπλάσιο με το πάτημα ενός κουμπιού…), «κατάφερε να κλείσει σπίτια στην Ιταλία»! Φοβούμαι πως η έκφραση δεν έχει και τόσο θετικό νόημα και αν κρίνουμε από το φιλμικό αποτέλεσμα και της ελληνικής διασκευής, τότε μιλάμε για… κανονική θεομηνία!

Ξεχνώντας την πηγή έμπνευσης, παρακολουθούμε ένα «τύπου» σπονδυλωτό, καταστασιακό εργάκι βασισμένο στο σεξ και την απιστία, με κρούσματα για κάθε λογής… target group που καλύπτει μέχρι και τις ανάγκες της αμφισεξουαλικότητας (όπου η gay σχέση εξελίσσεται ανάμεσα σε δύο γυναίκες, για να είναι πιο… σκαμπρόζικο το θέαμα). Διόλου τυχαία, αυτό το κομμάτι καταλήγει να είναι και το πιο συντηρητικό, αν όχι… δακτυλοδειχτούμενα «αστείο» για το λαϊκό, straight κοινό. Αλλά ακόμη και σε μια από τις ελάχιστα αποδεκτές και χιουμοριστικές στιγμές του «Amore Mio», στη σκηνή του group therapy, το punchline έχει ως τελικό αποδέκτη (και στόχο να διασκεδάσει) το δείγμα του θεατή που θα… «κράξει» (με την κακή έννοια).

Το αληθινά παράδοξο, πάντως, είναι πως τούτο το φιλμ ούτε στο σεξιστικό του κομμάτι προκαλεί όσο θα έπρεπε (για να δικαιωθεί και το «μάτι», βρε αδελφέ), ούτε και αμιγώς κωμωδία το αποκαλείς (διότι σου ζητάει και μια συμπόνια απέναντι στις δυσκολίες των ηρώων του). Τυπικά, στο πλαίσιο της «κληρονομιάς» που μας άφησε το «Safe Sex» (1999) και τα ελληνικά (ο Θεός να τα κάνει) sitcoms της ντόπιας τηλεόρασης, ο Χρήστος Δήμας υποχρεώνεται να γίνει κάτι σαν «εκτελεστής παραγωγής» ενός προκάτ προϊόντος που αγωνίζεται να σταθεί ως ταινία – σύνολο, πατώντας πάνω σε κώδικες που οι εμπορικές προθέσεις φτήναιναν με το κάθε επόμενο κοπιάρισμα της «συνταγής». Που σήμερα βγάζει και μια επιπλέον θλίψη, αντιμετωπίζοντας τη φτώχεια και τον επαρχιωτισμό των γυρισμάτων ή του post (ο Μουζουράκης με την «αποκριάτικη» στολή της αρκούδας περισσότερο θα έπειθε από το ψηφιακό «ζωντανό» στη σκηνή τής – για όνομα – καταδίωξης στο δάσος!).

Βλέποντας την εμπορική απήχηση των ταινιών «του είδους», ειδικά στην τρέχουσα σεζόν, γεννάται το ερώτημα… γιατί συνεχίζονται να γυρίζονται αυτά τα έργα; Γιατί τα αποκαλούμε κινηματογραφικές παραγωγές; Στηρίζουν κάποια βιομηχανία θεάματος; Να κρεμάσουμε κι ένα στρινγκάκι (εύρημα κι αυτό, ε) πάνω από τον χάρτη της Ελλάδας; Διότι… το «μπιπ» (για λόγους ΕΣΡ) και ψόφησε.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αποκλειστικά και μόνο για το κοινό που είναι εξοικειωμένο με τηλεοπτικές σειρές της ελληνικής τηλεόρασης και το είδος της λαϊκής διασκέδασης που προτιμούμε διότι ομιλεί… τη γλώσσα μας. Όχι για το κοινό που σέβεται και κατανοεί την… κινηματογραφική γλώσσα. Σύντομα στο DVD club της γειτονιάς σου (που μάλλον έκλεισε) ή στα κανάλια όπου κάνεις zapping τα βράδια (γιατί είναι τζάμπα).


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι κάτι τύποι σε μια επαρχία (μάλλον) και ή ξενοπηδάνε ή δεν πηδάνε καθόλου ή δεν τους σηκώνεται. Η φάση με την αρκούδα ήταν για Μόντι Πάιθον, μιλάμε!