FreeCinema

Follow us

ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΕΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ (2016)

(20TH CENTURY WOMEN)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μάικ Μιλς
  • ΚΑΣΤ: Αννέτ Μπένινγκ, Ελ Φάνινγκ, Γκρέτα Γκέργουιγκ, Μπίλι Κρούνταπ, Λούκας Τζέιντ Ζάμαν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 119'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Στα τέλη της δεκαετίας του ’70, ο 15χρονος Τζέιμι ζει με τη μητέρα του, η οποία δεν αφήνει πολλά πράγματα εκτός του ελέγχου της. Η ίδια, αλλά και δύο άλλες νεαρές γυναίκες, θα επηρεάσουν την ενηλικίωσή του και τον τρόπο που βλέπει το «ασθενές φύλο».

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Μάικ Μιλς εμπνέεται από τα μέλη μιας οικογένειας. Για την ακρίβεια, δεν είναι καν η πρώτη φορά που εμπνέεται από τα μέλη της δικής του οικογένειας. Στις «Καταπληκτικές Γυναίκες», η μητέρα του αποτελεί τη βάση για την ανάπτυξη ενός ισχυρού χαρακτήρα, όπως στους «Πρωτάρηδες» του έδωσε κάτι περισσότερο από έμπνευση για τη δημιουργία του αντίστοιχου ρόλου ο πατέρας του, που στα 75 του πάνω-κάτω κάνει coming out στον γιο του και δηλώνει την ομοφυλοφιλία του.

Εκείνος ο ρόλος είχε δώσει στον Κρίστοφερ Πλάμερ το Όσκαρ δεύτερου ανδρικού ρόλου και πιθανότατα η Αννέτ Μπένινγκ να περίμενε κάτι παρόμοιο να συμβεί και μ’ αυτήν φέτος. Κάτι που, τελικά, δε συνέβη και ο λόγος είναι απλός: δεν αρκεί να έχεις να παίξεις με έναν χαρακτήρα και να τον στήσεις σωστά. Πρέπει να υπάρχει ουσιαστικός ρόλος. Με αυτά τα κριτήρια, οι «Καταπληκτικές Γυναίκες» σίγουρα απέχουν από τον χαρακτηρισμό του ελληνικού τίτλου του φιλμ. Ούτε αυτές, ούτε και ο Τζέιμι, ο κεντρικός ρόλος που καταφέρνει να κερδίσει τη μικρότερη ίσως προσοχή απ’ όλους τους υπόλοιπους του έργου, καθώς περιφέρεται μάλλον αδιάφορα και ξεψυχισμένα από σκηνή σε σκηνή, «υποχρεωμένος» να αποπειράται την επαφή του με την πλειοψηφία του καστ.

Πρώτα απ’ όλους με τη μητέρα του, Ντοροθία. Χωρισμένη, μεγαλώνει ένα παιδί μόνη της, έχει μανία να παρακολουθεί την κίνηση των μετοχών της και έχει δύο νοικάρηδες. Την Άμπι, μια twentysomething φωτογράφο που έχει ξεπεράσει προβλήματα υγείας (με καρκίνο) και τον Γουίλιαμ, έναν τεχνίτη που όλο και κάτι φτιάχνει στο σπίτι τους, δουλειές που φαίνεται ότι δεν πρόκειται να τελειώσουν ποτέ. Κάτι θα παίξει μ’ αυτόν και την Άμπι, αλλά τελικά θα ερωτευτεί την Ντοροθία. Στο πακέτο των βασικών χαρακτήρων προσθέσατε και τη 17χρονη Τζούλι, κολλητή φίλη τού Τζέιμι, την οποία εννοείται ότι γουστάρει επίσης.

