FreeCinema

Follow us

Ο ΣΤΡΑΤΟΣ ΤΖΙΤΖΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ «ΚΑΥΣΗ».


Γίναμε φίλοι στην πόλη όπου ζούμε και οι δυο, το Βερολίνο, πριν λίγα χρόνια. Ήταν θέμα χρόνου να κάνουμε μια συνέντευξη, και μάλιστα on camera. Και βρήκαμε την ευκαιρία με την κυκλοφορία της νέας του ταινίας με τίτλο «Καύση», η οποία διανέμεται στους κινηματογράφους από τις 3 Μαρτίου.

Είναι πολύ εύκολο να μιλάς με τον Στράτο Τζίτζη. Όχι μόνο εύκολο, αλλά και απολαυστικό. Δεν υπάρχουν στιγμές αμηχανίας μαζί του και διαθέτει το σπάνιο χάρισμα, από τη μια να είναι συγκεντρωμένος και από την άλλη να επεκτείνεται επί παντός θέματος με αφορμή ένα ερώτημα, πάντα ουσιωδώς ομιλών. Είπαμε πολλά στο πριν και το μετά αυτής της σύντομης συνέντευξης, αυτά που από μόνα τους αποτελούν ένα ξέχωρο, διαφορετικό κομμάτι με φιλοσοφικά, θρησκευτικά, πολιτικά, κοινωνικά και όποια άλλα μπορεί να βάλει ο νους σας θέματα. Μια αληθινά αστείρευτη πηγή σκέψεων και στοχασμών.

Η «Καύση» είναι η τέταρτη ταινία του και μπαίνει σχεδόν σα σφήνα στο έργο του, όπως μας λέει. Όταν την παρακολούθησα είχα αμέσως την εντύπωση ότι τούτοι οι άνθρωποι που σουλατσάρουν με ασυνεννοησία μεταξύ τους μπροστά στην κάμερα, όντας όλοι πρωταγωνιστές μέσα στο δικό τους ατομικιστικό σύμπαν, είναι δικοί μας άνθρωποι, οι φίλοι μας, οι γνωστοί μας, η οικογένειά μας. Συμφωνείς ή δεν συμφωνείς με το σινεμά τού Τζίτζη, οι άνθρωποί του είναι δικοί μας άνθρωποι και μαζί τους έχεις μια a priori οικειότητα, τους αναγνωρίζεις και τους ψηλαφείς μέσα σου και στο περιβάλλον σου. Kαι αυτή η εύκολη αναγνωρισιμότητά τους είναι ανακουφιστική μέσα στο παροντικό χάος – εντός και εκτός ταινίας.

Off camera μου είπε ότι, σε αυτή την περιορισμένη διανομή της ταινίας, το στοίχημα είναι μόνο να κερδίσει, όσο γίνεται, τον κόσμο. Να μπουν στην αίθουσα και να μείνουν οι θεατές και να τους απασχολήσει η ταινία. Να γίνει αφορμή συζήτησης και δίαυλος επικοινωνίας. Το ευχόμαστε ολόψυχα. Και… save the date: 3 Μαρτίου 2016.

CREDITS
Kάμερα: Κατερίνα Μάρθα Κλαρκ
Μοντάζ: Δάνης Καραϊσαρίδης

MORE INTERVIEWS

Γιάννης Οικονομίδης: Κουβέντα για μια «Μπαλάντα».

Κάθε φορά που μιλάω μαζί του, αισθάνομαι πως και οι δύο μαθαίνουμε κάτι, ο ένας για τον άλλον. Και ο Γιάννης Οικονομίδης δεν είναι ένας εύκολος άνθρωπος, που ανοίγεται. Ή δέχεται. Μοιάζουμε σε αυτό. Και το διασκεδάζω απίστευτα! Είχαμε να κουβεντιάσουμε έτσι, on camera, από το 2014. Ο σαματάς κρατάει ακόμη στο YouTube, από τότε! You have been warned…

Μάρκος Σεφερλής: Εφ’ όλης της ύλης.

Μάρκος Σεφερλής. Ηλίας Φραγκούλης. Μία συνάντηση που κανείς δεν (θα) περίμενε. Και μία κουβέντα για όλα εκείνα τα πράγματα που μπορεί να μην γνώριζες για τον #1 κωμικό ηθοποιό στην Ελλάδα σήμερα. Από τα παιδικά χρόνια μέχρι την κινηματογραφική αφορμή του «Χαλβάη 5-0». Θα μισήσεις, θα το ξανασκεφτείς, θ’ αλλάξεις γνώμη ή θα συνεχίσεις να λατρεύεις. Οι πιθανότητες είναι ίδιες. Ζούμε σε έναν ελεύθερο κόσμο.

ΣΚΟΡΣΕΖΕ. ΝΤΕ ΝΙΡΟ. ΠΑΤΣΙΝΟ. ΓΙΑ ΤΟΝ «ΙΡΛΑΝΔΟ».

Το 63ο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Λονδίνου έριξε αυλαία με τον πιο μεγαλοπρεπή τρόπο: την διεθνή πρεμιέρα του «The Irishman», της επικής γκανγκστερικής ταινίας του Μάρτιν Σκορσέζε. Είχα την τύχη, την τιμή και τη χαρά να συναντήσω, εκ μέρους του FREE CINEMA, τους τρεις κολοσσούς του παγκόσμιου κινηματογράφου, οι οποίοι απάντησαν, μεταξύ άλλων, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στις ερωτήσεις μου για το μέλλον του σινεμά.

Η Κάτια Γκουλιώνη για το «Ακίνητο Ποτάμι».

Η Κάτια Γκουλιώνη, πρωταγωνίστρια της ταινίας του Άγγελου Φραντζή «Ακίνητο Ποτάμι», μιλά με τον Ηλία Φραγκούλη για την πορεία της στον ελληνικό κινηματογράφο, την υποκριτική, αναλύει τον τελευταίο της ρόλο και ξεχωρίζει πράγματα που αγαπά από το παγκόσμιο σινεμά.

ΤΖΟ ΠΕΝΑ: SURVIVAL KIT.

Ήδη γνωστός από τηλεοπτικές δουλειές, ταινίες μικρού μήκους, music videos και το κανάλι του στο YouTube, ο Βραζιλιάνος Τζο Πένα κάνει το κινηματογραφικό του ντεμπούτο με ένα φιλόδοξο και άκρως ενδιαφέρον φιλμ επιβίωσης, το «Arctic». Μίλησε αποκλειστικά στο FREE CINEMA κατά τη διάρκεια του περσινού Φεστιβάλ Λονδίνου για τις εξαιρετικά δύσκολες καιρικές συνθήκες γυρισμάτων, το απίστευτο σθένος του Μαντς Μίκελσεν, τους οικονομικούς περιορισμούς και την ανέλπιστη ένταξη μιας αληθινής πολικής αρκούδας (!) στο ολιγομελές καστ της ταινίας.