FreeCinema

Follow us

Η ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΗ (2018)

(ACUSADA)

  • ΕΙΔΟΣ: Ψυχολογικό Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γκονσάλο Τομπάλ
  • ΚΑΣΤ: Λάλι Εσπόσιτο, Λεονάρντο Ζμπαράλια, Ινές Εστέβες, Ντανιέλ Φανέγκο, Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 108'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Νεαρό κορίτσι δολοφονείται υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες και η μοναδική ύποπτος είναι η (πρώην) καλύτερή της φίλη. Μετά από δύο και πλέον χρόνια υπομονής, η πολύκροτη δίκη είναι έτοιμη να ξεκινήσει, αφήνοντας το στίγμα της στη ζωή όλων των εμπλεκομένων…

Έξι χρόνια μετά το «Villegas», ο Γκονσάλο Τομπάλ επιστρέφει στη φιλμογραφία με την «Κατηγορούμενη», η οποία μάλιστα βρέθηκε στο επίσημο διαγωνιστικό του περασμένου Φεστιβάλ Βενετίας. Θέλοντας να χτίσει μία ιστορία ανατροπών κι ένα έντονο ψυχολογικό πορτρέτο μίας οικογένειας και της κόρης τους η οποία κατηγορείται για φόνο, ο Αργεντίνος μάς παρουσιάζει ένα βραδυφλεγές (βλ. βασανιστικά αργό) δράμα, με το σπάνιο χάρισμα να καταφέρνει να… αποτύχει σε κάθε επίπεδο της ιστορίας στην οποία θέλει να εισαγάγει τον θεατή.

Οι ρομαντικές κομεντί πέθαναν (σχεδόν)! Ζήτω τα ισπανόφωνα θρίλερ. Το shifting της εγχώριας (και όχι μόνο) διανομής προς την ισπανόφωνη αγορά των ανατροπών, των whodunit και των ψυχολογικών θρίλερ ολοένα και αυξάνεται, ιδιαίτερα μετά και την παρουσία hits όπως ο περσινός «Αόρατος Επισκέπτης», που κερδίζουν το ενδιαφέρον του ελληνικού κοινού. Αν ρωτάτε και τον γράφοντα, από τα «Χτυποκάρδια στο Γραφείο» και τον Ντανί Μπουν, χίλιες φορές ολόκληρο το back catalogue Λατίνων και Ισπανών. Αυτό, όμως, σημαίνει πως αντιστρόφως ανάλογα μειώνεται και το φίλτρο των εταιρειών όσον αφορά την ποιότητα των τίτλων αυτών, καθώς ο καθένας προσπαθεί να βγάλει από τη φαρέτρα του την επόμενη (μικρή) επιτυχία.

Στην «Κατηγορούμενη», το κεντρικό μας πρόσωπο είναι η 21χρονη Ντολόρες (Λάλι Εσπόσιτο, για τους μερακλήδες μία από τις πρωταγωνίστριες της επιτυχημένης στην Ελλάδα αργεντίνικης σαπουνόπερας «Floricienta: Μια Σύγχρονη Σταχτοπούτα»), μία φέρελπις φοιτήτρια σχεδίου μόδας στο Μπουένος Άιρες. Δύο χρόνια πριν, η καλύτερή της φίλη δολοφονείται σε ένα party και ο μοναδικός άνθρωπος στον τόπο του εγκλήματος είναι η ίδια, με αποτέλεσμα οι υποψίες όλων να πέφτουν αποκλειστικά πάνω της. Μέχρι σήμερα, και την επερχόμενη δίκη που θα κρίνει τη μοίρα της, η Ντολόρες ζει αποκλεισμένη στο σπίτι της, φοβούμενη την κατακραυγή του κόσμου αν κυκλοφορήσει στον δρόμο και προετοιμαζόμενη πυρετωδώς για το «script» της δίκης με τον πανάκριβο δικηγόρο της. Η υπόθεση, όμως, είναι κάθε άλλο παρά ξεκάθαρη και η Ντολόρες κρύβει τα δικά της μυστικά.