Οι «Καταπληκτικές Γυναίκες» αποτελούν μια καλή (και στη θεωρία του πράγματος) «κινηματογραφική» ομάδα χαρακτήρων, από την οποία θα περίμενε κανείς κάποια πιο συναρπαστική αλληλεπίδραση. Οι χαρακτήρες, ωστόσο, έχουν το ίδιο πρόβλημα που μαστίζει συνολικά το φιλμ. Είναι τυπικά «σωστοί», αλλά στην πραγματικότητα δεν έχουν πολλά να σου πουν (σαν την ταινία, ένα πράγμα…). Ακόμη κι αν υπάρχουν ενδιαφέροντες τύποι, «σωστή» (και πάλι) αναπαράσταση της εποχής, αναφορές στην κουλτούρα, από τη μουσική μέχρι τον φεμινισμό, πραγματικά δεν υφίσταται μια συμπαγής ιστορία. Υπάρχουν μόνο επεισόδια, κάποια καλύτερα ανεπτυγμένα, άλλα αδιάφορα, τα οποία πλαισιώνουν τους ήρωες και δεν καταφέρνουν να σε κάνουν να ξεχάσεις την ανυπαρξία πλοκής.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Δεν αρκεί να έχεις στήσει τα θεωρητικά «σωστά» κομμάτια μιας ταινίας, αν δεν υπάρχουν πλοκή και χαρακτήρες που να έχουν να πουν κάτι περισσότερο από καλοτοποθετημένες ατάκες. Ο Μάικ Μιλς που έχει βγάλει στη φόρα όλα τα οικογενειακά του, με την ιστορία της μητέρας του δεν σε βουτάει και με το συναίσθημα, γιατί μια προφανής προτεραιότητά του είναι να κάνει τους ήρωές του να φανούν (σχεδόν μόνο) cool. Και, τελικά, μένεις εσύ ψυχρός απέναντί τους.

MORE REVIEWS

AMERIKA SQUARE 2017

AMERIKA SQUARE

Ένας τατουατζής κι ένας ξενοφοβικός συναντούν στην πλατεία Αμερικής τις πορείες της ζωής δύο ανθρώπων χωρίς πατρίδα, που προσπαθούν να «αποδράσουν» από τα ελληνικά σύνορα, αναζητώντας ευκαιρίες καλύτερες και μια προσδοκώμενη ασφάλεια στην Ευρώπη.

Juste la fin du monde

ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

Κάπου, πριν από καιρό, ο Λουί επιστρέφει στο πατρικό του μετά από 12 χρόνια απουσίας. Έχει να ανακοινώσει τον επικείμενο θάνατό του στην οικογένεια με την οποία επικοινωνεί μόνο μέσω carte postale. Οι απορίες τους όλο και γιγαντώνονται: γιατί έφυγε και γιατί γύρισε; Αλλά θα τολμήσει κανείς να ρωτήσει;

Kalandar Sogugu

ΤΟ ΚΡΥΟ ΤΗΣ ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑΣ

Ο Μεχμέτ ζει στην ορεινή Τραπεζούντα με την οικογένειά του σε σχεδόν πρωτόγονες συνθήκες φτώχειας. Κι ενώ η εξαντλημένη γυναίκα του τον πιέζει να βρει μια σταθερή δουλειά, εκείνος ονειρεύεται να πιάσει την καλή προσπαθώντας να ανακαλύψει μια φλέβα χρυσού στο βουνό...

NERVE

ΘΑΡΡΟΣ 'Η ΑΛΗΘΕΙΑ

Η Βι, καθώς τελειώνει το σχολείο, μπλέκει χωρίς καλά-καλά να το καταλάβει σε ένα online παιχνίδι Θάρρους ή Αλήθειας, το οποίο σύντομα ξεφεύγει από τον έλεγχο.

ALL NIGHTER

ΦΟΒΟΥ ΤΟΝ ΠΕΘΕΡΟ

Εργασιομανής πατέρας, που έχει χάσει τα ίχνη της αγαπημένης του κόρης, αναγκάζει το πρώην boyfriend της να τον βοηθήσει να τη βρει. Αρχικά μοιάζει εύκολο, αλλά η αναζήτησή της στο Λος Άντζελες αποδεικνύεται ιδιαιτέρως δύσκολη, μέχρι και επικίνδυνη.

MR KLEIN

MR KLEIN

Βγήκα για να πάω τουαλέτα και μπήκα στις γυναικείες. Εντάξει. Αφού δεν πήγα και στο μπαρ του σινεμά να ζητήσω ταμπόν, θα μου περάσει…

ΝΕΑ