FreeCinema

Follow us

ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΕΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ (2016)

(20TH CENTURY WOMEN)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μάικ Μιλς
  • ΚΑΣΤ: Αννέτ Μπένινγκ, Ελ Φάνινγκ, Γκρέτα Γκέργουιγκ, Μπίλι Κρούνταπ, Λούκας Τζέιντ Ζάμαν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 119'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Στα τέλη της δεκαετίας του ’70, ο 15χρονος Τζέιμι ζει με τη μητέρα του, η οποία δεν αφήνει πολλά πράγματα εκτός του ελέγχου της. Η ίδια, αλλά και δύο άλλες νεαρές γυναίκες, θα επηρεάσουν την ενηλικίωσή του και τον τρόπο που βλέπει το «ασθενές φύλο».

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Μάικ Μιλς εμπνέεται από τα μέλη μιας οικογένειας. Για την ακρίβεια, δεν είναι καν η πρώτη φορά που εμπνέεται από τα μέλη της δικής του οικογένειας. Στις «Καταπληκτικές Γυναίκες», η μητέρα του αποτελεί τη βάση για την ανάπτυξη ενός ισχυρού χαρακτήρα, όπως στους «Πρωτάρηδες» του έδωσε κάτι περισσότερο από έμπνευση για τη δημιουργία του αντίστοιχου ρόλου ο πατέρας του, που στα 75 του πάνω-κάτω κάνει coming out στον γιο του και δηλώνει την ομοφυλοφιλία του.

Εκείνος ο ρόλος είχε δώσει στον Κρίστοφερ Πλάμερ το Όσκαρ δεύτερου ανδρικού ρόλου και πιθανότατα η Αννέτ Μπένινγκ να περίμενε κάτι παρόμοιο να συμβεί και μ’ αυτήν φέτος. Κάτι που, τελικά, δε συνέβη και ο λόγος είναι απλός: δεν αρκεί να έχεις να παίξεις με έναν χαρακτήρα και να τον στήσεις σωστά. Πρέπει να υπάρχει ουσιαστικός ρόλος. Με αυτά τα κριτήρια, οι «Καταπληκτικές Γυναίκες» σίγουρα απέχουν από τον χαρακτηρισμό του ελληνικού τίτλου του φιλμ. Ούτε αυτές, ούτε και ο Τζέιμι, ο κεντρικός ρόλος που καταφέρνει να κερδίσει τη μικρότερη ίσως προσοχή απ’ όλους τους υπόλοιπους του έργου, καθώς περιφέρεται μάλλον αδιάφορα και ξεψυχισμένα από σκηνή σε σκηνή, «υποχρεωμένος» να αποπειράται την επαφή του με την πλειοψηφία του καστ.

Πρώτα απ’ όλους με τη μητέρα του, Ντοροθία. Χωρισμένη, μεγαλώνει ένα παιδί μόνη της, έχει μανία να παρακολουθεί την κίνηση των μετοχών της και έχει δύο νοικάρηδες. Την Άμπι, μια twentysomething φωτογράφο που έχει ξεπεράσει προβλήματα υγείας (με καρκίνο) και τον Γουίλιαμ, έναν τεχνίτη που όλο και κάτι φτιάχνει στο σπίτι τους, δουλειές που φαίνεται ότι δεν πρόκειται να τελειώσουν ποτέ. Κάτι θα παίξει μ’ αυτόν και την Άμπι, αλλά τελικά θα ερωτευτεί την Ντοροθία. Στο πακέτο των βασικών χαρακτήρων προσθέσατε και τη 17χρονη Τζούλι, κολλητή φίλη τού Τζέιμι, την οποία εννοείται ότι γουστάρει επίσης.

