FreeCinema

Follow us

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΟΥΖΙΝΑ (2003)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τάσος Μπουλμέτης
  • ΚΑΣΤ: Γιώργος Χωραφάς, Ιεροκλής Μιχαϊλίδης, Ρένια Λοϊζίδου
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 108'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: VILLAGE FILMS

Αστρονόμος και γαστρονόμος, ένα και το αυτό! Αναμνήσεις από την Πόλη των τελών του ’50 και την απέλαση στην Αθήνα του ’60, μέσα από μυστικά της κουζίνας και της καρδιάς. Λαϊκίστικο σινεμά με προβλέψιμα συστατικά και γεύση από… «Peppermint»!

Πολλές φορές έχουμε την αίσθηση ότι κάτι λείπει από αυτό που τρώμε. Η «Πολίτικη Κουζίνα» μας το υπενθυμίζει, παρά τις υπερφιλόδοξες προθέσεις των παραγωγών, οι οποίοι διατυμπανίζουν το κόστος της ταινίας (1,5 εκατομμύρια ευρώ!) λες και είναι αρετή που εξασφαλίζει και την ποιότητα. Πόσο μάλλον όταν η γεύση θυμίζει τόσο έντονα το παρόμοιας θεματολογίας «Peppermint» (1999) του Κώστα Καπάκα…

Ο Φάνης, σαραντάρης καθηγητής αστροφυσικής, προετοιμάζει την κατάλληλη υποδοχή για τον παππού του που έρχεται από την Κωνσταντινούπολη. Οι μνήμες από τα παιδικά χρόνια στα τέλη του ’50 έρχονται μαζί με τις γεύσεις στο στρωμένο τραπέζι, όχι όμως και ο επισκέπτης που ξεψυχά στα πάτρια εδάφη. Παράλληλα με το ταξίδι της επιστροφής, παρακολουθούμε και τη ζωή στην Πόλη του τότε, πάντοτε συνδεδεμένη με τα μυστικά της κουζίνας, που ο μικρός Φάνης διδάχθηκε από τον μπακάλη παππού του.

Δεν είναι μονάχα η συγκρίσεις με την ταινία του Καπάκα που κάνουν την «Πολίτικη Κουζίνα» να σου αφήνει γεύση μπαγιάτικου. Το σύνηθες ελάττωμα του ελληνικού κινηματογράφου, η απουσία γερού σεναρίου με ιστορία και όχι ξεφύλλισμα μέσα από άλμπουμ με παλιές φωτογραφίες, είναι η αιτία που η συνταγή δεν λειτουργεί τελικά. Κι ας σπάει η μύτη από τη συγκίνηση ενίοτε… Προβληματικό και στην ανασύσταση εποχής, το φιλμ ζητά διέξοδο μέσα από γραφικού χαρακτήρα ψηφιακές οπτικοποιήσεις της Πόλης του ’50 και της Αθήνας του ’60, που προκαλούν το γέλιο επιχειρώντας να καλύψουν τις ελλείψεις στη σκηνογραφία. Από το καστ, διασώζεται με αξιοπρέπεια ο Ιεροκλής Μιχαηλίδης, ενώ ο Γιώργος Χωραφάς (πρωταγωνιστής και στο «Peppermint»…) στο ρόλο του ενήλικα Φάνη περιφέρεται μονοδιάστατα προσπαθώντας να πλάσει χαρακτήρα. Τελευταίο και… φαρμακερό συστατικό, η μουσική της Ευανθίας Ρεμπούτσικα που έρχεται να βαρύνει ακόμη περισσότερο το «πιάτο», σερβίροντας με περίσσια φανφάρα.

Κακά τα ψέματα. Η «Πολίτικη Κουζίνα» αντιπροσωπεύει ένα είδος λαϊκού σινεμά, που χρησιμοποιεί τη νοσταλγία για να τ’ αρπάξει από τον θεατή. Το επίπεδο παραγωγής, όμως, είναι σεβαστά άρτιο, γι’ αυτό και στο φινάλε δεν αισθάνεσαι ότι είδες αρπαχτή. Με τις ευλογίες των ταμείων, λοιπόν. Αλλά αυτό θα μας σώσει;

MORE REVIEWS

MOMMY rev

MOMMY

Η Ντιάν βγάζει τον Στιβ από το ίδρυμα. Είναι μάνα. Έχει καθήκον. Εκείνος δημιουργεί μονάχα προβλήματα. Και η Καϊλά, η μικροαστή σύζυγος της διπλανής πόρτας, θα μπει στη ζωή τους για να καλύψει… ένα κενό. Αυτό που λείπει από το κάδρο;

WOMAN IN GOLD

ΓΥΝΑΙΚΑ ΑΠΟ ΧΡΥΣΟ

Η αληθινή ιστορία της ανιψιάς της Αντέλε Μπλοχ Μπάουερ, η οποία διεκδίκησε το πορτρέτο της θείας της που είχε ζωγραφίσει ο Γκούσταφ Κλιμτ, σέρνοντας στα δικαστήρια το μουσείο Belvedere και όλη την Αυστρία μαζί!

AVENGERS AGE OF ULTRON

ΕΚΔΙΚΗΤΕΣ: Η ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ULTRON

Η προσπάθεια των Τόνι Σταρκ και Μπρους Μπάνερ να ενεργοποιήσουν ένα πρόγραμμα Τεχνητής Νοημοσύνης για τη διατήρηση της παγκόσμιας ειρήνης μετά τη διάλυση της Α.Σ.Π.Ι.Δ.Α.Σ. έχει το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα: τη γέννηση του Ultron, απόλυτης νέμεσης και των Εκδικητών και της ανθρωπότητας ολόκληρης.

1001 GRAM

1001 ΓΡΑΜΜΑΡΙΑ

Στο Όσλο, η 40χρονη γαλλομαθής Μαρίε, επιστήμονας (και κόρη του αίφνης άρρωστου δ/ντή) της Υπηρεσίας που στεγάζει το νορβηγικό πρότυπο κιλό, αναλαμβάνει να το μεταφέρει στην ετήσια σύνοδο του Διεθνούς Γραφείου Μέτρων & Σταθμών στη Σέβρη. Το αντικείμενο εύθραυστο, η διαδικασία υποδεδειγμένη, η ρουτίνα της κοπελιάς ορισμένη, η γαμοζωή της σχεδόν διαλυμένη. Με τελευτή, αυτοκινητικό, Φραντσέζο φαινομενικά χθαμαλό, περαιτέρω άχθος ή απελευθέρωση την περιμένει;

La danza de la realidad

Ο ΧΟΡΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

Στη μικρή πόλη της Τοκοπίγια, ο μικρός Αλεχάντρο Χοντορόφσκι καθοδηγείται από τον μελλοντικό εαυτό του στην ενηλικίωση, όσο γύρω του η πραγματικότητα διαμορφώνεται από τις αναμνήσεις, τις επιδιώξεις και τους φόβους του, σε μια (μερικώς) αυτοβιογραφία που μπλέκει τη φαντασία, τον μύθο, τον σουρεαλισμό και όλη τη μαγεία που έχουμε μάθει να περιμένουμε από το σινεμά τού Χοντορόφσκι.

MR KLEIN

MR KLEIN

 

Άμα έβαζε και λίγο από «Λούφα και Παραλλαγή», θα γάμαγε! Θέλω και το CD. Να το δαγκώσω, να το καταπιώ, να πεθάνω.


ΝΕΑ