FreeCinema

Follow us

ΜΑΜΑΔΕΣ ΜΕ ΚΑΚΗ ΔΙΑΓΩΓΗ: ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΕΚΤΟΣ ΕΛΕΓΧΟΥ (2017)

(A BAD MOMS CHRISTMAS)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζον Λούκας, Σκοτ Μουρ
  • ΚΑΣΤ: Μίλα Κούνις, Κάθριν Χαν, Κρίστεν Μπελ, Κριστίν Μπαράνσκι, Σούζαν Σαράντον, Σέριλ Χάινς, Τζέι Χερνάντεζ, Τζάστιν Χάρτλεϊ, Πίτερ Γκάλαγκερ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 104'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Όταν συνειδητοποιούν πως οι μητέρες τους έρχονται για να περάσουν τις μέρες των εορτών μαζί τους, αλλά με τον τρόπο που εκείνες θέλουν, οι τρεις αντισυμβατικές μαμάδες επιδεικνύουν ξανά… κακή διαγωγή, αποφασίζοντας να πατήσουν πόδι και να κάνουν το κέφι τους. Έλλειψη επικοινωνίας; Χάσμα γενεών; Όπως και να ‘χει, το πνεύμα των Χριστουγέννων πηγαίνει περίπατο…

Χωρίς οίκτο δείχνει διατεθειμένο να κινηθεί το Χόλιγουντ στη φετινή εορταστική περίοδο. Αφού την προηγούμενη εβδομάδα έριξε τα γερά θεμέλια της κατ’ ευφημισμό χριστουγεννιάτικης κωμωδίας με το καρέ των πατεράδων του «Ξαναγύρισε ο Μπαμπάς», ετούτη επιστρέφει για τα τυχόν μερεμέτια, μην αφήνοντας παραπονεμένο το αντίθετο φύλο, στο οποίο μάλιστα παρέχει extra bonus… φροντίδας και περιποίησης. Τέσσερις οι μπαμπάδες; Έξι οι μανάδες, ασπαζόμενες προφανώς μια κάποια λογική που πιστεύει στο… περισσότερες άρα και καλύτερες. Εκ του αποτελέσματος, όμως, οι εξάδες μόνο όταν αφορούν… μπύρες πετυχαίνουν τον στόχο τους! Όταν έχουν να κάνουν με μανάδες και Χριστούγεννα, αυτοί που κινδυνεύουν να βγουν εκτός ελέγχου είναι οι δύσμοιροι θεατές που θα έχουν την έμπνευση να παρακολουθήσουν το εν λόγω σεξτέτο σε δράση.

Θα πρέπει, δυστυχώς, να δεχτούμε οριστικά πως η νέα τάση της «γυναικείας» κωμωδίας δεν είναι παρά μια ξεδιάντροπη προσπάθεια αντιγραφής του «ανδρικού» αντίστοιχου του «The Hangover». Διόλου παράξενο που το σκηνοθετικό – συγγραφικό δίδυμο ετούτης της ταινίας ήταν υπεύθυνο για το σενάριο του πρώτου μέρος εκείνου του υπερεπιτυχημένου κωμικού franchise. Εδώ, όμως, η «έμπνευσή» τους (ξανά) περιορίζεται σε μια θλιβερή εικόνα μιας δήθεν γυναικείας απελευθέρωσης, την οποία δεν συμπτύσσουν μόνο στις τριαντάρες και κάτι ηρωίδες τους, όπως έκαναν στο επίσης δικό τους «Μαμάδες με Κακή Διαγωγή» (2016), άλλα εν είδει «ανανέωσης» βάζουν στο κάδρο και τις εξηντάρες μητέρες τους, οι οποίες (σε κάποιον πιο περιορισμένο βαθμό, είναι η αλήθεια) τυγχάνουν της ίδιας εξευτελιστικής αντιμετώπισης, ασφαλώς στα πρότυπα μιας (και καλά) «χαριτωμενιάς».