Αυτό είναι ένα από τα σπάνια φιλμ που δεν δίνουν δεκάρα για τους πρωταγωνιστές τους. Είναι πραγματικά σοκαριστικό, αλλά όσο κι αν προσπαθήσουμε, δεν μπορούμε να κατατάξουμε με ακρίβεια τούτη την ταινία. Έχει έναν φόνο, αλλά το μυστήριο είναι τόσο παραγκωνισμένο που κάνει το Cluedo να μοιάζει με «Zodiac»! Μας δίνει μηδέν απαντήσεις. Θέλει να παρουσιάσει την ψυχοσύνθεση μίας γυναίκας που γίνεται έρμαιο της κοινής γνώμης, αλλά με τέτοιον μετριοπαθή τρόπο που θυμίζει «Το Κορίτσι που Εξαφανίστηκε» (αν το σενάριο εκείνου είχε πάθει εγκεφαλικό). Το καστ είναι συμμέτοχο στο ανερμάτιστο στόρι, με την Εσπόσιτο να μην μπορεί σε κανένα σημείο να επωμιστεί την ευθύνη του πρωταγωνιστικού ρόλου, τη μητέρα της να μοιάζει εντελώς έξω από τα νερά του ρόλου και τον σκηνοθέτη να μοιάζει πως κάνει «καψώνια» σε όλους τους συμπληρωματικούς ρόλους, μιας και τα διάφορα side stories της ταινίας δέχονται ένα επιβλητικό «χαστούκι» στο τελευταίο act, όπου φεύγουν από το παράθυρο χωρίς να ολοκληρωθούν ποτέ. Μοναδικοί διασωθέντες, ο (φέρνων σε Ρικάρντο Νταρίν) πατέρας της πρωταγωνίστριας και ο επαρκώς βλοσυρός δικηγόρος της οικογένειας. Τι να σου κάνουν κι αυτοί, όμως; Το κατηγορητήριο τους παίρνει σβάρνα…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν είστε θιασώτες του ισπανόφωνου θρίλερ, πιθανόν να πέσετε στην παγίδα των «ανατροπών» και του «μυστηρίου». Αγνοήστε τις σειρήνες και όλα θα πάνε καλά.

MORE REVIEWS

ΡΟΜΑ

Στο Μεξικό των αρχών της δεκαετίας του ’70, μια πολυμελής οικογένεια αστών αποχαιρετά τον μπαμπά που φεύγει «ταξίδι για δουλειές», ενώ η αγαπημένη τους υπηρέτρια Κλεό ανακαλύπτει πως έχει μείνει έγκυος από ένα αγόρι που «εξαφανίζεται» με το που μαθαίνει τα νέα.

ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΠΟΥ ΠΕΡΑΣΑΤΕ ΑΠΟ ΔΩ

Τσιλιαδόροι αυθαίρετης οικοδομικής εργασίας παριστάνουν για μία μέρα τους κουλουρτζήδες σε δρομάκο. Μέσω απροόπτων, θα διέλθουν η σάρα και η μάρα. Τι θα πει ο στόμας τους; Εεε...

SPIDER-MAN: ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΑΡΑΧΝΟ-ΣΥΜΠΑΝ

Έπειτα από τσίμπημα μεταλλαγμένης αράχνης, έφηβος Νεοϋορκέζος μαθητής ανακαλύπτει πως έχει αποκτήσει υπερφυσικές ικανότητες παρόμοιες με αυτές του Spider-Man. Ενώνει τις δυνάμεις του με ένα τσούρμο εναλλακτικών αραχνο-ανθρώπων που καταφθάνουν από άλλες διαστάσεις και μαζί προσπαθούν να εξαλείψουν θανάσιμο κίνδυνο που απειλεί τους πάντες, σε όποια πραγματικότητα κι αν βρίσκονται.

Ο ΑΣΠΡΟΔΟΝΤΗΣ

Οι περιπέτειες του Ασπροδόντη, του μικρού λυκόσκυλου που γνώρισε το σκληρό, αλλά και το ευγενές πρόσωπο των ανθρώπων, σε ένα οπτικά πανέμορφο animation δια χειρός του βραβευμένου με Όσκαρ Αλεξάντρ Εσπιγκάρες.

Ο ΔΙΚΟΣ ΤΗΣ ΠΟΛΕΜΟΣ

Τα δέκα τελευταία χρόνια της ζωής της Αμερικανίδας δημοσιογράφου Μαρί Κόλβιν, η οποία εργαζόταν επί σειρά ετών ως πολεμική ανταποκρίτρια για τους Sunday Times. Ο βομβαρδισμός της πόλης Χομς κατά τον Συριακό Εμφύλιο ήταν το τελευταίο της reportage. Βασισμένο (φυσικά) σε αληθινά γεγονότα.

MR KLEIN

MR KLEIN

Η Ντολόρες Σαπουνόπερα κατηγορείται για το φόνο της φίλης της. Δύο χρόνια μετά γίνεται και η δίκη. Τόσα πέρασαν και με το έργο…