FreeCinema

Follow us

ΠΕΝΤΕ ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΑ ΣΤΟ ΚΕΝΟ (2014)

(A LONG WAY DOWN)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Πασκάλ Σομέιγ
  • ΚΑΣΤ: Πιρς Μπρόσναν, Τόνι Κολέτ, Ίμοτζεν Πουτς, Άαρον Πολ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 96’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Τέσσερις υποψήφιοι αυτόχειρες γνωρίζονται απρογραμμάτιστα σε ταράτσα ουρανοξύστη παραμονή Πρωτοχρονιάς στο Λονδίνο. Δε θα το κάνουν, συμφωνούν να ζήσουν υπό καθεστώς αλληλοεπιτήρησης μέχρι του Αγίου Βαλεντίνου, γίνονται πρώτο θέμα στα ΜΜΕ, πάνε διακοπές Τενερίφη, γυρίζουν στις ζωές τους. Αν σφαχτούν, αφού ο ένας για τον άλλον ενδιαφερθούν, οι πληγές τους μπορούν να ιαθούν ή solo (αν όχι πρώτα μεταξύ τους) την κόβεις, τελικά, να σκοτωθούν;

Αργήσαμε αλλά καταλάβαμε με ποιο κριτήριο επιλέγει ταινίες ο προτελευταίος 007: να έχουν γυρίσματα σε θέρετρα αναψυχής. Άπονη ζωή! Γι’ αυτόν και τους συμπρωταγωνιστές του Κανάρια και «Πέντε Δευτερόλεπτα στο Κενό», για μας σκοτεινή αίθουσα και μιάμιση ώρα επικίνδυνα κοντά στο τελευταίο καθώς, στην πρώτη αγγλόφωνη απόπειρα τού Γάλλου Πασκάλ Σομέιγ (των, επίσης λιγότερο ή περισσότερο προβληματικών κράσεων και προσωπικοτήτων, «Γάμος σε Δόσεις» και «Καρδιοκατακτητής»), ένα ήδη κυκλοθυμικά αδύναμο μυθιστόρημα του Νικ Χόρνμπι σχεδόν φουρκίζεται στο πανί.

Case proved: Πώς να διασκεδάσουν τη θλίψη σου οι έξω καρδιά τουριστικές γραφικότητες (αστειάκια με το σερβιτόρο, βουτίτσες με τα ρούχα στη θάλασσα, καβγάδες στο πρωινό, ποτάκι στο μπαράκι, ρομαντζάκι με μουλωχτή δημοσιογράφο – Κάπρα, σε παίρνουν στο λαιμό τους…), ενώ σε ρίχνει ψυχολογικά και δε σε ρίχνει ως… κοινό η, με crowd-pleaser αίτια, αυτοκτονία της όποιας πειθούς. Καταρχήν στο ψαχνό τής «μαζί δεν κάνουμε και χώρια δεν μπορούμε» υπόθεσης (το ζόρι τής επούλωσης και τα ερείσματα του παρακάτω για: έναν τηλεπαρουσιαστή οικογενειακά κι επαγγελματικά κατεστραμμένο επειδή κουτούπωσε ανήλικη, μία φτυσμένη από γκόμενο και με εξαφανισμένη αδελφή ασταθή κόρη μη στοργικού πολιτικού, έναν καρκινοπαθή Αμερικάνο ροκά ξεπεσμένο ως πιτσοντελιβερά και μία ανύπαντρη μάνα – κουράγιο σπαστικού παλικαριού).

Και επίσης στα τιναγμένα στον… αέρα μυαλά ενός κρούσματος σάτιρας (ένα «κίτρινο» πρωινάδικο που κάνει μάγκα τον άτυχο Αντώνη Παρασκευά), στο αφημένο γραπτό σημείωμα εξυπνάδων (ο βουλευτής daddy που αυτοσαρκάζεται για την ιδιότητά του άκαιρα), στο φαρμάκωμα ιντρίγκων (πρώτο-πρώτο, με το καλημέρα, το και καλά κάρφωμα του επί 4 απονενοημένου διαβήματος στον Τύπο από ένα ex boyfriend, ρητά επεξηγημένo απ’ τους ήρωες για τη διανοητική ανακούφιση και του πλέον χάσκοντα θεατή) και στις υποπλοκές με τύπους – μάρτυρες (ένας πολύφερνος γιατρός για τη μαμά φύλακα άγγελο), ενώ το υπερδιακριτικό soundtrack του Μαριανέλι και – τόσο στιχουργικά όσο και μουσικά – πονετικά μοδάτα tracks απ’ τους Irrepressibles ως τους Daughter βλέπουν, επίσης, χώρια τα ραδίκια ανάποδα, κάνοντας μπαμ ως συναισθηματικοί negotiators «στιγμών» στο post.

Θέλεις να… αφήσεις αυτόν τον κόσμο; Μην το κάνεις – αψήφιστα, τουλάχιστον. Άπαξ και δείξεις θάρρος, το τελευταίο ημίωρο του βίου τού φιλμ υποφέρεται πιο άνετα, ενώ η ευφράδεια κι οι λίγο γέλιο – λίγο δάκρυ ψυχισμοί τού brit πνεύματος των «High Fidelity» και «Για Ένα Αγόρι» δίνουν, καθόσο αδύναμα, σημεία ζωής (αδύνατο να μη σκάσει, έστω, χειλάκι στο γκαγκ τού εξ ουρανού Ματ Ντέιμον). Απ’ το μουράτο The Suicide Club κουαρτέτο αγκαλιάζονται η άνεση του υποψήφιου it girl Πουτς μα στις γκριμάτσες μα στο κλάμα, άσε ότι βγάζει μια κάποια συγκινησούλα όψιμα το σεκλέτι που επωμίζεται η Κολέτ στο σκετσάκι κηδεμονίας αναπηρίας. Αλλά πολύ παραπάνω από «Πέντε Δευτερόλεπτα στο Κενό» θα νιώσεις χαμένα εδώ, ενώ χάσκεις συχνά μετέωρος. Να μην πέσεις μαζί τους…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Έχεις δει ό,τι Χόρνμπι έχει πηδήξει στο πανί; Πρόλαβέ το – αλλά είναι η χειρότερη περίπτωση. Μες στην καλή χαρά μουλτιπλεξάς; Μην το φοβηθείς λόγω θέματος, η μεταξύ φάρσας και μελό κραυγή απόγνωσής του είναι για τη δική σου προσοχή (και τσέπη). Άνθρωπε της ποιότητας; Σκάνε «σιρόπια», μπορείς να μαζεύεις; Δεν πιάνουμε τους με σχετικές τάσεις «φυγής» και τους θεράποντές τους, είναι θέμα ευαισθησίας (και το ζήτημα, σε αντίθεση με την ταινία, είναι λεπτό).


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.