Τις διαθέσεις τους φροντίζουν να τις κάνουν φανερές από πολύ νωρίς, όταν οι τρεις μεγαλοκοπέλες, συγκλονισμένες από το γεγονός της ταυτόχρονης άφιξης των μητέρων τους για τα Χριστούγεννα, εφορμούν σε εμπορικό κέντρο όπου αφού κατεβάσουν όσο αλκοόλ μπορούν, επιδίδονται σε ό,τι καφριλίκι μπορεί να φανταστεί κανείς, με αποκορύφωμα του «αστείου» τις ερωτικές περιπτύξεις με έναν εμβρόντητο (αρχικά, τουλάχιστον) Άγιο Βασίλη. Έχουν μόλις αποφασίσει να πάρουν τα Χριστούγεννα στα χέρια τους, μην αντέχοντας την ιδέα να τους υποβληθεί ο τρόπος που θα περάσουν τις απαιτητικές γιορτινές μέρες. Οι άρτι αφιχθείσες γηραιότερες μητέρες ασφαλώς και έχουν άλλη άποψη, αν και ο εντελώς μονοδιάστατος χαρακτήρας τους δεν αφήνει περιθώρια για πολλές εκπλήξεις στον τρόπο δράση τους. Η μία είναι υπέρ το δέον τυπική και αυστηρή, η άλλη έχει μια πέραν του φυσιολογικού παθολογική αγάπη για την κορούλα της, ενώ η τρίτη, παρά την ηλικία της, επιμένει να συμπεριφέρεται σαν άγριο νιάτο.

Όταν το highlight των επιμέρους sketch (που ουσιαστικά αποτελούν το φιλμ) είναι η αποτρίχωση των… πλούσιων γεννητικών οργάνων ενός stripper, γίνεται εύκολα κατανοητό σε ποια επίπεδα έχει πέσει η βαυκαλιζόμενη εδώ γυναικεία χειραφέτηση. Συνεπικουρούμενη από τον χωρίς τέλος εξευτελισμό της Σούζαν Σαράντον, στον τάλε κουάλε ρόλο της μητέρας τής Κάθρν Χαν (ο χαρακτήρας της οποίας αναλαμβάνει την προαναφερθείσα αποτρίχωση, για να γίνουμε πλήρως κατανοητοί), το φιλμ βρίσκει σχετική παρηγοριά μόνο από την Κριστίν Μπαράνσκι. Η αιχμηρή αυστηρότητα του ρόλου που υποδύεται στέκει σαν μια μικρή όαση στην έρημο της κακογουστιάς και της χυδαιότητας τούτης της «κωμωδίας», που δεν παύει στιγμή να μας θυμίζει σε όλη τη διάρκειά της πόσο βάναυση μπορεί να γίνει η απουσία τού (και υποψίας έστω) κωμικού timing.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Διπλάσιες μαμάδες από την πρώτη φορά, διπλό το κακό που μας βρήκε σε αυτό το sequel! Γυναικείο χιούμορ νέας κοπής, που κάνει το αντίστοιχο των ανάλογων ανδρικών ταινιών να μοιάζει με αθώο, επιπέδου Disney και βάλε. Πετυχαίνει δε το επίτευγμα, να είναι χειρότερη από το original περσινό φιλμ, κάτι που απαιτούσε αληθινή προσπάθεια για να γίνει. Αν, πάντως, το δούμε κάπως θετικά, δεν ξεπερνά το χάλι του επίσης χριστουγεννιάτικου κωμικού sequel «Ο Άι Βασίλης Είναι Πολλή Λέρα». Ας ελπίσουμε του χρόνου να μην δούμε και… τις γιαγιάδες των μαμάδων με την κακή διαγωγή. Αν και από το Χόλιγουντ όλα τα περιμένουμε, πλέον.


MORE REVIEWS

ΓΚΟΤΖΙΛΑ x ΚΟΝΓΚ: Η ΝΕΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ

Ένα μυστηριώδες σήμα (κινδύνου;) έρχεται από τα βάθη της Κοίλης Γης και καλεί την ερευνητική ομάδα που προστατεύει τον Κονγκ στη Νήσο του Κρανίου να βρεθεί στα έγκατα αχαρτογράφητων περιοχών, ελπίζοντας να μην αναμειχθεί και ο Γκοτζίλα, προκαλώντας νέες επικές μάχες.

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.