Οι «Καταπληκτικές Γυναίκες» αποτελούν μια καλή (και στη θεωρία του πράγματος) «κινηματογραφική» ομάδα χαρακτήρων, από την οποία θα περίμενε κανείς κάποια πιο συναρπαστική αλληλεπίδραση. Οι χαρακτήρες, ωστόσο, έχουν το ίδιο πρόβλημα που μαστίζει συνολικά το φιλμ. Είναι τυπικά «σωστοί», αλλά στην πραγματικότητα δεν έχουν πολλά να σου πουν (σαν την ταινία, ένα πράγμα…). Ακόμη κι αν υπάρχουν ενδιαφέροντες τύποι, «σωστή» (και πάλι) αναπαράσταση της εποχής, αναφορές στην κουλτούρα, από τη μουσική μέχρι τον φεμινισμό, πραγματικά δεν υφίσταται μια συμπαγής ιστορία. Υπάρχουν μόνο επεισόδια, κάποια καλύτερα ανεπτυγμένα, άλλα αδιάφορα, τα οποία πλαισιώνουν τους ήρωες και δεν καταφέρνουν να σε κάνουν να ξεχάσεις την ανυπαρξία πλοκής.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Δεν αρκεί να έχεις στήσει τα θεωρητικά «σωστά» κομμάτια μιας ταινίας, αν δεν υπάρχουν πλοκή και χαρακτήρες που να έχουν να πουν κάτι περισσότερο από καλοτοποθετημένες ατάκες. Ο Μάικ Μιλς που έχει βγάλει στη φόρα όλα τα οικογενειακά του, με την ιστορία της μητέρας του δεν σε βουτάει και με το συναίσθημα, γιατί μια προφανής προτεραιότητά του είναι να κάνει τους ήρωές του να φανούν (σχεδόν μόνο) cool. Και, τελικά, μένεις εσύ ψυχρός απέναντί τους.

MORE REVIEWS

ΜΠΛΕ ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ

Η Μπλε Βασίλισσα, «ένα από τα πολυτιμότερα διαμάντια του κόσμου», πέφτει στα χέρια συμμορίας κατόπιν κλοπής, αλλά σχεδόν όσοι συμμετείχαν σε αυτήν έχουν κι από ένα διαφορετικό σχέδιο για το πού θα καταλήξει αυτή η περιζήτητη λεία…

THELMA

Κόντρα στις επιθυμίες των σφόδρα θρησκόληπτων χριστιανών γονιών της, η ντροπαλή, ήσυχη και εσωστρεφής Τέλμα ακολουθεί το όνειρο των σπουδών βιολογίας μακριά τους, στο Πανεπιστήμιο του Όσλο. Όπου γνωρίζει και ερωτεύεται τη συμφοιτήτριά της Άνια, κι αρχίζει να εκδηλώνει ακραίες ψυχοσωματικές (ίσως και μεταφυσικές) κρίσεις.

ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΩΝ

Ένας κυνικός, σκεπτικιστής καθηγητής και τηλεοπτικός ερευνητής κάλπικων ιστοριών φαντασμάτων καλείται να εξιχνιάσει την αλήθεια πίσω από τρία παράξενα συμβάντα με αμφίβολη λογική εξήγηση.

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΣ ΦΙΛΟΣ

Ως «καρπός» ενός τυχαίου one night stand, ο Ματιέ δεν γνώρισε ποτέ τον πατέρα του. Όταν μια μέρα λάβει ένα απροσδόκητο τηλεφώνημα που τον ενημερώνει πως ο πατέρας του πέθανε, θα ταξιδέψει μέχρι τον Καναδά προκειμένου να γνωρίσει από κοντά μια οικογένεια η οποία αγνοεί ολοκληρωτικά την ύπαρξή του.

ΚΩΣΤΗΣ ΠΑΠΑΓΙΩΡΓΗΣ, Ο ΠΙΟ ΓΛΥΚΟΣ ΜΙΣΑΝΘΡΩΠΟΣ

Τι μέρος του λόγου ήταν ο Χάιντεγκερ του ρωμέικου τύπου και Τύπου και των οίκων των γραμμάτων μας; Συμμετέχουν «Ζώντες και Τεθνεώτες» κι εκπορεύονται «Μυστικά της Συμπάθειας». Προκύπτει «Ο Εαυτός» του; Και κατά πόσο in memoriam;

MR KLEIN

MR KLEIN

Βγήκα για να πάω τουαλέτα και μπήκα στις γυναικείες. Εντάξει. Αφού δεν πήγα και στο μπαρ του σινεμά να ζητήσω ταμπόν, θα μου περάσει…